Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

hupivarma
Liittynyt:
3.2.2015 19:19
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut hupivarma » 3.2.2015 19:30

Mitenkäs muilla nuo hussen tasapainoakselin rattaat, kun jouset katkeillu sieltä ja tapit mitkälie lennelly ympäri konetta :x Meinaan niitä tuplarattaita joista alempi ottaa tasapainoakselin rattaaseen ja se ylempi ratas kytkin kruunuun. Mietinkin että onko joku jollain tavalla saanut ne rattaat kiinni toisiinsa jollakin patentilla? ;)
Lepiist
Pyörä:
katulaiska
Liittynyt:
6.4.2014 21:43
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Lepiist » 5.2.2015 12:37

Olis tuossa tarkoitusta hieman viilailla tuota sm pyttyä joten millä viilauksilla saa kuinka paljon vaikutusta, ja miten pakoaukon laippoja muokkaamalla saa lisää vetoja ja sitten vielä että miten tuo mekaanisen pakoaukonsäätimen vivustossa on se säätö niin miten vaikuttaa minnekkin? :D
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut .Juho » 5.2.2015 17:21

Älä mene sörkkimään sitä pyttyä, josset nyt ole 100% varma mitä oot tekemässä..
Pakoaukkoa ja huuhtelukanavia suoraan sanottuna turha lähteä muokkailemaan, tai pakoaukon säädintä.

SM/WRE sylinteristä saa WR pytyn, kun pyöräyttää sorvissa 4mm yläpäästä lastua ja tekee uudet o-rengas urat, ja sitten sylinterin alatiiviste korvataan 4mm korotuspalalla + 2x tiivisteet (yht. 4,08mm momentissa). Noin yksinkertaista - sitten mittaat squishvälyksen, jonka tulisi olla 0,65-0,75mm.

Ei tarvitse käyttää aikaa pytyn pilaamiseen Dremelillä/paineilmavingulla.
Nykyaikaisissa 2-T crosseissa ja enskoissa on jo asiat sinne päin - ei niistä ihan helpolla enään oteta lisää tehoa. Vaatii laajempaa tietotasoa, et ei todellakaan riitä että on lukenut Tiittasen kirjan ja Motot.netin tietopankin artikkelin viilauksesta. :lol:
Lepiist
Pyörä:
katulaiska
Liittynyt:
6.4.2014 21:43
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Lepiist » 5.2.2015 23:58

eikös se hussessa ollu yleensä 2mm mitä nostettiin pyttyä vai oonko käsittäny aivan vääri? :D ja mistäs noita sylinterin koropaloja nykyään saa?
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut .Juho » 6.2.2015 15:09

Se korotus riippuu siitä, paljonko nykyinen deck korkeus on.
Laskin, että se on 0,00mm tuossa sylinterissä. Siitä nostamalla 4,08mm, saadaan aukot aukeamaan kokonaan ja sitten niiden aukioloajat (asteina) ovat WR -sylinterin tasolla.

Korotuspaloja saa teettämällä koneistamolta.
Muista huomioida korotuspalan paksuudessa tiivistepapereiden paksuus, jotta sylinteri kiristettynä kaikki aukot avautuvat kokonaan ja deck korkeus on ~0,00mm (sylinterin koneistuksen jälkeen, kun siitä on sorvattu 4mm pois).

Termejä en ala nyt selittämään, kun edellisellä sivulla taisin ne jo selittää.. niin kuin taisin jo tämän sylinterin korotus -jutunkin selittää..
Henkka98
Pyörä:
Cagiva Raptor 125//Hm Crm 50 Competition 2011
Liittynyt:
17.11.2011 20:19
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Henkka98 » 6.2.2015 20:32

Sattuiskohan joku tietämään, että sopiiko 2008 Sm hussen pakoaukonsäätimen osat Wr/Cr sylinteriin? Ja jos ei sovi, niin riittääkö että homman pelkästään ne Cr/Wr laipat tohon sähköiseen säätimeen?
Mikoo
Pyörä:
Yamaha WR183cc -10 projekti, Beta Motard LC 125 -12 projekti, Honda CRF 450R -08, --------------Husqvarna SM 125 -08 Projekti
Paikkakunta:
Lahti/Orimattila
Liittynyt:
6.8.2012 11:46
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mikoo » 7.2.2015 23:28

Löytyiskö täältä joku joka viitsisi mitata puolan vastukset? Ohjekirja sanoo tämmöset arvot: Induction coil:
- Primary winding resistance: 4.5Ohm ±15% at 20°C.
- Secondary winding resistance: 19.5 KOhm ±20% at 20°C (without spark plug
cap cable).

Mutta nyt on ollut pari puolaa, joista saatu tämmösiä arvoja: 0,5Ohm ja 5,4KOhm ja toisesta 0,7Ohm ja 5,3KOhm... Pitääköhän noi ohjekirjan arvot paikkansa?

Ongelmanahan on että hajottaa(?) tulpan 2-20min käyttämisen jälkeen. Sanoo vaan boo ja tulppa märkä. Sitten laittaa uuden tulpan taas ja samaa hommaa.. :roll: Tulppa, johto ja hattu uusiin vaihdeltu.
Minarelli WR koneen purkuosaa: http://www.motot.net/talli/osat/id64954/
Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Maekine » 8.2.2015 22:34

^Onko poissuljettua, että se kävisi niin rikkaalla, että tulppa hajoisi sen vuoksi?
Mulla ei kanssa Deeteessä kestänyt ES-päätteinen tulppa, kun kävi hiukka rikkaalla. -EG:t kesti huomattavasti pisempään, mutta nekin kyllä hajos.
Epätodennäköinen, mutta kuitenkin mahdollinen syypää.
¤SuZuKi¤
2-strokepower
Pyörä:
PV -99, Husse WRE -05
Liittynyt:
30.10.2010 13:23
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut 2-strokepower » 9.2.2015 21:00

Maekine mulla oli ainaki toisinpäin (husses) et EG tulpat ei oikee kestäny ja ES kesti.
Mikoo
Pyörä:
Yamaha WR183cc -10 projekti, Beta Motard LC 125 -12 projekti, Honda CRF 450R -08, --------------Husqvarna SM 125 -08 Projekti
Paikkakunta:
Lahti/Orimattila
Liittynyt:
6.8.2012 11:46
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mikoo » 9.2.2015 22:26

Pyörässä tällä hetkellä tyhjennetty vakioputki, tt-osat ja 165 pääsuutin ja tyhjäkäyntisuutin 42, joka kyllä taitaa olla vähä turhan iso? Mutta onkos sillä tässä asiassa hirveesti merkitystä? Tulppia nyt tuhottu 5kpl, BR9EG (3kpl) ja BR9ES (2kpl), eikä minkäänlaista eroa ollut.. :roll:

Voiko tässä -08 mallissa nyt olla joku sähkö juttu katkasemassa sytytystä/sammuttelemassa pyörää? kaasuasennontunnistimen ohitin vastuksella, tosin sen laittelin äskeittäin vaikka oli tää varsinainen vika vielä. Saipahan sen valon vilkkumasta mittarista.. :D

Täytyy katella jos tilailis sen uuden puolan nyt alkuun.. kun ei tuon mun puolan arvot oikein oo samat kun ohjekirja sanoo.. (0,5Ohm, 5,4KOhm ja purkuosilla olevassa puolassa noi 0,7Ohm ja 5,3KOhm, ohjekirjan mukaan:
HUSQ...PNG


Jos joku viitsisi/pystyisi mittaamaan oman puolan niin olisin enemmän kuin kiitollinen! :)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Minarelli WR koneen purkuosaa: http://www.motot.net/talli/osat/id64954/
Henkka98
Pyörä:
Cagiva Raptor 125//Hm Crm 50 Competition 2011
Liittynyt:
17.11.2011 20:19
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Henkka98 » 10.2.2015 0:57

Jotkuhan on ilmeisesti ottanut noita ecuvaloja ja tekstejä kokonaan pois käytöstä mittarista ettei pala ollenkaan, niin mikähän tähän mahtaisi olla helpoin keino? Pätkäistäänkö vain joku niistä mittarille menevistä johdoista vai kenties joku niistä eculta lähtevistä?
V1lperi
Liittynyt:
13.1.2015 11:01
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut V1lperi » 11.2.2015 0:32

Minkä kokosia suuttimia kannattas ostaa husseen johon tulossa oko 34mm pwk jossa power jet, vforce3 ja fmf? Suuntaa antavaa tietoa kaipaisin niin voisi tilata suuttimia valmiiksi.
Mikoo
Pyörä:
Yamaha WR183cc -10 projekti, Beta Motard LC 125 -12 projekti, Honda CRF 450R -08, --------------Husqvarna SM 125 -08 Projekti
Paikkakunta:
Lahti/Orimattila
Liittynyt:
6.8.2012 11:46
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mikoo » 19.2.2015 15:49

Pistetääs tännekkin syy miksi tuo husse rikko niitä tulppia... tosiaan kaasarissa oli tyhjäkäyntisuuttimena 42, eli monen mielestä ihan liian iso. No pistin 34 suuttimen ja nyt kyllä tuntuu ottavan kiekkaakin paremmin, eikä ole tukossa koko aikaa ja tulppakin kestänyt nyt yllättävän pitkään 8)
Minarelli WR koneen purkuosaa: http://www.motot.net/talli/osat/id64954/
Lepiist
Pyörä:
katulaiska
Liittynyt:
6.4.2014 21:43
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Lepiist » 23.2.2015 22:53

nonniin poijjaat jakakaas tietojanne ja kertokaas että paljonko sitä hussen kantta tarkalleen pitäis laskee että sais squishin sinne 0.8-0.9 pintaan?
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut .Juho » 23.2.2015 23:07

Eiks olis vaa parempi ottaa 2mm tinalankaa, irroittaa sytytystulppa, työntää tinalanka palotilaan, pyöräyttää konetta kerran ja sitten mitata tönärillä tinalangan paksuus? :roll: