Sivu 6, 6:sta

Re: Cagiva Mito SP projekti

ViestiLähetetty: 16.3.2019 5:27
Kirjoittanut MX_125
Noniin tosiaan kone on lyöty nyt täysin nippuun ja takaisin runkoon. Yhden kevyen muokkauksen tein CTS:n laippakoteloon joka myös tehdastiimin pyörästä löytyy, eli CTS laipan ylärajalukitus. Ongelma tuon muokatun laipan kanssa on se että ilman kyseistä lukitusta se nousee liian ylös.
Sylinterin ja kannen speksit niistä kiinnostuneille:
    Pakoaukko 194°
    Huuhtelut 131°
    Apupakoaukot 186°
    Squish 0,9
    Puristussuhde 12,7:1
Näitä arvoja saatetaan vielä muuttaa myöhemmin jos vetoja ei ole tarpeeksi. Tosiaan myös sytytystulppana kokeillaan tällä kaudella tehtaan suosittamaa 10,5 lämpöarvon omaavaa tulppaa, tehtaan suosittama malli on järjettömän ylihintainen joten NGK R6252K-105 tulee sen tilalle.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Tosiaan kun moottori on nyt saatu valmiiksi niin päästään tekemään jotain muuta. Eli tarkoituksena olisi ehostaa ulkonäköä. Uusimpana hankintana on tullut metsästettyä ihan tehdasuudet kytkinpaneelit molemmille puolille sekä GP500 Cagivoista ja SP-malleista tutut erikoisen vohvelikuvion omaavat todella ohuet gripit. Erikoisuutena näissä gripeissä on muunmuassa turvalangalle oma ura. Samalla tuli tilailtua MP-racingiltä uusi tanko vasemmalle sekä läjä orkkispultteja.

Seuraavaksi ohjelmassa on muunmuassa katteiden korjailua lasikuidulla, matkustajan penkin korvaaminen lasikuitukuorella, ylivuotosäiliöiden letkujen vetämistä ja muuta puuttuvien osien haalimista esim. mittariston vaahtomuovi.

Tarkoitus on siis katteiden korjailun jälkeen pistää alkuperäiset Cagivan punaiset maalit ja myös alkuperäisten tarrojen pohjalta tehdyt replicat. Myös katepultit tulee olemaan alkuperäistä.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Re: Cagiva Mito SP projekti

ViestiLähetetty: 19.3.2019 9:01
Kirjoittanut tatpii
kiinnostava projekti, päivittele toki lisää!

Re: Cagiva Mito SP projekti

ViestiLähetetty: 30.5.2019 22:18
Kirjoittanut MX_125
No niin taas pienen tauon jälkeen päivitystä, postista saapui pitkän odottelun jälkeen uusi repro vaahtomuovi mittaristoon, ei ihan samaa materiaalia kun OEM mutta väri on kohdallaan ja hinta.
Koska nuo kilpasähköt eivät lataa akkua juuri yhtään ja starttimoottorikin heivattu aikapäivää sitten pois niin ajattelin ostaa tuon pienemmän ''SP'' akun mikä tehtaan preppaamissa pyörissäkin on vakiona. Tosin johtuen akun huomattavasti pienemmistä ulkomitoista alkuperäinen isolle akulle tarkoitettu kumilenkki ei enää pitänyt akkua kiinni. Pienen selvittelyn ja kuvien vertailun jälkeen huomasin että tehtaan preppaamissa pyörissä akkutelineessä on pieni koukku ja akku pysyy kiinni pelkällä paksulla O-renkaalla. Joten ei auttanut kun ottaa hitsi esiin ja tehdä vastaava koukku, nyt akku pysyy hyvin kiinni vielä pitää vaan tilata paksumpi O-rengas.

Mitään muuta erityisen jännittävää ei ole tapahtunut, mutta katteita pitäisi seuraavaksi kuidutella vähän ja sitten alkaa katsomaan maaleja ja tarroja enempi. Moottorista sen verran että viime talven muokkausten jälkeen se toimii huomattavasti paremmin ja on entistäkin ajokelvottomampi alle 9000rpm alueella :lol:
Toki yksi ongelma/ominaisuus moottorissa on vieläkin ja se on hengettömyys isoilla vaihteilla ja korkeilla kierroksilla. Todennäköisesti kysymys pytyn ajoituksista tai sitten putki ei toimi tämän replicapytyn kanssa tarpeeksi hyvin.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva