Ostan kevarin, mutta minkä?

KUISKUIS
Pyörä:
-14 300EXC
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
7.4.2011 18:13
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut KUISKUIS » 10.2.2015 20:00

Voisin omia kokemuksia kertoa ainaskin hieman, joskus nuorempana mopojonena kun kevaria hankin niin paljon puhuttiin näistä ns kisapiikkien järkyttävistä huolloista ja että hussella voi ajaa loppuelämän tekemättä mitään. Myös kulutuksella peloteltiin että kotari vie 15litraa satasella ettei kannata ajaa. No ostin ite sitten hussen ja petyin siihen varmaan kuukaudessa, ei siitä enempää..

Suuri osa noista on aikalailla pelkkää huuhaata, itellä kaks piikkistä kotaria ollu joilla yhteensä tullu noin 600h ajettua, sanotaan että 300h molemmilla. Vaihdoin 600h aikana toiseen yhden polttimon. Mäntiä tykkäsin vaihtaa _todella_ usein mutta normaalistihan noilla 100h päristelee ellei enemmänkin..

Eli normikuski vaihtaa 300h aikana noin parikertaa männän, tälle hintaa parisataa. Siinä se suurin onkin, tunnitkaan ei oikeasti todellakaan tule täyteen niin nopeasti kun ajattelee/kuullostaa. Oikein hyvänä kesänä oli 100h ja melkein 10 000km mittarissa siinä kohtia :) Kulutus oli parhaimmillaan 5l/100km semmosella vähän sekalaisella ajolla kun taas husse(t) kulutti varmaan puolet enemmän..

Ja vielä se että kisapiikit merkistä riippuen usein pitää arvonsa paremmin..

Oiskohan muuta vielä, jos haluttaa koneremppaa tehdä niin mistä nämä 1000e summat oikein tulee? Proxin kankea saa baut huntilla+laakerit stefoineen toinen hassu. Siinähän se sitte aikalailla olikin jos itse tekee.. :) Vakuutuksethan myös noissa kisapiikeissä (ainakin oman kokemuksen mukaan GG/KTM) on halvat.
Präääm pärpärpärpär
Anders_423
Pyörä:
Yamaha YZF-R125
Liittynyt:
8.5.2014 17:48
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut Anders_423 » 16.3.2015 23:48

Mitäs ootte mieltä, että kannattaako ostaa.
Honda CBR 09. 30 000 ajettu. Ei ole tehty koneremppaa, mutta ei kai noihin vielä tossa vaiheesa tarviikaan. Pidetty talvella sisällä ja käyty käyttämässä silloin tällöin. Molemmat renkaat ja vaihdepoljin vaihdettu vuonna. Kaupan päälle ajotakki. Hintaa olis 950e. Ja kuulemma toimii moitteettomasti.
duddedoida
Liittynyt:
17.3.2015 4:15
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut duddedoida » 17.3.2015 4:19

http://www.nettimoto.com/yamaha/yzf-r/1820586
Tollasta kattelin mutta en tiiä uskaltaako tota ostaa... Oisko kokeneemmilla neuvoja tms.?
skopojätkä
Liittynyt:
19.4.2014 17:26
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut skopojätkä » 18.3.2015 16:24

Anders, osta ihmeessä, itse ostin juuri samanlaisen. Jos pidät tärkeinä asioina pientä kulutusta, Luotettavuutta, ja halpaa hintaa on cbr oikea valinta.
ps. Itse sain saman ikäisen saman verran ajetun cbr :n LIIKKEESTÄ 700€, eli muista tinkiä!
santerii
Liittynyt:
25.9.2014 7:15
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut santerii » 31.3.2015 6:36

noniin eli kevari olisi tarkoitus hommata mutta mietin vielä että ktm vai husse? husselta ois wre/sm 08-> ja ktm exc 04 tai 05..kisapiikkiä kaipailen ja husse kuumottelis mut sit nää kaikki legendat husseista ja varsinkin sm:istä laskee vähä tota hussen kannalla olemista? mikä siit sm hussesta tekee nii "huonon" :D ? kotari olis 90h sitte kokonaa rempattu ammattilaisella ja yläkerta äskettäin. Hussesta alakerta rempattu osittain 0h sitte itse ja yläkerta 2000km sitten. KUMPI?
hermanni55
Liittynyt:
12.6.2014 19:05
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut hermanni55 » 14.4.2015 17:04

Mopo myyty ja korttikin kohta taskussa mutta ei vieläkään ole pyörää löytynyt. Oon nyt selaillut pääosin detsejä mutta ulkonäkö niissä on vähän niin ja näin, ja kuulemma tehottomimpia 2t piikkejä mutta se huoltovapaus ja bensapihiys himottaa. :D Välillä kuitenkin joku vähän kauniimpi/laitetumpi yksilö ilmestyy nettimotoon niin se on heti varattu ja katoaa sieltä parissa päivässä. :s Niimpä olen myös selaillut sitten husseja ja apikoita, ja nyt tänne lähistölle ilmestyi -06 husse. Vaikka alunperin ei husset paljon kiinnostanut niin nyt kun kortti näin lähellä eikä taho mitään löytyä niin toi vaikuttaa jo aika hyvältä.

Sitten oon myös selaillut aprilian mx ja sx malleja ja varsinkin toi mx vaikuttaa ihan hyvältä mutta kun oon täältä tietoa ettinyt niin joka toisella sivulla haukutaan ja joka toisella ylistetään. Ja sitä en myöskään ole selville saanut että mitä eroa on sx ja mx? Sx oon kuullut enemmän huonoa mutta mx ainakin sen että se olis vähän tehokkaampi kuin dt mutta myös bensapihi ja melkein yhtä huoltovapaa. Muovirattaat vaan pitäis männänvaihdon yhteydessä myös vaihtaa mutta ilmeisesti pitäis sujua helposti. Niin ja rave on sitten vissiin välillä aika vittumainen mutta ei kai sekään ongelmia tuota kun parin tonnin välein putsailee? Aprilioitakaan ei vaan taho lähistöltä löytyä.

Kysymys siis kuuluu, pitäisikö mun päätyä tohon -06 husseen kuhan saan selvitettyä myyjältä että onko siihen lähiaikoina tehty alakertaremppaa kun mittarissa kuitenkin jo 29 000 km, vai kannattaisko unohtaa husset ja etsiä apriliaa tai detsiä, vai kannattaako vaan odottaa jonkun täydellisen detsin ilmestymistä tähän lähistölle?

E: http://www.nettimoto.com/aprilia/mx/1666125 Kehtaisko tuommosta ostaa kun ei kuulemma tarkkaan tiedä koska alakertaa huollettu muutakun että edellinen omistaja sen teki, mutta itse vaihtanut juuri laakereita alakertaan? Eikä muutenkaan ilmeisesti kuitteja paljoa mutta vanha sylinteri ja mäntä todisteeksi niitten vaihdosta. :|
sebbu123
Liittynyt:
15.4.2015 14:50
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut sebbu123 » 15.4.2015 14:55

Mites toi Kotarin Duke? Keulii ja sutii? ;)
Ja miten tommonen pärjää supermotoille?

Ehdottakaa smotoja :nörtti:
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut riksu26 » 15.4.2015 15:51

Ainakin joku (en muista nyt kuka) on tehnyt sillä temppuiluvideoita tubeen. Itse olen ajanut sillä abs-mallilla. Alusta ja jarrut hyvät, mutta moottorin luonne huonohko. Kyllä se radalle tai kikkailuun sopisi, mutta kaupungissa ei niin mukava.

Joku ulkomaalainen oli tehnyt 0-100kmh videon ja kyllä siinä muistaakseni lähemmäs 15 sekuntia meni jos en väärin muista. Oli hitaampi kuin mun ex 125 derbi senda, jota on haukuttu hitaimmaksi nelariksi (tosin tuo oli hieman piristetty).


Haluatko nopean ja ei niin huoltovapaan pärpättimen, vai perus luotettavan millä pääsee paikasta a paikkaan b, ilman että tarvitsee tankillakaan ravata?
Valder0
Pyörä:
riejuMara, DT125, TDR125, manki
Liittynyt:
26.8.2012 19:28
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut Valder0 » 15.4.2015 17:22

hermanni55 kirjoitti:Mopo myyty ja korttikin kohta taskussa mutta ei vieläkään ole pyörää löytynyt. Oon nyt selaillut pääosin detsejä mutta ulkonäkö niissä on vähän niin ja näin, ja kuulemma tehottomimpia 2t piikkejä mutta se huoltovapaus ja bensapihiys himottaa. :D Välillä kuitenkin joku vähän kauniimpi/laitetumpi yksilö ilmestyy nettimotoon niin se on heti varattu ja katoaa sieltä parissa päivässä. :s Niimpä olen myös selaillut sitten husseja ja apikoita, ja nyt tänne lähistölle ilmestyi -06 husse. Vaikka alunperin ei husset paljon kiinnostanut niin nyt kun kortti näin lähellä eikä taho mitään löytyä niin toi vaikuttaa jo aika hyvältä.

Sitten oon myös selaillut aprilian mx ja sx malleja ja varsinkin toi mx vaikuttaa ihan hyvältä mutta kun oon täältä tietoa ettinyt niin joka toisella sivulla haukutaan ja joka toisella ylistetään. Ja sitä en myöskään ole selville saanut että mitä eroa on sx ja mx? Sx oon kuullut enemmän huonoa mutta mx ainakin sen että se olis vähän tehokkaampi kuin dt mutta myös bensapihi ja melkein yhtä huoltovapaa. Muovirattaat vaan pitäis männänvaihdon yhteydessä myös vaihtaa mutta ilmeisesti pitäis sujua helposti. Niin ja rave on sitten vissiin välillä aika vittumainen mutta ei kai sekään ongelmia tuota kun parin tonnin välein putsailee? Aprilioitakaan ei vaan taho lähistöltä löytyä.

Kysymys siis kuuluu, pitäisikö mun päätyä tohon -06 husseen kuhan saan selvitettyä myyjältä että onko siihen lähiaikoina tehty alakertaremppaa kun mittarissa kuitenkin jo 29 000 km, vai kannattaisko unohtaa husset ja etsiä apriliaa tai detsiä, vai kannattaako vaan odottaa jonkun täydellisen detsin ilmestymistä tähän lähistölle?

E: http://www.nettimoto.com/aprilia/mx/1666125 Kehtaisko tuommosta ostaa kun ei kuulemma tarkkaan tiedä koska alakertaa huollettu muutakun että edellinen omistaja sen teki, mutta itse vaihtanut juuri laakereita alakertaan? Eikä muutenkaan ilmeisesti kuitteja paljoa mutta vanha sylinteri ja mäntä todisteeksi niitten vaihdosta. :|



Iteltä lähtis 07 smotoDT lähiaikoina ;--) Nakkaa yyveetä jos yhtään nappaa kokonaan remontoitu (900€kuiitteja), USD:tä, sini-elaksoituasmotoa ja katteet metallinhohtomustalla maalailtu!
Ostakaa hyvähussse
sebbu123
Liittynyt:
15.4.2015 14:50
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut sebbu123 » 15.4.2015 20:36

riksu26 kirjoitti:Haluatko nopean ja ei niin huoltovapaan pärpättimen, vai perus luotettavan millä pääsee paikasta a paikkaan b, ilman että tarvitsee tankillakaan ravata?

Mieluummin tuo jälkimmäinen 8)
OlenWelho
Liittynyt:
23.4.2015 21:58
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut OlenWelho » 23.4.2015 22:05

Kattelin tuossa viikonloppuna erästä Aprilian MX mallista kevaria. Ihan näppärltähän se vaikuttaa ja tehoakin kuulema piisaa mutten tiedä näiden luotettavuudesta. Tietopankin olen jo lukenut mutta haluaisin ehkä vähän lisää kokemuksia pyörästä jos jollakulla sellaisia on :) Jos nyt selviää että pyörä on susi niin osaako joku sitten suositella toisia laadukkaita Smotoja? :D
Ale-ksi Moderaattori
Liittynyt:
30.3.2009 15:07
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut Ale-ksi » 24.4.2015 1:10

Jatketaan: viewtopic.php?f=12&t=87040