4t yleinen viritys/tekniikka

Liittynyt:
21.6.2016 1:48
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut liikajalka » 21.6.2016 1:54

J00ntte kirjoitti:Tuli nyt "viriteltyä" tota derbi terraa. Vaihdon äänenvaimentimen hatamoto merkkiseksi ja suuttimen vaihdoin 100->110. huiput oli ennen 125, mutta viikko pari sitten huiput laskeneet 115km/h tasolle. Kunnes päätin kyseisen suuttimen laittaa ja se laski huippunopeutta vielä lisää. Nyt huippunopeus suoralla 105km/h. Mistäköhän tämä tehon väheneminen saattaisi johtua? Kutosvaihteella ei jaksa punarajalle kiertää ja tuntu että vitosella jaksaa paremmin. Olisin erittäin kiitollinen jos tietävät auttaisivat pulassa pikaisesti, kun ajoreissu lähestyy uhkaavasti. :(

Ps: Laitoin nyt tänne, kun ei tolle terralla topicia pahemmin ole tai tarvetta sellaiselle.

~J00ntte

Ratkesko ongelma? Olis kiva tietää mikä mun omaa terraa vaivaa ku huiput loivaan alamäkeen mittarin mukaan 112kmh, gepsiin 102. Semmonen keskinopeus mitä tää jaksaa mennä tienpäälä on 106 mittariin eli 96.. Ei tietoa onko tälle pyörälle mitä muuta tehty ko vaihettu änkkä, oon tän vasta ostanu. :|
Liittynyt:
10.7.2016 20:16
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut tyhämmopopoika » 11.7.2016 20:46

Mitä mieltä ootte että kannattaako Yamaha Wr 125 ostaa äänenvaimennin parempien äänien toivossa. Onko pakko säädättää? Onko muilla powercommanderia (tai vastaavaa) kiinni? On varmasti kysytty kysymys, voisitteko silti vastata :)
Liittynyt:
15.11.2015 23:47
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pörinät » 19.7.2016 11:33

Onko tämä tieto aivan asiallista vai kusetusta että toi kierrosrajotin lähtee noin ja paskooko koko pyörän jos ottaa pois? http://www.motot.net/wiki/Husqvarna_SMR ... ten_poisto
Pyörä:
Yamaha WR125X -10
Paikkakunta:
Ilmajoki
Liittynyt:
13.4.2015 15:26
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Latexii » 19.7.2016 15:45

Se kierrostenrajoitin on ihan hyvällä syyllä laitettu, ylikierrokset rasittaa moottoria merkittävästi.
Pyörä:
KTM 125 EXC
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
4.9.2016 23:56
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut K_T_M » 5.9.2016 0:07

Mitenkä jos ostais beta 125 lc:n tai fantic 125 casan nii millä/miten lähtisin virittämään? Teharia? <--kuulemma ei tuo tehoa juuri ollenkaan enempää? Toinen vaihtoehto olis toki 2t piikit mutta isän (ja lain) mukaan liian tehokas. En halua vaihtaa isompaa esim 180cc sylinteriä. Turbo olis jees mutta vaikea? Mahd. Paljon lisää siis haluan tehoa ilman isompaa syökkää. Neuvoja/ideoita? 8) :)
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ma$$i » 5.9.2016 15:56

Jos tehoa haluat niin se 2t... Piikkinelarin viritys on kallista ja usein turhsa. 180cc sylinterilläkään et paljoa irti saa. Ja 125cc 4t on jo vakiona sen lain sallimat 11kw.. Eli jos sen yli haluat niin yhtä lailla se sun nelaris on laiton kuin se tt 2t piikkikin.

Alkuperäiseen kysymykseen vastaten, parempaa/ kirempää nokkaa, vapaavirtaavampi putkisto+äänenvaimennin. Kaasuttimen säädöt, mahdollisesti suurempi kaasutin(?), erilaiset sähkökikat (en tiedä onko näissä kys. malleissa tarvittavaa), ilmanoton mahdollisten kuristusten poistaminen ja avartaminen
Liittynyt:
12.9.2016 13:22
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pat2001 » 14.9.2016 10:51

Terve!,

power commanderista. Voinko iskeä (vaikka) isäni harlikan powercommanderin yzäriin kiinni? ja sitten vain ladata siihen yzärin kartan? onko tuo ylipäätänsä mahdollista? Oma pyörä : Yamaha mt 125


T:Pat
Liittynyt:
12.10.2016 23:10
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut siipeilijä » 16.10.2016 13:47

Fantic tai beta 125 kirjoitti:Mitenkä jos ostais beta 125 lc:n tai fantic 125 casan nii millä/miten lähtisin virittämään? Teharia? <--kuulemma ei tuo tehoa juuri ollenkaan enempää? Toinen vaihtoehto olis toki 2t piikit mutta isän (ja lain) mukaan liian tehokas. En halua vaihtaa isompaa esim 180cc sylinteriä. Turbo olis jees mutta vaikea? Mahd. Paljon lisää siis haluan tehoa ilman isompaa syökkää. Neuvoja/ideoita? 8) :)



älä osta italialaisen kebab karvakäden tekemää kevarii vaan aito japski 125
Liittynyt:
26.9.2016 21:51
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut reme75 » 23.10.2016 19:32

juujuu :lol:
Viimeksi muokannut reme75 päivämäärä 5.2.2017 20:53, muokattu yhteensä 1 kerran
Liittynyt:
24.5.2016 16:34
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Suppilo » 3.11.2016 14:36

reme75 kirjoitti:Moro!

Miten on tarviiko ostaa powercommander ja käydä säädättämässä penkissä, itsellä on leovincen änkkä ja tulossa arrowin alkukäyrä. Joten onko powercommander pakollinen vai syökö öljyjä hulluna ilman PC? :lol:
E: Yamaha WR125X 2011 siis kyseessä.


Penkissä säätö maksaa kuulema enemmän kuin itse laite. Kannattaa ladata netistä valmiita mapseja.
Liittynyt:
4.4.2013 22:32
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jesse2013 » 6.11.2016 0:03

Hei tarvitsisin apua kun nyt olen aloitamassa projektia rieju marathon 125cc 2013 kanssa ja olen ostanut pyörään 250cc neste jäähdytetyn koneen ja tarvitsisin riejun säkökaavion ja pelkään vain että 250cc ei pelitä vakio sähköjen kanssa :(

Mutta kiitokset etukäteen jotka osaa jelpata :)
Liittynyt:
4.4.2013 22:32
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jesse2013 » 6.11.2016 0:07

Ja tämä kyseinen kone tulee kiini 8)
Liitteet
2339360_b_2db19f7df0f96c67.jpg
Liittynyt:
4.4.2013 22:32
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jesse2013 » 7.11.2016 23:09

Juu homma hoitui ilman ongelmia ja ny pelitää 8)
Liittynyt:
12.10.2016 23:10
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut siipeilijä » 19.11.2016 0:16

osaisko kukaa sanoo paljo yamahan koneella oleva derbi senda 125 kulkis stage1 nokka akselilla ja mahdollisesti toisella pöntöllä
Liittynyt:
26.4.2016 20:10
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Vegevegga » 22.2.2017 10:59

Mitäs porukat täällä on tykänny tuosta moposportin 180 cc malossin kitistä missä tulee mukaan malossin oma ruiskunsäätö? Yamaha wr 125x oisin sen laittamassa ja mietin että kuinka hyvin tuolla malossin ruiskunsäädöllä tuosta saa tehot irti ja kuinka helppo se on säätää ja säätää esim tuleville ´tehoputkille yms.? Tarviiko tuon kanssa vaihtaa jtn muuta kuin kytkinjouset? onko uusi nokka suositeltavaa?