2T viritys ja tekniikka

AtteKahkonen
Pyörä:
Suzuki RG125F -95
Paikkakunta:
Hausjärvi
Liittynyt:
7.9.2014 13:27
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut AtteKahkonen » 16.9.2016 8:49

Käykö pyörä rikkaalla jos savuttaa vähän kokoajan ja ei isoilta vaihteilta jaksa vetää piikille eikä myöskään kulje niin paljon kuin pitäisi. Valoista jos lähtee kaasu pohjassa ni meinaa tukehtua ja ylämäkiin hyytyy jos ei vaihda vaihteita. Matalilla kierroksilla saa ajaa kaasu pohjassa eikä kiihdy muuten ku vaihteita vaihtamalla :/ Ja kannattaako alottaa neulaa säätämällä vai pääsuuttimilla kikkailemaan.
AtteKahkonen
Pyörä:
Suzuki RG125F -95
Paikkakunta:
Hausjärvi
Liittynyt:
7.9.2014 13:27
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut AtteKahkonen » 16.10.2016 18:15

Millä konsteilla sais pärrään kierrosherkkyyttä? Kyseessä tt Suzuki RG15F. :)
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut -Zone- » 16.10.2016 22:04

Pyörivien ja muutoinkin liikkuvien massojen kevennyksellä. Eri asia taas on, onko siitä loppupeleissä yhtään iloa.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
MGS
Liittynyt:
12.3.2017 2:41
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut MGS » 12.3.2017 10:21

Päivää. Olen ajatellut hommata hussen sm 125 ja tehdä siihen vähän kaikenlaista mutta ongelmana on se että ei ole oikein taitoa :D Niin jos saisi jonkin laisia neuvoja että mistä alottaa ja mitä tehdä ja mistä löytyisi hyviä ohjeita. Sanokaa vaan jos olen ihan näiden foorumien väärällä puolella kun olen vastikään tehnyt acon.

Kiitos avusta motot.net tietäjät :D
TooPeli28
Pyörä:
Ktm exc 125 2012
Liittynyt:
24.8.2016 20:59
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut TooPeli28 » 12.3.2017 10:30

Tällästen pyörien tekniikka on aika yksinkertanen, jote ne jutut ei oo kovinkaa hankalia ellet heti sit mitää vaihelaatikkoo aatellu purkaa. Kannattaa vaa netistä kattella osia, vinkkei ja videoita ni siin saa jujun päästä kii aika hyvin :)
MGS
Liittynyt:
12.3.2017 2:41
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut MGS » 12.3.2017 13:50

No juu, ajatuksena ois siis 144cc härpättimet jne ja maalailua et ei mitään erikoista.
TooPeli28
Pyörä:
Ktm exc 125 2012
Liittynyt:
24.8.2016 20:59
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut TooPeli28 » 12.3.2017 15:10

Hommaa eka wr pytty ja sitte se 144 jos siinäkää ei potku riitä? Mikä pyörä sul on nyt ?
MGS
Liittynyt:
12.3.2017 2:41
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut MGS » 12.3.2017 19:38

No ei ole vielä:/ Mutta olen saamassa jossain tämän vuoden paikkeilla.
TooPeli28
Pyörä:
Ktm exc 125 2012
Liittynyt:
24.8.2016 20:59
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut TooPeli28 » 12.3.2017 20:27

No sit kannattaa miettiä uudellee et haluaako sitä 144 pyttyä ku et tiiä et mite se lähtee sm/wr pytyllä (ellei jollai sun kaveril oo ) siin 144 pytys on jo aika lyhyet huoltovälit sen viritysasteen takia
AtteKahkonen
Pyörä:
Suzuki RG125F -95
Paikkakunta:
Hausjärvi
Liittynyt:
7.9.2014 13:27
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut AtteKahkonen » 14.3.2017 10:06

Tarttisin vähän neuvoja ton mun pyörän kaasarin säätämiseen... elikkäs neula oli keskimmäisessä lovessa ja ku anto kaasua ni booas ja sammu helposti. No vaihoin sitte yhtä lovea alemmas ni helpotti jonkun verran, mutta edelleen vähän epäröi ku tyhjäkäynniltä kääntää kaasua reippaasti, muttei sammu siitä enään lähes koskaan. Pitäiskö koittaa siirtää vielä yks lovi alemmas, eli alimpaan? Onko epänormaalia jos joutuu pitämään sokkaa alimmassa lovessa? Vai löytyykö tohon jokin muu ratkasu? Kaikki vinkit tervetulleita :D
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut ma$$i » 14.3.2017 11:54

Alin pykälä sokalle= neula rikkaimmillaan. Kokeile vaan että miten vaikuttaa. Se saattaa haluta ihan vähän isompaa suutinta. Isompi tk suutin jos kierrokset meinaa leijata tai ei herää alhaalta kuten pitäisi. Isompi ps jos ylärekisterissä ei tunnu hyvältä.

Toimiiko pyörä yläkierroksilla hyvin? Entä alakierroksilla?

Kannattaa lukea
http://www.motot.net/wiki/2t_kaasuttimen_säätäminen
AtteKahkonen
Pyörä:
Suzuki RG125F -95
Paikkakunta:
Hausjärvi
Liittynyt:
7.9.2014 13:27
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut AtteKahkonen » 14.3.2017 12:06

Joo ton ohjeen mukaan just säädinki neulaa rikkaammalle. Ajaessa tuntuu toimivan ihan hyvin, mutta kesällä ei jaksanut vetää 6 vaihteella oikeen piikillä. Sillon tosin oli pa säädin paskana. Ainut on toi että kaasun ku kääntää pohjaan ni vähän epäröi. Nyt en oo vielä päässyt ajamaan ku ei oo pyörä vielä kasassa.
Keuliijasutii
Liittynyt:
16.10.2016 16:19
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Keuliijasutii » 3.5.2017 8:00

Moro! Kestääköhän tommonen ite leikelty pahvitiiviste sylinterin alapään tiivisteenä? Ihan kunnon paperia ois ni saiskoha värkättyä.
urosmies
Liittynyt:
30.4.2017 14:18
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut urosmies » 22.5.2017 12:48

Oon katellut detsejä ja huomannut että moni ottaa tuorevoitelun pois käytöstä; miksi? Eikö se voitele niin hyvin tai jotain?

Myös jos on pyörä ilman tuorevoitelua, voiko siihen mitenkään asentaa sitä itse?
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 22.5.2017 23:29

Joku legenda siinä on että ne vanhemmiten lakkaisi toimimasta. Itselläni ei ole ollut ongelmia '86, '90 ja '94 mallisissa Yammuissa joissa kaikissa on käytännössä sama pumppu mitä Detseissä. Lähinnä ongelmat lienevät lähtöisin väärästä öljystä tai väärin säädetystä pumpusta. Samaten kaikki muutkin moottorivauriot tunnutaan käännettävän tuorevoitelun syyksi vaikka todellisuus on yleensä ihan jotain muuta.

Ja tuorevoitelun voi asentaa takaisin. Ehjiä pumppuja pitäisi löytyvän purkaamoilta kuten MP-Pitstopilta pikkurahaan. Tietenkin säiliön ja letkut tarvitsee myös. Ja kytkinkoppaan tulevan käyttöakselin ja rattaan.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...