Tekniset ongelmat

Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Shape » 20.4.2012 18:17

jkoljo kirjoitti:Tämän viestiketjun tarkoitus on tarjota apua teknisiin ongelmiin. Idea on keskustella asioista, joiden syystä ei ole selvää tietoa. Jos ongelmana on esimerkiksi röpötys, mene kaasutinkeskusteluun. Jos ongelmana on huono kiihtyvyys teharilla, tai vaikkapa se että piikki tulee myöhässä, kysy asiaa variaattoritopicista!

Ennen kysymistä on suositeltavaa lukea seuraavat tietopankin artikkelit:
Tekniset ongelmat
Mikä on vikana?

Artikkeleiden oma-aloitteinen parantelu on erittäin suositeltavaa, sillä aihe on laaja. Mitä enemmän informaatiota, vikakuvauksia ja vastaavia, sitä todennäköisemmin artikkeli auttaa ongelmaan; foorumi ei täyty samoilla kysymyksillä!


Vanhat viestit täällä.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
jebbebbee
Liittynyt:
17.4.2012 20:42
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut jebbebbee » 20.4.2012 18:50

sanokaas et mikäs vika kun töyssystä ajaa niin ikään kuin kierrokset katkeaa? menee niinkun tavallaan sekasin se vehje
Fillx
Liittynyt:
9.4.2012 19:56
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Fillx » 20.4.2012 20:39

moikka taas! vaihdoin nyt uuden läppäventtiilin ja nyt toimii roxi ja nyt huomasin tuossa sivussa että jos hanan kääntää auki niin kaasarihukkuu heti ja ei käynnisty... mutta kun kaasariin juottaa hieman bensaa hanasta ja polkasee nii käynnistyy normaalisti =/ (alipaine hana on ohitettu) itse olettaisin että pitäisi vaihtaa toimiva AP hana... vai ????
Zetorri
Pyörä:
MBK Booster-Rocket x2
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
5.9.2009 1:32
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Zetorri » 20.4.2012 21:37

Mistä lähteä etsimään vikaa, kun boosteri ei yhtäkkiä enää vastaa kaasuun ollenkaan? Luisti liikkuu iloisesti mutta kierrokset eivät nouse yhtään. Uudella tulpalla ei mitään eroa.
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut ramba__ » 20.4.2012 21:40

Käykö tyhjäkäyntiä? Mitä käy kun kääntää kaasua vai ei yhtään mitään? Booaako?
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Zetorri
Pyörä:
MBK Booster-Rocket x2
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
5.9.2009 1:32
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Zetorri » 20.4.2012 22:05

Tyhjäkäyntiä siis käy, välillä paukkuu kovaa putkessa ja kaasun kääntämisellä ei mitään muutosta kierroksiin vaikka luisti liikkuu, tyhjäkäynti todella epätasaista. Kaasari putsaukseen?
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut ramba__ » 20.4.2012 22:08

Juu putsaa se kaasari. Varmaan pääsuutin tukossa.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut L_rppa » 20.4.2012 23:04

Kopioin tämän kinkkiskoba topikista:

Oli kaasari levällään, laitoin kasaan ja nyt ei meinaa millään lähtä käyntiin. Samassa rempassa uusittiin myös hihna, koko etuvari, moottorin oikea kuori ja muuta pientä. Polin varmaan valehtelematta tunnin pari ja kerran pari meinas lähtä mutta muuten ei millään. Puola on uusi + johto, hattu ja tulppa sekä kipinä on hyvä. Vauhtipyörä + staattori oli myös irti mutta vauhtipyörä on varmasti kohillaan. Bensa tulpanreiästä ei vaikuta mitenkään, tai imeminen alipaineletkusta. Hana siis toimii. Onko tää nyt vaan ominaisuus vai onko jotain ideoita missä vikaa? Puristuksia on, ainakin polkiessa tuntuu. Ei ollut myöskään ennen remonttia käyntikunnossa.

Voiskohan venttiilit olla vituillaan, aiheuttaako huonoa/olematonta käynnistymättömyyttä?
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut ramba__ » 21.4.2012 0:00

Kannattaa ne venttiilit säätää..!
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
MK96
Liittynyt:
20.1.2012 23:41
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut MK96 » 21.4.2012 22:11

Roxi meni ennen suunnilleen 65, nyt 40. Välillä booaa niin paljon että max vauhti on 10-20 kmh koska kaadu toimii pätkittäin ja välillä joutuu pitämään kaasua pohjassa suunnilleen 7sek ennenkun tapahtuu mitään ja kierrokset ovat tyhjäkäynnin tasoa. Välillä skopa kiihtyy aivan kuin ennenkin,välillä ei pääse liikkeelle. Tänään katoin ilmanputsarin, kaasarin ja varikopan, ei mitään näkyvää vikaa.. Kaasarin pesin ja putsasin. Mutta kun varikopan avasi, sisäreunat olivat täynnä kumi-mujua?? Variaattorin hihna oli sopivan tiukalla ja mikään ei lonksunut. Melkein kaikki oli päällisem puolin kunnossa. Sitten kun kasaus oli valmis ja lähdin liikkeelle,kaikki ongelmat olivat ennallaan, 20kmh+ kierrokset laskivat, ~30 vauheista alkoi booaamaan ja kierrokset melkein nollaan, liikenne valoista lähtiessä kaasu pohjaan, mutta mitään ei tapahdu, booaaaboooaa... mikä tässä nyt on vialla, vajaa 2500km ajettu roxi, prikaton. Sinäänsä vielä outoa kun tulin perjantaina koulusta, kaikki normaalia, meni sen +60. Sitten kun lähdin ulos illalla, roxi menee 20?! Ja booasi ihan sairaasti. Mikä vikana ? :D

ps menee iha saatanan kauan putsata kaasari ja ilmanputsari.. :/ 40 ruuvia ja pulttia auki ennen kuin pääsee edes näkemään kaasarin :/
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Palezu » 21.4.2012 22:51

Vettä bensan seassa? Testaa toimiiko alipainehana kunnolla, otat letkut irti ja imaiset alipaineletkusta ja katot tuleeko bensaletkusta hyvin bensaa.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Lacegsi
Liittynyt:
14.1.2012 12:16
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Lacegsi » 22.4.2012 3:47

Mikä on ku roxi lähtee saatanan huonosti käymään kylmänä ja lämpimänä?
lämpimänäkin joutuu käyttää kans ryyppyä. vasta uusittu pytty.
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Zoneri » 22.4.2012 7:08

Katsoppa läpät ja stefat. Nuo on yleisimmät syyt miksi skopa lähtee huonosti käyntiin.
Paska mikä paska.
jebbebbee
Liittynyt:
17.4.2012 20:42
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut jebbebbee » 22.4.2012 16:04

nyt on jätkille paha kyssäri.. skootteri on piaggio typhoon 02 magneeton alapuolella jossa on impulssikäämi sen ihan vieressä on joku reikä joka kuuluu olla siinä mutta se johtaa sylinterille se reikä (sylinterin alaosaan) osaako joku sanoa mikä sen virka on? siitähän menee vesi sisää jos pesee mopoa? pitäisikö siinä olla jonkinlainen kumitiiviste?
jebbebbee
Liittynyt:
17.4.2012 20:42
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut jebbebbee » 22.4.2012 20:29

joo eli laitoin kuvia tuleen että mikä tuo reikä on/sen tarkoitus

http://postimage.org/image/55u0fw3uv/


http://postimage.org/image/jo6tydi7b/
reikä johtaa tuohon... eikös tuosta mene vesi sisään/ osaako joku sanoa pitäisikö siinä olla jokin tulppa?
(piaggio typhoon 2002)

Vastauksia tuleen!!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista