4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

Sjombe
Liittynyt:
13.7.2017 11:10
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Sjombe » 15.7.2017 4:01

Retroilija kirjoitti:Ööö... Mitä? Kyseessä on nelitahtikone, et sä mitään tehopiikkiä näistä saa.

Joo siis ei mitään sellasta tehopiikkiä tai sellasta mutta yhtäkkii jakso vaa vetää viel hiuka enemmän ku normisti.
Rieju_Mään
Liittynyt:
27.8.2016 22:24
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Rieju_Mään » 23.7.2017 15:45

Noniin tarkoitus olisi ostaa nyt tälläinen 80cc plus kansi setti aliexpressistä: https://www.aliexpress.com/item/GY6-50c ... 286.A7wGRq .

Mitenkäs kun tuo on 64mm pitkillä venoilla ja jos minun vehkeessä on 69mm, niin käykö 69mm nokkapukki tuolle 64mm kannelle?

Sitten tulisi 1500rpm juoset ja suutin sarja 80-90.

Mitenkäs onko tuosta oranssista ns. tehopuolasta mitään iloa?

A9 nokankin ajattelin tilata... Paljonko näillä seteillä keräisi huippuja?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 23.7.2017 19:14

Koko nokkapukkia ei ole tarpeen vaihtaa, mutta keinuvivut täytyisi vaihtaa jos käytät eripituisia venoja.

Jos osilla ei ole kiire, niin käyppä esim osoitteessa wish.com ja hakusanaksi pistät 139qmb. Itse tilasin tuolta 47mm pyttysarjan 18€ + 7€ postit hintaan. Kesti tulla lähes 3 viikkoa, mutta halpa pyttysatsi.

47mm on siis 72cc ei 80cc kuten monissa paikoissa virheellisesti lukee. Tuolla sun linkissäkin. Noilla 72cc "virikansilla" mikä on tuolla linkissäsi, ei voita oikeastaan mitään verrattuna normiin vakiokanteen. Mun mielestä on vähän turha maksaa moisista, jos vakiokansi on käyttökelpoinen.

Suurtehopuola on oikeastaan tarpeeton hankinta. Eivät tosin tuolla wish.comissa kyllä maksa kuin muutaman euron.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
johnnyw
Liittynyt:
19.3.2016 7:55
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut johnnyw » 7.8.2017 19:30

Kertokaas fiksut mikä mahtaa kymco agilityssä olla kun tyhjäkäynti seilaa jatkuvasti ja täydellä kaasulla pätkii. Kyseinen rakkine tuli talouteen muutama päivä takaperin, siistissä kunnossa ulkoisesti ja ajettukkin "vaan" pikkasen alle 5000km. Seisonut ilmeisesti pidemmän aikaa käyttämättömänä, eli olisko kaasari jostain tukossa ja käy tosi laihalla? Nimittäin Ilmanputsarin jos irroittaa ni sit ei edes lähde käyntiin.

Ei nää kiinalaiset tietysti mitään raketteja ole, mutta varista on holkki tossa vaihdettu kurittomaan ja suutin vaihdettu isompaan, mutta kulkee vaan aikalailla tasan 50 mittariin. Kaverilla aikoinaan kurittomalla holkilla samanlainen rakkinen kulki jotain 60 pintaan oikeaa nopeutta ja kiihtyi huomattavasti paremmin.
Ilmonz
Liittynyt:
31.7.2017 18:51
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Ilmonz » 25.8.2017 17:12

Moikka.
Tässä rankalla kädellä baotianista tehty kunnon rotta henkinen katteeton skoba.

Mopoon asennettu 70 sylinterisarja, 92 pääsuutin, 6,5g dr pulleyt sekä putki avarrettu. Näillä setupeilla ottaa tasasella sen 62kmh sigmaan.

Ajattelin josko laittaisi suuremman kaasuttimen, imukaulan ja avartaisi hieman dremelillä imu- ja pakoaukkoa. Mitä kaasutinta suosittelette? Voisiko tuohan laittaa jonkun missä ei ole automaattiryyppyä ja tuota helvatan alipaineimua..?
Sarders
Pyörä:
Honda Shadow 125 & Kymco Agility 72cc
Paikkakunta:
Masku
Liittynyt:
5.10.2014 23:29
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Sarders » 26.8.2017 21:04

Ilmonz kirjoitti:Moikka.
Tässä rankalla kädellä baotianista tehty kunnon rotta henkinen katteeton skoba.

Mopoon asennettu 70 sylinterisarja, 92 pääsuutin, 6,5g dr pulleyt sekä putki avarrettu. Näillä setupeilla ottaa tasasella sen 62kmh sigmaan.

Ajattelin josko laittaisi suuremman kaasuttimen, imukaulan ja avartaisi hieman dremelillä imu- ja pakoaukkoa. Mitä kaasutinta suosittelette? Voisiko tuohan laittaa jonkun missä ei ole automaattiryyppyä ja tuota helvatan alipaineimua..?

Päivitä ihmeessä ihan normaaliin luistikaasariin.. tehohyötyä tulee varmasti ja ei tarvitse tapella sen saatanan kalvon kanssa. Tilaat ebaysta 21-22mm kaasarin ja teet sille kaasuvaijerin
naata22
Liittynyt:
27.2.2017 15:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut naata22 » 3.9.2017 20:27

Mikä on 90cc botski vikana ku kulkee vaa 70
90cc narakun setti pirinokkakselil 21mm kaasari
vakio vp prodigy power kytkin
3x 8.8g vakiorullat,
vakio perät vakio putki
saa tarjota pidempiä perävälejä ja "teho" putkee,
kiihtyy kyl vitun hyvin mut joo
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 4.9.2017 6:34

Ei mitään vikana.
Jakkinakki
Pyörä:
Monta rikkinäistä
Paikkakunta:
Satakunta
Liittynyt:
28.10.2015 0:18
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Jakkinakki » 5.9.2017 0:30

Onkos täällä kuinka monella 125 kinkkejä? Ite tuli haettua mopo solikka johon runkoon muokattu moottorin kiinnikkeet päin helvettiä ja lisäks kulkee sen 75km/h. Vähän kyllä säädöt hukassa mutta silti.

Sitten kanssa sähköjä mietin toiseen vehkeeseen. Staattorilta punamusta ja sinikeltainen cdille josta ne lähtee puolalle, ja maajohto rungosta moottoriin. Pitääko muutakin olla että kipinä löytyy? Tarviiko vetää staattorilta keltainen ja valkoinen cdille ja siitä jännitteensäätimelle? Vai tarviiko niitä kahta kytkeä lainkaan? Nyt ihan rautalangasta saa vääntää niin yksinkertaiset sähköt kuin vaan saa että moottori käy mitään muuta en vaadi.
Tehdään eka ja korjataan virheet myöhemmin...
Höspö
Pyörä:
Yamaha DT125R -91 <3
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
26.4.2004 17:53
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Höspö » 7.9.2017 16:06

naata22 kirjoitti:Mikä on 90cc botski vikana ku kulkee vaa 70


Perävälitykset loppuu kesken ja varista myös välitykset?

Oon ajanut kerran kurittomalla vakio fudella joita tuotiin hetken aikaa suomeen vahingossa joka kulki n. 65 tasaisella ihan sellaisenaan. Alkuun ei hirveesti kiihtynyt mutta 45-50kohdalla alkoi kiekat nousemaan ja mopo ottamaan jenkaa ihan kunnolla mittarin mennessä yli asteikon :lol:
Migzu
Pyörä:
Kymco Super 9
Paikkakunta:
Raisio
Liittynyt:
30.1.2009 20:22
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Migzu » 30.9.2017 20:56

Jaahas, nyt alkaa loppua huumori tuon ruohonleikkurin kanssa. Kyseessä on perus 139QM (Znen).

Ongelman nimi on se, että tuo tykkää syödä hihnoja. Varikopan sisälle on kaikki osat vaihdettu, eli koko kytkinpakka ja etuvariaattori ovat uudet. Kaikki pinnat on hifistelty, hiottu ja putsattu moneen kertaan, mutta hihnoja vain tuntuu menevän. Kaikki hihnat ovat siis tähän mennessä palaneet ulkopinnastaan (asentajaan päin oleva kylki) ennen lopullista katkeamistaan. Yleensä ovat kestäneet muutaman kilometrin, mutta viimeisin kesti sentää satasen verran. 669-pitkää hihnaa olen tuolle kulkineelle ruoaksi tarjonnut, kun sen pitäisi googlen mukaan noihin "short-case" kopallisiin kuulua.

Voisikohan tuollaisesta olla mennyt kytkinakseli käyräksi? Muuta ideaa en enää päähäni saa, kerta kaikki osat on jo kertaalleen vaihdettu. En ainakaan tuosta akselista klappia löydä, eikä vaihteiston stefakaan ole vuotanut. Silmämääräisesti arvioiden tuo kyllä näyttää ihan suoralta. Jostain syystä tuo kytkin tahtoo myös pullauttaa stefansa ulos. Niitä on nyt liimailtu pohjaan silikonilla ja pikaliimoilla, mutta ei tunnu pitävän. Toisaalta, eihän noihin täydellisen sivuttain pyöriessääin pitäisi ottaa voimaa pitkittäissuunnassa ollenkaan.

Onko samantyyppistä ongelmaa tullut kellään vastaan?
Kingipasiba
Liittynyt:
3.10.2017 19:17
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Kingipasiba » 3.10.2017 19:28

moikka kysyisin kun minä ja iskä yritettiin löytää cdi boksia skootterista eli baotian fude sportista mutta ei löydetty osaisko joku kertoa ihan tarkalleen missä kohtaan se on ja yritettiin virittää sitä mutta ei saatu viritettyy skootteri kulkee vaan melkee 30-40 km
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 4.10.2017 8:59

Monessa mallissa cdi on akkukotelossa. Ei kaikissa.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
futukkaukko
Liittynyt:
22.1.2018 22:08
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut futukkaukko » 22.1.2018 22:12

Hei ois tälläinen kymysys että ku tein konerempan futteen nii nyt kun laitan nokkaakselia paikalleen nii se nokkaketju tuntuu tosi kireältä eikä se men kunnolla nokka-akselin rattaisiin. Ja nokka-akselin rattaasta kauempi laakeri ei osu sinne minne sen pitäs mennä ja koko nokka-akseli on vinossa.

Jos joku sai selvää mitä selitin niin auttakaa :lol:
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 22.1.2018 23:36

Oletko ottanut ketjukiristimen pois pytystä? Sen jännitys täytyy myös vapauttaa poistamalla kiristimen jousi ja siirtämällä kiristimen keskitappi alkuasentoon kun se laitetaan takas pyttyyn.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista