Husqvarna SM125S (WR144)Black-Projekti

Hukki
Liittynyt:
1.8.2016 18:47
Re: Husqvarna SM125S 2010 Black Projekti

ViestiKirjoittanut Hukki » 11.9.2016 20:08

Iltaa mototin väki ;)

Tällä kertaa vähän lyhyempi päivitys, mutta pakko oli jotain päästä kirjottelemaan :lol: :lol:

Viikonlopun aikana tuli putsailtua ja maalailtua osia, joten mennään suoraan kuviin :)

Kaasari ennen:
Kuva

Kaasari jälkeen:
Kuva
Kuva
Omasta mielestä ainakin tuli pirun nätti :roll:

Muut osat maalattuna:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Voisin muuten tehdä tähän topicciin sellasen how to: stunttitapit akselien päihin, jos olisi kiinnostusta? :roll:

Pitää ensi viikolla käydä Joensuun moottoriokneistamolla kysymässä että mitä tuolle sylinterille kannattaa tehdä.

-Hukki
Viimeksi muokannut Hukki päivämäärä 11.9.2016 20:14, muokattu yhteensä 1 kerran
OpZkU
Pyörä:
Husqvarna SM 125
Liittynyt:
29.1.2014 18:09
Re: Husqvarna SM125S 2010 Black Projekti

ViestiKirjoittanut OpZkU » 11.9.2016 20:14

Linxy kirjoitti:Lisäksi kannen madaltamisella ei saavuteta mitään hyötyä pyttykoroa käytettäessä koska mäntä on silti sen +2mm kannesta riippumatta kuinka paljon madallat, eli se pitäs upottaa pytyn sisään tai vaan pyttyä madaltaa.

Jos pinnote on halennut nii se pitää pinnottaa uudestaan tai ostaa uus pytty.
Pinnotus on kai 200-300e ja kestää kauemmin kun uus pytty.

Jos tossa o pinnote kunnossa nii hapolla/hiomalla saa alumiinin pinnotteesta pois jotka on tullu männästä ja sitten voi kai käyttää uutta mäntää.
Yleensä ku hussen kannen madalluksesta puhutaan, niin tarkotetaan juuri sitä, että palotilan ympäriltä otetaan tavaraa pois niin että palotila uppoaa hieman pytyn sisään. Pytyn madaltamisessa taas on se "ongelma" verrattuna kannen laskemiseen et sitä madallettua pyttyä ei sitte voi käyttää enää ilman koroa. Varmasti makia husse tulossa, seurantaan meni 8)
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Husqvarna SM125S 2010 Black Projekti

ViestiKirjoittanut ma$$i » 11.9.2016 20:45

Kerran ku madaltaa pytyn ja käyttää suosiolla sopivia tiivisteitä ja koropalaa niin = wr pytty 8) , miksi siis käyttäisi sm sylinteriä :D

Hyvältä näyttää kaasari ja muut osat
TooPeli28
Pyörä:
Ktm exc 125 2012
Liittynyt:
24.8.2016 20:59
Re: Husqvarna SM125S 2010 Black Projekti

ViestiKirjoittanut TooPeli28 » 14.9.2016 14:32

Hyvältä näyttää, seurantaan meni tämä projekti :))
Itelläki just saatu husse tallis ja osaa pitäs pikkusen siihenki laitella ku ens kevään korttii
Hukki
Liittynyt:
1.8.2016 18:47
Re: Husqvarna SM125S 2010 Black Projekti

ViestiKirjoittanut Hukki » 18.9.2016 11:47

Huomenta mototnet! 8)

Tuosta sylinterijutusta senverran vielä, että järkevämpäähän olis ostaa (jos jostain löytyy) niin wr/cr pytty ja käyttää sitä, kun se kerran on sama asia kuin sm-pytty koron kanssa? Ei tarvisi sorvauttaa sm pyttyä tai kantta?

Sitten asiaan:
Posti on kiikuttanutut laatikkoon ja ovelle kaikenlaista kivaa :lol: :
Kuva
Kuva
Kuva
Syylärit siis tuli. Hintaahan noilla oli 104e, pränikät alumiinisyylärit suoraan ovelle, ei paha mun mielestä

Putki ja änkkä tuli myös (yksityiseltä):
Kuva
Kuva
Tuo "laatta" tuossa on ammattilaisen korjaama lommo :)
Sen voisi joko kiillottaa, tai sitten laittaa tuohon asti lämpönauhaa :roll:
Änkkä on siis HGS shorty, ostokunto-kuvaa ei ole, mutta tässä sen kuori hiilikuituteipattuna:
Kuva

Tussa alkukäyrässä on "takana" muutama lommo. Ajattelin kokeilla jonain päivänä sitä lommojen oikaisua painepesurilla. Eli sylinteriin tuleva pää tukitaan tiiviisti, putki täytetään kokonaan vedellä ja toiseen päähän alkukäyrää painepesuri tiiviisti, mutta kuitenkin silleen, että se irtoaa ennenkuin joku sauma putkesta repeää :lol:
Kyseisestä toimituksesta löytyy youtubesta videoita. Pitänee ensin kokeilla vakioputkeen, siinäkin kun muutama lommo on.

Renkaatkin tuli ja rengastussit:
Kuva
Kuva
Kuva

Tummennuskalvokin tuli ja kokeilin sitä etu-umpioon, melko härskin näkönen tuollakin valkoisella maskilla :D
Kuva
Kuva

Pumppujen alapäät maalasin puolikiiltävällä, tuli ihan siistit, tosin jossain kohti vähän valumaa mutta kuka niitä niin läheltä kattoo :roll:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Swingin laakerit irroitin, kun akselia ottaessa neulat ropisi alas ja laakerit näytti tältä: :lol:
Kuva


Katesarjankin pitäisi tulla lähipäivinä.
Pistäkääs kommentteja ja ehdotuksia tai ihan mitä vaan :D

-Hukki :idea:
Tapani_99
Liittynyt:
1.8.2016 13:20
Re: Husqvarna SM125S 2010 Black Projekti

ViestiKirjoittanut Tapani_99 » 18.9.2016 12:09

Juu laita vaa toho paisarii sitä lämpönauhaa tai mitä onkaa :D
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Husqvarna SM125S 2010 Black Projekti

ViestiKirjoittanut n3d » 18.9.2016 13:05

Hyvän näköstä rakentelua. :)
Hukki
Liittynyt:
1.8.2016 18:47
Re: Husqvarna SM125S (WR144)Black-Projekti

ViestiKirjoittanut Hukki » 4.10.2016 18:02

Noniiiin pojat ja tytöt nyt on tapahtunut niin kaikennäköstä että ei ole oikein ehtinyt päivittelemään :lol:

Aloitetaan nyt vaikka siitä katesarjasta joka ei mennyt ihan niinkuin piti. Tilasin siis Ebaysta, Isosta-Britanniasta mustan katesarjan kun sen sai sieltä halvemmalla kuin muualta. Noh, odottelin sitä sitten innoissaan ja lopultahan postimies sen toikin ovelle.
Availin siinä sitten paketin ja kattelin hetken niitä katteita ja tajusin että ei hemmetti, nämähän on WR 09-13 katteet, eikä 06-08 jotka luulin tilanneeni. Tästä kyseisestä sarjastahan ei käy sm:ään kiinni suoraan muutakuin etulokari ja takakatteet, tosin niitäkin pitää hieman muokata. No oma mokahan tuo oli kun en tarpeeksi tarkkaan tilatessa katsonut.. Onneksi kaveripiirissä yhdellä on -09 WR ja myin sitten hänelle ne katteet :D.

Sitten se paljon jauhettu sylinterinpinnoitusmadalluskorotus- hässäkkä on nyt päätetty siihen, että ostin WR 144cc koko yläkerran! Todella hyväkuntoinen löyty tosi vähänkäytettynä sopuhinnalla ja päätin sitten että eipähän tarvitsisi katsella takavaloja ja ostin sen pois.. Ja joo lässynlässyn ne ei vakiovälyksillä kestä, kyllä ne kestää kun käyttää sopivia seoksia, lämmittää ennen ajoa, eikä aivan päättömästi hapeta :roll:
Pitänee hommailla sitten ne VForce 3 ja mahdollisesti isompi kaasari, katsotaan nyt.

Maalaushommatkin alkaa selkiintyä, kun päästiin yhden kaverin kanssa paikalliselle Takomolle työharjoitteluun, siellä voi sitten ilmaiseksi maalauttaa osat samalla :idea:

Tekantilta tilasin muutamat osat ja ne hain äsken postista:
Kuva

Moottori on nyt saanut ekan kerroksen maalia niskaansa ja tältä se suurinpiirtein näyttää: (PAHOITTELUT TODELLA HUONOSTA KUVASTA)
Kuva
Kuva


Änkästä poltin karstat pois ja mallailin sitä noiden päätyjen kanssa. Kumpikas olisi parempi, päädyt mustaksi vai kiiltäväksi? Noilla WR katteilla kun tuo änkkäkin on melko näkyvässä osassa.
Kuva

Maskinmuovin vaihdoin päikseen mustaan muoviin, sekin on tulossa postissa. Ja onhan mulla sekin musta Hussen numerokilpi, voisi kokeilla miltä se sen kanssa näyttäisi :P.

Semmoset tarinat tälläkertaa joten kommentoikaas jotain 8)

-Hukki
WilleWaltteri
Liittynyt:
6.9.2016 19:06
Re: Husqvarna SM125S (WR144)Black-Projekti

ViestiKirjoittanut WilleWaltteri » 4.10.2016 18:06

Seuraillaan ja katsotaan mitä tästä tulee! :)
Viimeksi muokannut WilleWaltteri päivämäärä 22.10.2016 20:46, muokattu yhteensä 1 kerran
Elluks
Liittynyt:
5.10.2015 21:03
Re: Husqvarna SM125S (WR144)Black-Projekti

ViestiKirjoittanut Elluks » 4.10.2016 18:18

Onko ennen kuvaa tuosta änkästä, että oisko ollu mahdollisuus kiilottaa kokonaan? Imo toi kahden euron Kiinan carbon teippi ei sovi tuohon, muuten ihan komiaa. :)
Hukki
Liittynyt:
1.8.2016 18:47
Re: Husqvarna SM125S (WR144)Black-Projekti

ViestiKirjoittanut Hukki » 11.10.2016 17:12

Noniin päivitellääs taas ;)

Tosiaan se 144 WR yläkerta tulla tupsahti postiin ja kävin hakemassa. Positiivieksi yllätykseksi se oli lähes paremmassa kunnossa mitä myyjän sanoin olisi voinut odottaa. 10h ajettuna sitä kaupattiin eikä varmasti ole ainakaan hapetettu enemmälti. Kansi/palotila huippukunnossa, sylinterissä ainoat jäljet on tehtaan hoonausjäljet. Eikä männässäkään juuri mainittavaa.
Muutama kuva joissa osat putsattuina:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Ei omasta mielestä ainakaan pahan hintainen, 400e 144 WR-kitti.
Pytyn ja kannen maalaan jokupäivä mustaksi.

Mikunin kaasarin (36mm) myin 130eurolla ( :lol: ) kun se lienee vähän liian pieni 144:lle.
WR imuhilutkin löytyi järkihintaan (40e) ja ne on tulossa postissa.

Syyläreitäkin aloin jo maalaamaan mustaksi vaikka joku taisi ollakin sitä mieltä että pitäisin ne kiiltävinä.. Kokomustaa kun on päätetty tehdä niin silloin myös tehdään kokomusta!

Musta maskinmuovi tuli myös, (Vaihdoin päikseen valkoiseen) ja testasin sitä teipatun umpion kanssa. Pakko sanoa että melko härskin näköinen :D
Kuva
Kuva

Sitten olis muutama kysymys :roll: Miten tuon kanssa tehdään, kun mulla on sähköissä tuo veden lämpötila-anturi joka tulee kanteen, mutta tuossa 144 kannessa ei ole paikkaa sille? Sekoileeko se ecu jos sen anturin antaa olla vaan irti jossain?

Sitten toinen, joku on varmaankin ostanut swingin ja/tai linkun laakereita IKH:lta tai jostain muusta laakeriliikkeestä niin onko kestänyt samallatavalla? Kun ei viittis linkun muutamasta laakerista pulittaa toista sataa kun ne voisi muutamalla kympillä hakea laakerikaupasta tms.

Kertokaas kommentteja, lähipäivinä tulee päivitystä lisää! :idea:

-Hukki
Elluks
Liittynyt:
5.10.2015 21:03
Re: Husqvarna SM125S (WR144)Black-Projekti

ViestiKirjoittanut Elluks » 11.10.2016 17:16

Sen lämpöanturinhan voi ohittaa vastuksella, jolloin ei ala palamaan mittaristossa lämpövalo, eikä ala herjaa mitään ecua jos on herjatakseen. :)
Hukki
Liittynyt:
1.8.2016 18:47
Re: Husqvarna SM125S (WR144)Black-Projekti

ViestiKirjoittanut Hukki » 17.10.2016 20:21

Moro :)

Tarinoidaas taas jotai.

Tuli tosiaan hommattua tuon 144cc:n kaveriksi Keihin PJ 38mm-kaasari.
Sekin tuli maalattua mustaksi, kuten aiempikin kaasari jonka jo myin.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Tässä kaasarissahan on mekaanisen ryypyn lisäksi sähköryyppy, voishan sen huvikseen laittaa toimimaankin kuhan nyt saa läjään tuon mopetin.

Syyläritkin sain maalattua loppuun, näissä on siis puolikiiltävä musta maali ja päällä kirkaslakka. (ritilät näyttää kuvassa oudolta)
Kuva
Kuva
Kuva

Änkän kiillotin, tottahan se oli, että ei se hiilikuituteippi oikein sopinut..
Kuva
Kuva

Tänään tuli käytyä ostelemassa kaikenlaista husseen, eli karjaraudat, iridiumtulppa,pultteja, pyöränlaakerit ja sokat (säästin :lol: ), sekä änkän villat.
Kuva

Karjaraudoista otin muovit pois sulattamalla ne kaasutoholla, tosi nopeaa, koska kuumuus sulattaa liiman(?), jolla muovit on kiinni ja muovit tipahtelee lähes itsestään pois. Maalasin ne mustaksi, ja jonain päivänä pitää vielä hiilikuituteipata ja vetästä lakka päälle.
Kuva
Kuva

Kansikin on nykyään musta:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Sylinteri tulee tietenkin vielä mustaksi.

Monillahan on runkoputkessa kiinni joku ruttaantunut tölkki, johon tulee ylivuotoletkut. Päätin ottaa vuotavan taskumatin uusiokäyttöön ja siitä tulee sitten letkupullo :lol:
Kuva
Kuva

Semmosta tällä kertaa. Hyvällä lykyllä ensi viikolla pääsette lukemaan ja näkemään juttuja maalatuista osista, joten kannattaa pysyä linjoilla :lol:

-Hukki
Jere00
Liittynyt:
17.10.2016 20:56
Re: Husqvarna SM125S (WR144)Black-Projekti

ViestiKirjoittanut Jere00 » 17.10.2016 21:01

Hienolta näyttää! Itekkin kohta alottelen valkokilpi cr projektii nii kiva kattella muitten projekteja! :) hioitko muuten ihan käsin nuo kaasarit ja heitit kilikolii päälle?
manuniemi
Liittynyt:
22.3.2016 20:45
Re: Husqvarna SM125S (WR144)Black-Projekti

ViestiKirjoittanut manuniemi » 17.10.2016 21:05

Näyttää todella hyvältä! Jatka aktiivista päivittelyä, tätä on mukava seurata 8)