VinskiMo: Husaberg Violet/White, Näytillä nyt ACS!!

VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
VinskiMo: Husaberg Violet/White, Näytillä nyt ACS!!

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 13.8.2013 14:14

Morjens. En oikein löytänyt prätkille varinaista projekti topikkien paikkaa ja katsoin että täälä on näitä samantyyppisiä topikkeja niin ajattelin nyt omankin tänne sitten lykätä;

Elikkäs mulla olis pienen projektoinnin kohteena tommonen Ktm:män 450cc exc vuosimallia 2003. Tällä hetkellä supermoto varusteilla ja todennäköisesti pysyykin koska mulla on kilvettömät kurapyörät erikseen.


Kuva

Tuon näköinen mopo siis kyseessä.

Pärrässä on joku 150 tuntia mittarissa joka tuskin pitää paikkaansa ja joku vanha mäntä ja jotain kuitteja alakerran laakereista tuli mukaan. Joten voidaan sanoa että historia ei tiedossa mutta kone toimii todella kivasti eikä äännä. Tehoista nyt en osaa muuta sanoa kun että ne riittävät meikäläisen touhuihin (ainakin piikin jälkeen :D) hetkeksi. Pärrässä on akrapovicin koko ränni ja ilmeisesti 41mm crossi mallin kaasari.

Projektin kestosta voin sanoa että saan kortin vasta AIKAISINTAAN 20.10.2013 (kiitos paskan ajokortti lain uudistuksen). Eli täytän jo 24. elokuuta mutta koska uudessa ajokorttin lain säädännössä sanotaan että edellinen kortti pitää olla ollut 2 vuotta voimassa ennenkun voi korottaa saankin korkotuksen vasta 20.10 koska sillon mulle on piikki kortti myönnety vasta (harkkaluvat). + tietysti 500e arvoiset turhat tunnit autokoulussa.

Mutta asiaan; Mopoon pitäis tehä seuraavia

-Ehdottomasti uuden mallin maski ja supermoto lokasuoja (maski löytyy 09exc, loksu hakusessa)

-Tuohon on jo vaihdettu +2004 mallisen takahäkki ja penkki joten tarkotus olisi laittaa 04-07 mallin uusi katesarja ja siihen tarrat. TOINEN vaihtoehto olis modata tuon reikäkate mallin (+07 exc) tankki ja takahäkki (vaatii hitsausta ym. runkoon/häkkiin) tuohon ja hommata semmonen uudempi mallinen katesatsi tarroineen.

-Rungon purku paljaaksi ja rungon puhallus ja pulverointi mustaksi? Vai oranssiksi?

-Uuden mallinen swingi?

-Sähköjen selvittely katulailliseen kuntoon (mikään ei toiminut nyt toimii valot, jarru valot, vilkut relettä vaille) + virtalukon väsääminen johonkin järkevään paikkaan.

-jotain muuta jännää? Taidot löytyy kuiduttamiseen, normaali raudan hitsaamiseen ym... Xenonit on kyllä ollu ikuinen haave :lol:


Jo homattua tavaraa;

-Oranssit cnc jyrsityt jalkatapit
-08 exc:n maski
-KTM oma oranssi fatbar
-uusi kilventeline valo (en viitsi edes kertoa miksi edellinen rikki...)
-virtalukko 2 avaimella

Tarkotus tilata pian;

-Semmoset oranssit karjikset mitkä suojaa kahvat + uus jarrukahva
-Oranssi pro taperin fättis pehmuste
-Jotain muuta hilua mitä saa kiinasta puoli ilmasiks posteineen ;) (tankin oranssia huohotinta ja cnc korkkia tai jotain vastaavaa...)
Viimeksi muokannut VinskiMo päivämäärä 15.4.2017 12:43, muokattu yhteensä 29 kertaa
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: Ktm Exc 450 Supermoto pieni ehostus.

ViestiKirjoittanut Stål » 13.8.2013 15:04

Ite en laittais 08 maskia tähän. Käy jo lähellä pyhäinhäväistystä sekoittaa eri vuosimallien katteita :lol: . Runko mustaks IMO. Meinasitko laittaa kiksiä ollenkaan tähän? Sähköstartti ei ole ehkä luotettavimmasta päästä, nimim. *mullalevisistartti*. Mutta seuraillaan ;)
Husaberg FS 570
torstaattori
Pyörä:
KTM EXC 125 -05
Paikkakunta:
pyhäjärvi
Liittynyt:
20.7.2012 0:02
Re: Ktm Exc 450 Supermoto pieni ehostus.

ViestiKirjoittanut torstaattori » 13.8.2013 19:36

mustat katteet ja runko ehkä myös swingi ja sitten joku nätti ja yksinkertainet tarrat vain tankin katteisiin ehkä myös takalippaan (päälle) ja just niinku oletkin jo hommat oranssin fattiksen niin vielä jtn osaa oranssiks jäähärinletkut? ja jos kiinnostus riittää niin mustatankki sopis kans paremmin kun oranssi mutta tuo nyt on jo melkeimpä turhaa.
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: Ktm Exc 450 Supermoto pieni ehostus.

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 14.8.2013 0:34

Stål kirjoitti:Ite en laittais 08 maskia tähän. Käy jo lähellä pyhäinhäväistystä sekoittaa eri vuosimallien katteita :lol: . Runko mustaks IMO. Meinasitko laittaa kiksiä ollenkaan tähän? Sähköstartti ei ole ehkä luotettavimmasta päästä, nimim. *mullalevisistartti*. Mutta seuraillaan ;)


No kun sain halvalla 08 maskin :D Ei se nyt niin pahalta näytä ja kun toi 04-07 maski on joka mopo pojalla nykyään derbissä niin en sitä senkään takia haluais... Joo kiiltävä mustaan runkoon oon itekki kallistumassa. Kiksi on kans ostos listalla :)

torstaattori kirjoitti:mustat katteet ja runko ehkä myös swingi ja sitten joku nätti ja yksinkertainet tarrat vain tankin katteisiin ehkä myös takalippaan (päälle) ja just niinku oletkin jo hommat oranssin fattiksen niin vielä jtn osaa oranssiks jäähärinletkut? ja jos kiinnostus riittää niin mustatankki sopis kans paremmin kun oranssi mutta tuo nyt on jo melkeimpä turhaa.


Mustat katteet factory racing tarroilla (just lähetin viestiä yksistä) tulossa! Alumiini swingiä en kyllä maalaa kun tykkään alumiinisesta itsessään ja ei siinä kuitenkaan maali pysyis... No tankin korkkia ym. olis tulos oranssiks mutten viitti niitä kalliita letkuja alkaa ostaa kun tossa on kun uudet noi tavallisetkin. Musta tankki muuten mutta taitaa olla aika harvinaista herkkua :/?
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
torstaattori
Pyörä:
KTM EXC 125 -05
Paikkakunta:
pyhäjärvi
Liittynyt:
20.7.2012 0:02
Re: Ktm Exc 450 Supermoto pieni ehostus.

ViestiKirjoittanut torstaattori » 14.8.2013 16:28

jep aika hyvin on kysyntää näille "vanhan" mallin kotarin mustille tankeille.

Noista letkuista sen verta että luin tuossa kevariproju topicceja ja siellä yksi maalasin huskinsa letkut tommosella "suihkutettavalla kumilla" nimi on plastdip, tuli tuossa itsekkin sitä testi mielessä ostettua (21e purkki) ja ihan kokeilun vuoksin kokeilin sillä maalata tuota takaiskaria, hyvin tuntuu pysyvän ja varmaan vielä paremmin pysyy kumisissa jäähytysletkuissa, väri taisi olla "blaze orange" ja se on aika lähellä muutenkin tuota kotarin oranssia.
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: Ktm Exc 450 Supermoto pieni ehostus.

ViestiKirjoittanut Stål » 14.8.2013 17:31

Jäähäriletkuja saa muutamalla kympillä netistä, tiedä sitten mitä laatu on...
Husaberg FS 570
Moottori16
Pyörä:
Suzuki rm 250
Liittynyt:
23.10.2009 18:30
Re: Ktm Exc 450 Supermoto pieni ehostus.

ViestiKirjoittanut Moottori16 » 14.8.2013 22:08

Itsellä juuri tollaset halvat keltaset jäähyletkut ja hyvin toiminu tähän asti.
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: Ktm Exc 450 Supermoto pieni ehostus.

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 14.8.2013 22:40

Mjoo en kyllä jotenkin innostunu oikein noista letkujen värityksistä, jos ne nyt menis ainakin alkuun ihan mustina...

Mutta mutta tänään ostin tosiaan nuo itseni mielestä erittäin nätit katteet tarroineen;

Kuva

Kuva

Kuva

Tosiaan etulokari (smoto) tarroja ei ole eikä maskin tarroja eli vain nuo pumpunsuojat, etukatteet ja takakate.

Kuva

Tosiaan jostain kun löytäis tommosen uuden mallisen smoto etuloksun ja vielä mustana niin eiköhän niihin joku tarroitus keksitä josse nyt on välttämätön.

Soittelin jo ympäri pk seutua noista pulveroinneista ja hiekka puhalluksista niin 100-120e tulee maksamaan prätkän rungolle kyseinen homma. Tietääkö joku vielä jotain halvempaa paikkaa?

Myös tämmösiä suunnittelin vähän tilaavani...

Karjikset

FPehmuste tankoon

Tosiaan sen mustan tankin kun jostain taikois niin eiköhän tosta vielä siisti peli tule.

Miten muuten onko koneen kunto jotenkin kokeiltavissa tai tarkistattavissa ILMAN lohkojen avausta? Eli voiko esim pytyn irrottamalla nähdä jo paljon? Tietysti voihan sitä kampuran klappiakin samalla kokeilla mutta kannattaako homma ennenkun pärrä alkaa jotenkin ääntämään tai oireilemaan? Vai onko tuo "tarkistelu" vaan tiivisteiden hukkausta että remppaa sitkun tarvii kunnolla kerralla?

Miten noita nelareita muuten pitäis säätää ja mistä sen tietää onks pärrä säädöissä? Siis toihan toimii kaikinpuolin hyvin mutta mistä tiedän onko tarvetta säädöille ja miten se näissä sitten toteutetaan? En ole ikinä edes avannut tollasta nelari kaasaria (2t kaasareita senkin edestä) mutta olishan se kiva niihinkin tutustua.

Ei muuta tälläkertaa.
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
Haatsi
Pyörä:
Oliskin.
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.4.2005 22:21
Re: Ktm Exc 450 Supermoto projekti.

ViestiKirjoittanut Haatsi » 17.8.2013 14:46

Jos se mopo lämpimänä hyvin vastaa kaasuun läpi koko kierrosaluuen eikä takkua niin sillonhan se todennäköisesti ihan hyvin säädöissä.

Jos säätö tarvetta on niin samalla tavallahan niitä säädetään kun kakstahtejakin. Omakohtaisista kokemuksista kannattaa kiihdytyspumpun jousi vaihtaa jäykempään niin saa paremman kaasun vastavuuden, ainakin oma 450 aina arpoi hetken kun kaasua väänsi.
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: Ktm Exc 450 Supermoto projekti.

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 26.8.2013 17:11

Haatsi kirjoitti:Jos se mopo lämpimänä hyvin vastaa kaasuun läpi koko kierrosaluuen eikä takkua niin sillonhan se todennäköisesti ihan hyvin säädöissä.

Jos säätö tarvetta on niin samalla tavallahan niitä säädetään kun kakstahtejakin. Omakohtaisista kokemuksista kannattaa kiihdytyspumpun jousi vaihtaa jäykempään niin saa paremman kaasun vastavuuden, ainakin oma 450 aina arpoi hetken kun kaasua väänsi.


No ihan kohtuullisesti toimii lämpimänä, tuntuu kyl just et ku vääntää äkkiä kaasun pohjaan ni tartteis vähä enempi kakkua mut muuten vetää hyvin.

Tosiaan mua masentaa tosissaan tuo ajokortti uudistus kun pitää olla ollut 2 vuotta voimassa piikki ennenkun voi korottaa a2 luokkaan. Muuten voisin jo ajella kotarilla :( Mulle on myönnetty a1 vasta 20.10.2013 joten taitaa jäädä tämä kausi nyt sitten ajamatta.

Mutta sainpa tänään sentään inssin läpi että b kortti sentäs löytyy nyt. Tästäpä sainkin idean jo vähän aikaa sitten että voinhan mä kiikuttaa kotarin kärryllä ajomestoille ja toivoa ettei setä sininen tule. No kun kerta mennää "offroadia" ajamaan ni pitihän kotari saattaa offroad lookkiin ->

Kuva

Rupuset katteet (takakate keulittu ympäri) koska tarkotushan on stuntata ja harmittais nuo nätit mustat kaatua paskaks niin nuo ajaa asiansa. Valot pois ja numerolätkä tilalle xD

Nooh nyt sitten ongelmaks koitu että öljyt pitäis vaihtaa eikä mulla ollut niitä niin pistin 24mx tilaukseen sen rs4 öljy paketin eli 6kpl suodattimia ja 5l öljyä (66e) Niin paketin saavuttua pääsee pärräämään.

Sitten muuta -> Tuli hommattua uuden mallin smoto loksu. Väärän värinenhän tuo on mutta meinasinkin että kalvotan sen mustaks ja hommaan ehkä oranssia tarraa tai jotain?

Kuva

Sitten tarkotus tänää käydä hakemassa tukijalka (käytettynä) ja tilata kisakoneelta kiksiä ym. ja ehkä alkaa säätelemään rahoja siihen remppaan sitten...
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: Ktm Exc 450 Supermoto projekti.

ViestiKirjoittanut Stål » 26.8.2013 19:27

viewtopic.php?f=12&t=85009&start=105 Tuolla oli puhetta korottamisesta. Näköjään saisit jo nyt kortin jos ottaisit 6+6 tuntia, inssin, kässärin ja teorian. Mutta kalliikshan se menis :s .

Missä meinasit ajella, jossain metsässä vai pakastamo/tattis tms.? Kuulemma ei tule kun 36€ sakkoa jos ajaa rekisteröimättömällä pärrällä (pyörä tuossa kuosissa niin sanoo vaan että ei kilvissä :) ).
Husaberg FS 570
torstaattori
Pyörä:
KTM EXC 125 -05
Paikkakunta:
pyhäjärvi
Liittynyt:
20.7.2012 0:02
Re: Ktm Exc 450 Supermoto projekti.

ViestiKirjoittanut torstaattori » 26.8.2013 20:09

eikö siitä tule se vuoden suorituskielto jos ajaa ilman korttia? ja jääpi kiinni.
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: Ktm Exc 450 Supermoto projekti.

ViestiKirjoittanut Stål » 26.8.2013 20:15

Vaaditaanko kilvettömään krossiin kortti :) ? Tämä on sit ihan kuulopuheita ja mutuilua, mutta olen kuullut että jos ajaa jollain krossilla tiellä, kortista riippumatta, niin tulee vain pieni sakko.
Husaberg FS 570
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: Ktm Exc 450 Supermoto projekti.

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 26.8.2013 21:15

Stål kirjoitti:Vaaditaanko kilvettömään krossiin kortti :) ? Tämä on sit ihan kuulopuheita ja mutuilua, mutta olen kuullut että jos ajaa jollain krossilla tiellä, kortista riippumatta, niin tulee vain pieni sakko.


Näin minäkin olen kuullut ja näin kaverit väittää käyneen kun mini crossilla kärynnyt.
torstaattori kirjoitti:eikö siitä tule se vuoden suorituskielto jos ajaa ilman korttia? ja jääpi kiinni.


Minun käsittääkseni tulee vain jos kilvellisellä käryää, nimen omaan semmosella mihin ei ajokortti luokka riitä. Minun mielestä kilvetön on aina rekisteröimätön ajoneuvo...

Mutta edelleen pointtini ei ole ajaa ilman korttia/Korttia hyllylle/muuta vaan mennä tattarisuon sinne ajoharjottelu alueen asfaltti kentälle (suljettu puomein se alue) ja sielä ajaa. Se taitaa olla minun tietämäni laillisin paikka ajaa, siis jos ei oikeita supermoto ratoja tjsp. lasketa.

Vai sattuuko joku tietämään asfaltti kentän misää SAA ajaa muka?

Itse mietin että iso jonkun teollisuus alueen piha joka on joka puolelta aidattu ja portti kiinni, sehän täyttäis suljetun alueen kriteerit sinäänsä mutta kukapa antaa mulle luvan käyttää yrityksensä pihaa sitten :(

On tämä suomen lain säädäntö, ja jos aletaan oikeasti miettimään ja vääntämään niin onko MIKÄÄN laillista... :seko:
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
Haatsi
Pyörä:
Oliskin.
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.4.2005 22:21
Re: Ktm Exc 450 Supermoto projekti.

ViestiKirjoittanut Haatsi » 26.8.2013 23:51

Kyllä siittä muutakin sanktiota tulee kuin 35€ sakkoa jos liikenteessä käryää krossilla johon, mikäli se olisi tieliikennerekisterissä, ei olisi ajokorttia. Pahimmassa tapauksessa seuraa perässä vielä liikennevakuutuskeskukselta kirje jossa kerrotaan että olet ajanut vakuuttamattomalla ajoneuvolla liikenteessä ja joudut maksamaan hyvikkeen ja vielä jos informaatio menee tullille niin ajoneuvoverokin sieltä napsahtaa.

Maastossa ajaminen sitten erikseen, siellä saa ajella melkein millä vehkeellä vaan mutta jos tien puolelle osuu niin parasta olla kortti.

Suljettujen alueiden kanssa kannattaa myös olla tarkkana. Mikä on oikeasti suljettu alue ja mikä ei. Tästäkään ei oikeen ole mustaa valkoisella missään, mutta esim jotkut vakuutusyhtiöt pitävät aluetta suljettuna vasta kun siellä on esim. jatkuva vartiointi ettei kukaan eksy vahingossakaan alueelle.