Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

Rakentavaa palautetta moderaattoreille

Re: Rakentavaa palautetta moderaattoreille

ViestiKirjoittanut H@NNU » 27.11.2011 18:51

Olisit laittanu senki lukkoon ? tai ainakin vauhtiviivatarra olisi laittanut :roll:

Vai pistänkö uuden putiikin pystyy.
SEINÄJOEN MOPO/PIIKKIMIITIT TÄÄLLÄ
Moderaattori

ViestiKirjoittanut Shape » 27.11.2011 19:03

Oleppa poika rehellinen ja katso peiliin.

H@NNU kirjoitti:NOMITENVITUSSASAANTUONKÄYNTIKUNTOONJOSSEISIINÄOLEKONETTAURPO?
.....
Muutenkin topppsu voisit suksia helvettiin.

H@NNU kirjoitti:Eikö tullu viä selväks topppsu ? Suksippa helv"ttiin mun topicista.

Tuommonen vaahtoaminen ei paljon tilannetta auttanut, fiksu käyttäjä olisi pitänyt tunteet piilossa ja painannut "Ilmoita viesti moderaattorille" -nappia. Näin tehden reisille kusemiselta oltaisiin vältytty ja topikki olisi auki. Metsä kyllä vastaa kun sinne huutaa.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Moderaattori

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 27.11.2011 19:18

Siis nytkö olet jatkamssa tuota projektia? Viesteistäsi saa kyllä sen käsityksen että homma on taputeltu ja romut lähtevät pihasta. Kyllä sen topikin avata voi, mutta tuo ei ole ollut enää moneen sivuun projektitopic vaan sekalaista keskustelua tekniikasta. Projektitopikeissa voi toki kysyä mieltä askarruttavia asioita ja tuolla nyt on melko perusteellisesti käyty läpi kaikki mahdolliset viat mitkä käyntiongelmia voisivat aiheuttaa, mutta tuloksetta. Viesteistäsi paistaa kyllästyminen tuohon menopeliin joten mitä ajattelit vielä tehdä sille ja mihin tarvitset projektitopikkia?
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi

ViestiKirjoittanut H@NNU » 27.11.2011 19:21

Siis mulla on mh furia ja xps tuossa otsikossa ja sitten laitoin siihen että furian myin osina pois ja jotain sanoin että myin myös muut romut eli tällä meinasin paria skootteria.Meinaatko että se ei liity projektiin jos kyselen apuja käynti ongelmiin ? pösöä tehdään niinkauan että se käy !Vai sunko mielestä projecti topic tarttee vain sellaset jossa joka sivulla kymmeniä kuvia jostain katteiden hiomisesta.Projekti se on jo että saan tuon käymään.
Ja lupaan olla topppsulle ja muille riiviöille kiltti.
:D
SEINÄJOEN MOPO/PIIKKIMIITIT TÄÄLLÄ
Moderaattori

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 27.11.2011 20:02

H@NNU kirjoitti:Meinaatko että se ei liity projektiin jos kyselen apuja käynti ongelmiin ? pösöä tehdään niinkauan että se käy !
Liittyy toki, mutta totesit itsekin että kaikki asiaan vaikuttava on kohta vaihdettu ja tarkastettu eikä vikaa siltikään löydy. Viittasin myös siihen että foorumin puolella asiaan kuuluvissa topikeissa kysyttäessä lukijoita on enemmän kuin projutopikeissa, mutta nyt kun ongelmia oli noinkin paljon oli ehkä ihan fiksua käyttää projektitopikkia ongelman selvittelyyn.
H@NNU kirjoitti:Vai sunko mielestä projecti topic tarttee vain sellaset jossa joka sivulla kymmeniä kuvia jostain katteiden hiomisesta.Projekti se on jo että saan tuon käymään.
No kuvat ovat toki ihan tervetulleita, olivat ne sitten mistä aiheesta vain. Sinun topikissasi ei ole hirveästi kuvia näkynyt ainakaan viime aikoina. Projutopikkien ideanahan on nimenomaan esitellä omaa projektiaan ja antaa muille ideoita ja vinkkejä sekä saada itsekin neuvoja ja ohjeita. Jos keskustelu menee pelkästään siihen että pohditaan mahdollisia syitä jollekkin vialle, eikö se kuuluisi tekniikkapuolelle ja laajemmankin lukijakunnan saataville?

Topic on nyt avattu, pohdi ylläolevaa tekstiä ja sinulle annettua palautetta kun päivittelet projektia.

ViestiKirjoittanut kakkaaap » 18.12.2011 17:36

Miks nykyään pitää olla valittamassa jokaisesta pikkujutusta? Muutenkin vauhtiviivatarralta tullut välillä jopa suoranaista vittuilua.
Vauhtiviivatarra kirjoitti: Edellisellä postauksellani viittasin lähinnä viimeisimpään kirjoittajaan eli Ka$aan jolta nyt ei muutenkaan kovin fiksua tekstiä ole tullut.

Ja ei kaikki ole mtn atk neroja
Vauhtiviivatarra kirjoitti:Jos itse olisit osannut lukea, olisit tajunnut että kuvia tulee seuraavana päivänä. Lisäksi jos olisit omannut hieman päättelykykyä, olisit ottanut annetusta linkistä muutaman kirjaimen pois jolloin olisit löytänyt kyseisen mopon myynti-ilmoituksen jossa oli kuvia juuri tästä menopelistä. Nyt kannattaa siis olla nolaamatta itseään enempää ja pysyä vaiti.

Vauhtiviivatarra kirjoitti:Mikäli koulun atk-tunnilla on tullut tutkittua vain naamakirjaa, saat kuvat näkyviin kun liität osoitteeksi kuvan urlin(klikkaat kuvaa hiiren oikealla napilla -> kopioi kuvan osoite) etkä edes yritä ottaa osoitetta selaimen osoiteriviltä.

Vauhtiviivatarra kirjoitti:Ihan oikeasti, ei ole noin vaikeaa jos on ATK-tunneilla joskus tehnyt muutakin kuin selannut Facebookkia.

Onko tuo nyt ihan asiallista. Muutenkin projutopicceja lyödään lukkoon ihan turhaan.
Täysin homoseksuaalisesti käyttäytyviä eläimiä ovat vain kesytetyt pässit.
On olemassa epätoivoista pätemistä ja paskaa läppää, mä harrastan paskaa läppää
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 18.12.2011 18:07

Otappa lainauksiin myös se teksti mihin Vauhtiviivatarra on vastannut(tai laita edes linkki topicceihin)...Kaikesta saa epäkohteliasta jos irrottaa jonkun tietyn kohdan asiayhteydestä, ja lättää tänne täysin irrallaan.
Pyörä:
Derbi Senda Xtreme & Tiger.

ViestiKirjoittanut AGK » 18.12.2011 18:53

Samaa mieltä Slerpa_:n kanssa. Olen melko varma, että Vauhtiviivatarra itse olisi melko halukas selvittämään nämä lainaukset, jotka olet osannut rajata silleen sopivasti. ;)
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
Moderaattori

ViestiKirjoittanut Shape » 18.12.2011 18:58

Ka$a kirjoitti:Miks nykyään pitää olla valittamassa jokaisesta pikkujutusta? Muutenkin vauhtiviivatarralta tullut välillä jopa suoranaista vittuilua.
Vauhtiviivatarra kirjoitti: Edellisellä postauksellani viittasin lähinnä viimeisimpään kirjoittajaan eli Ka$aan jolta nyt ei muutenkaan kovin fiksua tekstiä ole tullut.

Pitäisikö katsoa peiliin, jos viestisi ovat tätä tasoa? Ja tästä viestistähän oli kyse.

Ka$a kirjoitti:Subarun värit ja tarrat niin tulee heti se 300hp ja 400Nm niinku sti:ssä katos. Sit gegee kaasust ja polttaa kumia eturenkaalla. ;)

viewtopic.php?f=72&t=82221&start=75#p3966387
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Vieras

ViestiKirjoittanut Vieras » 18.12.2011 19:05

Kolme viestiä OT:ta ja heti valittamassa.. Ei hirveän asiallinen viesti modelta.
Vauhtiviivatarra kirjoitti:Pese vaikka kuningasvedellä, sun mopohan se on. Koitetaanpas sitten keskittyä itse asiaan.
Moderaattori

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 18.12.2011 20:42

Arvelinkin että jossain vaiheessa tämä nostetaan esille. Myönnettäköön että viime aikoina on ajoittain ollut pipo kireällä joten osa viesteistä on kirjoitettu hieman kärkevään sävyyn.
Ka$an kohdalla todettakoon että kommenttini on omasta mielestäni täysin perusteltu vedoten viimeisimpiin postauksiisi kyseiseen topikkiin.
Ka$a kirjoitti:Veikkaampa että sut nauretaan pellolle kun kaarrat subaru mopedilla snägärin pihaan ;) Ei sillä ei mua haittaa vaikka maalaisit sen lehmä replikaks. Onnea yritykseen. Voihan tosta jotain siistiäkin toki tolla subaru teemalla tulla...
Myöskään muut vain ylläpidon näkyvissä olevat merkinnät eivät ainakaan kumoa tuota lausettani. Ikävää jos pahoitat mielesi siitä, mutta seison silti sanojeni takana.
Vauhtiviivatarra kirjoitti:Jos itse olisit osannut lukea, olisit tajunnut että kuvia tulee seuraavana päivänä. Lisäksi jos olisit omannut hieman päättelykykyä, olisit ottanut annetusta linkistä muutaman kirjaimen pois jolloin olisit löytänyt kyseisen mopon myynti-ilmoituksen jossa oli kuvia juuri tästä menopelistä. Nyt kannattaa siis olla nolaamatta itseään enempää ja pysyä vaiti.
Tämä viesti oli lainaus masoeman_:in viestiin joka oli alkuperäisessä asussaan hyvinkin poikkeava ja sävyltään vastaavalla tavalla topikin aloittajaa kohtaan vittuileva. Kuten näkyy, edellinen kirjoittaja kinusi kuvia ja tässä muokatussa viestissään kuittaili siitä että hän kyllä tietää miltä Derbi näyttää(virheellisen linkityksen takia nettimotoon laitettu linkki näytti myynnissä olevien Derbien listauksen, joka kyllä oli melkoisen selvästi havaittavissa).
Vauhtiviivatarra kirjoitti:Ei tosiaankaan liity tähän aiheeseen tuo lokarinmyyntiprojekti. Keskittyisit kaketsu mielummin vaikka esikatselu-toiminnon käyttöön, kuten huomaat olet onnistunut kusemaan kuvien linkityksen ylempänä olevassa viestissä. Mikäli koulun atk-tunnilla on tullut tutkittua vain naamakirjaa, saat kuvat näkyviin kun liität osoitteeksi kuvan urlin(klikkaat kuvaa hiiren oikealla napilla -> kopioi kuvan osoite) etkä edes yritä ottaa osoitetta selaimen osoiteriviltä.
Tästä viestistä olit ottanut vain osan joten en nyt sentään ihan hatusta heittänyt tuota, vaan kuvien osoitteet olivat väärin. Ilmeisen kauaksi totuudesta en kuitenkaan veikannut, koskapa seuraavaksi totesit itsekin
kaketsu_ kirjoitti:ja atk tunnilla kyllä pelataan happy wheelsiä eikä olla naamakirjassa :D

Mielestäni sekä säännöissä että viestiä kirjoitettaessa kehoitetaan esikatselun käyttöön ennen viestin postaamista. Kuvan url-osoitteen etsiminen ei myöskään ole erityisen vaikeaa, vaikka ei datanomin tutkintoa olisikaan ja jos se ei onnistu, foorumilta saa kyllä apua kun vain rohkenee kysyä. Väärin linkatut kuvat taas eivät ole kenellekkään hyödyksi koskapa yleisö ei pääse kuvia näkemään.

Mitä taas tulee projektitopikkien lukitsemiseen, en muista lukinneeni muita kuin ylempänä käsitellyn H@NNU:n topikin, sekin siitä syystä että olin käsittänyt topikin tekijän luopuneen projektistaan. Kyseinen topic on nykyään auki. Tämän lisäksi olen lukinnut projektitopikkeja jotka ovat päättyneet tai topikin tekijän kiinnostus niihin on lopahtanut. Tällöin olen vielä erikseen maininnut että mikäli projekti jatkuu, topic voidaan avata aloittajan pyynnöstä.

Vieras kirjoitti:Kolme viestiä OT:ta ja heti valittamassa.. Ei hirveän asiallinen viesti modelta.
Vauhtiviivatarra kirjoitti:Pese vaikka kuningasvedellä, sun mopohan se on. Koitetaanpas sitten keskittyä itse asiaan.
Tässä topikissa edellinen kirjoittaja oli pessyt muovisen ajovalonkuvun asetonilla, joka on melkoisen voimakas liuotin ja jonka purkinkin kyljessä yleensä lukee ettei sitä suositella muoviosille. Käynnissä oli vääntö siitä onko kyseinen osa ottanut kipeää tuosta liuottimesta, joka ei mielestäni ole ollenkaan oleellista.

ViestiKirjoittanut kakkaaap » 18.12.2011 21:50

Vauhtiviivatarra kirjoitti:Arvelinkin että jossain vaiheessa tämä nostetaan esille. Myönnettäköön että viime aikoina on ajoittain ollut pipo kireällä joten osa viesteistä on kirjoitettu hieman kärkevään sävyyn.
Ka$an kohdalla todettakoon että kommenttini on omasta mielestäni täysin perusteltu vedoten viimeisimpiin postauksiisi kyseiseen topikkiin.
Ka$a kirjoitti:Veikkaampa että sut nauretaan pellolle kun kaarrat subaru mopedilla snägärin pihaan ;) Ei sillä ei mua haittaa vaikka maalaisit sen lehmä replikaks. Onnea yritykseen. Voihan tosta jotain siistiäkin toki tolla subaru teemalla tulla...
Myöskään muut vain ylläpidon näkyvissä olevat merkinnät eivät ainakaan kumoa tuota lausettani. Ikävää jos pahoitat mielesi siitä, mutta seison silti sanojeni takana.

No joo, voishan sitä välillä peiliin kattoa :| Toi eka nyt vaan oli tommonen paska heitto tohon hannun ylläolevaan viestiin ja tokassa esitin mielipiteeni, en nyt ehkä kauneimmalla tavalla mutta... Imo vähän turhan tiukka toi linja nykyään.
Täysin homoseksuaalisesti käyttäytyviä eläimiä ovat vain kesytetyt pässit.
On olemassa epätoivoista pätemistä ja paskaa läppää, mä harrastan paskaa läppää
Pyörä:
Derbi Senda Xtreme & Tiger.

ViestiKirjoittanut AGK » 18.12.2011 21:57

Parempi liian tiukka kuri, kuin liika löysä? Minusta tämä kuri passaa minulle todella hyvin. Mutta yleensähän tuolla projektipuolella -kuten todettu on- niin siellä on paljon löysempi seula verrattuna näihin tekniikkapuolen juttuihin. Mikä on sinäänsä hyvä. Onhan se paljon selkeämpi lukea aihetta X topikista "X kirjaimen tekniikka", kuin aihetta C topikista "A kirjaimen tekniikka"?
Esimerkit kusi nyt, mutta kaiketi saitte pointtini.

E: Olen kyllä taasen samaa mieltä Ihasproblemin kanssa, mielestäni viestissä ei ollut mitään morkattavan arvoista, mutta kerran Vauhtiviivatarra koki tämän aiheelliseksi, niin...
Viimeksi muokannut AGK päivämäärä 23.12.2011 20:05, muokattu yhteensä 1 kerran
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.

ViestiKirjoittanut Ihasproblem » 23.12.2011 18:26

Jotenkin tuntuu, että Vauhtiviivatarralla on ollut vähäsen huono päivä. Ainakin kun tässä eräänä päivänä kirjoittelin Läheltä piti-tilanteet-topicciin mopopuolelle niin aika herkästi tuli kommenttia. Kyseessähän oli tapaus, jossa käyttäjä Wozer toivoi toiselta käyttäjältä selkeämpää tekstiä jatkossa. Itse korjasin samalla hieman Wozerin kirjoitusasua, kun häneltä olivat hieman pilkku-/välimerkkisäännöt unohtuneet.

Neuvohan oli ihan leikillään heitetty, kuten jo tuosta lopun "Nöf Nöf"-kommentista saattaa päätellä. Viestini oli kuitenkin asiallinen sen sisältämästä pienestä vitsistä huolimatta ja neuvollani toivoin, että tulevaisuudessa myös häneltä nähtäisiin selkolukuisempaa tekstiä. Joten miksi siis Vauhtiviivatarran piti minua hieman morkata? Ymmärrän kyllä, jos joku on ymmärtänyt viestini väärin ja vastaanottanut sen vittuiluna, mutta kun viesti oli asiallinen eikä miksikään trolliksi tarkoitettu. Toki viesti oli offtopiccia, mutta kyseessä oli vain yksi viesti. Jos muut jatkavat en tietääkseni ole vastuusssa siitä seuranneesta offtopicista? Jos olen, niin pahoittelen.

Olen ehkä pikkumainen, mutta kun en tykkä kritiikkiä ottaa ihan tyhjästä, kai se on sitten luonteeni vika.
Mopo oli ja mopo meni :(
Moderaattori

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 23.12.2011 20:30

Ihan näin kysymyksenä, oliko mielestäsi kyseinen viesti ystävällisesti neuvoa antava eikä lainkaan tarpeetonta pilkunviilausta tai kuittailua?
Ihasproblem kirjoitti:Pilkun jälkeenhän kuuluu myös laittaa väli, kuten Wozer varmaan tiedät?

Nöf Nöf!

Vauhtiviivatarra kirjoitti:Virheetöntä äidinkieltä ei ole kukaan vaatinut, mutta mopoikäisenä pitäisi jo osata kirjoittaa selkeää ja luettavaa tekstiä. Tämä ei myöskään ole mikään tv-chat, joten kommunikoikaamme käyttäen kokonaisia lauseita sekä niiden alussa isoa alkukirjainta. Näin parannamme foorumin luettavuutta sekä luomme itsestämme fiksun kuvan muiden silmissä.

Jjudso keskittyy siis jatkossa viestiensä selkeyteen ja Ihasproblem voi olla vaikka hiljaa, jos ei ole mitään fiksua sanottavaa.

viewtopic.php?f=19&t=76280&start=1020

Sinänsä olet ihan oikeassa siinä että pilkun jälkeen kuuluu tulla väli, mutta mielestäni tuollaiseen ei kannata kiinnittää huomiota niin kauan kun foorumilla tietyt sankarit eivät osaa laittaa edes isoa alkukirjainta lauseen alkuun tai ylipäänsä rakentaa järkeviä lauseita. Henkilökohtaisesti tulkitsin viestisi vastakuittauksena Wozerin asialliseen vinkkiin edelliselle kirjoittajalle panostaa enemmän viestiensä ulkoasuun. Pahoittelen mikäli kyseinen viestini osa sai mielipahaa aikaan.
Anonyme kirjoitti:E: Olen kyllä taasen samaa mieltä Ihasproblemin kanssa, mielestäni viestissä ei ollut mitään morkattavan arvoista, mutta kerran Vauhtiviivatarra koki tämän aiheelliseksi, niin...
Eivät modetkaan mitään Jumalasta seuraavia ole, (rakentavaa)palautetta saa antaa ja se on jopa toivottavaa.