Hyena Evo 50

SnellmanNico95
Liittynyt:
23.9.2010 17:53
Hyena Evo 50

ViestiKirjoittanut SnellmanNico95 » 23.11.2010 17:12

Keskutelua hyena evo mopoista : )
kyseessähän on kiinalainen mopo orionin valmistama mut laadukas ja ripeä kulkija
vakiona :
+ kiihtyvyys
-Vähän sähkövikaa (cdi boxi hajosi juuri :itku: )
-rajoitettu cdi
+ Ulkonäkö (mielipidekysymys kyllä :)
- Koko ilman korotusta isommalle tyypille
+ Korotus vara (noin 10-15 cm)
- Kilven teline ( laahaa maata keuliessa jos on liikaa kulmaa XD
ps. en löytänyt hyena evo aiheita nii tein tämän : )

oma kysymykseni olisi mites saisin korotettua hyenaa vähän ?
TH3R1PP3R
Pyörä:
Orion RX50
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
9.7.2010 18:34

ViestiKirjoittanut TH3R1PP3R » 23.11.2010 20:53

Koropala on varmaan yks konsti...
mä näin kerran poliisin, sit ajoin kotiin syömään ranskalaisia
SnellmanNico95
Liittynyt:
23.9.2010 17:53

ViestiKirjoittanut SnellmanNico95 » 25.11.2010 11:23

mistäs niitä saa?
Jeitei
Pyörä:
Ei ole :(
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
26.4.2008 15:44

ViestiKirjoittanut Jeitei » 25.11.2010 11:41

Tekemällä itse.
Fuden osia myynnissä http://www.motot.net/talli/osat/id17084/
sempron
Pyörä:
Keeway x-ray
Liittynyt:
29.6.2009 14:46

ViestiKirjoittanut sempron » 25.11.2010 11:43

SnellmanNico95 kirjoitti:mistäs niitä saa?


Jos hyenassakin on jousi koiranluissa niin lyhentää sitä.
Odenzon
Pyörä:
2006 Derbi X-Race, 1964 Solifer 3-speed, 198x Helkama AX, ex-2009 Derbi X-Treme, ex-1975 Honda Monkey
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
14.3.2011 14:14
Hyena

ViestiKirjoittanut Odenzon » 14.3.2011 14:21

Onko tuota Hyenaa miten helppo virittää? Paljon kulkee pienillä muutoksilla jne?
Onks toi mukava ajossa ja onko tullu muita vikoja kun tuo cdi boksi?
Flying Hyena
Liittynyt:
11.8.2010 23:48
Arvostulu

ViestiKirjoittanut Flying Hyena » 13.4.2011 22:10

Kyseinen mopo ollut tallissa syksystä asti;

Hyena evo itsessään on erittäin tyylikäs puna-mustien osien kanssa (jopa kone on musta), tosin tarrat ovat maailman paskinta laatua, ja itse revin heti pois. Tutkiskelun aikana huomasin pari virhettä, jotka johtuivat maanmainion kone glansin toimista, esim. oikeasta taustapeilistä olivat urat kadonneet, ja vasta puolen tunnin nyhväämisen jälkeen sain kiinni, vilkkujen sähköt oli vedetty surkeasti, toimivat lähinnä kuunkierron mukaan (sain korjattua sähköpihdeillä ja teipillä, aikaa kului lähes 3h), mopossa oli muutamia kosmeettisia virheitä jotka johtuivat kone glansin surkeasta pakkaamisesta, ja pari muuta pikku virhettä.

TESTAUS

Lähtiessäni kokeilemaan mopoa, ensiksi huomasin mopon painon, 112kg on suuri massa mopolle jossa on 86-87cm istuinkorkeus. Mopo lähti nätisti sähköstartilla käyntiin, ja kuulosti suht tehokkaalta. Kun aloin varovasti kierrättelemään, niin huomasin että CDIn rajoittimen ottavan lähes heti vastaan, rajoitin nimittäin alkaa pätkimään jo 1/4 kaasulla (sain ''korjattua'' asian säätämällä CDI poksin ruuvia[samanlainen rajoituksen säätö kuin apollon 4t orioneissa]).
Itse ajossa mopo tuntuu suht mukavalta, kiihtyvyys oli vakioksi hyvä, vakaa tuntuma, tukeva juositus, hyvät jarrut yms.
Testauksesta mopo siis sai puhtaat paperit.

VIRITYS

kuristettu teho 2.8kw, kuristamattomana 4.7kw

Mikäli mopo tuntuu liian laiskalta vakiona, virityksen pitäisi olla suht helppoa, omien tietojeni mukaan mopo on kuristettu näin:

-CDI poksi, säätöruuvi auttaa vähän, mutta tilalle esim. genericin tai keewayn rajoittamaton vastaava (noin 40e) ---->PELKÄLLÄ TÄLLÄ MENEE NOIN 63<--------

-Jonkinlainen putki mikä suodattaa ilmaa pakokaasujen joukkosta, ja vähentää näin savutusta, itse tukin äänien takia, ei enään röpötä, lisäksi talvella ei tule savua naamalle :S

-Ilman putsarissa kurit,ottaa snorkkelista ne pois ja suutin 105, menee jotain 70 ja alkaa jo vääntää :)

-Vakio änkkä oikeasti TUKKOINEN, laitoin turbokitin änkän tilalle ja nyt menee jo 75-80 muna-asennossa :D

-Lisäksi liian raskaat välit, ei jaksa kutosella. Laittaa eteen 10 piikkisen niin paranee. Vakio väleillä nopeus kutosella noin 75 ja kierrokset jotain 8500

-vakio sytytystuplla lämpöarvolla 8, liian pieni viritettynä, 9 ja alkaa kiertää 8)

-Luultavasti samanlainen katti kuin gennussa, ottaa pois ja vääntöä tulee + alkaa ottamaan piikkiä :D





Plussat ja miinukset:

+halpa
+erittäin tyylikäs puna-musta runko
+sähköstartti
+rungon ja jousituksen tukevuus
+hyvät renkaat, tyylikkäät vanteet
+hienot yksityiskohdat (led vilkut, nahka satula yms.)
+Takaiskarissa säätövaraa
+viritettynä uudella änkällä kiertää ihan h*lvetisti, saattaapi olla 15k jo rikki! Ei samaan pääse kavereitten derbit teharillakaan

-Kiinalainen epätasainen laatu
-itselläni vähän sähkövikoja
-etukatteet heikkoa muovia, surkeat kiinnikkeet, heiluvat
-2t öljyä lisätessä pitää ottaa vasen etukate irti
-Raskaat vakio välit
-Paikallisesta liikkeestä ostettuna uus CDI kallis, itsellä 75e, netistä oli loppu 8o
-Paino, oli raskas ajaa talven läpi

Suosittelen henkilölle kuka osaa itse korjata ainakin helpoimmat viat, ja itselläni kun on Turbokitin änkkä, röpötin ja ilmanputsarin kurit pois+isompi suutin ja uus tulppa, niin kiertää ihan helkkaristi, ja käyrästö on melko hiljainen vaikka päässä onkin tälläinen änkkä ;) Itselläni tosiaan meni sen vajaa 80km/h gepsiin
Viimeksi muokannut Flying Hyena päivämäärä 14.4.2011 21:20, muokattu yhteensä 1 kerran
Motoross
Liittynyt:
10.1.2010 14:18

ViestiKirjoittanut Motoross » 13.4.2011 22:30

Flyin, paljonko kilometrejä mittarissa? Ja miten toi kone, mitkä osat tähän käy, onko Minarelli AM6 kopio, kuten CPI:ssä ja ilmeisesti Keewayssa ja Genericissäkin on?
Flying Hyena
Liittynyt:
11.8.2010 23:48

ViestiKirjoittanut Flying Hyena » 14.4.2011 21:16

kilsoja nyt 1650, pientä murhetta ollut kulutusosista (esim. takajarrun ja alkukäyrän jouset napsahti poikki), mutta muuten toiminut hyvin ja kone tuntuu hyvältä. Eli ilmeisesti tasan sama kone mitä gennussa, samoin kaasarit ja muut tuntuis olevan yhtenäisii gennun kans. Am 6 osat pitäis sopia, ite justiin tilasin 10piikkisen eteen, ideana saada kulkemaan alta 65. Tänään jäi kaverin derbi leovincen putkella ja uusillä väleillä taakse, muna-asennossa nykyisellä paketilla 75-80 :)
sigitus
Pyörä:
LBC Pitbull
Paikkakunta:
Piikkiö
Liittynyt:
21.3.2010 15:26
Re: Hyena Evo 50

ViestiKirjoittanut sigitus » 14.5.2011 16:39

Kiakista oleellisin kysymys nyt tulee mutta miten hyvin tommosella pystyy kikkailemaan? :D Kiinnostais tommonen vehje :D
Martikaine
Pyörä:
Yamaha DT 125r -01, Peugeot Xps enduro -06
Paikkakunta:
Puumala city
Liittynyt:
12.8.2009 21:10
Re: Hyena Evo 50

ViestiKirjoittanut Martikaine » 23.5.2011 16:53

keulimine voi olla vaikeeta ku keula painaa miljoona kiloa, mut endot vois onnistua ku etujarru on suht tehokas
Malttin
Liittynyt:
5.9.2010 17:16
Re: Hyena Evo 50

ViestiKirjoittanut Malttin » 27.5.2011 21:38

Pitääkös se putki joka tuhnuttaa sitä ilmaa sieltä nii tukkii vai ottaa pois ja tukkii? siis se mistä ne äänet nyt oikeestaa tulee :D
Newari
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
19.6.2011 12:35
Re: Hyena Evo 50

ViestiKirjoittanut Newari » 19.6.2011 20:02

tuki se. mut misä toi cdi sijaitsee tosa hyenas kuvia jos löytyy
:s
välzy
Pyörä:
4-pyöräinen & KTM EXC250 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.11.2008 21:59
Re: Hyena Evo 50

ViestiKirjoittanut välzy » 8.7.2011 13:37

http://www.mc-scatter.com/generic-trigger-p-27702.html

Käykö tämä siis vakio cdi:n tilalle? ja tämähän on rajoittamaton?
ProRaCc70
Pyörä:
orion rx70, Nykynen Derbi Extreme -10
Paikkakunta:
lieto
Liittynyt:
22.6.2011 20:26
Re: Hyena Evo 50

ViestiKirjoittanut ProRaCc70 » 4.3.2012 18:14

Hirveesti tuolla suomi24:sis on väitelty ettei näihin saa osia, mutta kai te tiedätte että orionmotorsilta saa osia näihin, ja aprilia rx:n osat kuulemma menee. ;)
E: ja tämähän on euroopassa suunniteltu mutta tehty kiinassa, joten laatu on hyvää kiinalaiseksi varmaan 8)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista