Huolto & korjaus

__mikke__
Liittynyt:
30.7.2009 18:47
Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut __mikke__ » 3.8.2012 20:16

''Huikean suureksi on tämäkin paisunut, laitetaan kiinni ja nopein tekee uutta tilalle...Sami
Ylläpitäjä''

Tehty!
FOX151
Pyörä:
HONDA CRF250R -08
Liittynyt:
17.11.2007 23:08
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut FOX151 » 6.8.2012 13:08

Onnistuuko alemman ohjauslaakerin vaihto kotikonstein?
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut jot » 6.8.2012 16:15

kyllä
huskq
Liittynyt:
19.7.2011 9:08
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut huskq » 6.8.2012 16:37

kuis toi tollanen vaahtomuovinen ilmanputsari putsataan oikeaoppisesti?
voiko sen vaan pestä vaikka fairilla ja huuhdella sitten kunnolla?
HegeX_
Pyörä:
Honda CR250R -92
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
31.5.2010 17:00
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut HegeX_ » 6.8.2012 18:04

Putsarille tarkotettua pesuainetta. NoToil on parasta kuulemma, ainaki itellä on sitä! ;)
Purkin kylestä ohjeet. Putsaria ei saa kiertää, puristamalla kuivataan.

Öljyämistä voi helpottaa laittamalla putsarin johonkin pussiin ja kaataa sinne öljyä pieni loraus, jossei riitä ni on helppo lisätä vähäsen, puristelee putsaria pussissa kunnes öljyä on tasasesti jokapuolella putsaria. NoToilia suosittelen! On biohajoavaa ja luonto ystävällistä! ;)
HONDA
The Power of Dreams
Palis Moderaattori
Pyörä:
Husqvarna te300 2017
Paikkakunta:
Vihtijärvi
Liittynyt:
1.11.2001 3:00
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Palis » 6.8.2012 18:40

HegeX_ kirjoitti:Putsarille tarkotettua pesuainetta. NoToil on parasta kuulemma, ainaki itellä on sitä! ;)
Purkin kylestä ohjeet. Putsaria ei saa kiertää, puristamalla kuivataan.

Öljyämistä voi helpottaa laittamalla putsarin johonkin pussiin ja kaataa sinne öljyä pieni loraus, jossei riitä ni on helppo lisätä vähäsen, puristelee putsaria pussissa kunnes öljyä on tasasesti jokapuolella putsaria. NoToilia suosittelen! On biohajoavaa ja luonto ystävällistä! ;)


Ja jos haluaa öljytä oikein: Kaada öljy _puhtaaseen_, kannelliseen astiaan. Upota putsari täysin öljyyn ja puristele ylimääräiset pois. Kansi kiinni tai toista seuraavalla putsarilla sama. Anna putsareiden öljyn kuivahtaa ennekun laitat kiinni.

ps. Meillä on tälläinen topic viewtopic.php?f=25&t=58834
CRhonkkeli
Liittynyt:
21.6.2011 13:34
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut CRhonkkeli » 6.8.2012 23:11

Näyttääpi, että edellinen omistaja on saanut etuvanteen väännettyä vähän mutkalle kotarista.. Vissiin ne Käärme Kustaan reitit ovat melko kivikkoisia, kun piti myyntipuheitten mukaan pyörä olleen pelkästään mökkimopona hiekkateillä.. :paha:

Huomasin tuon etuvanteen venkouden vasta nyt, kun tuli ajettua vähän lujempaa ja kovassa vauhdissa rupes etupää selvästi "vatkaamaan" ja ajo oli oikeastaan vähän holtitonta. Ei se pahasti ole mutkalla, kun ajoi niin huomas, että abauttiarallaa 1cm se vanne vemputti sivuttaissuunnassa.

Eli kysymys kuuluu, saako tuota mitenkään oikaistua tai jotain? Vai pitääkö tässä uusi vanne hommata? :s

Ja tuo mittari se hauska laite vasta onkin. Nimimerkki "Mantsapoika" jo siihen osasi sanoa, että siinä etupään sensorissa voi olla vikaa kun ei tunnit juokse sekä nopeutta näytä. Kuuluuko samaan oireeseen sellainenkin, että mittaristo kyllä lähtee päälle ja sammuu kohta itsestään. Tällaista oireitta tuossa omassa mopedissa on..
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 6.8.2012 23:36

FOX151 kirjoitti:Onnistuuko alemman ohjauslaakerin vaihto kotikonstein?


Ainakin Yamahan manuaalissakin on oikein ohje miten itse laakeri hakataan irti taltalla juuri siten kuin jokaiselle tee-se-itse-mekatsulle tulisi muutenkin ekana mieleen. Skoolin irrottaminen emäputkesta voi olla vähän vaikeampaa jos pinta johon pitäisi kalauttaa on kapea. Tuollainen työkalu auttaa: http://www.bikebandit.com/park-tool-ste ... ce-remover
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut OA243 » 6.8.2012 23:53

CRhonkkeli kirjoitti:Näyttääpi, että edellinen omistaja on saanut etuvanteen väännettyä vähän mutkalle kotarista.. Vissiin ne Käärme Kustaan reitit ovat melko kivikkoisia, kun piti myyntipuheitten mukaan pyörä olleen pelkästään mökkimopona hiekkateillä.. :paha:

Huomasin tuon etuvanteen venkouden vasta nyt, kun tuli ajettua vähän lujempaa ja kovassa vauhdissa rupes etupää selvästi "vatkaamaan" ja ajo oli oikeastaan vähän holtitonta. Ei se pahasti ole mutkalla, kun ajoi niin huomas, että abauttiarallaa 1cm se vanne vemputti sivuttaissuunnassa.

Eli kysymys kuuluu, saako tuota mitenkään oikaistua tai jotain? Vai pitääkö tässä uusi vanne hommata? :s


Tota, pinnojen kireyttä säätämällä... :s Vai menikö multa nyt jotain ohi? Jos toi on ainoo vika mikä käytetyssä pyörässä on niin kannattais hyppiä riemusta ilmaan.
_Sylin_teri_
Pyörä:
KTM 525 exc, Yamaha WR 426cc, Yamaha YZF-R125+WNB Yoshimura, Kymco Agility ruoska, Yamaha DT50 R (EX)
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
25.4.2009 19:32
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut _Sylin_teri_ » 7.8.2012 10:46

Olisko teillä mitään vinkkiä pinnojen kiristykseen kun nipat on jumissa? Pinnaa oon kokeillu pitää kiinni kaksilla lukkopihdeillä, mutta ei se nippa vaan liiku. On ilmeisesti edellisellä omistajallakin ollut sama ongelma kun varmaan puolet pinnoista on löysällä takapyörässä :s
FOX151
Pyörä:
HONDA CRF250R -08
Liittynyt:
17.11.2007 23:08
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut FOX151 » 7.8.2012 10:50

Anssi_L kirjoitti:
FOX151 kirjoitti:Onnistuuko alemman ohjauslaakerin vaihto kotikonstein?


Ainakin Yamahan manuaalissakin on oikein ohje miten itse laakeri hakataan irti taltalla juuri siten kuin jokaiselle tee-se-itse-mekatsulle tulisi muutenkin ekana mieleen. Skoolin irrottaminen emäputkesta voi olla vähän vaikeampaa jos pinta johon pitäisi kalauttaa on kapea. Tuollainen työkalu auttaa: http://www.bikebandit.com/park-tool-ste ... ce-remover


Hondan manuaalissa ei ollut ohjeita a tuohon. Katsoin yhden videon kyseisestä hommasta ja siinä painettiin puristimella akseli pois alemmasta t-palasta. Sovitus on siis aika tiukka. Irtihän sen saa, jos ei muuten niin väkivalloin, mutta kuinka kiinni? Täytyypä etsiä yammun manuaalia netistä.
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 7.8.2012 11:35

_Sylin_teri_ kirjoitti:Olisko teillä mitään vinkkiä pinnojen kiristykseen kun nipat on jumissa? Pinnaa oon kokeillu pitää kiinni kaksilla lukkopihdeillä, mutta ei se nippa vaan liiku.


CRC->lämpö->kylmä->rälläkkä ja uudet pinnat
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 7.8.2012 11:37

FOX151 kirjoitti: Katsoin yhden videon kyseisestä hommasta ja siinä painettiin puristimella akseli pois alemmasta t-palasta. Sovitus on siis aika tiukka. Irtihän sen saa, jos ei muuten niin väkivalloin, mutta kuinka kiinni? Täytyypä etsiä yammun manuaalia netistä.


Akselia ei tarvinnut omassa laakerinvaihdossa irrottaa t-palasta, laakeri lähti akselia pitkin. Uusi paikoilleen niin että t-kappale pakastimessa kylmäksi ja laakeri uunissa kuumaksi. Sisäskoolissa oli sen verran pintaa että olisi pystynyt naputtelemaankin.
FOX151
Pyörä:
HONDA CRF250R -08
Liittynyt:
17.11.2007 23:08
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut FOX151 » 7.8.2012 11:42

Täytyy kokeilla, kiitos. Yks kätisenä tosin voi olla hieman työläämpää ;)
leppape1
Pyörä:
KX450F -14,YZ250 -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
21.10.2004 13:04
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut leppape1 » 7.8.2012 23:24

Mulla se laakeri liikui akselissa muutaman millin,sitten jymähti..katkaisin pienellä laikalla että sain pois eikä tarvinnut akselia irroittaa t-kappaleesta.