Honda NSR 125 viritys/tekniikka

numeropeli
Liittynyt:
25.6.2014 16:36
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut numeropeli » 7.8.2014 17:40

Kertokaa hölmölle missä vois olla vikaa, en jaksa koko pyörää purkaa ja ettiä.
Eli siis starttihan on tällä hetkellä rikki eli työntämällä käyntiin siiheksi että uusi startti tulee..
Aiemmin lähti ihan hyvin käyntiin yms mut nyt on ruvennu takkuilemaan. 
Käynnistyy juu mutta jotenki ei ota kaasua vaan sammuu heti. 
Ryypyn kanssa pysyy paremmin käynnissä..
Ja eilen meinasi sammua ku hidasti risteykseen, autto kun laitto äkkiä ryypyn päälle..  

Sitten.. Välillä meno jotenki nykii, parkeilla ei ongelmaa mutta lyhyet päällä ei vilkut toimi(paitsi jos antaa kaasua). Samoin mittariston valot himmenee samantien, pitkät päällä hädintuskin palaa ollenkaan. 

Voikohan tää valot ja käyntihäikkä liittyä jotenki akkuun vai onko käyntihäikkä 
bensansaannissa ja valot ihan oma ongelmansa..  
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 9.8.2014 20:57

Oisko tyhjäkäynti suutin tukossa.
numeropeli
Liittynyt:
25.6.2014 16:36
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut numeropeli » 9.8.2014 22:35

Joo selvis et niinki yksinkertainen ongelma ku akku oli
kuolemaisillaan.. Nyt toimii valo ja vilkut ja pysyy käynnissä.
Valitettavasti ei ollu akusta kiinni et pendix pyöri..
honda nsr suomi
Liittynyt:
16.8.2014 19:24
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut honda nsr suomi » 17.8.2014 17:13

Olisiko kellään ideaa kuinka kyseiseen pyörään (Honda Nsr vm. 94-) sais sitä nopeusmittarin heittoo pienemmäks? Muute ku isommal pyöräl ku just ostettu uus Michelinin rengas. :roll:
NyGe
Liittynyt:
9.5.2012 23:22
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut NyGe » 11.9.2014 8:53

noniin. kertokaapas missä vika piilee, jos on kokemusta tai arvelette tietävänne.
pyttyhän on 180 malossi ja jatkuvasto hajottaa kannentiivisteen. sen o renkaan.
aikasemmin pääsi noin 100km ennen kuin hajos, nyt jopa 160km. heti kun nosti 100kmh nopeuden lykkäs nesteet männän päälle ka matka loppui siihen
Nesteet kiertää aivan oikein et ainakin termari pelaa. lämpöjä ei nosta.
Ja kannenkin oon oikasuttanut niin ei kummentunut
karhujuho
Liittynyt:
27.11.2014 14:57
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut karhujuho » 27.11.2014 15:17

Ois kaks melekee kokonaista nsr osina myynnissä. Osat liikkuu postilla suomen joka kolkkaa jos kiinnostaa nii yhteeotto mieluiten viestillä numeroon 0445993399. Halvalla lähtee ku pitäs tehä tillaa talleihin!
rooperi
Pyörä:
Honda NSR125/R , Cagiva Mito
Paikkakunta:
Sastamala
Liittynyt:
26.10.2009 19:00
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut rooperi » 28.11.2014 23:47

NyGe kirjoitti:noniin. kertokaapas missä vika piilee, jos on kokemusta tai arvelette tietävänne.
pyttyhän on 180 malossi ja jatkuvasto hajottaa kannentiivisteen. sen o renkaan.
aikasemmin pääsi noin 100km ennen kuin hajos, nyt jopa 160km. heti kun nosti 100kmh nopeuden lykkäs nesteet männän päälle ka matka loppui siihen
Nesteet kiertää aivan oikein et ainakin termari pelaa. lämpöjä ei nosta.
Ja kannenkin oon oikasuttanut niin ei kummentunut


Joko on ongelma ratkennut? Kai siellä ne lämmöt hiukan on noussut jos kerta o-rengas sulaa(itsellä muuten sama ongelma). Millaiset kaasarin säädöt, ettei kävisi laihalla? Käytätkö vakio tulppaa? Tuli mieleen että voisiko vakiotulppa vaikuttaa tuohon?, siellä pitäisi kuitenkin joku kylmempi olla esim. BR10ES.
rooperi
Pyörä:
Honda NSR125/R , Cagiva Mito
Paikkakunta:
Sastamala
Liittynyt:
26.10.2009 19:00
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut rooperi » 29.11.2014 0:01

Jos joku tätä viestiä lukeva omistaa/ on omistanut toimivan ja säädöissä olevan Honda NSR:n jossa Malossin 180cc sylinteri vakiokaasuttimella, niin voisitko kertoa kaasuttimen säädöistä, lähinnä suuttimen koot kiinnostaa. Lisäksi onko BR10ES soveltuva tulppa tuohon vai tarviiko viellä kylmempää??
karhujuho
Liittynyt:
27.11.2014 14:57
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut karhujuho » 18.3.2015 17:10

Onko nassessa joku tyyppivikane sähkövika ku mulla antaa kipinän suunnillee joka sadas kerta ku pitäs antaa.Ja ossaisko joku antaa neuvoa et miten mitata että missä vika??
ToDez
Liittynyt:
18.6.2004 1:45
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ToDez » 21.3.2015 9:24

Siis. Sanokaa nyt. Mulla on -00 nasse. Siinä on pyörän edestäpäin katsottuna kaasarin 2 ruuvia vasemmalla puolella, jotka pitäisi olla siis säätöruuvit. Kumpi näistä nyt on Tyhjäkäyntiruuvi ja kumpi ilmaruuvi? Jos olen nyt ymmärtäny oikein ni tyhjäkäyntiruuvi on toi pitkä jousellinen ruuvi. Ja ilmaruuvi/seosruuvi sitten on se pienempi siellä kolossa?.

Eli siis samalla tavalla, kuin tässä. en ole varma onko tämä sama kaasutin, kuin itselläni.

http://thumbs2.picclick.com/d/l400/pict ... 25-NSR.jpg
sjeero
Pyörä:
Honda cbr 125 r -07
Paikkakunta:
Kangasala
Liittynyt:
15.9.2013 16:59
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut sjeero » 31.3.2015 16:10

Hei linkkailkaapa ihmiset 2003 näsäriin käypiä putkia. Apua arvostetaan.
L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut L_rppa » 6.4.2015 21:21

karhujuho kirjoitti:Onko nassessa joku tyyppivikane sähkövika ku mulla antaa kipinän suunnillee joka sadas kerta ku pitäs antaa.Ja ossaisko joku antaa neuvoa et miten mitata että missä vika??


Olethan karsinut kaikki helpot viat pois? Tulppa, johto, puola aluksi. Sitten otat näsärin sähkökaavion käteen ja mittaat, ettei mikään johto ole poikki. Netistä löytyy kosolti ohjeita staattorin mittaamiseen että onko se rikki, lontoon kielellä vaan googlaamaan. Siitä on jo useampi vuosi kun itse tein samaa prosessia etten millään muista miten tätä mittausta tehtiin.

ToDez: Juurikin näin.

sjeero: Giannellia löytää mc-scatterilta, ulkomailta jollymotoa ja athenaakin muistelen jossain suomessa myynnissä nähneen.
NyGe
Liittynyt:
9.5.2012 23:22
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut NyGe » 7.4.2015 0:25

rooperi kirjoitti:
NyGe kirjoitti:noniin. kertokaapas missä vika piilee, jos on kokemusta tai arvelette tietävänne.
pyttyhän on 180 malossi ja jatkuvasto hajottaa kannentiivisteen. sen o renkaan.
aikasemmin pääsi noin 100km ennen kuin hajos, nyt jopa 160km. heti kun nosti 100kmh nopeuden lykkäs nesteet männän päälle ka matka loppui siihen
Nesteet kiertää aivan oikein et ainakin termari pelaa. lämpöjä ei nosta.
Ja kannenkin oon oikasuttanut niin ei kummentunut


Joko on ongelma ratkennut? Kai siellä ne lämmöt hiukan on noussut jos kerta o-rengas sulaa(itsellä muuten sama ongelma). Millaiset kaasarin säädöt, ettei kävisi laihalla? Käytätkö vakio tulppaa? Tuli mieleen että voisiko vakiotulppa vaikuttaa tuohon?, siellä pitäisi kuitenkin joku kylmempi olla esim. BR10ES.


ei nyt varsinaisesti ole ratkennut.. Luulen, että johtunee kannesta, jota on pitänyt minun aikani jo kahdesti oikaista.. ELi taitaapi syntyä niin kovat puristuspaineet tai jtn sinne päin, jotta hajottaa ton tiivisteen..
Lämmöt ei pääse yli 70 missään vaiheessa nousemaan, niin silti sen o-renkaan hajottii.

Täytynee uusia kansi ja koittaa, josko kestäis :)
L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut L_rppa » 7.4.2015 14:26

Onhan se pytyn yläpää silminnähden ehjä ettei oo mitään halkeemia? Kerääkö se painetta sinne jäähdytysjärjestelmään kun tiiviste porsii? En oo ikinä malossia käsissäni pidellyt mutta ainakin vakiosetillä mulla meni kannentiivisteitä aika kiitettävään tahtiin vaikka kuinka suoristeltiin kantta ja vaihdeltiin tiivisteitä/eri kansia, vika olikin loppujen lopuksi siinä kun pytyn yläpää oli halki parista kohtaa.
Jukka97
Liittynyt:
1.3.2015 21:04
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jukka97 » 25.6.2015 13:15

Oma nsr rupee röpöttää ihan helvetisti eikä lähde piikille ollenkaan kun laittaa kaasun pohjaan, mutta jos pikkuhiljaa vääntää kaasua niin lähtee vetää hyvin piikillä :D käykö vaan liian rikkaalla ja pitää säätää vaan laihemmalle ja tietääkseni tämä on vakio mutta ajattelin laittaa tt:ksi.
Ja mistä saisi tehosuuttimen? kun en löydä mistään ja eikö näissä suuttimissa ole 6mm kierre?