Husqvarna SM125S (WR144)Black-Projekti

Hukki
Liittynyt:
1.8.2016 18:47
Re: Husqvarna SM125S (WR144)Black-Projekti

ViestiKirjoittanut Hukki » 1.11.2016 20:17

Tervettaas 8)

Joku kommentoi noista sähköistä ja on niistä kyllä saanut kuulla että omistan eculliset sähköt :roll: , mutta ajan noilla niin kauan kuin ne toimii,

Tilauksia en ole saanut vieläkään aikaseksi kun mistään ei löydy mustia etukatteita.. Takakatteita ja lippoja löytyy mustana mutta etukatteita ei sitten niin mistään :x

Maalailuhommia tullut lähinnä tehtyä, biltemasta hain mustaa jarrusatulamaalia ja kolmannen purkin moottorimaalia :lol:
Satulat pitäisi joku päivä pensselöidä.
Kuva

Muuten alkaa olla kaikki maalattavaksi tarkoitetut maalattu, pistetään muutama kuva iskarin maalauksesta:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Päädyin lopulta maalaamaan tuon kaasusäiliönkin, kun ei siihen se teippi oikein nätisti asettunut.

Ilmanputsarin kiinnitysritiläkin(?) koki pienen ulkönäköpäivityksen:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Ja ennenkuin joku tulee inisemään että mitä hyötyä oli maalata kun se ei näy mihinkään, niin lähinnä sen takia että se ei ruostu :D

Pytyn maalasin, mutta se on vasta kuivamassa joten pelkästään maalausvalmiista kuva:
Kuva
Kuva
Kuva

Enää kuukausi, niin saa ruveta kyselemään pulverimaalattuja osia :lol:
Ei tällä kertaa muuta, saa kommentoida :roll:

-Hukki
Penadius
Liittynyt:
29.7.2016 4:33
Re: Husqvarna SM125S (WR144)Black-Projekti

ViestiKirjoittanut Penadius » 3.11.2016 1:46

Milläs oot maalannu nuo osat mitä oot ite maalannu?
Ruiskulla vai spraylla?

Ite kun en ruiskua omista niin varmaan joudun veteleen aika urakalla noita osia spraymaaleilla mutta vissiin se spray yhtä hyvin pysyy kun ruisku jos kunnon pohjatyöt vetää? Hieno husse tulossa muutenkin, käy ihmeessä kattomassa tuo minun Gilera projekti jos mopot kiinnostaa yhtään!
Hukki
Liittynyt:
1.8.2016 18:47
Re: Husqvarna SM125S (WR144)Black-Projekti

ViestiKirjoittanut Hukki » 3.11.2016 10:01

Penadius kirjoitti:Milläs oot maalannu nuo osat mitä oot ite maalannu?
Ruiskulla vai spraylla?

Ite kun en ruiskua omista niin varmaan joudun veteleen aika urakalla noita osia spraymaaleilla mutta vissiin se spray yhtä hyvin pysyy kun ruisku jos kunnon pohjatyöt vetää? Hieno husse tulossa muutenkin, käy ihmeessä kattomassa tuo minun Gilera projekti jos mopot kiinnostaa yhtään!


Spraylla on maalattu kaikki tässä topicissa olevat osat joita ei viety pulveriin. Eihän se spray tietysti ihan niin hyvää ole kuin ruiskumaali mutta ihan välttävä.
Ja kiitos, pitää käydä tsekkaamaasa Gileraprojekti! :)
Hukki
Liittynyt:
1.8.2016 18:47
Re: Husqvarna SM125S (WR144)Black-Projekti

ViestiKirjoittanut Hukki » 9.11.2016 20:05

Päivitystä taas "pitkästä" aikaa" :lol:

Osat sain lopultakin tilattua ja haettua, etukatteetkin löytyi sopuhintaan. Muutama kuva ennenkuin kerron lisää.. :nolo

Supermotocenteriltä tuli tiivistesatsi, tankinkorkin tiiviste, nopeusmittarin anturi (ryöstöhintainen), sekä takarattaan pulttisarja (vanhat piti porata irti).
Kuva

Stormin tilaus taas ei mennyt ihan niinkuin piti. Aiemminhan tilasin epähuomiossa kiinasta koko mustan katesarjan joka olikin WR 09-13 malleihin. Nopealla sovittelulla huomasin silloin että ei käy paikalleen muut kuin etulokari ja myin sitten pois ne. Stormilta tilatessa varmistin monesti että joo, nyt tulee varmana sopivat mustat 2006-2008 takalippa ja takakatteet. Noh, katteet tuli ja kattelin sitten niitä takakatteita että mitäköhän ihmettä kun ne on vähintäänkin yhtä rumat kuin sm lapiot. Siinä sitten selvittelin juttua ja olin siis taas tilannut väärät katteet :lol: .
09-13 wr takakatteet menee siis kuitenkin smään, mutta jokuhan kerkesi myymään ne pois :eek: . No, eihän sitä kaikkea voi aina tajuta, pitää hommata sitten vielä jossain välissä 09-13 takakatteet.
Kuva
Kuva

Sitten etukatteisiin, ei niidenkään hommaaminen mennyt ihan niinkuin elokuvissa.
Ostin siis tämmöset käytettynä:
Kuva
Joista rupesin repimään sitä kalvoa irti ja ajattelin että tottahan ne sitten on kokomustat, vaan eipäs ollutkaan.. Tuo Husqvarna-teksti, valkoinen kohta yms on maalattu tms. No, onhan nämä hienot näinkin mutta käykö ne sitten teemaan niin en tiedä :roll:
Kuva


Puuilosta kävin hakemassa lakkaa, lisää kuusiokolopultteja ja alekorista nappasin 50mm paksua tarrapinnalla varustettua solumuovia, sitä on sitten näppärä tunkea jokapaikkaan tärinävärinää pienentämään :roll:
Kuva
Kuva
Kuva

Sitten vähän paremmin menneisiin juttuihin, en jaksa kirjoittaa joten kuvat kertokoon:
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Semmosta tälläkertaa, ensi päivityksessä´luultavasti koneen kasausta 8o

-Hukki
Hukki
Liittynyt:
1.8.2016 18:47
Re: Husqvarna SM125S (WR144)Black-Projekti

ViestiKirjoittanut Hukki » 21.11.2016 20:13

Iltaa! Kirjotellaanpas taas jotain.

Alotentaan taas vaikka niillä jutuilla mitkä EI oo menny ihan putkeen :D

Eli siis olin vetämässä moottoriin viimeistä kerrosta lakkaa ja lakka päättikin sitten loppua, kävin nopeasti puuilosta jonkun mastonin purkin kirkasta lakkaa sen tarkkaan katselematta ja eikun viimenen kerros loppuun ja kuivamaan. Noh, menin parintunnin päästä kattomaan että minkäslainen siitä nyt tuli. "Hieman" leuka loksahti kun koko alakerta oli aivan pilalla, sellaista reikäjuuston näköistä röpelöä, lakka oli "polttanut" kaikki maalikerrokset pilalle ja muuttunut sellaiseksi purkkamaiseksi mönjäksi.
Olin sitten sekottanut akryyli- ja alkydilakan.... No, tyhmästä päästä kärsii koko ruumis, ei siinä auttanut kuin hioa maalit pois ja uutta perään, nyt se lopultakin on valmis :P
Kuvissa pinta näyttää röpelöltä ja kuvat on muutenkin tälläkertaa paskoja mutta ei voi mitään :lol:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Tiivistesarjasta puuttui kytkinkopan tiiviste, liekkö virhe vai kuuluuko sen olla silleen?

Hiilariteipilläkin tuli taas leikittyä, tälläkertaa kohteena pumput ja karjaraudat.
Ei muuten ollut ihan niin helppoa kuin luulin tuo pumppujen teippaus :lol: Veljen kanssa toista tuntia niiden kanssa taisteltiin mutta lopulta tuli ihan siedettävät ;)
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Seuraavaks ruvetaan varmaan odottelemaan osia maalaamolta, pitää yrittää pienemmistäkin hommista saada päivityksiä kasaan 8)

Mielipiteitä ja kommentteja saa kertoa :D

-Hukki
giganot
Liittynyt:
21.11.2016 21:12
Re: Husqvarna SM125S (WR144)Black-Projekti

ViestiKirjoittanut giganot » 21.11.2016 22:56

Viittisitkö linkata noi karjaraudat mulle. Kelasin laittaa semmoset kotarii mut teippaisin vaa oranssil carbon teipil. :D
Hussemies125
Liittynyt:
31.8.2016 12:10
Re: Husqvarna SM125S (WR144)Black-Projekti

ViestiKirjoittanut Hussemies125 » 22.11.2016 0:57

giganot kirjoitti:Viittisitkö linkata noi karjaraudat mulle. Kelasin laittaa semmoset kotarii mut teippaisin vaa oranssil carbon teipil. :D

Entiiä onko sopiva tänne topikkii laittaa mutta mulla ois myydä jo valmiit karjaraudat nii ei tarvii muoveja sulatella ja tän voin poistaa jos topikin tekijä sen näkee tarpeelliseksi :nolo: :)
giganot
Liittynyt:
21.11.2016 21:12
Re: Husqvarna SM125S (WR144)Black-Projekti

ViestiKirjoittanut giganot » 22.11.2016 9:28

Hussemies125 kirjoitti:
giganot kirjoitti:Viittisitkö linkata noi karjaraudat mulle. Kelasin laittaa semmoset kotarii mut teippaisin vaa oranssil carbon teipil. :D

Entiiä onko sopiva tänne topikkii laittaa mutta mulla ois myydä jo valmiit karjaraudat nii ei tarvii muoveja sulatella ja tän voin poistaa jos topikin tekijä sen näkee tarpeelliseksi :nolo: :)

Missä päin sä asut ja paljolla myisit? Ite asum stadissa.
Emill
Pyörä:
Husqvarna SM125
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
31.10.2016 20:26
Re: Husqvarna SM125S (WR144)Black-Projekti

ViestiKirjoittanut Emill » 25.11.2016 0:56

Tosi asiallinen topic kyllä ja seurantaan lähtee. Mistä ostit tota carbon teippiäs ku ne mitä mulla on ollu tuntu lähtevän heti kuoriutumaan... :roll:
Hukki
Liittynyt:
1.8.2016 18:47
Re: Husqvarna SM125S (WR144)Black-Projekti

ViestiKirjoittanut Hukki » 25.11.2016 17:03

Emill kirjoitti:Tosi asiallinen topic kyllä ja seurantaan lähtee. Mistä ostit tota carbon teippiäs ku ne mitä mulla on ollu tuntu lähtevän heti kuoriutumaan... :roll:


Kiitos! :P

Tuo teippi millä pumput teippasin niin on Biltemasta, koska se on hieman ohuempaa kuin muut teipit. Lämmön kanssa vaan reilusti ja lastalla kova painaminen niin ei ole mulla lähtenyt mistään irti :D
Hukki
Liittynyt:
1.8.2016 18:47
Re: Husqvarna SM125S (WR144)Black-Projekti

ViestiKirjoittanut Hukki » 12.12.2016 18:29

Morjensta 8)

Pitkä aika edellisestä päivityksestä mutta eipä ole ollut juuri mitään mistä kirjoitella :roll:

Kaverin kanssa saatiin maalari kiinni, osat kuulemma maalattu ja tänään piti ne hakea. Tuli pari muuttujaa tässä ja haku siirtyi keskiviikolle. Silloin pitäisi siis lopultakin päästä tarinoimaan ja laittelemaan kuvia maalatuista osista ;) .

Kuten sanoin niin ei oo hirveesti tapahtunu mitään, kone alkaa kuitenkin olla kohta kasassa.
Männän, pytyn ja kannen tosiaan tyrkkäsin kiinni, uusilla sokilla, laakerilla ja tapilla tietysti. Oli muuten hankala laittaa tollaset C-sokat, kun on tottunut laittamaan G-sokkia. Netistä kuitenkin luin että C:t olis luotettavimmin kiinni pysyviä.
Koneesta pari kuvaa:
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Iskarinkin sain lopultakin nippuun, omasta mielestä tuli ihan nätti mutta ulkonäkö ei oikein kuvassa pääse oikeuksiinsa:
Kuva
Kuva


Etukatteet maalasin hetken mielijohteesta mustaksi, rumathan ne on, paska pinta ja ei kestä tuo maali mitään mutta onpahan MUSTAT. Nuo etukatteet + takakatteet saa toimittaa kaatuilukatteiden/talvikatteiden virkaa. Kesäksi/ (messuille ;) ) sitten kokonaan uudet ja taakse ne sirommat eli 09-13 wr katteet.
Kuva

Keskiviikkona siis toivon mukaan osat maalaamolta, sitten pääsiskin jo pikkuisen kasailemaan. Takahäkinkin kun saa takasin niin pääsee suunnittelemaan ja toteuttamaan kaatuma-/matkustajan jalkatappeja sekä lokeroa öljysäiliön tilalle.
Kannattaa siis pysyä linjoilla 8)

-Hukki
Hukki
Liittynyt:
1.8.2016 18:47
Re: Husqvarna SM125S (WR144)Black-Projekti

ViestiKirjoittanut Hukki » 14.12.2016 17:30

NONIIN LOPULTAKIN OSAT HAETTU MAALAAMOLTA!! :D

Nyt ei jotenkin malta kirjoitella hirveästi joten annetaan tällä kertaa (huonohkojen) kuvien puhua!
Osassa kuvista maali näyttää enemmänkin harmaalta, lupaan laittaa lähipäivinä kuvia luonnonvalossa otetuista!

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Itse ainakin todellla tyytyväinen, hinta-arvioksi sanoi reilu 100e, ei minusta paha :roll:

Eipä tällä kertaa sen enempää, tästä se kasaaminen alkaa 8)

-Hukki
Hukki
Liittynyt:
1.8.2016 18:47
Re: Husqvarna SM125S (WR144)Black-Projekti

ViestiKirjoittanut Hukki » 16.12.2016 21:17

10k lukukertaa rikki, kiitos lukijoille! 8)

Tänään kävin valoisan aikaan ulkoiluttamassa vanteita ja pikkuosia :)
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Pakko vielä sanoa että itse ainakin todella tyytyväinen maalipintaan 8) Jos vielä jollekkin epäselvää niin osissa on RAL 9005 "Jet Black" ja kiiltävä lakka.

Noista stunttitapeista pari mielipidekysymystä: Onko nuo hienommat tuollaisina pitkinä vai lyhtentäisikö pari senttiä? Teippaisko nuo hiilikuituteipillä vai annanko olla tuollaisena? :roll:

Sellaisen pikku probleeman huomasin että maalari oli maalannut swingin laakerien paikat :lol: Mitenköhän maalin sais siitä pois vahingoittamatta itse laakerokoolia?

-Hukki (kommentteja ois kiva lukea)
YammuRontti82
Pyörä:
Yamaha Dt
Paikkakunta:
Rol
Liittynyt:
30.8.2016 16:42
Re: Husqvarna SM125S (WR144)Black-Projekti

ViestiKirjoittanut YammuRontti82 » 29.12.2016 1:26

On kyllä tulossa nättiä jälkeä :D
Jos minun kirjoituksista poestais vittuilun, nii ei jäis ku välimerkit jäljelle.
Hukki
Liittynyt:
1.8.2016 18:47
Re: Husqvarna SM125S (WR144)Black-Projekti

ViestiKirjoittanut Hukki » 30.12.2016 17:43

Iltaa, ja Hyvää joulua vähän jälkijunassa! :roll:

Ollut rakenteluhommat vähän jäissä, mutta jotain kummiskin saatu aikaan.

Renkaat kävin alkuviikosta laitatuttamassa. Tasapainottaakkin piti mutta ei mahtunut vanne siihen koneeseen niin se sitten jäi, toivottavasti pysyy hampaat ajaessa suussa :lol: .
Kuvassa kumit likaiset:
Kuvafree screenshot software

Tiivistesarjasta puuttuneen kytkinkopan tiivisteen askartelin tiivistepaperista omin pikku kätösin, rumahan siitä tuli mutta toimii! :lol:
Kuvaimg hosting

Sain myös loistoidean maalata paisarin mattamustaksi :lol: (ei vielä toteutettu). Kokomustaa pitäisi saada ja kun se ei kummiskaan ole missään parhaassa kunnossa niineihän siinä mitään menetä. Ja maalinhan saa aina pois.

Seuraavaksi pitäisi taikoa swingin laakerit paikalleen, siistiä sähkösarjaa ja sitten vain kasata 8)

Ei tälläkertaa sen enempää, seuraava päivitys sitten ensi vuonna ;)

-Hukki