Renkaat/Piikit

vilble_
Pyörä:
KTM EXC 125
Paikkakunta:
Sjoki
Liittynyt:
24.4.2009 15:14
Renkaat/Piikit

ViestiKirjoittanut vilble_ » 15.6.2009 18:24

Keskustelua kaikista renkaista. Piikkirengaista,Crossirenkaista, Endurorenkaista jne.
Viimeksi muokannut vilble_ päivämäärä 28.1.2010 14:24, muokattu yhteensä 4 kertaa
vilble_
Pyörä:
KTM EXC 125
Paikkakunta:
Sjoki
Liittynyt:
24.4.2009 15:14
Pirellit

ViestiKirjoittanut vilble_ » 17.6.2009 14:43

Tänään ilmeni eturengaan reunasta nappulat lähtemässä irti :O 4 nappulaa jo lähtenyt irti ja muut lähtemässä? Mitäs tämä ny oikeen tarkoittaa kun rengaalla ei ole paljo ajettu ja nappuloiden pinta vähän pyöristynyt.
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 17.6.2009 19:57

WP Jousi kirjoitti:Tänään ilmeni eturengaan reunasta nappulat lähtemässä irti :O 4 nappulaa jo lähtenyt irti ja muut lähtemässä? Mitäs tämä ny oikeen tarkoittaa kun rengaalla ei ole paljo ajettu ja nappuloiden pinta vähän pyöristynyt.
pirelli renkaan normaalia käytöstä ainakin enduro käytössä
ranne putos..
vilble_
Pyörä:
KTM EXC 125
Paikkakunta:
Sjoki
Liittynyt:
24.4.2009 15:14
PIRELLI

ViestiKirjoittanut vilble_ » 17.6.2009 20:42

Oon ajanu pirelleille crossia ja kävin kerran 7km pituisella enskalla ja sen jälkeen huomasin tämän ilmiön :o ennemmin en oo ajanu noilla renkailla enskaa, vain crossia.
Juspaa
Pyörä:
KTM 300 EXC, Beta rev-3
Liittynyt:
2.7.2007 16:38

ViestiKirjoittanut Juspaa » 18.6.2009 15:47

WP Jousi kirjoitti:Oon ajanu pirelleille crossia ja kävin kerran 7km pituisella enskalla ja sen jälkeen huomasin tämän ilmiön :o ennemmin en oo ajanu noilla renkailla enskaa, vain crossia.


Vähänki kovemmalla alustalla tuo pirelli ainakin murenee kuvailemallas tavalla.
vilble_
Pyörä:
KTM EXC 125
Paikkakunta:
Sjoki
Liittynyt:
24.4.2009 15:14
Renkaista

ViestiKirjoittanut vilble_ » 18.6.2009 18:09

No mitkä olis sellaset renkaat jotka olis hyvät? Mites nuo Michelinin starcrossit? kannattasko kokeilla miten ne kestää? Tai mitkä olis hyviä ja kestäviä renkaita jotka ei murene? Sanokaas mitkä olis hyvät renkaat?
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 18.6.2009 19:30

WP Jousi kirjoitti:No mitkä olis sellaset renkaat jotka olis hyvät? Mites nuo Michelinin starcrossit? kannattasko kokeilla miten ne kestää? Tai mitkä olis hyviä ja kestäviä renkaita jotka ei murene? Sanokaas mitkä olis hyvät renkaat?
kaikkihan ne hyviä on mutta koita vaikka kingsejä,hinta laatu aika hyvä
ranne putos..
vilble_
Pyörä:
KTM EXC 125
Paikkakunta:
Sjoki
Liittynyt:
24.4.2009 15:14
REnkaat

ViestiKirjoittanut vilble_ » 18.6.2009 21:40

Njoo jatketaan kuitenkin keskustelua renkaista, kiitos ;)
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 19.6.2009 18:14

WP Jousi kirjoitti:Njoo jatketaan kuitenkin keskustelua renkaista, kiitos ;)
on tullu ajettua kanssa useammalla merkillä ja ainakaan itse en pidä kingsejä mitenkään huonoina renkaina.Ei ne pidä misukat tai pirellit niinkään hyvin parin ajokerran jälkeen ainakaan jos kivikkoo painaa menemään kun kaikki sivunappulat revennyt
ranne putos..
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 20.6.2009 1:24

Riippuu mitä ajaa, tosin nykyset aasia-misukat on yhtä perseestä kuin huonoimmat muut nakit. Vanhat Ranskassa/Epsanjassa valmistetut oli pidoltaan ihan muuta. Kings on silti ihan persiistä, yks malli kuluu ihan silmissä MULLAkin, toinen ei kulu mihinkään ja pitää uutena -vaan ei enää 20km ajettuna, kolmannesta lentelee nappulat pienistä maakivistäkin. Halppiksista on mun mielestä Biltsun 140/80 paras, sittne tulee vastaava VeeRubberin sääntönakki. Merkkirenkaista kattosin ekana Mitas/Trelleborg -suuntaan, niissä seos on kohillaan esim. sinne Heräkulmalle ei parempaa rengasta olekaan kuin jomman kumman kovan alustan sääntögummi leveimpänä mahdollisena ja paineet alustan mukaan - isolla ilmatilalla riittää vähempikin, hepposelle kuskille taakse jopa 0.5-0.6bar ja jässiköille 0-8. Tosin Heräkulmalla Trial-rengas pesee sit kaikki enskanagit ;)
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06
Paikkakunta:
Pello
Liittynyt:
25.10.2006 21:57

ViestiKirjoittanut PKS » 20.6.2009 18:51

mulla bridgestonen renkaat eessä ja takana ja aivan hyvin ovat kestäneet tämmöistä crossirata/soramonttu ajoa
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 20.6.2009 19:58

SMK) kirjoitti:Riippuu mitä ajaa, tosin nykyset aasia-misukat on yhtä perseestä kuin huonoimmat muut nakit. Vanhat Ranskassa/Epsanjassa valmistetut oli pidoltaan ihan muuta. Kings on silti ihan persiistä, yks malli kuluu ihan silmissä MULLAkin, toinen ei kulu mihinkään ja pitää uutena -vaan ei enää 20km ajettuna, kolmannesta lentelee nappulat pienistä maakivistäkin. Halppiksista on mun mielestä Biltsun 140/80 paras, sittne tulee vastaava VeeRubberin sääntönakki. Merkkirenkaista kattosin ekana Mitas/Trelleborg -suuntaan, niissä seos on kohillaan esim. sinne Heräkulmalle ei parempaa rengasta olekaan kuin jomman kumman kovan alustan sääntögummi leveimpänä mahdollisena ja paineet alustan mukaan - isolla ilmatilalla riittää vähempikin, hepposelle kuskille taakse jopa 0.5-0.6bar ja jässiköille 0-8. Tosin Heräkulmalla Trial-rengas pesee sit kaikki enskanagit ;)
tarkoitin lähinnä eturenkaana kingsiä ja niissäkin on isoja eroja.Takarenkaana en ole ajanut kun yhden ja se ei kyllä kestänyt eikä pitänyt edes uutena.Nyt misukka edessä ja takana ja sivupaloja lentää edessä että napse käy mutta takana toimii hienosti.Mulle merkkaa enemmän renkaassa kestävyys kun hetkellinenpito,en ihan 10h välein jaksa renkaita vaihtaa.
Laittanut semmosen merkille että ne kovimmat renkaan vaihtajat ajaa joko mm kisoja tai sit ceessä shikaaneina
ranne putos..
OMS-Racing
Pyörä:
CRF450&250
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
27.4.2006 17:32

ViestiKirjoittanut OMS-Racing » 20.6.2009 21:04

Motoz:in renkaat testattu ja on hyvät.
everton
Liittynyt:
2.10.2003 21:16

ViestiKirjoittanut everton » 20.6.2009 21:34

Bilteman takakumi 110 19" on ihan hintansa väärtti. 15h ajoa takana, kuluu yhtä nopeesti/hitaasti kuin muutkin. Ainoa miinus kun avaa kaasun mutkan jälkeen niin perä pyrkii liian herkästi rinnalle, ainakin 2t puolikkaalla.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 21.6.2009 0:37

No mulla on Shercossa vielä orkkis renkaat alla, että en mä nyt ihan turhan tiheeseen varmaan uutta alle väännä... Ja se mikä mua kiinnostaa, on se pidon säilyminen vielä vähän kuluneenakin ja just kivissä ja juurissa. Semmoset renkaat, jotka pitää ihan älyttömästi hetken ja sitten ei mitään, on ihan roskaa. Biltsun gummeja on kummiskin saman hintasta vääntää alle tuplatiheeseen kuin Kingsejä, joten niitä seuraavaks. Muutamalla tutulla on jo paljon kokemusta siitä 140-FIM:stä, tuttu ausseissa ajaa sielläkin sillä (täällä nickillä suomursu). Eihän se vaihto ole iso homma, mutta kulut voi olla 1:5 sen mukaan mitä ostelee.

Ennen Misukasta lähti sivunapit vaan niistä Enduro IV/mikä nyt rossimallina olikaan se vinonappula-etunen, nykyään lähtee aasiavalmisteesta kaikki kaikista malleista. Ainut plussa nykymisukalle siitä, että FIM-III:n runko on edelleen pehmee ja pito juurissa parempi kuin rossimallisena. Pirellin Skorpion FIM nappulasatoo, Bridgeissä pito huono metsään uutenakin, Dunloppeja ei tarttis edes myydä missään. Eri asia olis jos ne sit tosiana pitäis kauan tai kestäis kauan, mutta kun ei, suomihinnalla kuka hullu ostaa? Kendat on renkaita paljon parempia. Ja edelleen suosittelen Mitas/Trelleborg, jos haluaa enempi laittaa rahaa. Mitakset/krossitrenkaat kestää myös hyvin.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413