Cagiva Mito | 7-speed, 73037, 34mm PWK, Arrow, Bunny ear

Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Cagiva Mito | 7-speed, 73037, 34mm PWK, Arrow, Bunny ear

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 28.8.2015 18:43

Kuva

Tulipas hommattua aika hankalan kaupan kautta tälläinen Mito. Ei kaupoista sen enempää. Vuosimallia 1993, ihan ekaa mallia oleva. Seitsemänvaihteisella alakerralla, eli jotain positiivistakin. Tämä ei tosin vaikuttanut ostopäätökseen, sillä yksi 7v alakerta minulta jo löytyykin.

Tekniikkana toimii epämääräinen Gilardoni #1 (epämääräisyydelle selitys myöhemmin), 28mm PHBH, Arrowin putki Giannellin änkällä.

Pyörän onnistuin siis myyjältä ajamaan kotiin saakka pienien ongelmien saattelemana. Ilmansuodatin mallia powerfiltteri tipahti 40km jälkeen irti ja veti koneen laihalle. Kaasarin säädöt olivat myös ihan mitä sattuu, sai ryypyllä kikkailla.

Kotona tulikin sitten katsottua tarkemmin ko. pyörää. Oletin kauppatilanteessa tehneeni hyvät kaupat, mutta karu totuus paljastui kun konetilaa silmäili tarkemmin. Sylinteriä hitsattu. Hitsisauma menee juuri sopivasti sylinterin koodin yli ja päättyy ylätiivistepintaan. YTP taitaa olla rälläkällä tasoitettu, ainakaan se ei tasainen ole. Ei tosin vuodakaan, mutta suoristan sen silti.

Kuva

Oletus on, että vedet jäätyneet sylinteriin ja tästä johtuen haljennut. Tarkkaa tietoa ei ole. Pytyssä myös alumiinijämiä männästä juuri hitsauksen suunnassa....

Toisaalta tarkkasilmäisimmät saattavat myös huomata toisen sylinterin tuon hitsatun alapuolella, se on peräisin vanhemmasta Frecciasta. Koodia saa arvuutella... ;) Todennäköisesti tulossa tähän kiinni.

Myös männän piti olla edellisen omistajan mukaan uusi, mutta eipä se tietenkään uutta vastannut. Ajettu varmaan 5 - 8 tkm. Pakoaukonsäätimen / CTS:n laippa oli myös asennettu väärinpäin ja servo inisi oudosti.

Noh, pyörä on nyt purettu ja nyt katsellaan mitä sille talven aikana tekisi. Viimeisin yllätys on lohkon hitsaus eturattaan luota, varmaan ketjut lyöneet lohkon auki. Vuotaa myös öljyä samalta suunnalta, toivottavasti vain stefa vuotaa.

Kaikennäköistä on tälle on kuitenkin suunnitteilla, yritän muistaa päivitellä topiccia aina kun jotain jännää tapahtuu.

Saa kommentoida ja kertoa mitä tälle pitäisi tehdä. EVO:n katteet kiinnostaisi kovasti, mutta ne ovat sellaisissa hinnoissa etten niitä tähän todennäköisesti tule laittamaan.

Pari vaihtoehtoa nyt kuitenkin on:
- Pidän nykyisen näköisenä, maalipinta pitää kuitenkin myllyttää ja katteita kittailla jne.
- Nakuversio, eli takakate ja tankki jäävät, muut pois.
- Nämä katteet toisella väriteemalla ja kunnostettuina
Viimeksi muokannut Ledinauha päivämäärä 29.3.2016 1:17, muokattu yhteensä 6 kertaa
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Cagiva Mito MK 1 - 1993 Miton räpellystä

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 28.8.2015 18:59

'99 EVO:n USD-keula tuli jo hommattua tuon nykyisen hyppykeppikeulan tilalle. Nykyisessä ei muuta vikaa kuin stefat vuotaa ja on tosiaan aika löllö, jos joku tarvii ni saa parilla kympillä noutaa pois.

Uuden keulan mukana tuli myös ohjausiskari, mikä ei tuohon MK1 runkoon istu tankin kiinnityksen takia, t-palan kiinnityskohta ottaa kiinni runkoon. Eikö ne muutenkin ole amatööreille, tosimieshän korjaa keulan wobblauksen käsin. 8)

Runkoon keula käypi suoraan. Uusi akseli on myös 25mm, vanhan ollessa 20mm. Laakerit siis vaihtoon, tilalle 6905-2RS:t. Näissä MK1 vanteissa 42mm laakerin ulkohalkaisija, uudemmissa 3-puolaisissa 47mm.

Kuva

Tartteeko joku raisereita vaikka fighter-projuun? Lähtee halvalla, laittakaa yv. ;)
KonZa^^ Moderaattori
Pyörä:
Tunturi Rider, Cube Acid Comp 29
Paikkakunta:
Mikkeli&Suur-Kuusaa
Liittynyt:
21.10.2006 19:39
Re: Cagiva Mito MK 1 - 1993 Miton räpellystä

ViestiKirjoittanut KonZa^^ » 28.8.2015 20:03

Kouvola, 7v, Gilardoni, Gianelli... Jos lähiseudulta ostit niin ettei olis Klemman (#111) vanha? Jos on sama niin kovia on kokenut. Ei sillä ettei Toni olis antanu kenkää mutta sentään huoltanut ja korjannut vimpan päälle aina.
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Cagiva Mito MK 1 - 1993 Miton räpellystä

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 29.8.2015 9:39

Päijät-Hämeen puolelta löytyi. Tuo toinen alakerta on peräisin Frecciasta, joka on Kouvolan alueella pyörinyt, viimeisin omistaja L.V.

Miton historia ei tiedossa, mutta voi olla täälläkin päin liikkunut.
santerii
Liittynyt:
25.9.2014 7:15
Re: Cagiva Mito MK 1 - 1993 Miton räpellystä

ViestiKirjoittanut santerii » 30.8.2015 14:26

Seurantaan menee :)!
L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: Cagiva Mito MK 1 - 1993 Miton räpellystä

ViestiKirjoittanut L_rppa » 30.8.2015 16:52

Hyvältä vaikuttaa, seuraillaan. Pidä ihmeessä nuo katteet jos on vaan aikaa ja viitsimystä niitä fiksata. Noita riisuttuja malleja tuppaa nykyään näkemään jokapuolella, harvinaisempaa nähdä tämmönen vanha 2t-kyykky siisteillä (orkkis)muoveilla.
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Cagiva Mito MK 1 - 1993 Miton räpellystä

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 2.9.2015 19:43

Katteet on tosiaan näillä näkymin varmaankin jäämässä, yritän saada asialliseen kuntoon. Keulasta tosiaan halkeama paikattu sikamassalla ja mm. toisen puolen vilkku on kuidutettu kiinni (ilmeisesti ei jaksettu irrottaa kun on katteen halkeamaa kuidutettu). :roll:

Ducati 916:n leditakavalo saapui idän mailta: ;)

Kuva

Ihan ongelmitta ei tämänkään asennus sujunut. Diodit hajalla, mittari kertoi resistanssiksi 1.6MΩ. Toisinpäin virtaa ei kulkenut, eli tavallaan diodit toimivat kuten kuuluikin. Vaihdoin diodit ja kasasin paketin kasaan, alkoi heti pelittämään.

Kuva

Kuva

Tarkkasilmäiset huomaavat maalipinnan virheet noissakin kuvissa.
Ronzaa_
Liittynyt:
2.4.2013 16:24
Re: Cagiva Mito MK 1 - 1993 Miton räpellystä

ViestiKirjoittanut Ronzaa_ » 2.9.2015 23:37

Löytyis vanteet tuohon pyörään jos kiinnostaa! Levyt, ratas ja akselit mukaan. ;)
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Cagiva Mito MK 1 - 1993 Miton räpellystä

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 10.9.2015 18:56

Kuva

Tällänen kolahti tänään postiin. Imukaula Frecciasta, sai tungettua siihen kiinni ja avarsin 34mm kaasarille sopivaksi. Kaula on jo sen verran kärsinyt ettei haittaa vaikka halkeaisi. Mikäli näin tapahtuu hommaan tilalle toisenlaisen ratkaisun. :)


Sylinteriksi tähän on tulossa 66650E, yksirenkaisella tasalakimännällä. Kanneksi punaiseksi vedetty kisakansi ilman koodia. Todellisuudessa sekin löytyi Frecciasta ja vastaa mitoitukseltaan kai 200A-kantta. Squish muokattu sopivaksi tasalakimännälle, kansi siis 43.75% squish ratiolla. MSV laskut antavat tulokseksi 28 - 33 m/s, squishvälyksestä riippuen, mikä lienee aika hyvä lukema tehoja ajatellen. 8)

Kuva

Kuva
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Cagiva Mito MK 1 | 66650E | 34mm PWK | Arrow

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 24.9.2015 15:37

Tuon hitsatun pytyn ylätiivistepinnasta lähti milli pois, sai suoraksi ja samalla squishvälyksen kohdalleen. Digitönäri näyttää 0.99mm, saattaa olla että pienennän vielä niin että näyttäis 0.8mm, katsoo nyt kuitenkin ensin miten pelittää tuolla.

Kuva

Kuva

Föörst start varmaan tässä lähiaikoina.

Joku saattaa myös huomata että pytyn aukkoihin on ehkä vähän tullut kajottua. 8)
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Cagiva Mito MK 1 | viilailtu Gil#1 73037 | 34mm PWK | Ar

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 25.9.2015 17:50

Eka startti suoritettu. Nätisti pärisi, mitä nyt ei tahtonut sammua muuta kuin tulpanhatun irroittamisella. Tai no hattu jäi tulppaan ja johto irtosi hatusta, kevyt jytky käsille ja tuloksena revähtänyt käsi. :D

Säätelyt jäävät nyt siis vähäksi aikaa, pääasia että tekniikka toimii ainakin pääpiirteittäin. Ulkonäköön ja hifistelyyn voisi panostaa, tekniikkaan on kuitenkin vielä todennäköisesti tulossa muutoksia.

Etupyörän laakereita venaillessa voisi keksiä mistä rakentaa holkit vanteelle? Akseli siis 25mm halkaisijalla, mistäs saisi moista putkea, vai joutuuko sorvauttamaan holkit jossain?
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Cagiva Mito MK 1 | viilailtu Gil#1 73037 | 34mm PWK | Ar

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 13.10.2015 17:59

Kuva

USD-keula modailtu kiinni, laakerit vaihdettu ja holkit tehty. Cliparit myös uudet. Runkoa ja swingiä tuli myös hifisteltyä. Nyt siis rullaavana ja liikkuukin omin voimin. Pysähtyä se ei kuitenkaan vielä osaa, jarrut täytyy ilmata ja katsoa palojen kunto. Eteen vaihtui muuten Ducati 748:n 4-mäntäinen Brembo. 8) Löytyy 2kpl 2-mäntäsiä Brembon satuloita nyt ylimääräisenä, toinen musta ja toinen kultainen, YV:tä jos kiinnostaa (lähtee _halvalla_).

Kuva


Mittaristo pitää jotenkin kehitellä, mittarinpyöritintä kun ei (enää) ole.

Jatkuu joskus...
^^anttu
Liittynyt:
27.2.2012 18:33
Re: Cagiva Mito MK 1 | viilailtu Gil#1 73037 | 34mm PWK | Ar

ViestiKirjoittanut ^^anttu » 14.10.2015 1:32

tuo rungon ja swingin kiillotus oli kyllä hyvä ylläri :P harmi vaan jos katteet laitat ettei näy rungon kiilto mistään? :/
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Cagiva Mito MK 1 | viilailtu Gil#1 73037 | 34mm PWK | Ar

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 14.10.2015 8:17

Eipä näy ei, EVOn katteet ois kivat. :| Sitte pitäs myös etu-umpio hommata jne, eli kyllä mä varmaan noilla vanhoilla yritän pärjätä.
Pandemic
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 17:20
Re: Cagiva Mito | 7-speed - Portattu 73037 - 34mm Ø PWK - Ar

ViestiKirjoittanut Pandemic » 23.11.2015 14:31

Tässä on kyl ollu se teen itse ja säästän kyläseppä meininki hallussa edellisellä omistajalla :lol:

Ja näin ot:na raiserit kiinnostaa jos 1 pulttiset
PÄRPÄR