Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

kihomato
Pyörä:
Derbi Senda SM X-treme -08
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
26.12.2016 21:53
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut kihomato » 26.12.2016 21:56

Nyt niitä välitysvinkkejä.
Derbissä vakiona 14/65 välit ja ei oo tullu vielä vaihdettua, mopossa kiinni kuriton vakioputki ja vakio kaasari (14mm lortto)..
Mitkä välit olis hyvät?
JK99
Liittynyt:
27.2.2016 21:22
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut JK99 » 26.12.2016 23:39

Riippuu ihan siitä haetko enemmän kiihtyvyyttä vai nopeutta..
Jos haet enemmän nopeutta suosittelen vaihtamaan vaikka takarattaan hieman pienempään (mitään överi pientä ei kannata lähteä edes kokeilemaan) 58-62z vois olla ehkä hyvä.
Pienemmällä eturattaalla saat taas enemmän kiihtyvyyttä mutta itse en ainakaan menisi välejä tuosta enää lyhentämään.
JeaJou234
Liittynyt:
3.1.2017 20:44
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut JeaJou234 » 3.1.2017 21:02

Aattelin kääntyä itteä viisaampien puoleen ja kysyä, jos joku tietäis mikä olis vikana mun laitokses :D

Elikkäs olin lähös kaupas käymää jonne on sellanen parin kilsan matka. Kaupan kohalla katoin, että käypä tää kummalisen kuumana vaikka en ollu ajanu mitenkä tasatäyskaasulla, ja sitte sytty lämpövalo. Huomasin myös sitte siin samal et jäähäriä tuli ulos syyläri ylivuotoletkusta, mut ei kummiskaan si näyttäny mtn keittämisen oireita (Höyryn nousemist jne...). Edellisenä päivänä oli toiminu ihan hyvin ilman minkäänlaisii ongelmii. Päätin sitte kummiskin vielä ajaa kotiin, ku ei sitä jäähäriä hirveesti ulos ehtiny pääseen, ja toimi koko matkan kaupalta kotiin normaalisti. Olisko kellään ideaa, että mikäs saattais olla vikana tai olisko pakkasella jtn tekemistä asian kanssa, ku kummiski ollu koko yön ulkona ja pakkasta oli sellaset -16.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Retroilija » 3.1.2017 22:27

Ootko sä isompaa suutinta pistäny talvea varten? Laiha seos aiheuttaa ylimääräistä lämpöä.
JeaJou234
Liittynyt:
3.1.2017 20:44
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut JeaJou234 » 4.1.2017 0:14

En itseasias oo, mutkyl se ennenki tolla 90 suuttimella ihan hyvin toiminu :) Mopohan on detsi jossa perus tekniikkana: vakio pytty, kuriton vakioputki, rajotettu cdi ja Katalysaattori tukittu
opk11
Liittynyt:
5.1.2017 1:31
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut opk11 » 5.1.2017 2:55

Kysyn nytte täälläki.

Mulla on rieju mrt -11 vm ja siinä on big onen tehari ja porattu cdi ja reikälevy pois. Oon kokeillu suuttimia 110 sillä ei kulkenu mihinkää, 95 sillä hyyty ylämäkiin 88 meni jo aikahyvi otti piikkiä jo ja nytte kii 85 (kulkee sen 64 vakioväleillä)mutta röpöttää pienillä vaihtella aika runsaasti. mite voi olla ku lukee motowikistä ni ois sopiva suutin 105-110 ku on kuriton putki ja reikälevy pois. voisko karstojen poltto auttaa asiaan ku kiertää huonommi tolla teharilla ku kaverin detsi vakioputkella. :roll: :itku:
Että onko tämmönen normaalia?
Tällänenjäbä
Pyörä:
Aprilli pila RX 50 -13
Liittynyt:
14.8.2016 21:56
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Tällänenjäbä » 5.1.2017 3:28

opk11 kirjoitti:Kysyn nytte täälläki.

Mulla on rieju mrt -11 vm ja siinä on big onen tehari ja porattu cdi ja reikälevy pois. Oon kokeillu suuttimia 110 sillä ei kulkenu mihinkää, 95 sillä hyyty ylämäkiin 88 meni jo aikahyvi otti piikkiä jo ja nytte kii 85 (kulkee sen 64 vakioväleillä)mutta röpöttää pienillä vaihtella aika runsaasti. mite voi olla ku lukee motowikistä ni ois sopiva suutin 105-110 ku on kuriton putki ja reikälevy pois. voisko karstojen poltto auttaa asiaan ku kiertää huonommi tolla teharilla ku kaverin detsi vakioputkella. :roll: :itku:
Että onko tämmönen normaalia?


Onko ilmanputsari missä kunnossa?
opk11
Liittynyt:
5.1.2017 1:31
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut opk11 » 5.1.2017 14:48

Tällänenjäbä kirjoitti:
opk11 kirjoitti:Kysyn nytte täälläki.

Mulla on rieju mrt -11 vm ja siinä on big onen tehari ja porattu cdi ja reikälevy pois. Oon kokeillu suuttimia 110 sillä ei kulkenu mihinkää, 95 sillä hyyty ylämäkiin 88 meni jo aikahyvi otti piikkiä jo ja nytte kii 85 (kulkee sen 64 vakioväleillä)mutta röpöttää pienillä vaihtella aika runsaasti. mite voi olla ku lukee motowikistä ni ois sopiva suutin 105-110 ku on kuriton putki ja reikälevy pois. voisko karstojen poltto auttaa asiaan ku kiertää huonommi tolla teharilla ku kaverin detsi vakioputkella. :roll: :itku:
Että onko tämmönen normaalia?


Onko ilmanputsari missä kunnossa?


Ilmanpursarin mä pesin bensalla ja laitoin jotai air filter spraytä. Voiko uuen putsatin vaihto auttaa?
Spudde
Liittynyt:
6.1.2017 3:08
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Spudde » 6.1.2017 3:21

Jos muuttaa vannekehän kokoa, tarviiko uudet pinnat? Eli tarkoitus olisi vaihtaa Derbin renkaat smotoiksi, mutta edessä on 21" rengas. Riittääkö pelkkä vannekehän vaihto jos vaihtaa vaikkapa 18-tuumaiseksi? :s
vittukunaukasee
Liittynyt:
7.12.2016 0:04
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut vittukunaukasee » 12.1.2017 18:29

Mulla on derbi drd racing 2015 virit: enox tecnigas (kuristukset on poistettu), rajoittamaton cdi, reikälevy on poistettu ja pääsuutin on 102. Onko liian iso pääsuutin ku ei oikee kierrä kunnolla. Kiitos jo etukäteen!
vittukunaukasee
Liittynyt:
7.12.2016 0:04
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut vittukunaukasee » 12.1.2017 18:29

Mulla on derbi drd racing 2015 virit: enox tecnigas (kuristukset on poistettu), rajoittamaton cdi, reikälevy on poistettu ja pääsuutin on 102. Onko liian iso pääsuutin ku ei oikee kierrä kunnolla. Kiitos jo etukäteen!
vittukunaukasee
Liittynyt:
7.12.2016 0:04
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut vittukunaukasee » 12.1.2017 18:30

Mulla on derbi drd racing 2015 virit: enox tecnigas (kuristukset on poistettu), rajoittamaton cdi, reikälevy on poistettu ja pääsuutin on 102. Onko liian iso pääsuutin ku ei oikee kierrä kunnolla. Kiitos jo etukäteen!.
Tällänenjäbä
Pyörä:
Aprilli pila RX 50 -13
Liittynyt:
14.8.2016 21:56
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Tällänenjäbä » 15.1.2017 15:14

Kuluttaako turhan iso takaratas jotenkin ketjuja tai rattaita? Apikassa on nyt pienen laskuvirheen takia 13-70 välit ja ajattelin jos pienentäis 12-65 väleihin, mutta hyödyttääkö se mitään?
ciao
Liittynyt:
5.8.2002 16:38
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut ciao » 16.1.2017 1:26

Takarattaan koko ei ole ongelma , kunhan ketju ei ala hangata mihinkään , esim. lohkoon tai kiinteään ketjunohjuriin . Sen sijaan liian pieni eturatas on ketjulle haitaksi , ketju joutuu taipumaan enemmän ja suunnanmuutos tapahtuu nopeammin eli ketju rasittuu enemmän . Sinun on siis turha vaihtaa välityksiä .
vittukunaukasee
Liittynyt:
7.12.2016 0:04
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut vittukunaukasee » 18.1.2017 13:28

Mikäs on derbissä kun ei ota alakierroksia mutta ottaa keski -ja yläkierrokset. Pitäskö vaihtaa tyhjäkäynti suutinta ku ei meinaa ees löytää säätöjä tyhjäkäynnille. Kaasutin on 17.5mm dellorto ja pääsuutin on 95. Neula on toisiksylimmässä asennossa (sokka on toiseksalimmassa kolossa), on kokeiltu neulaa ylimmässä asennossa mutta sittee pätkii kaikilla kierrosalueilla. Virit: tehoputki (kuriton), rajoittamaton cdi, reikälevy poistettu

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista