mikä matkapyöräksi

eje
Liittynyt:
21.5.2012 22:29
mikä matkapyöräksi

ViestiKirjoittanut eje » 26.2.2013 19:42

Ajattelin kysyä alan ammattilaisilta suosituksia kun olis meiniki hommata ens kesäksi matkapyörä jolla emännän kans reissattas on suunniteltu Norjan kiemuraisia teitä lähtee ajelee. Viime kesänä ajeltiin Honda Transalpilla ja minusta tuntui liian pieneltä pitemmille matkoille joten alppi on myyty ja nyt pitäs löytää luotettava ja hyvä ajettava peli alle , Mitäs suosittelette ?
TgNox
Pyörä:
675
Liittynyt:
17.3.2007 11:34
Re: mikä matkapyöräksi

ViestiKirjoittanut TgNox » 27.2.2013 15:23

Kerro toki hieman hintahaarukkaa ja mitä haet pyörältä muuta kuin matkaominaisuuksia. Esimerkiksi tarviitko isot sivukaukut yms.
snuarrow Moderaattori
Pyörä:
r1100s
Liittynyt:
7.4.2003 15:48
Re: mikä matkapyöräksi

ViestiKirjoittanut snuarrow » 28.2.2013 19:46

cbr1100xx tankkilaukulla ja kolmella takalaukulla, mikäli ei tarvii ajella metässä.

jos tarvii ajella metässä, jätä eukko kotio.
eje
Liittynyt:
21.5.2012 22:29
Re: mikä matkapyöräksi

ViestiKirjoittanut eje » 28.2.2013 20:27

TgNox kirjoitti:Kerro toki hieman hintahaarukkaa ja mitä haet pyörältä muuta kuin matkaominaisuuksia. Esimerkiksi tarviitko isot sivukaukut yms.


No hintamax : 6000 € joten täytyy tyytyä vanhempiin malleihin ajomäärät pyörässä ei pelota jos muuten kunnossa, ja eihän ne sivulaukukaan pitemmillä matkoilla ole pahasta. Muuten ajelen työmatkoja osittain sorateitä joten kai se joku matkaenduro olis , toisaalta ajelin tuossa viime kesänä kaverin Bandiitilla ja sehän tuntui varsin mukavalta ne ala väännöt oli mahtavat. :)
tagatubos
Liittynyt:
19.10.2013 17:56
Re: mikä matkapyöräksi

ViestiKirjoittanut tagatubos » 19.10.2013 18:34

Mulla on ollut aiemmin sekä transalp, että varadero.
Jos nyt ostaisin isomman pyörän alle, niin se olisi Varadero.
Sillä voi ajaa pitkää matkaa, niin yksin kuin kaksinkin. Pyörän kantokyky ei lopu kesken, eikä paino tunnu vaikuttavan kovinkaan paljoa ajettavuuteen. Siis sellainen yleispyörä parhaasta päästä!
Toki Varadero on kohtuullisen yläpainoinen täyteen tankattuna, mikä saattaa tuottaa hieman ylimmääräisiä ponnisteluja tiukoilla kinttupoluilla.
Pyörä on kotonaan niin asfaltilla, kuin hiekkatielläkin.
"Konttori" on tilava, ajoasento suora ja polvikulma loiva.
Itse suosittelen kokeilemaan tätä pyörää lämpimästi!


Edit...
Just huomasin, että viesti on vanha ja tuskin kysyjälle enää ajankohtainen.. noh, olkoon mielipiteenä.
Hitaasti kiiruhtaen...
http://tagatubos.blogspot.fi/
750cc
Liittynyt:
28.4.2014 11:27
Re: mikä matkapyöräksi

ViestiKirjoittanut 750cc » 27.10.2014 9:52

Jahas nostetaas esiin.Minun pyöräni tällä hetkellä on 750 shadow ei ehkä tavanomaisin mutta sopii ainakin minulle kahdella laukulla ja sit sissy teltalle ja vähä muullekkin kamalle.Talvenaikana olisi tarkoitus hankkia navigaattori kello sekä kädenlämmittimet.Tosin ajelen viellä kun kelit on kuitenkin aika lämpimiä tuuli vähä heiluttaa mutta siihen osaan jo varautua 8)