kummalla on parempi keulia 4-tahtisella vai 2-tahtisella.

4-tahti vai 2-tahti

Äänestys päättyi 11.7.2008 21:52

83 48%
90 52%
Ääniä yhteensä : 173
EetuH
Pyörä:
Kawasaki Kxf 250
Paikkakunta:
Alajärvi
Liittynyt:
17.7.2007 11:37
kummalla on parempi keulia 4-tahtisella vai 2-tahtisella.

ViestiKirjoittanut EetuH » 21.6.2008 21:52

niin elikkä onko parempi keulia 4-tahtisella vai 2-tahtisella...
WPWW
Pyörä:
Kawasaki K(d)x
Liittynyt:
17.1.2007 16:27

ViestiKirjoittanut WPWW » 21.6.2008 23:03

No riippuu pitkälti kuutioista.
Jos piikkisistä niin 2t, kun potkua hieman eri tavalla. Siis tt:nä tietenkin.
Ja kyllä ne alhaalta vääntää ihan sopivasti oikeilla väleillä.
-k4n1-
Paikkakunta:
Tampere / TSKM <3
Liittynyt:
2.12.2006 21:08

ViestiKirjoittanut -k4n1- » 22.6.2008 0:20

mielipide kysymyksiä, toiset tykkää äidistä ja toiset tyttäristä ;) itse sanoisin että 2tahti piikeistä ainakin. isommista ei mtn suurempia kokemuksia oo et sille kannalle oon huono ottaan kantaa :/
jonesbones
Pyörä:
Tulossa joskus isompaa...
Paikkakunta:
Forssa
Liittynyt:
3.1.2007 22:22

ViestiKirjoittanut jonesbones » 22.6.2008 1:18

2-t ehdottomasti piikeistä ;) olishan semmonen iso nelari moto helmi :P, mutta ei pahemmin mullakaan niistä niin kokemusta ole..
mikaan
Liittynyt:
5.7.2006 21:52

ViestiKirjoittanut mikaan » 23.6.2008 9:57

no itse ainakin tykkään 4t. mutta se riippuu hiukan siittäkin et haluaako keulia vaan kauheeta poweria vaiko oikein stunttailla, ja kyllä myönnän et tehojen puolesta 2t on mukavampaa tuossa piikki luokassa, mutta kyllä nelarilla mennään kun "hiukan virittää" :D

useammala varmaan oma tottumus määrää et kummalla on parempi keulia =)
Moubabone
Pyörä:
?!
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
3.5.2005 20:51

ViestiKirjoittanut Moubabone » 23.6.2008 10:33

Isolla nelari motolla ainakin on helpompaa keulia kun ei tarvii olla jarrun kanssa yhtä tarkka kuin 2t-kanssa.
Mutta kummallakin luonnistuu keulat.
Escalator
Paikkakunta:
Pirkkala
Liittynyt:
12.5.2006 19:29

ViestiKirjoittanut Escalator » 30.6.2008 1:41

Nyt kun olen kerinnyt veteleen tuolla profiilin kulkineella niin voin sanoa 100varmana että nelari on se juttu/ helpompi. Varsinkin tuo 2pätkä nappaa piikin suht äkkiä ja hallinta on huomattavasti vaikeampaa kuin ex hussessa. Nelari kun vaan vääntää.. :-)
reimari
Pyörä:
Kawasaki Z 750 -07, Yamaha YZF 400 -99
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
23.5.2008 17:22

ViestiKirjoittanut reimari » 2.7.2008 20:29

ite joskus reenaillu piikkisellä kotarilla ja nyt on sit toi 450cc kotka. ohan tää nelarilla kiva kun pikkusen nypäyttää kaasua ja hytti on pystyssä. isoin ero on siinä, että (ainakin nää isommat) 4-tahtiset moottorijarruttaa paljon enemmän kun 125cc 2-t. irrottaa kaasusta niin nokka tulee aikas hätäseen alas pelkästään moottorijarrulla...

mutta pitkälle taitaa olla tottumiskysymys.
Mikaeli
Pyörä:
Kaikki myyty
Liittynyt:
2.2.2004 16:39

ViestiKirjoittanut Mikaeli » 11.7.2008 10:45

Hankala verrata.. Kakstahtinen oli 125cc husse ja nelitahtinen on nyt 450cc husse ja kummallakaan en osannu. Mut nelari menee kyl helpommin pitkää suoraa, piikil sai olla kierroksien kaa tarkkana ja kulma piti olla just oikee koko ajan. Tosin nelaripiikillä varmasti sama juttu ja taas yli 400cc kakstahtisella ei nyt haittaa jos vähän laskee.. Mut kierroksien kaa saa olla varmasti sitäki tarkempi.
Nelitahtisel silti keulisin jos keulia pitäis. Piikil toi laji oli kyl helpompaa, kevyt pieni laite. Nykysellä pyörällä tulis mieleenkään opetella mitään, ei siitä mitään tuu.
Relow
Paikkakunta:
Vuokatti
Liittynyt:
18.8.2005 16:40

ViestiKirjoittanut Relow » 15.7.2008 10:54

Mikaeli kirjoitti:Nykysellä pyörällä tulis mieleenkään opetella mitään, ei siitä mitään tuu.
eihän se oo mieleen tullu juu :D
Mikaeli
Pyörä:
Kaikki myyty
Liittynyt:
2.2.2004 16:39

ViestiKirjoittanut Mikaeli » 16.7.2008 11:12

Tollasen nyt kiskasee aina, ku ei mee edes ympäri. Onnistuis varmaa vieläki, vaikka ei oo tullu viime kesän jälkee nostettua rengasta ylös. Ei vaadi taitoa toisinsanoen.
Obituary
Liittynyt:
13.12.2007 22:39

ViestiKirjoittanut Obituary » 18.7.2008 16:48

Kyllä 2-tahti piikki keulii kytkimellä ihan saatanasti paremmin kun 4-tahti piikki. Et kyl mielestäni 2-tahti on parempi keulimaan. Mut kyl sit voi isot 4-tahtiset moottoripyörät niin kuin esimerkiksi noi Husabergit, keulii mukavasti pelkästä kaasusta.
Juba93
Pyörä:
Yamaha DT 08VM enduro project
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
26.4.2008 14:29

ViestiKirjoittanut Juba93 » 20.7.2008 0:12

no omasta kokemuksesta oon vuoden ajanu 2-t pärrällä ja se nous kytkimestä(se oli kylläkii mopo) Mut sitte ostin kinksin edelleenkin mopo mut 4-t sama homma.Ostin kinksii 90cc koneen nii kappas vaa keulii kolmosella kaasusta ku repäsee oikeessa kohassa.Ja nytte mitä oon tutun rossi piikillä (2-t) on paljo vaikeempaa.Ku pitää niitten kierrosten kaa olla nii pirun tarkkana. :s Tai riippuu sitte iha taidosta ja harjottelu ja tottumus määrästä.
Loncing 125cc kone kaasareineen ja kaikkineen 200€! kaikki toimii ja juuri huollettu! pistä yv jos kiinnosta ;)
jonesbones
Pyörä:
Tulossa joskus isompaa...
Paikkakunta:
Forssa
Liittynyt:
3.1.2007 22:22

ViestiKirjoittanut jonesbones » 20.7.2008 12:33

Juba93 kirjoitti:no omasta kokemuksesta oon vuoden ajanu 2-t pärrällä ja se nous kytkimestä(se oli kylläkii mopo) Mut sitte ostin kinksin edelleenkin mopo mut 4-t sama homma.Ostin kinksii 90cc koneen nii kappas vaa keulii kolmosella kaasusta ku repäsee oikeessa kohassa.Ja nytte mitä oon tutun rossi piikillä (2-t) on paljo vaikeempaa.Ku pitää niitten kierrosten kaa olla nii pirun tarkkana. :s Tai riippuu sitte iha taidosta ja harjottelu ja tottumus määrästä.



Ei mopoilijoita tai keskustelua mopoista tälle alueelle!
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 21.7.2008 17:39

isolla 450-690 1 mukisella nelari motolla tai enskalla. toki jollai dukellaki pystys mut itte mielummi 1 mukisella.

piikkiluokassa 2 tahtisella.

Ääni meni 4-t
Viimeksi muokannut Johani päivämäärä 24.7.2008 4:23, muokattu yhteensä 1 kerran