Ostan kevarin, mutta minkä?

Niksu01
Pyörä:
Skyteam ape 125 '12
Paikkakunta:
Laukaa
Liittynyt:
21.4.2017 16:14
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut Niksu01 » 29.8.2017 19:15

a77i kirjoitti:En tiiä onko tämä oikea paikka tälle mutta laitan kuitenkin kun en parempaakaan löytänyt. Elikkä kemmua pitäs kohta alkaa kattelee mutta en tiiä kumpi 2t vai 4t. Kaupungissa asun ja ei koko ajankaan jaksaisi huoltaa vaikka osaankin. Mutta sitten tuli semmonen idea että jos tekisi kemmu kilpiin vaikka 250cc 4t jolloin ei tarvitsisi koko ajan huoltaa ja ei söisi niin paljoa mutta tehoja olisi riittävästi. Olisiko tässä mitään järkeä teidän mielestänne? :roll:

No mikäs siinä. Kyllähän nittä muutamia on netin syövereissä näkyny. En sitte tiiä kuinka selvästi sen huomaa ulos päin. Eikai siitä nyt mahottomasti tuu sanomista jos ajaa suht ko nätisti. Jos intoo ja uskallusta löytyy nii 250cc kiinni vaan! 8)
Skyteam monkey (72cc) (ex) -> Suzuki ts 125 r '90 -> Skyteam ape 125 '12
isieimaksa
Liittynyt:
24.4.2018 21:42
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut isieimaksa » 14.5.2018 15:57

eli tosiaan oisin ehkä kemmua hankkimassa, mutta tietoa ei ole oisko se sitten 2tahti vai nelari. Jotain kattonu noita exc:eitä mutta ne on aika kalliita ja pitäs huoltaa ja oon kans kattonu noita yamaha wr ni niitä ei tarttes huoltaa oikeen. Mitää muuta ehdotuksia?
ja juuh tiiän oon aika jonne näis asioissa et tietoa ei oikee ole.
Riajumiez
Liittynyt:
6.8.2017 1:55
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut Riajumiez » 22.5.2018 21:30

Husqvarna sm on hyvä vaihtoehto, huono maine mutta oma hupsu kestäny hyvin ilman sen suurempia vikoja (2011). Huomattavasti halvempi kuin exc, vie bensaa TT:nä vähemmän kuin kotka, pidemmät huoltovälit ja huiput ny omassa hieman yli 130 suoralla.
Niksu01
Pyörä:
Skyteam ape 125 '12
Paikkakunta:
Laukaa
Liittynyt:
21.4.2017 16:14
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut Niksu01 » 18.7.2018 11:33

isieimaksa kirjoitti:eli tosiaan oisin ehkä kemmua hankkimassa, mutta tietoa ei ole oisko se sitten 2tahti vai nelari. Jotain kattonu noita exc:eitä mutta ne on aika kalliita ja pitäs huoltaa ja oon kans kattonu noita yamaha wr ni niitä ei tarttes huoltaa oikeen. Mitää muuta ehdotuksia?
ja juuh tiiän oon aika jonne näis asioissa et tietoa ei oikee ole.

No siis EXC on kisapiikki niin se vaatii huoltoa muita pyöriä enempi, on kalliimpi ja kuluttaa enempi, mutta osat on taas hyviä ja kulkua löytyy (en omista kotkaa mutta olettais ainakin kisapiikistä tollasta ja mitä oon foorumeita lueskellu ja kavereilta kuullu).
Kannattaa noita "katulaiskoja" kattella jos haluaa 2t ja ei oo suuria määriä rahaa laittaa pyörään. Yhden ehottama husse voisi olla hyvä tai aprilia SX/RX/MX voisi myös olla harkinnan arvoinen. Yamaha dt125 on pyörä josta itse kuullu paljon hyvää ja oli itellä harkinnassa kunnes ostin Suzuki ts125r:n, joka on muuten ollut myös hyvä pyörä.
4 taheista ei oo kokemusta juurikaan. Ehkä minarelliin koneella oleva voisi olla hyvä (yammu, husse, rieju, beta...). Kevari monkey voisi olla semmonen jota kannattais harkita.
Summa summarum: mitä enempi tehoja moottorin kokoon nähden, sitä enempi huoltoa, mutta sitä hauskempi ajaa. Ja kevari ikähän on 2 vuotta niin voihan kevaria vaihtaa. Sulla todennäköisesti on jo kevari ku itellä jäi tää vastaus vähän myöhäseks, mutta tätä foorumia lukee loppupeleissä aika moni (ainakin oletan).
Skyteam monkey (72cc) (ex) -> Suzuki ts 125 r '90 -> Skyteam ape 125 '12
Iridium
Liittynyt:
3.12.2017 11:06
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut Iridium » 27.7.2018 22:22

isieimaksa kirjoitti:eli tosiaan oisin ehkä kemmua hankkimassa, mutta tietoa ei ole oisko se sitten 2tahti vai nelari. Jotain kattonu noita exc:eitä mutta ne on aika kalliita ja pitäs huoltaa ja oon kans kattonu noita yamaha wr ni niitä ei tarttes huoltaa oikeen. Mitää muuta ehdotuksia?
ja juuh tiiän oon aika jonne näis asioissa et tietoa ei oikee ole.

Yks vaihtoehto vois olla myös Honda MSX125/Grom nelari. Hauska ajaa, kuluttaa 2l satasella, ei pahan hintane uutena ja käytettynä voi saada jopa alle 2 tonnin, uskomattoman suosittu jenkeissä (Youtubessa Gromie Bear, Fooligan...)
Käy kattomassa mun video https://www.youtube.com/watch?v=i5WRmK2h0c0
SierraJättääSen
Liittynyt:
10.8.2018 16:07
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut SierraJättääSen » 10.8.2018 16:12

Kertokaas ny millasen kevarin sitä ostais. Kriteerit: 2tahti, hinta max 2500, ei kyykky tms hilavitkutin vaan enduromallinen. Sm husseja oon katellu, samoin kun Suzuki TS:ää ja Honda CRM. Detsiä en tahdo, vissiin melko laiska. Pikkuhiljaa pitäis ruveta jo pevetistä luopumaan ja siirtyä vähän isompaan pyörään.
jousal15
Pyörä:
Leipovarma sm 125 08
Liittynyt:
16.2.2017 18:56
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut jousal15 » 23.8.2018 11:41

Itse suosittelisin Aprilian mallistoa Sopisi hyvin tuohon budjettiin ja ei ole mikään patalaiska :D !
SierraJättääSen kirjoitti:Kertokaas ny millasen kevarin sitä ostais. Kriteerit: 2tahti, hinta max 2500, ei kyykky tms hilavitkutin vaan enduromallinen. Sm husseja oon katellu, samoin kun Suzuki TS:ää ja Honda CRM. Detsiä en tahdo, vissiin melko laiska. Pikkuhiljaa pitäis ruveta jo pevetistä luopumaan ja siirtyä vähän isompaan pyörään.
Niksu01
Pyörä:
Skyteam ape 125 '12
Paikkakunta:
Laukaa
Liittynyt:
21.4.2017 16:14
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut Niksu01 » 30.9.2018 13:22

SierraJättääSen kirjoitti:Kertokaas ny millasen kevarin sitä ostais. Kriteerit: 2tahti, hinta max 2500, ei kyykky tms hilavitkutin vaan enduromallinen. Sm husseja oon katellu, samoin kun Suzuki TS:ää ja Honda CRM. Detsiä en tahdo, vissiin melko laiska. Pikkuhiljaa pitäis ruveta jo pevetistä luopumaan ja siirtyä vähän isompaan pyörään.

No voihan niitä kevareita aina virittää :D Kawasaki kdx:ään käy vissiin kx sylinteri tai ostat jonkun detsin ja siihen vaikka yz:n kone.... jos ostaa halvan pyörän nii jää rahaa virittämiseen esim tonnin pyörä nii jää vielä 1500 tosta sun budjetistas yli ja sillä saa vaikka sellasen yz yammun tai suzuki rm 8)
Skyteam monkey (72cc) (ex) -> Suzuki ts 125 r '90 -> Skyteam ape 125 '12
Malperi
Liittynyt:
3.5.2018 18:28
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut Malperi » 7.11.2018 23:30

Minkä laista 4t kevaria kannattais katella jos budjettina ois 1500-2500e? Vai kannattaako katsoa ollenkaan ja ostaa vaan joku hyvä mopo? Pitkät huoltovälit ois plussaa.
Niksu01
Pyörä:
Skyteam ape 125 '12
Paikkakunta:
Laukaa
Liittynyt:
21.4.2017 16:14
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut Niksu01 » 9.11.2018 17:27

Malperi kirjoitti:Minkä laista 4t kevaria kannattais katella jos budjettina ois 1500-2500e? Vai kannattaako katsoa ollenkaan ja ostaa vaan joku hyvä mopo? Pitkät huoltovälit ois plussaa.

Honda CBR 125 on vissii aika luotettava ja niitä saa yllättävän halvalla. Ilmajäähy 4t piikit esim Yamaha XT on vissii myös aika kestäviä ja eityisesti v2 koneella olevat custom tyyppiset on vielä kestävempiä (esim. Yamaha virago) mut niissää ei sit oo tehoja hirveemmin eli 15hv/11kw ei niissä taia juurikaan täyttyä.
Yks aika mielenkiintonen vois olla kevariks rekisteröity monkey. Enkä tarkota sitä uutta Hondaa vaan esim Skyteam monkeytä saa kevarina (uutena vissii joku 1500€) ja koska kyseessä on käytännössä perus manki nii osia on tarjolla enemmän kuin tarpeeks esim 150cc koneita saa uutena 500€ jne. Kevyitähän nuo pikkuset kevari on (painavimmat 100 kg paikkeilla) ja hauskoja. Itellä on skyteam ape 125cc ja ostin sen alle 600€ ja yllättävän hyvin on toiminu. Eli noita pieniä ei oo ainakaa hinnalla pilattu.
Mutta kannattaa vertailla vähän kaiken tyyppisiä, lukea keskusteluja niistä ja muistaa: mitä suositumpi ja halutumpi pyörä on kyseessä sen kalliimpi se on.
E: Ja muista koeajo. Se on kaikista tärkein.
Skyteam monkey (72cc) (ex) -> Suzuki ts 125 r '90 -> Skyteam ape 125 '12
viliii
Pyörä:
Suzuki PV 91
Liittynyt:
9.1.2019 17:06
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut viliii » 9.1.2019 17:10

Moro
Voisko joku kertoo kokemuksia yamaha dt 125x:stä? Onko luotettava, onko laiska ja se kulutus?
No1
Liittynyt:
16.12.2011 23:27
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut No1 » 15.2.2019 2:16

viliii kirjoitti:

onpas tämä foruumi kuollut nykyään, itse kun oli mopo/kemmu iässä tänne kirjoitti väki joka päivä.
^ dt.stä ei itsellä pahaa sanottavaa, kaksi vuotta ajelin, vakiopaisarilla ja pakoaukonsäädin käyttöönotettuna, 135 se meni alamäkeen puhelimen geps, (mittarin tappiin joka on 140 asti), suoralla ehkä 115-120.
nelari smotot jäi hyvin, kyykyt tahtoi jurrata melko samaa vauhtia huipuissa mutta kiihdytyksessä kesti.
itsellä oli tuorevoitelu käytössä, tarvinnut kun sillointällöin kaataa säiliöön öljyä, kerran jouduin sylinterin porauttamaan ja männän vaihtaan kun ajoin ~4tonnia yli 15tkm vaihtovälin ajokauden lopuksi ja männäntapin sokka hyökkäs sylinteriin.
kulutus oli aikas samoissa kaverin yamaha wr kanssa, ehkä litran-kaks enemmän, muttei lähelläkään kisapiikkien kulutusta.
kopra__
Liittynyt:
14.4.2018 15:04
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut kopra__ » 19.7.2019 19:03

Ajelen tässä mopolla toista kesää ja rupee nyt toi mopon vauhti tuntuun tylsältä ja oon aatellu kevarin ostoo. Rahaa ei löydy oikeen kun korttiin, mutta kaks mopoo olis ja niistä vois sen 2000€ saada, eli siihen hintaluokkan jonkinlaista 2t kevaria. Mikä ois semmone mikä kulkis ihan hyvi ja ois niin luotettava ku 2 tahdeista nyt saa. Ulkonäöllä ei sillain väliä vaikka plussahan se tottakai on.
Niksu01
Pyörä:
Skyteam ape 125 '12
Paikkakunta:
Laukaa
Liittynyt:
21.4.2017 16:14
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut Niksu01 » 3.8.2019 12:50

kopra__ kirjoitti:Ajelen tässä mopolla toista kesää ja rupee nyt toi mopon vauhti tuntuun tylsältä ja oon aatellu kevarin ostoo. Rahaa ei löydy oikeen kun korttiin, mutta kaks mopoo olis ja niistä vois sen 2000€ saada, eli siihen hintaluokkan jonkinlaista 2t kevaria. Mikä ois semmone mikä kulkis ihan hyvi ja ois niin luotettava ku 2 tahdeista nyt saa. Ulkonäöllä ei sillain väliä vaikka plussahan se tottakai on.


Yamaha DT 125 ois aika sopiva tohon budjettiin. Jos kyykkypyörä käy niin Derbi Gpr 125 vois olla aika kova ku siinä on sama kone ku Yamaha Dt ja kyykkynä teoriassa pitäisi olla huput korkeemmat verrattuna detsiin.

Jos pyörän iällä ei oo väliä niin 1990- luvun kevareiden hinnat on alhaalla (ainakin tällä hetkellä) ja ne vissiin kestää, ainakin mun 1990 vuoden tessu kesti älyttömän hyvin 8) . Niissä on kulkupuoli samaa luokkaa Yamaha Dt kanssa. Yamaha Tzr 125 oli muuten detsin koneella oleva kyykky 1990- luvun alkupuolelta ja vissiin luotettavakin. Vanhoja tietenkin nuo on, mut halpoja, kestäviä, sähköjen luulis olevan yksinkertasemmat, kulkupuoli riittävä ainakin itelle ja nykyään alkaa olla harvinaisempia...

Tietty jos ei 4t oo pois luettu nii joku pikkunen 4t kevari (esim monkey) ja siihen isompaa konetta.
Skyteam monkey (72cc) (ex) -> Suzuki ts 125 r '90 -> Skyteam ape 125 '12
Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut Maekine » 17.8.2019 12:54

Ilmainen vinkki, hommaa joku järkevästi ajettu ja varmasti huollettu Cebari. Pari öljynvaihtoa, 3-4l bensaa sataselle, pääset joka kerta luultavimmin perille ja eteenpäin myydessä saat melkein samat mitä maksoit.

Toki joku SM125/DT125/TZR125 kiihtyy kolme sekkaa nopemmin sataseen, mutta hyvin mahdollista, että pääset jopa pariinkin kertaan availemaan konetta. Oikein mukavaa kesäkuussa irrotella konetta ja tilailla osia ebaysta parin viikon toimitusajalla, jos vaikka pitäs johonkin päästä liikkumaan :D
¤SuZuKi¤