Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

Cagiva Mito SP projekti

Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Gilera runner SP50, Aprilia RS 257, Cagiva Mito 1991
Liittynyt:
25.11.2012 22:35
Re: Cagiva Mk1 projekti

ViestiKirjoittanut MX_125 » 19.6.2018 20:11

Hiukan lisää päivitystä taas vaihteeksi. Tuli heräteostoksena tilattua tuo MK2 miton keula eli siis Marzocchin kultainen USD, tuo MK1 miton vakio rimpula on aivan jäätävää kuraa erittäin vähän tuntumaa tiehen ja varustettu vielä jollain anti-dive systeemillä. Samallahan keulan mukana päivittyy jarrusatula 2-->4-mäntäseen. Myös pyöränlaakerit, holkki, lokari ja mittarinpyöritin menee uusiks. Suuri parannus ajettavuuteen ja jarrutehoon siis tulossa.
Postista tipahteli myös MK2 miton vakiosytty ja CTS-boxi, eli tämä harmaalla johdon suojalla varustettu joka aukeaa 8000-8250rpm välillä. Myös snorkkeli ilmaboxille(vaimensi imuäänet loistavasti) sekä vähän pitävämpi bensahana.


Kuva

Kuva
Liittynyt:
27.8.2017 11:21
Re: Cagiva Mk1 projekti

ViestiKirjoittanut suzukimään » 26.6.2018 18:00

Hienon näköistä! Jatka päivittelyä 8)
Pyörä:
Polku
Liittynyt:
17.11.2002 19:36
Re: Cagiva Mk1 projekti

ViestiKirjoittanut Jarez » 29.6.2018 14:30

Noilla tehoilla alkaa tuo keinutuoli efekti varmasti vahvistumaan kasarialustalla :D

Ei ollenkaan hullun hintanen keula käytetyksi. Mistäpäin Eurooppaa näitä osia kalastelet?
Sähkömopoilun ilosanomaa levittämässä jo vuodesta 2011.
viewtopic.php?f=42&t=86582
viewtopic.php?f=5&t=86762
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Gilera runner SP50, Aprilia RS 257, Cagiva Mito 1991
Liittynyt:
25.11.2012 22:35
Re: Cagiva Mk1 projekti

ViestiKirjoittanut MX_125 » 2.7.2018 1:26

Oikeastaan alustahan on päivitetty kokonaan nykypäivään, takaiskari on 5tkm ajetusta SP525 mitosta ja keula on MK2 mitosta ja on käytännössä sama kun uudemmat. Vakioiskari on tosin aika karun tuntuinen, kunnon iskari tekisi ihmeitä ajettavuudelle. Mutta mitoon on todella huonosti mitään erikoisempaa/parempaa tarjolla käytettynä järkevään hintaan.

Osia tulee/joutuu tilailemaan ympäri maailmaa kyllä, Italia, Hollanti, UK ja Saksa tulee ensimmäisenä mieleen. Etenkin harvinaisemmat osat on aika mahdottomia/hankalia saada ja ebaytä joutuu kärkkymään jatkuvasti.

Tosiaan keula on nyt huollettu ja asennettu, sekä tietysti samalla päivitetty etujarrusatula tuohon uudempaan 4-mäntäiseen. Yhdellä sormella jarrutukset onnistuvat varsin mukavasti nyt. Myös etupyörätuntuma parantui täysin, vakiokeulalla ei ollut mitään tuntumaa johtuen anti-dive toiminnosta. Tosisaan Zeeltronic tuli nyt myös ''huollosta'' mutta ei siitä huolimatta toimi vieläkään, joutuu vielä vääntämään motoracinshopin ja paypalin kanssa että saa uuden/rahat takaisin.

Pyörän äänimaailmaa vakiosytkällä voi käydä katsomassa:
https://drive.google.com/open?id=14woUm ... EGmDDkrX6s

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Gilera runner SP50, Aprilia RS 257, Cagiva Mito 1991
Liittynyt:
25.11.2012 22:35
Re: Cagiva Mk1 projekti

ViestiKirjoittanut MX_125 » 24.7.2018 23:09

Keula tosiaan toimii erittäin hyvin nyt, mutta peräpäässä oli hiukan vielä parannettavaa joten tuli tilailtua Italiasta alkuperäinen aivan uusi SP92-96 GCB takaiskari. Iskari oli jopa varsin edullinen, n. puolet listahinnasta. Tuon 5tkm ajetun SP525 vakion voisi joku ostella pois.

Tosiaan sytyn ajoitus osoittautui mahdottomaksi säätää silmämääräisesti joten piti hankkia alkuperäinen ajoitustyökalu ja mittakello sekä alkuperäinen adapteri. Tuo ajoitustyökalu oli todennäköisimmin viimeisiä uusia maailmassa. Tosiaan tuo kaluhan käy myös SM/WR/CR hussen sähköihin jos löytyy kokusanit, eli YV:tä vaan jos haluaa hussen/cagivan kokusanin sytkän säätöihin PK seudulla rahaa vastaan tietty.

Kuva

Kuva
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Gilera runner SP50, Aprilia RS 257, Cagiva Mito 1991
Liittynyt:
25.11.2012 22:35
Re: Cagiva Mk1 projekti

ViestiKirjoittanut MX_125 » 5.8.2018 3:26

Hiukan on tapahtunut viimeisimmän päivityksen jälkeen, uusi iskari on asenneltu nyt ja sytkä säädelty oikein. Syttykäyrän säädön jälkeen pyörä ei tuntunut tosin toimivan yhtään sen paremmin kuin aiemmin, eli pätkiminen, huono käynnistyvyys ja kiertävyys oli jatkui. Viaksi paljastui viallinen/väärä puola, edellinen omistaja olikin ihan oikeassa siitä että puola oli viallinen toki itse veikkaan että kyseinen puola ei ollut ihan tarkoitettu piikkiseen. Toimivaa syttyä riitti meinaan vain n. 9krpm asti ja sitten tuli seinä vastaan. Tilalle meni hyllystä löytynyt rotaxin puola ja pyörä heräsi täysin henkiin, kiertää mukisemmatta +13k ja kulkee niinkuin pitää. Säätöjä voi viimein kunnolla myös alkaa katsomaan, tällä hetkellä suuttimia tiputettu jo 180-->165 ja vielä pitää mennä alemmas.

Iskarin lisäsäiliö vaatii tosin vielä oikean kiinnityksen, nippusiteet eivät järin toimivia ole tässä tapauksessa. Sellainen onkin jo tilauksessa tietty. Tuli pistettyä myös täydet katteet päälle viimein kun sytkäongelmat sai selvitettyä. Välityksiä tuli hiukan myös vaihdeltua 17/48 vaihtui 17/50, moottorin välitykset ovat itsessään varsin pitkät ja mutkatielle lyhyet välit toimivat paremmin.

Kuva

Kuva

Kuva
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Gilera runner SP50, Aprilia RS 257, Cagiva Mito 1991
Liittynyt:
25.11.2012 22:35
Re: Cagiva Mk1 projekti

ViestiKirjoittanut MX_125 » 10.8.2018 22:38

Cagivoiden viriosat tunteva voikin jo tunnistaa pelkästä kuvasta mistä on kyse. Eli onnistuin hankkimaan SP01 sähkösarjan sekä CDI:n, tarkoitettu SP97-01 pyörille eli 81782 ja 90087 sylkkien ja muiden saman tasoisten osien kaveriksi. Tosiaan sarjasta puuttuu vielä CTS ohjainboxi 800093061 eli 9000rpm aukeava, tosin se on jo tilauksessa ja tulee ensiviikolla.
Suurempi ongelma on staattori sekä vauhtipyörä jotka pitäisi olla tälle CDI/sähkösarjakombolle tehty. Tietty näiden tilalle on jo jotain kehitteillä jos en alkuperäistä settiä löydä.

Kuva
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Gilera runner SP50, Aprilia RS 257, Cagiva Mito 1991
Liittynyt:
25.11.2012 22:35
Re: Cagiva Mito SP projekti

ViestiKirjoittanut MX_125 » 16.8.2018 22:44

Posti toi tällä viikolla SP01 CTS ohjaimen sekä lataavan kokusanin staattorin pienelle vauhtikselle. Ilmeisesti kyseinen ohjain toimii vain ja ainoastaan SP01 sähköjen kanssa, normi kokusaneilla CTS:n switchpoint oli 6500rpm kohdalla vaikka sen pitäisi nostaa vasta 9000rpm kohdalla laippa ylös. Eli todennäköisesti vakio kokusaneilta tulee erilainen signaali ja se sotkee tätä boxia, kierrosluku tulee kumminkin hiukan eri tavalla. Eli vielä pitää porata reijät boxeille underiin sekä tehdä piuhat jännitteensäätimelle ja tappokytkimelle.

Kuva

Kuva

Kuva
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Gilera runner SP50, Aprilia RS 257, Cagiva Mito 1991
Liittynyt:
25.11.2012 22:35
Re: Cagiva Mito SP projekti

ViestiKirjoittanut MX_125 » 20.8.2018 23:44

Nyt taas vähän kuva/sisältöpitoisempaa päivitystä. SP01 sähköt on nyt aseteltu tehtaan ohjeiden mukaan vakiosähköjen rinnalle, luonnollisesti samalla starttimoottori ja helposti irrotettavat johdot saivat kyytiä. Vielä joutuu vähän säätämään tappokytkimen kanssa mutta ei pitäis olla iso juttu.

Tankista myös paljastui mukavaa korroosiota, ei sinänsä ihme kun maali kupli aika näyttävästi monesta kohtaa, vastaavia pikku röörejä löytyy ainakin 3kpl tuon lisäksi.

Postimies oli tänään myös erittäin ahkera ja toi puuttuvat sähköosat eli vauhtipyörän ja aluslevyn. Näillä eväillä päästään kohtapuoliin testailemaan kipinää. Myös samalla tuli viimein iskarin lisäsäiliön pidike, vähän joutuu siistimään mutta muuten erittäin hyvä ostos kympillä. Samalla tuli myös vähän kiristeltyä iskarin esijännitystä ja haettua baseline säätöjä kuntoon.


Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Gilera runner SP50, Aprilia RS 257, Cagiva Mito 1991
Liittynyt:
25.11.2012 22:35
Re: Cagiva Mito SP projekti

ViestiKirjoittanut MX_125 » 29.8.2018 22:50

Sähkösarjan asennus on taas hieman edennyt ja kipinä on löydetty. Enää pitäisi koneistaa vauhtipyörän kartio sopivaksi kampuralle ja samalla tiputtaa sitä 10mm syvemmälle(kuvissa aluslevy holkitettuna ulommas). Kuvissa vielä kaikki poistetut startin/vakiovauhtiksen hilut.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Gilera runner SP50, Aprilia RS 257, Cagiva Mito 1991
Liittynyt:
25.11.2012 22:35
Re: Cagiva Mito SP projekti

ViestiKirjoittanut MX_125 » 12.9.2018 23:44

Pieni päivitys nyt hetken hiljaiselon jälkeen.
Vauhtipyörä on viety koneistamolle eilen ja sitä saadaan odotella hetki takaisin, tämä siis ainut asia joka estää käynnistämisen.
Myös tuli tilailtua varikkotuen tapit, tietysti siis alkuperäiset tehtaan valmistamat. Ihme kyllä että niitä sai vielä uutena.
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Gilera runner SP50, Aprilia RS 257, Cagiva Mito 1991
Liittynyt:
25.11.2012 22:35
Re: Cagiva Mito SP projekti

ViestiKirjoittanut MX_125 » 25.9.2018 18:24

Kuriiri toi tänään viimeinkin sen pikkupaketin jota on odoteltu. Eli puolalle uudet holkit, kumivaimentimen takavaloon sekä tehtaan valmistamat varikkotuen tapit. Enää odotellaan vauhtipyörää koneistamolta, tuskin kestää enää montaa viikoa joten voi olla että pääsee vielä tällä kaudella vähän ajamaan.

Kuva
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Gilera runner SP50, Aprilia RS 257, Cagiva Mito 1991
Liittynyt:
25.11.2012 22:35
Re: Cagiva Mito SP projekti

ViestiKirjoittanut MX_125 » 26.9.2018 19:59

Taas tuli hiukan shoppailtua ebayssä, mukaan tarttui tällä kertaa setti aitoja 90-luvun brembon kilpalevyjä(sama levy kun aiemmassa kuvassa tehtaan ensimmäisessä kilpapyörässä). Levyissä on siis valurautainen kulutuspinta sekä alumiininen keskiö. Ja tärkeintä vielä eli levyt ovat täysin kelluvia. Ei siis samalla tavalla kelluvia kun perus katulevy, vain oikeasti väljiä eli jarrusatulasta aiheutuva kitka on olematonta. Tietty nämä levyt ovat myös täysin purettavia, ja valurautainen kulutuspinta lisää jarrutustehoa huomattavasti.

Kuva
Pyörä:
exsex: Derbi DRD Racing -10, nykyne: Derbi GPR 125 -05
Liittynyt:
24.6.2016 17:10
Re: Cagiva Mito SP projekti

ViestiKirjoittanut ouzei » 1.10.2018 9:40

Wow noi jarrulevyt on pornoo :lol: mutta joo koko pyörä kyllä on, päivityksiä odotellessa!
''Joo tosiaa tää on taas rikki''
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Gilera runner SP50, Aprilia RS 257, Cagiva Mito 1991
Liittynyt:
25.11.2012 22:35
Re: Cagiva Mito SP projekti

ViestiKirjoittanut MX_125 » 4.10.2018 14:55

Tosiaan jarrulevyt tulivat postista jo alkuviikosta, toinen lähti jo eteenpäin räsämiehelle joka kaipasi parempaa jarrulevyä.
Molemmat levyt olivat varsin hyväkuntoisia eikä halkeaman alkuja tai muuta vastaavaa näkynyt silmämääräisesti. Viikonloppuna tulee kuvaa vielä kun levy on saatu asenneltua. Pikkuhiljaa alkaa loppumaan vaan erikoisosat joita tähän voi edes ostaa, marchesinin vanteet olisivat oikeastaan ainut iso puute. Tietty semmoisetkin löytyy nurkista mutta vain räsään tarkoitetut. Numerokilpi eteen ja takapenkin tilalle tuleva seat cover tietty puuttuu. Mutta ne ovatkin osia joita on tehty muutamia kymmeniä korkeintaan eikä niitä saa käytettynä ilman kokonaista pyörää. Ja tietty SP keula/pumpun alapäät kuuluisi vielä tuohon mutta käytettynänkin niistä saa maksaa ~400e eikä ole edes säätöjä ja ne vain jäykentävät keulaa hiukan.

Kuva