Suzuki DR-Z 400 BigBore 434 projektointia!

Synthetic
Liittynyt:
11.11.2008 21:00
Re: Suzuki DR-Z 400 projektointia!

ViestiKirjoittanut Synthetic » 12.4.2015 21:51

Joo pääasia on että ne on teräsventtiilit eikä niitä pinnotettuja, ne ei kestä !


Kuva

Tossa muute vielä korotetusta derzistä kuvaa. On huomattavasti parempi ! :lol:
Pitää vielä viimeisee asti mainostaa noita luita ! :D
Bomb3ri
Pyörä:
Suzuki DR-Z 400 SM 2006 Husqvarna smr 125 2010 (ex) Skyteam st 125 monkey 2013 (ex) Skyteam monkey 50 2011 (ex)
Paikkakunta:
Kangasniemi
Liittynyt:
8.5.2011 19:52
Re: Suzuki DR-Z 400 projektointia!

ViestiKirjoittanut Bomb3ri » 5.5.2015 21:38

Ja myydyksihän sinä ne koiranluut saitkin.. :lol:

Venttiilit saapuivat muutama viikko sitten, täysin virheettömät olivat kun niitä tutkailin. Näkee sitten tien päällä onko wiseco kuinka laadukas merkki venttiilien suhteen.. :roll:

Kuva


Kantta en varsinaisesti avartanut, mutta kaikki valujäljet poistin, jotka kuuleman mukaan heikentävät virtauksia yllättävän paljon.. Pitää vielä siistiä kanavat hiomapaperilla niin ovat hyvät.

Kuva
Naarmut imukanavassa eivät oikeasti ole niin suuret miltä näyttävät..
Kuva

Kuva

Kansi menee huomenna koneistamolle, jossa seetipinnat työstetään uusia venoja varten ja tasopinnasta höylätään tiivistejämät ja naarmut pois.. 8)
Motorcycling - It's not the destination, it's the journey.
Bomb3ri
Pyörä:
Suzuki DR-Z 400 SM 2006 Husqvarna smr 125 2010 (ex) Skyteam st 125 monkey 2013 (ex) Skyteam monkey 50 2011 (ex)
Paikkakunta:
Kangasniemi
Liittynyt:
8.5.2011 19:52
Re: Suzuki DR-Z 400 projektointia!

ViestiKirjoittanut Bomb3ri » 2.6.2015 23:52

Kesä alkoi ja drz valmistuu pikatahtia.. 8)

Kansi tuli koneistuksesta ja jälki oli todella hyvää.. Kiitokset hiomo kantaselle! Kanavat myös hioin lopulliseen kuntoonsa ;) Venttiilit menivät paikoilleen tietenkin diy työkalun avulla. :)

Kuva

Kuva

Kuva


Foorumeilla suosittelivat permatexin kuparikäsittelyainetta kannentiivisteeseen joten pian löytyikin sellaista kotoa ja kannentiivisteen käsittelin sillä 8) Kuulema korkeasti ahdetuissa autoissakin käyttävät tätä kannentiivisteen pitävyyden varmistamiseksi.


Kuva



Nokkaketju vaihtui myös yllättävän vaivattomasti.

Kuva


Ja onnistuneet koelenkit ajeltu pyörän ollessa tässä kuosissa:

Kuva

Kuva


Tosi hyvin toimii ja muutama koneen äänikin hävisi nokkaketjun/venttiilien vaihdon myötä! Huomattavasti paremmin vastaa kaasuun mitä ennen.. En tiedä johtuuko siitä kun kävin keihinin läpi ja säädin vaiko kannen avarruksesta vaiko lämpimistä keleistä, mutta hyvin vetää! :lol:

Kommentteja?
Motorcycling - It's not the destination, it's the journey.
patesieni
Paikkakunta:
oulu
Liittynyt:
23.12.2011 22:16
Re: Suzuki DR-Z 400 projektointia!

ViestiKirjoittanut patesieni » 3.6.2015 1:23

Pirun hieno pyörä ! 8)
imafinland
Pyörä:
FZR
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
1.12.2010 18:08
Re: Suzuki DR-Z 400 projektointia!

ViestiKirjoittanut imafinland » 3.6.2015 6:52

Jos kantasella käytit niin tullaanko tämäkin näkemää Jyväskylän miiteissä kesän aikana?
Seo hyvä kun sen maalaa!
Bomb3ri
Pyörä:
Suzuki DR-Z 400 SM 2006 Husqvarna smr 125 2010 (ex) Skyteam st 125 monkey 2013 (ex) Skyteam monkey 50 2011 (ex)
Paikkakunta:
Kangasniemi
Liittynyt:
8.5.2011 19:52
Re: Suzuki DR-Z 400 projektointia!

ViestiKirjoittanut Bomb3ri » 4.6.2015 0:01

Kiitoksia patesieni :) Ja kyllä siellä olisi tarkoitus käydä kuten aina, tosin vasta loppukesästä tällä pyörällä kun silloin vasta mahdollisuus ajaa a2 kortti.. :roll:
Motorcycling - It's not the destination, it's the journey.
Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: Suzuki DR-Z 400 projektointia!

ViestiKirjoittanut Maekine » 8.6.2015 18:51

Todella nätti pyörä!

Korotuksen A1-A2 saa aloitta puolta vuotta ennen kun täyttää 18. Mars autokouluun ;)
¤SuZuKi¤
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Suzuki DR-Z 400 projektointia!

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 8.6.2015 19:36

Maekine kirjoitti:Todella nätti pyörä!

Korotuksen A1-A2 saa aloitta puolta vuotta ennen kun täyttää 18. Mars autokouluun ;)

Eipä sillä ole väliä kun sen korotuksen voi tehä päivässä alusta loppuun. :roll:
TheTaltsi
Pyörä:
Suzuki GSF 600 Bandit Exät: Rieju MRT, Gilera SMT, 2x Monkey, Masai DB, Husqvarna SM 125.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
14.6.2013 22:55
Re: Suzuki DR-Z 400 projektointia!

ViestiKirjoittanut TheTaltsi » 8.6.2015 22:54

Suomenpaskin kirjoitti:
Maekine kirjoitti:Todella nätti pyörä!

Korotuksen A1-A2 saa aloitta puolta vuotta ennen kun täyttää 18. Mars autokouluun ;)

Eipä sillä ole väliä kun sen korotuksen voi tehä päivässä alusta loppuun. :roll:


Meinasit 2 teoria ja 5 ajotuntia vetää yhdessä päivässä? Aika kone saat olla jos sellasen autokoulun löydät jossa on vapaata aikaa noin paljon
Ostelkaa pois: http://www.nettivaraosa.com/haku?io=UlVSoJippw

@Youtube: http://full.sc/1bDyYVg
@Twitter: https://twitter.com/TheTaltsi
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Suzuki DR-Z 400 projektointia!

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 9.6.2015 0:17

TheTaltsi kirjoitti:
Meinasit 2 teoria ja 5 ajotuntia vetää yhdessä päivässä? Aika kone saat olla jos sellasen autokoulun löydät jossa on vapaata aikaa noin paljon

Beep Boop ;)
kelkkailija96
Liittynyt:
7.9.2012 14:19
Re: Suzuki DR-Z 400 projektointia!

ViestiKirjoittanut kelkkailija96 » 9.6.2015 18:09

Täältä löytyy ainaki lähes joka kulmalta sellane autokoulu :D
Bomb3ri
Pyörä:
Suzuki DR-Z 400 SM 2006 Husqvarna smr 125 2010 (ex) Skyteam st 125 monkey 2013 (ex) Skyteam monkey 50 2011 (ex)
Paikkakunta:
Kangasniemi
Liittynyt:
8.5.2011 19:52
Re: Suzuki DR-Z 400 projektointia!

ViestiKirjoittanut Bomb3ri » 9.6.2015 19:40

Tai siis niin, tottakai voin ajaa ajotunnit ja käydä teoriat vaikka tällä viikolla, mutta loppukesästä vasta mahdollisuus hakea ajolupaa :lol: Autokoulun kanssa jo puhuttukin että kahdessa päivässä käydään tunnit kun vain varataan etukäteen sopiva ajankohta ;)
Motorcycling - It's not the destination, it's the journey.
Bomb3ri
Pyörä:
Suzuki DR-Z 400 SM 2006 Husqvarna smr 125 2010 (ex) Skyteam st 125 monkey 2013 (ex) Skyteam monkey 50 2011 (ex)
Paikkakunta:
Kangasniemi
Liittynyt:
8.5.2011 19:52
Re: Suzuki DR-Z 400 projektointia!

ViestiKirjoittanut Bomb3ri » 13.6.2015 0:06

Tässä vähän parempia kuvia lähes valmiista drz:asta. Kilven laitoin kiinni ja näyttää omasta mielestä ihan hyvälle noin, vilkut pitää vielä taakse värkätä ja sopiva peili ostaa. Tietääkö kukaan hyviä peilejä jotka eivät värise?

Ikuisuusprojektihan tämä on, syksyllä/talvella olisi tarkoitus tekniikkaan panostaa ja ainakin runko maalauttaa, mutta jos tämän kesän pärjäilisi näillä eväillä. :roll:

Kuva

Kuva



Vertailun vuoksi vielä kuva lähtökohdasta.. Muutosta on havaittavissa viime syksystä :)

Kuva
Motorcycling - It's not the destination, it's the journey.
Bomb3ri
Pyörä:
Suzuki DR-Z 400 SM 2006 Husqvarna smr 125 2010 (ex) Skyteam st 125 monkey 2013 (ex) Skyteam monkey 50 2011 (ex)
Paikkakunta:
Kangasniemi
Liittynyt:
8.5.2011 19:52
Re: Suzuki DR-Z 400 Bigbore 434 projektointia!

ViestiKirjoittanut Bomb3ri » 14.11.2015 14:44

Ajattelin että nyt olisi hyvä hetki päivittää hieman, kun tekniikan päivitys on tullut ajankohtaisemmaksi 8)

Mutta kerrotaan ensiksi missä kuosissa pyörä on tällä hetkellä:

Paljoa muutoksia ei ole tullut, lähinnä öljyjä ja takarenkaita on vaihdettu ja pientä sälää laitettu (esim .kierrosluku/tuntimittari)

Tunteja on tullut remontin jälkeen n. 65h ja kilometrejä ~3500km. Iloiseksi yllätykseksi venttiilin välykset ovat pysyneet tismalleen samoina kuin mitkä ne olivat kantta kasatessa :P Suosittelen siis wisecoa!

Kuva

Kuva

Syksyn pimeitä kelejä pistin valaisemaan 20w ledin, joka on pienestä tehostaan huolimatta moninverroin tehokkaampi kuin lmx maskin sisällä oleva hs1 polttimo :)

Kuva


Ja kuten mainitsin, tekniikka on tosiaan päivittymässä.
Tilasin cylinder worksin 434 bigbore setin n. viikko sitten ameriikoista ja sen pitäisi saapua tämän kuun aikana
Tarkoituksena on myös ostaa hotcamssin stage 1 pakonokka ja stage 2 imunokka. Stage 1 sisältää puolipuristimen joten käytännöllisyyden vuoksi paolle se..

Samalla vaihtuu kaikki alakerran laakerit ja kiertokanki, joten moottori tulee läpikäytyä suurinpiirtein täydellisesti 8)

Ulkonäköön ajattelin myös panostaa koneremontin ohella, en ole vielä vain keksinyt tarkalleen mitä.. Ehkä rungon maalautus? Ja jos jollain on tietoa kuinka paljon FCR39 tarvitsee säätöä nokkien ja pytyn vaihdon jälkeen niin saa kommentoida asiaan liittyen!

Ideoita saa tarjota!
Motorcycling - It's not the destination, it's the journey.
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Suzuki DR-Z 400 BigBore 434 projektointia!

ViestiKirjoittanut Husky510 » 14.11.2015 16:10

Kyllä on hieno DR-Z ;)
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään