4t yleinen viritys/tekniikka

Laamapalmu
Liittynyt:
19.11.2014 19:50
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Laamapalmu » 22.11.2015 14:41

mopokuumottelija kirjoitti:Mitäs kaikkee viriä pitää hussenn nelariin laittaa, että on tarpeeks tehoa ajella ees suht mukavasti motarilla? Paljonkohan sais irti pelkästä 183cc kitistä?

Itellä oli 124cm derbi joka leikkas. Hommasin uuden sylinterin ja nokan 149cm3. Vääntöä ja puristuksia löytyy vitusti enemmän nykyään ja jaksaa vääntää 2 piikkiä isommalla eturattaalla 15->17. Ainoa ongelma mikä nykyään on että kytkin luistaa. Sitä luistamista ei itse huomaa paikallaan tai ajossa muutenkuin koittaa huippuja ettiä niin isommilla väleillä pyörä kulkee samanverran kuin ennenkin ja vakioväleillä kulki vähemmän mitä 124cc meni.

Tuo 183cc kitti on varmasti hyvä ja samalla hommaat jäykemmät kytkinjouset. Vakio nelarihusse on kyllä säälittävä jos on muka täysitehoinen. 183cc ja isommat välit varmasti jaksaa mennä motarilla, itse en näe syytä ajaa motarilla koska suuret nopeudet pitkällä matkalla vituttaa ja tuuli on kuitenkin motarilla 2-3x kovemmat kuin jossain maantiellä.

En numeroista sitten tiedä paljonko 183cc tuo tehoa mutta samalla kannattaa hankkia kansi. Voi kyllä tulla kalliiksi tommonen kitti. Ite maksoin 200€ Sylinteri + kansi + mäntä + Tiivisteet + nokka-akseli + ventiilit/jouset.
[x]Harkat [x]A1[x]Kaatunut [x]Leiponut
remonttiukko
Liittynyt:
12.12.2015 20:20
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut remonttiukko » 12.12.2015 20:28

CBR 125R on remontin alla ja moottori alkaa olla levällään.

Ongelmanaa on kampiakseli ja sen laakerit. Toinen lähti irti ihan ilman ongelmaa mutta toinen, siis magneeton puoleinen ei hievahdakaan. se näyttää ihan normaalilta laakerilta ja näyttää että se mahtuisi tulemaan nokkaketjun rattaan yli.

Jossain englanninkielisellä sivulla olin näkevinäni että se laakeri ei ole ollenkaan vaihdettavissa. Uudessa kampiakselissakin se on aina paikoillaan jo valmiiksi.

Pystyykö kyseistä laakeria siis vaihtamaan millään keinolla edes moottorikoneistamo? Laakerin kyllä saa ostettua erikseen.

Mikäli jollakin on asiasta tietoa niin olisin kiitollinen.
Betajouni1
Liittynyt:
21.10.2015 13:05
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Betajouni1 » 3.1.2016 1:04

Kellään kokemusta kyseisestä firmasta tai tosta 180cc kitistä? Käviskö muihinki 4t kemmuihi ku husqvarnaan? :)
http://www.automotivespartsshop.com/pro ... ?o=terbaru
jonicc Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jonicc » 3.1.2016 17:27

Käy kaikkiin missä on minarelli wr kone. Tuolla Minarelli WR tekniikka keskustelussakin on tuosta kitistä aihetta, laatu vähän vaihtelevaa, joskus sopii suoraan ja joskus pitää laittaa monta tiivistettä alle tai koneistella sieltä täältä yms yms.
Helpoimmalla pääset kun ostat suoraan malossin / athenan 180 kitin, sopii suoraan eikä tartte taistella toiselle puolelle maapalloa jos jotain ongelmia tulee.
Betajouni1
Liittynyt:
21.10.2015 13:05
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Betajouni1 » 5.1.2016 15:48

jonicc kirjoitti:Käy kaikkiin missä on minarelli wr kone. Tuolla Minarelli WR tekniikka keskustelussakin on tuosta kitistä aihetta, laatu vähän vaihtelevaa, joskus sopii suoraan ja joskus pitää laittaa monta tiivistettä alle tai koneistella sieltä täältä yms yms.
Helpoimmalla pääset kun ostat suoraan malossin / athenan 180 kitin, sopii suoraan eikä tartte taistella toiselle puolelle maapalloa jos jotain ongelmia tulee.

Okei kiitos :) oisko mitään tietoa mistä irtois halvalla? Pitäis alle 400e saada ku ei budjetti anna periksi niin kellään linkata sivua missä alle sen 4 hunttia? :lol:
19jonsku
Pyörä:
Suzuki bandit 600cc -97
Paikkakunta:
Juankoski
Liittynyt:
16.11.2012 21:19
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut 19jonsku » 6.1.2016 0:13

http://www.malossistore.eu/en/products/ALUM-CYL-Ø-63-pin-Ø-14-H2O-4-stroke_3114852?M=30&MM=MO%2FBEENR125&FG=G.TER&Type=M
Sieltä malossi pikkusen reilulla 350€ :) postikulujakaan ei tule.
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCsQ9HPn-XyAmMDRTjnOfV4w
Betajouni1
Liittynyt:
21.10.2015 13:05
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Betajouni1 » 6.1.2016 22:12

19jonsku kirjoitti:http://www.malossistore.eu/en/products/ALUM-CYL-Ø-63-pin-Ø-14-H2O-4-stroke_3114852?M=30&MM=MO%2FBEENR125&FG=G.TER&Type=M
Sieltä malossi pikkusen reilulla 350€ :) postikulujakaan ei tule.

kiitos paljon tilaukseen meni :) Paljonkohan liikkeet velottais tän sylinterisarjan vaihdosta? :eek: Tiedän että halvinhan se on itse vaihtaa mutta ei vielä mitään kokemusta sylinterisarjan vaihdosta niin en halua kusta mitään vaihtaessa :D
19jonsku
Pyörä:
Suzuki bandit 600cc -97
Paikkakunta:
Juankoski
Liittynyt:
16.11.2012 21:19
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut 19jonsku » 7.1.2016 8:01

Jaa a. Paha mennä sanomaan kun ite tuli omaan riejuun ihan omin pikku kätösin vaihettua :lol: kyllä kai siihen joku 200€ saattaa mennä, kysymällähän se selviää :)
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCsQ9HPn-XyAmMDRTjnOfV4w
skopojätkä
Liittynyt:
19.4.2014 17:26
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut skopojätkä » 5.2.2016 12:24

Onko jollaki tietoa onko ruisku kevareihin laitettavat ns. potikat tai vastukset toimivia käytännössä, jos putken vaihdon jälkeen haluaa seosta rikastaa?
Kuinkahan paljon kasvaa kulutus jos laittaa honda cbr 125 1-1,5 kilo-ohmin vastuksen veden lämpötila anturiin?
jj0067
Liittynyt:
6.7.2015 16:56
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jj0067 » 5.2.2016 21:14

Onko jollain tietoa tarviiko suuttimia vaihdella kun vaihtaa kokoputkiston pyörään ja ottaa johtokurin pois vai onko vakio suuttimet hyvän kokoiset? :)
Pappatunturi666
Liittynyt:
31.1.2016 22:24
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Pappatunturi666 » 6.2.2016 21:12

Yamaha wr 125 piristys?
Eli miten tähän sais helpoiten ja mieluiten halvimmalla ja konetta tuhoamatta muutaman hepokatin lisää? Olen miettinyt vapaampaa ilmanputsaria arrowin kokoputkistoa ja pcv ammattilaisella säädettynä, monta hepokattia näillä sais aikaan? Ja mitä kattonut noita karttoja ni kiertääkö arrowin putki huonommin alhaalla kun vakio?
19jonsku
Pyörä:
Suzuki bandit 600cc -97
Paikkakunta:
Juankoski
Liittynyt:
16.11.2012 21:19
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut 19jonsku » 7.2.2016 1:05

Eipä näihin saa sitä tehoo ilman isompia muutoksia. Nuilla sinun mainihtemilla muutoksilla sanosin että +1hp tulee lisää :D Isommalla sylinterillä tai kannen muokkaamisella saa varmaan "helpoiten" lisätehoa.
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCsQ9HPn-XyAmMDRTjnOfV4w
Eetuu_
Pyörä:
Yamaha WR 125 -11, Suzuki PV -95, Yamaha Dt 50 -08
Liittynyt:
14.11.2014 0:16
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Eetuu_ » 7.2.2016 20:06

Jos vaihtas wr:ään tollasen malossin 180cc ja nokka akselin ni pystyykö sitä mukana tulevaa force master 2 säätämään ilman penkissä käyttämistä?
Pappatunturi666
Liittynyt:
31.1.2016 22:24
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Pappatunturi666 » 7.2.2016 22:58

Pitäisi saada "aika lähelle" oikeita säätöjä ilmankin mutta jos kunnolla haluaa ni penkkii vaa
pörinät
Liittynyt:
15.11.2015 23:47
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pörinät » 3.5.2016 23:14

onko kukaan kuullut että joku olisi jäänyt 180cc 4-tahti kevarilla ajamisesta kiinni ja poliisit olisivat penkittäneet? ja mikä on ollut syy pysättämiseen (esim. puolet katteista irti)?