Ktm Exc 125 -11 Projekti

Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Ktm Exc 125 -11 Projekti

ViestiKirjoittanut Murska » 17.12.2017 7:41

Laakerin ulkokehän saa irti siihen tarkoitetulla ulosvetimellä, tai perinteisesti Dremel/kivi hiot kehän poikki yhdestä kohtaa ja kampeat kehän ulos.
Pältsi
Pyörä:
Ktm exc 125 2011
Liittynyt:
14.7.2015 22:23
Re: Ktm Exc 125 -11 Projekti

ViestiKirjoittanut Pältsi » 17.12.2017 16:20

Simppaa_ kirjoitti:Millä paper(e)illa kiillotit takahäkin? Komian näkönen varmasti tulee, et vissiin mitään osia aio maalauttaa? Vaikka näyttäishän kaikissa olevan ihan hyvä maalipinta, tietysti kun rungonsuojat ollu ni vähän suojannu runkoa.


Takahäkin vedin ainoastaan metalpolishilla ja laitoin vielä vahan päälle, mutta jalan hioin uusiksi. Kiillotuksessa käytän vesihiomapaperia 240,400,800,1000,1500 ja sitten jokaisen paperin vaihdon välissä kiillotan metalpolishilla ja vaihdan hiomisuuntaa 90 astetta. Tällähetkellä pulveriin menee ainoastaan tanko ja jalkatapit. Jotain osia mahollisesti vien anodisoitavaksi :).

Murska kirjoitti:Laakerin ulkokehän saa irti siihen tarkoitetulla ulosvetimellä, tai perinteisesti Dremel/kivi hiot kehän poikki yhdestä kohtaa ja kampeat kehän ulos.

Kiitti vinkistä! Testaan varmaan tolla dremellillä hioa sen poikki. 8)
Simppaa_
Liittynyt:
8.4.2016 23:12
Re: Ktm Exc 125 -11 Projekti

ViestiKirjoittanut Simppaa_ » 17.12.2017 22:45

Juu, mihis aattelit anodisoitavaksi viedä? Kerrohan siitä sit kokemuksia kun itellä vanteiden kehät haalistuneet niin ne tarvis saada "entisöityä". :)
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Ktm Exc 125 -11 Projekti

ViestiKirjoittanut Murska » 18.12.2017 7:00

Alumiinikilpi Helsingin Viikissä tekee hyvää jälkeä, siellä on monet anodisoinnit tehty.
Pältsi
Pyörä:
Ktm exc 125 2011
Liittynyt:
14.7.2015 22:23
Re: Ktm Exc 125 -11 Projekti

ViestiKirjoittanut Pältsi » 25.2.2018 14:07

"Pikkuhetki" vierähtänyt viime päivityksestä ja sillävälin projekti on edistynyt ihan kiitettävästi, ja pikkuhiljaa pyörä alkaa kasaantumaan. Vanteiden laakerit sain vaihdettua ja niissä tuli ongelmia varsinkin takavanteessa, jossa ei ollut kotarin oman vanteen kokoset laakerit ja toisen laakerin ulkokehä jouduttiin dremellöimään navasta ulos ja myös holkkiin oli jäänyt jumiin laakerin sisäkehä.

Kuva
Kuva
Kuva

Uudet laakerit kävin hakemassa ja laitoin ne paikoilleen jonka jälkeen pesin molemmat vanteet kunnolla, näytin vähän rengastussia ja lopuksi vielä ennen kiinnimenoa vahasin molemmat vanteet.
Kuva

Uudet levyt ja rattaat laitoin kiinni. 320mm levyyn pitäisi vielä tehdä paikka mittarin magneetille.
Kuva
Kuva
Kuva

Sain myös kaverin mukaan laitettua jalkatapit pulveriin, jossa ne maalattiin mustaksi.
Kuva

Takavanne ja jalkatapit paikoillaan.
Kuva

Uuden kilventelineen tein myös. Vilkkutelinettä pitää vielä vähän työstää ja sen jälkeen maalaan kilventelineen osat mattamustaksi.
Kuva

Karjaraudat sain myös pois muoveista ja kiillotettua
Ennen
Kuva

Jälkeen
Kuva
Kuva

Tangonpehmuste, kytkin-ja jarrunestesäiliöiden kannet löysivät myös paikkansa. Ilmanputsariboxin katteisiin sain uudet tarrat.
Kuva

Runkosuojat teippasin carbonilla, mutta vielä ei ole varmaa pidänkö ne mustina vai teipattuina.
Kuva

Koneeseen päätin myös vaihtaa kiertokankisetin ja runkolaakerit. Kiertokanki ja runkolaakerit on nyt vaihdettu ja konetta on jo vähän kasailtu. Pytty on tällähetkellä pinnoituksessa ja sitä ennen soodapuhalsin pytyn.

Koneen kasausta
Kuva
Kuva

Soodapuhallettu pytty
Ennen
Kuva
Kuva

Jälkeen
Kuva

Siinä oli isompi päivitys aikalailla kaikesta mitä on tullut tehtyä tässä kahden kuukauden aikana, vielä on jonkinverran tehtävää mutta ei paljoa! 8)
juhm97
Pyörä:
Husaberg FE450 '09
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
13.9.2012 20:35
Re: Ktm Exc 125 -11 Projekti

ViestiKirjoittanut juhm97 » 25.2.2018 16:22

Komiaa komiaa 8) Aivan mahtavaa katella kun piät hyvää huolta kotarista kuten itekin aiemmin! Takavilkuiksi ehdottaisin samanlaisia kuin mulla Husabergissä eli tarralla kiinnitettäviä ledivilkkuja underiin. Pysyis perä kivan kliininä :) Moottoripyöräpuolelta löytyy kuvaa noista mun vilkuista.
Simppaa_
Liittynyt:
8.4.2016 23:12
Re: Ktm Exc 125 -11 Projekti

ViestiKirjoittanut Simppaa_ » 26.2.2018 16:43

Itse ehdottaisin takavaloa jossa ois vilkut samassa, itelleni hommasin sellasen, kun vilkut ois hyvä olla mutta underiin ei oikein normaaleja vilkkuja siististi saa.Tälläinen siis.
Pältsi
Pyörä:
Ktm exc 125 2011
Liittynyt:
14.7.2015 22:23
Re: Ktm Exc 125 -11 Projekti

ViestiKirjoittanut Pältsi » 26.2.2018 18:29

Kiitos kiitos 8) Parempi pitää pyörä hyvässä kunnossa niin on sitten mukavempi ajella :) Underiin olen jo hankkinut vilkut, joita käytin kesällä kun kilpi oli hetkenaikaa underissa. Muuten tuollaiset tarralla kiinnitettävät vilkut olisi hyvät, mutta tiedä sitten kuinka ne kestää 2t mopossa :roll:

Tällaset vilkut siis hommattuna
Kuva

Hyvin näkyivät silloin kun olivat kiinni ja kestivätkin sen muutaman viikon :D
juhm97
Pyörä:
Husaberg FE450 '09
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
13.9.2012 20:35
Re: Ktm Exc 125 -11 Projekti

ViestiKirjoittanut juhm97 » 26.2.2018 19:53

Miksei ne tarravilkut kestäis, kyl ne varmaan herkemmin nelipuolikkaan tärinässä hajoaa :lol: Noista on itellä tosi huonot kokemukset mitkä oot hankkinu. Noissa tarrakiinnitteisissä sekin etu etteivät tarvi mitään erillistä telinettä.
Pältsi
Pyörä:
Ktm exc 125 2011
Liittynyt:
14.7.2015 22:23
Re: Ktm Exc 125 -11 Projekti

ViestiKirjoittanut Pältsi » 27.2.2018 20:27

On vaa jääny sellane kuva noist ledinauhoist et hajoaa helposti tärinästä mutta, luultavasti laitan vaan tollaset pienet kun niitä löytyy 4 kpl valmiina nii ei tarvi uusia tilailla :)
Indiana
Liittynyt:
9.6.2016 23:22
Re: Ktm Exc 125 -11 Projekti

ViestiKirjoittanut Indiana » 1.3.2018 0:28

Missä soodapuhalsit ja paljo semmone kustantaa, ei vissii kauhee kallista?
Pältsi
Pyörä:
Ktm exc 125 2011
Liittynyt:
14.7.2015 22:23
Re: Ktm Exc 125 -11 Projekti

ViestiKirjoittanut Pältsi » 3.3.2018 16:19

Kävin ostamassa soodapuhaltimen ja soodaa bauhausista niin ne kustansi yhteensä 45e. Tietysti pitää löytyä myös kompura, jos haluaa itse puhaltaa. :)

Pyörässä tuli vähän ongelmia 320mm adapterin kanssa koska se ei sopinut tuolle jarrusatulalle.
Kuva
Kuvasta näkyy alempana 320mm adapteri ja ylempänä vakio adapteri, joiden alempi kiinnitysreikä jarrusatulalle ei ole samassa kohtaa :roll: .
meisseli666
Liittynyt:
31.7.2017 18:14
Re: Ktm Exc 125 -11 Projekti

ViestiKirjoittanut meisseli666 » 5.3.2018 11:09

Paljos maksaa tämmöisen kotarin katsastus kun ostaa AVKlta? Ja laitoitko ihan vakioksi tehojen puolesta? :roll:
Pältsi
Pyörä:
Ktm exc 125 2011
Liittynyt:
14.7.2015 22:23
Re: Ktm Exc 125 -11 Projekti

ViestiKirjoittanut Pältsi » 6.3.2018 17:57

Sellane +200e siihen menee kun pitää kaikki vakio osat ostaa. Ite laitoin vaan paisarin ja änkän vakioiksi, koska niitä ne siellä katsastuksessa katsovat. En ruvennut mitään kurisuuttimia tai ilmanputsarin kuria hankkimaan :) . Kannattaa kuitit pitää tallella kaikista osista mitä on ostanut, sillä niitä kattelivat jonkin verran ja myös kattoa että paisarissa ja änkässä näkyy selvästi e-hyväksyntämerkit.
Pältsi
Pyörä:
Ktm exc 125 2011
Liittynyt:
14.7.2015 22:23
Re: Ktm Exc 125 -11 Projekti

ViestiKirjoittanut Pältsi » 2.4.2018 11:53

Moro!

Pyörää tullu rakennettua urakalla ja nyt alkaa projekti olemaan pikkuhiljaa valmis.

Alakerran sain kasaan ja laitoin sen pyörään kiinni sillä yläkerta oli vielä pinnoituksessa.
Kuva

Uudet tarrat tuli ja laitoin ne kiinni
Kuva

Kytkinkopan kiillotin ja myös maalasin reunan mustalla
Kuva
Kuva

Adapteriongelman sain hoidettua ostamalla vanhanmallin jarrulle sopivan adapterin. Sen jälkeen laitoin etuvanteen kiinni.
Kuva

Pyttyä joutui jonkunverran odotella jolloin pyörä näytti suurinpiirtein tältä, tietysti kaikkea pientä tuli tehtyä mutta ei mitään ihmeellisempää.
Kuva
Kuva

Pytty tuli viimeviikolla pinnoituksessa sopivasti ennen pääsiäislomaa ja aloitin pyörän kasaamisen.
Pytystä muutama kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Asennusjänis tuli auttamaa
Kuva

En sitte kasausvaiheesta enempää kuvia otellu nii tässä lopputulos.
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuvat kertoo enemmän kuin tuhat sanaa :)

Pyörä lähti kolmannella polkasulla käyntiin, mutta kannen ja pytyn välistä valui jäähäriä ulos. Piti sitten kansi purkaa pois ja huomasin että olin unohtanut laittaa yhden o-renkaan... :lol:

Pyörällä en vielä ole käynyt ajamassa ja muutamat pikkujutut pitää vielä hoitaa ennenkun lähden ajamaan. Ketjut kiristää, ilmata takajarru ja kaasariin laittaa vähän isompaa suutinta.

Varmaan vielä päivitän jotain kun pääsen ajamaan, mutta kiitos kaikille lukijoille! 8)