Yamaha DT viritys/tekniikka

San Reemo
Pyörä:
yammun deettee125
Liittynyt:
1.7.2016 23:25
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut San Reemo » 2.9.2017 20:47

Nyt on testattu tehareita vähän.
dep vs gianelli
gianelli on parempi dep ei vedä yhtään
Raze675
Pyörä:
Yamaha DT 125
Liittynyt:
22.11.2016 21:51
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Raze675 » 2.9.2017 23:53

No sellanen sitte hankitaan kunhan ensin saadaan pyörä kuntoon :lol:
MR POMMITTAJA
Liittynyt:
24.9.2017 18:24
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut MR POMMITTAJA » 27.9.2017 10:39

Itellä yamaha dt125r josta tehty tt eli kaikki kurit ja turhat pois ja sammuu kun ajaa yli 80kmh yli kilsan niin se vaan hyytyy niinku bensa loppuis mut käynnistyy sit ekal polkasulla. se on 1991 ja tarttis neuvoo kiitos :D
UpperCloud
Pyörä:
Yamaha DT125X (170cc athena) -06 Skyteam Monkey 72cc -17, Honda CRF 70F -13 rossi
Paikkakunta:
Pieksämäki
Liittynyt:
27.8.2017 15:19
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut UpperCloud » 28.9.2017 17:03

Tietääkös kukaan parhaita välejä (sekä kiihytys että huippunopeus) Yamaha DT125X pyörään. Tuli ostettua semmone ja edellinen omistaja oli lattanu 14/51 välit.
Että jos joku tietäis näistä enemmän ku mä nii arvostaisin kovasti. :)
:D
San Reemo
Pyörä:
yammun deettee125
Liittynyt:
1.7.2016 23:25
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut San Reemo » 29.9.2017 21:09

itel o 14/57 välit ja iha hyvät ehkä vähä liia lyhyehköt
San Reemo
Pyörä:
yammun deettee125
Liittynyt:
1.7.2016 23:25
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut San Reemo » 29.9.2017 21:10

MR POMMITTAJA kirjoitti:Itellä yamaha dt125r josta tehty tt eli kaikki kurit ja turhat pois ja sammuu kun ajaa yli 80kmh yli kilsan niin se vaan hyytyy niinku bensa loppuis mut käynnistyy sit ekal polkasulla. se on 1991 ja tarttis neuvoo kiitos :D

kato pensapinta kaasarista,saako tankki korvaus ilmaa ja pensansuodattimet.
UpperCloud
Pyörä:
Yamaha DT125X (170cc athena) -06 Skyteam Monkey 72cc -17, Honda CRF 70F -13 rossi
Paikkakunta:
Pieksämäki
Liittynyt:
27.8.2017 15:19
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut UpperCloud » 13.11.2017 19:37

Olis sitten toisellaista kysyttävää että meneekös tälläinen http://www.mc-scatter.com/moottoripyori ... 64716.html kiinni DT125X malliin? Itse sanoisin että kyllä mutta tuolla lukee että menisi vain R/RE malleihin. Ja sitten olis vielä että saakos tuohon X malliin asennettua kiksiä? siinä olis paikka sille mutta en mistään näytä löytävän että mistä saisi sellaisen kiksi koneiston hankittua, jos jollakin on linkkejä niin linkatkaa ihmeessä. Olisi myös etsinnässä Vaihteen vaihtajaa/ vaihdepoljinta joka sopisi kyseiseen pyörään, ei näitäkään kyllä tahdo mistään löytyä.
:D
San Reemo
Pyörä:
yammun deettee125
Liittynyt:
1.7.2016 23:25
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut San Reemo » 22.11.2017 18:29

kaikissa detseissä sama kone paitsi siinä tosi vanhassa lc mallissa on eri,noita osia löytyy parhaiten facebookista mopotuning ryhmästä.
UpperCloud
Pyörä:
Yamaha DT125X (170cc athena) -06 Skyteam Monkey 72cc -17, Honda CRF 70F -13 rossi
Paikkakunta:
Pieksämäki
Liittynyt:
27.8.2017 15:19
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut UpperCloud » 25.5.2018 16:15

Mikä mahtaa olla kun jokakerta tarvihtee ryyppyä ku kylmänä starttaa? Olkoon pihalla vaikka +25 lämmintä. Silti tyhjäkäyntiä käy ihan hyvin. Lämpimänä ei mitään ongelmaa. :|
:D
PV-Patu
Liittynyt:
8.1.2011 2:25
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut PV-Patu » 8.6.2018 21:08

Meinaa sitä, että kaikki lienee kunnossa :)
Kylmä kone on kylmä kone, joka usein tarttee "normaalia" rikkaampaa seosta käynnistyäkseen. Ei tosin aina, että jos kaverin mopo tai detsi käynnistyy ilman ryyppyä, niin sekin on etenkin kesäkuumalla normaalia. Eli vaihtelee vehkeestä vehkeeseen.

Esimerkkinä, mun TZR ei käynnisty kylmänä suosiolla (=ekalla polkasulla) ilman ryyppyä ees +30 helteessä, tosin silloin se täytyy tökätä heti pois ettei tukehdu. +20 saa käydä 5 sek ryypyn kanssa ja +10 asteessa 15-20 sek.

Eli, jos se lämpimänä toimii hyvin, niin älä pohdi asiaa sen enempiä.
Eiku lissää paskaa housuun!
Suzuki PV 50cc, 95km/h (GPS) @ 11100rpm
http://www.motot.net/galleria/albumi5959/
mrknn1
Pyörä:
Yamaha DT 125R -03 & Kawasaki KX 250 2t -02
Paikkakunta:
Kiuruvesi
Liittynyt:
3.10.2016 17:29
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut mrknn1 » 13.6.2018 11:44

Nonni, nyt ois 03 mallises detsis tällänen ongelma kun vauhtipyörän vetäsee pulttipyssyllä kiinni niin ei kone pyöri? Mutterin ampuu auki nii pyörii normaalisti..
UpperCloud
Pyörä:
Yamaha DT125X (170cc athena) -06 Skyteam Monkey 72cc -17, Honda CRF 70F -13 rossi
Paikkakunta:
Pieksämäki
Liittynyt:
27.8.2017 15:19
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut UpperCloud » 6.7.2018 23:46

Minkäs kokosta suutinta teillä on vakio kaasarissa ja 170cc athenan ja depin teharin kanssa. ku tääl kattelin nii joillain on iha 125cc kanssa jo 340 suutin. Vaikuttaa omasta mielestä aika suurelta...

Kokeilemallahan se selviää mutta sellanen lähtökohta olis ihan hyvä :D
:D
D3T$1M135
Liittynyt:
8.7.2018 21:46
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut D3T$1M135 » 8.7.2018 21:51

Minkä kokosta suutinta detsii ku tyhjennetty vakioputki ja reikälevy heitetty mennee? 110mm varmaa liian iso?
Raze675
Pyörä:
Yamaha DT 125
Liittynyt:
22.11.2016 21:51
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Raze675 » 9.7.2018 2:15

D3T$1M135 kirjoitti:Minkä kokosta suutinta detsii ku tyhjennetty vakioputki ja reikälevy heitetty mennee? 110mm varmaa liian iso?

Tarkoitat varmaan mopodetsiä? Mopopuolelta löytyy parempia vastauksia.
UpperCloud
Pyörä:
Yamaha DT125X (170cc athena) -06 Skyteam Monkey 72cc -17, Honda CRF 70F -13 rossi
Paikkakunta:
Pieksämäki
Liittynyt:
27.8.2017 15:19
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut UpperCloud » 26.7.2018 12:34

San Reemo kirjoitti:Nyt on testattu tehareita vähän.
dep vs gianelli
gianelli on parempi dep ei vedä yhtään


eli sulla ei toimi sillon PA säädin oikein. Kyllä muuten dep vetää kuhan sinne korkeisiin kierroksiin pääset. (tai kun ypvs aukeaa kokonaan, eli pakoaukko on auki)

Gianelli on alavääntönen putki, joka vetää hyvin kun ypvs sulkeutuu vaikka sen pitäisi avautua, eli ei ole tehty ns. "johtokikkaa"

Sentakia tuntuu että Gianelli vetää paremmin ku on alavääntöne ja sujuu niillä alemilla kierroksilla.
:D