Ajovarusteet

Blitz
Paikkakunta:
Mäntyharju
Liittynyt:
8.4.2005 16:08

ViestiKirjoittanut Blitz » 9.5.2005 21:45

Kyllä niitä kunnon ajokamoja kannattaa suosia sillä ei ne nyt loppupeleissä ole mitään kovin kalliita investointeja. Ja niistä saatava hyöty on vähintäänkin sen arvoista.
Itse kuitenkin pukeudun asianmukaisesti ja kunnolla, oli lämmin keli tai ei, ajamaan lähtiessäni.

Naski, eikö se ole aika lailla mun oma asia jos mä haluan hankkia kunnon ajokamat? Ja tottakai, kehotan muita myös hankkimaan sellaiset!
Lapsi on terve silloin kun se leikkii... ja sairas silloin kun ei osaa lopettaa!
Life is calling, where are you?
=Niko= Eläkeläinen
Liittynyt:
19.7.2003 16:13

ViestiKirjoittanut =Niko= » 10.5.2005 19:14

Vauhtiviivatarra kirjoitti:Useimmat motoristit pitävät ajovarusteita myös kaupungissa ajettaessa. Mikseivät siis mopoilijatkin voisi tehdä näin?

Nimenomaan. Kun ottaa huomioon mopoilijoiden ajotavat, niin voisi olla melkeimpä kannatavaa pitää kaupungissa sitä enemmän suojaavia kamoja päällä, mitä vähemmän löytyy pyörästä kuutioita. :D
Mutta mutta, en ala yleistämään. Tottakai mopoilijoistakin löytyy fiksusti liikenteessä ajavia, mutta se nyt taitaa olla tosiasia, että niitä reikäpäitä on kuitenkin melkosen paljon.
larbe
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
14.4.2005 21:04

ViestiKirjoittanut larbe » 10.5.2005 19:27

ihan normaalit ulkoilu vaatteet, paitsi että ajohanskat on kova sana :D ite käytän normaalia ulkoilu asua ja tottakai agv crossi kypärää ;)
Niksuu_28
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
17.4.2005 19:18

ViestiKirjoittanut Niksuu_28 » 19.5.2005 15:34

faija anto mulle 800e harley-davidson nahkarotsin:D mut eipä sitä skodel ajaessa tuu pidettyy mut muuten kyl.
VasenEtuJalka
Liittynyt:
1.6.2004 18:01

ViestiKirjoittanut VasenEtuJalka » 19.5.2005 19:24

mistähän sais bandit kypäriä halvalla?
<snuarrow> mää oonb vittyy modee ett äkjäääas nyt Teinit
Matzku.
Paikkakunta:
Ikaalinen
Liittynyt:
10.4.2004 20:31

ViestiKirjoittanut Matzku. » 19.5.2005 20:46

VasenEtuJalka kirjoitti:mistähän sais bandit kypäriä halvalla?
Bombershopista.. www.bomber.fi/shop
`
Liittynyt:
15.10.2004 20:45

ViestiKirjoittanut ` » 19.5.2005 20:51

Matzku. kirjoitti:
VasenEtuJalka kirjoitti:mistähän sais bandit kypäriä halvalla?
Bombershopista.. www.bomber.fi/shop


kaikka maksaa jotai kolmesataa:D:D
Dataaja
Liittynyt:
30.4.2004 23:26

ViestiKirjoittanut Dataaja » 19.5.2005 21:02

Vauhtiviivatarra kirjoitti:Muutenkaan en oikein ymmärrä niitä, jotka sanovat että kunnon ajovarusteet kannattaa hankkia vasta isomman pyörän myötä. Miksi näin?

Kerran olen kyljelleni asfaltille vetänyt n. 40km/h vauhdista. Tuulipuku riekaleiksi, polvi, lonkka, kyynärpää, olkapää; kaikki ihan auki ja voin kertoo että sinä viikkona ei todellakaan pystyny nukkuun kuin hädintuskin selällään. Ajatellaanpa siitä, taajamissa usein 40km/h rajoitus ja jos silloin jostain tulee auto eteen tjms. ja lennät kyljellesi asfaltille on se tulos itsellesi aivan sama ajoit sitten mopolla tai mp:llä. Toki en nyt tarkoita että joka mopoilija nyt täysi sotavarustus päälle, mutta itseni olisi ainakin ajotakki säästänyt isommilta kivuilta, säryiltä ja naarmuilta.

Häpi endkö? Loppujen lopuksi huomaan kuitenkin että en mistään ole viisastunut. En edelleenkään käytä ajotakkia mopolla ajettaessa vaikka semmoinen naulakosta löytyy hankittuna kevaria varten :roll:.
ent.
Jocce
Paikkakunta:
SoMeRo
Liittynyt:
24.5.2004 15:46

ViestiKirjoittanut Jocce » 19.5.2005 22:21

Mitäs tota onkos kellään kokemuksia kypärien takuu asioista? Tuli tuommoinen kiiwin perus mopokypärä ostettua (hintaa 140¤) noin kuukausi aikaa sitten. Nyt olen ruvennut huomaamaan että kypärässä ei ole mitään pintajännitystä, on kuin ladon seinä. Ei ole tippunut ja muutenkin olen pitänyt kuin savuketta kukkarossa. Eli voisikos takuusta pyytä uutta?

Tiedän että on tyhmä kysymys, mutta jos jollain olisi käynyt samoin, ja saanut uuden kypärän, niin uskaltaisin itsekin vaatia uutta:D On se kumminkin melko turhaa kun 140¤ menee kankkulan kaivoon. Jos ei takuuvaihto onnnistu, onko kaupan purku mahdollista? Prkl ku tuli tuohon vielä savuvisiirikin hankittua.

Ja vielä toinen kysymys, onko yleisiä kokemuksi Richan ajotakeista? Semmoista olisin hankkimassa. En muista tarkkaa mallia mutta noin 200¤ takki on kyseessä.
samppa91
Pyörä:
Honda cb 350 cafe racer
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
21.1.2005 21:08
Re: ajovarusteet

ViestiKirjoittanut samppa91 » 19.5.2005 22:54

cpi_pwr kirjoitti:tämmöstä topiccia en löytäny, että laittakaa lukkoon vaan jos tämmönen jo on.

eli: oliskohan ihan sairas ajatus ostaa joku kunnollinen ajotakki mopoiluun?

kun ei oikeen hotsittais ajella tuol kun talvi "water resistant" takista tulee woda läpi, eikä se kovinkaan paljon ajoviimaa vastaan auta...

kyllähän sellanen takki kustantaa, mut jos on massia niin olisko ihan tyhmää ostaa joku kohtalaisen hyvä ajotakki missä olis ainankin olka- ja kyynärpää suojat?
suojais sitten samalla vähän tota kaatumisen varaltakin.

että kertokaas mielipiteitä ja että millasia takkeja käytätte ajaessa sun muuta sen semmosta.

Meikä käyttää nahkatakkii makso 17e kirpparilla.
Miikkis_
Liittynyt:
17.9.2005 11:12

ViestiKirjoittanut Miikkis_ » 20.5.2005 18:17

Kohta puoliin tulee kunnon ajotakki. Richan Lemans. Hinta sen parisataa euroa, ja on ihan siistin näkönen. Kehtaa varmasti pitää myös vapaa-ajallakin. Kylläkin tuo näyttää olevan aikas yleinen takki, mutta samapa tuo, kunhan vaan on hyvä. Ei tuossa Haltin laskettelutakissakaan pysty ajamaan, kun se tuppaa ottamaan niin helposti tuulesta kiinni, ja muutenkin on vähän turhan huono takki ajelua varten. Ei muutes varmasti suojaa paskaakaan, jos joutuu asvaltin kanssa tekemisiin. Hyvät hanskatkin on jo, Mp-asun Gore-Tex hanskat.
#kalajoki_miitti @ Qnet
#kymenlaaksonpiikit @ Qnet
#piikit @ Qnet
>Andy<
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
16.4.2005 19:30

ViestiKirjoittanut >Andy< » 20.5.2005 18:23

kakezilla kirjoitti:Mitäs tota onkos kellään kokemuksia kypärien takuu asioista? Tuli tuommoinen kiiwin perus mopokypärä ostettua (hintaa 140¤) noin kuukausi aikaa sitten. Nyt olen ruvennut huomaamaan että kypärässä ei ole mitään pintajännitystä, on kuin ladon seinä. Ei ole tippunut ja muutenkin olen pitänyt kuin savuketta kukkarossa. Eli voisikos takuusta pyytä uutta?

Tiedän että on tyhmä kysymys, mutta jos jollain olisi käynyt samoin, ja saanut uuden kypärän, niin uskaltaisin itsekin vaatia uutta:D On se kumminkin melko turhaa kun 140¤ menee kankkulan kaivoon. Jos ei takuuvaihto onnnistu, onko kaupan purku mahdollista? Prkl ku tuli tuohon vielä savuvisiirikin hankittua.

Ja vielä toinen kysymys, onko yleisiä kokemuksi Richan ajotakeista? Semmoista olisin hankkimassa. En muista tarkkaa mallia mutta noin 200¤ takki on kyseessä.


Saattaa olla tyhmä kommentti, mutta mistä sä sen pintajännityksen puuttumisen oot havainnu ? ja eihän mitään pintajännitystä käsitykseni mukaa oo olemassa ku vanhoissa ja/tai todella halvoissa muovikypärissä
Wannabe customi on erittäin harrikka, aina saa olla korjaamassa ja ropaamassa...
Jocce
Paikkakunta:
SoMeRo
Liittynyt:
24.5.2004 15:46

ViestiKirjoittanut Jocce » 20.5.2005 22:46

Siis just se pintajännitys pitää olla tallella :p Muuten suojauskyky on aika olematon.
Tuli muuten ostettua just toi edellä mainittu Richan Le mans takki. Hyvä takki on kyllä näin perstuntumalta.
olkero
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
17.10.2003 15:30

ViestiKirjoittanut olkero » 20.5.2005 23:59

kakezilla kirjoitti:Hyvä takki on kyllä näin perstuntumalta.
Jaa että takki on hyvä perstuntumalta? Mä en kyl halua ees tietää mitä sä sillä teet, et vissiin ainakaan sitä mihin se on suunniteltu
"Runouttani on vuosikausien ajan ymmärretty väärin. Halusin saada pillua ja rahaa, enkä mitään hevonvitun Aleksis Kivi -säätiön tunnustuspalkintoja, perkele." -Eino Leino
Sil ei vaan voi mitään.
jymi
Paikkakunta:
Iisalmi
Liittynyt:
9.3.2004 19:11

ViestiKirjoittanut jymi » 26.7.2005 17:19

Mittarissa oli päälle 70 kun heitin lipat asflatille, ja tuli sen verran asflatti-ihottumaa että kyllä, suosittelen kunnon ajovarusteita. Itse en silti aijo käyttää niitä..

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista