Yamaha RD 350 F1 -85(68300km) Projekti jatkuu 2023

Georg
Liittynyt:
3.5.2006 6:29

ViestiKirjoittanut Georg » 30.8.2009 16:50

MänTä kirjoitti:Katehäkistä juurikin kyse. Onko ne katehäkit siis räpeltämättömiä? Peilinkiinnitys kun on vasemmalta puolelta räävitty kasaan.


Toinen on aika huonossa hapessa, kun se meni ihan solmuun silloin kun menin kärsälleen mopon kanssa. On se suurinpiirtein kuosissa, mutta voi vähän mopokohtaisesti joutua vääntelemään, että katteet istuisivat hyvin.

Toinen on parempi ja oli mun pyörässä muutaman vuoden siihen saakka, kunnes löysin melkein uuden häkin itselleni. Voi tietysti olla, että vähän joutuu jostain kohtaa sitäkin taivuttelemaan, että vilkut/peilit yms. saa just kohilleen, mutta ehjä se kuitenkin on.

Täytyy ottaa kuvia niistä, kunhan menen tallilla käymään seuraavan kerran.

-G-
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 30.8.2009 17:26

Jatketaanhan yv:llä kaupanteosta!

Täytyy käyttää alkuperäinen satula verhoiltavana org kuosiin.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 2.9.2009 19:26

Irronnut huilu kiinnitetty. Nippusidevirityksiä kehitelty. Kotimatkalla oikean pakoputken pinnapultti irtosi, pörinää riittää.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 6.9.2009 10:07

Pakoputki kiinnitetty lukitusruuveilla, lukkoprikoilla, nylocmuttereilla ja uudella tiivisteellä huolellisen tiivistepintojen puhdistuksen jälkeen. Ei vuoda tippaakaan.

Kävin rälläämässä maaseudulla ja kulutus mahtavat 6,3litraa sadalle. Taida olla mitään merkitystä, että miten tuolla ajaa, melkein samanverran vie ainetta jos matkamittariin uskomista.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 6.9.2009 15:19

Kokeilin tuossa gps:n kanssa, että mittarivirhe olisi -6% luokkaa. 100 mittarissa oli 106 gepsissä. Suljetulla radalla kokeilin, että ottaa 170 mittariin about -> 180km/h.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 16.9.2009 22:29

Etuhäkki murtui tuossa yksi ilta lopullisesti, kaikki kolme kiinnitystä katki poikki. Karvan varassa pysyi mukana taloyhtiön parkkipaikalle asti. Vaihtelin sitten Georgilta ostamani etuhäkin paikalleen ja hyvin on pysynyt kasassa. Nautinnollista päristelyä tullu suoritettua jo yli tuhat kilometriä, laatu peli kaikinpuolin. Komeasti märällä kelillä menee pyörä sladissa kakkosvaihteella :)
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 29.9.2009 23:19

Kokkolanreissu takana, kilometrejä tuli about 950? Keskikulutus reippaalla ajolla n. 6,2litraa sadalle.
Pyörä pelitti koko reissun moitteetta, en ole aivan varma, mutta joku kahina saattaa jostain kuulua. Liekö takajarru kun pitelee elämää. Pitää selvittää joskus.
Georg
Liittynyt:
3.5.2006 6:29

ViestiKirjoittanut Georg » 1.10.2009 9:26

MänTä kirjoitti:Kokkolanreissu takana, kilometrejä tuli about 950? Keskikulutus reippaalla ajolla n. 6,2litraa sadalle.
Pyörä pelitti koko reissun moitteetta, en ole aivan varma, mutta joku kahina saattaa jostain kuulua. Liekö takajarru kun pitelee elämää. Pitää selvittää joskus.


Swingissä oleva ketjun laahain kulahtanut sen verran, että ketjut ottavat kiinni laaharipalan kiinnitysruuviin? Se laahaimen taempi kiinnitysruuvi on nerokkaasti juuri ketjulinjan kohdalla...
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 1.10.2009 16:34

Täytyy tarkistaa mokoma, löytyykin jo uudet laahauspalat mutta ajatus oli vaihtaa vasta iskarin kanssa samalla kertaa
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 3.10.2009 9:28

Kahina tulee koneesta, männänrenkaiden kahinaa ilmeisesti. Eli voi olla, että männät olivat kovinkin tuoreet pyörän ostaessa. Meinaan ketku on aina hipihiljainen uusilla männillä ja kun ekan kerran antaa varvia punarajalle niin alkaa kahina välittömästi(normaalia).

Pakoputken pörpötyksen syy löytyi(siis pahenemisen), toinen kiinnitysmutteri ja katkennut pinnapultinpää jossain tienvarrella kokkolasta etelään. Toista mutteria irroittaessa sekin pinnapultti katkesi. Tuli ilmeisesti vedettyä liian kovaa kiinni Rynön pihalla kun putki vuosi. No joka tapauksessa uusin pinnapultit ja uudella paskatiivisteellä kiinni.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 3.10.2009 21:02

Tallilla käydessä vaihdevivuston etummainen pallonivel pomppasi kolmeen kertaan paikaltaan. Alkaisi olla hyvä hetki uusia mokomat.
oki_
Paikkakunta:
kokkola
Liittynyt:
4.2.2007 1:03

ViestiKirjoittanut oki_ » 4.10.2009 22:49

MänTä kirjoitti:Kokkolanreissu takana

mitä eksyitkö reitiltä tänne käpykylään? :lol: ja pörräilitkö kauanki täälä?
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 5.10.2009 7:31

Päivän verran siellä palloilin ja palasin etelään.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 7.1.2010 20:23

Hain virolahdelta ehjemmän etuyläkatteen, umpion ja jotain sekalaista pikkusälää. Kaarlo tarjosi kahvit, torttua ja läppää. Hyvää terapiaa moinen keskellä talvea.
Tomppade Moderaattori
Pyörä:
Kawasaki AR125 -84 Suzuki SV1000S -05 & Pitpro Pro -07
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
28.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Tomppade » 21.1.2010 21:48

MänTä kirjoitti:Hain virolahdelta ehjemmän etuyläkatteen, umpion ja jotain sekalaista pikkusälää. Kaarlo tarjosi kahvit, torttua ja läppää. Hyvää terapiaa moinen keskellä talvea.
Keneltä se sulle torttua tarjos... tosin onha sil niit siskoja...:P
"Elämä on ihmisen parasta aikaa" - Matti Nykänen