The X Projects kyykyt. #kannonjärvennyrkkipaja

Killerchipmunk
Pyörä:
Yamaha DT 125 R ´02
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
17.11.2013 21:11
Re: 2 Mitoa ja Räsänen

ViestiKirjoittanut Killerchipmunk » 1.7.2015 0:00

Tohon pyörän nostohommaan mulla on vinkki: Etit tallin/hallin missä on kattopalkit näkyvissä, otat pitkän kiinnitysliinan ja heität sen kattopalkin yli ja t-palojen alta nostat keulan ilmaan. Tälleen tein ite aikonaan kun vaihoin ex-yzäriin keulan stefat ;)
"Elo ilman reikää on kuin masturbaatio ilman käsiä!" -Klamydia
Emetus
Pyörä:
Honda CR 250cc 2007, Derbi X-Treme 50cc, Cagiva Mito, Derbi jokupaska 50cc kaikilla vuosimalleilla, Cagiva Mito v.2.0, Aprilia RS 125
Paikkakunta:
Kannonjärvi
Liittynyt:
18.11.2012 2:03
Re: 2 Mitoa ja Räsänen

ViestiKirjoittanut Emetus » 1.7.2015 20:45

Iltaa!
Juu tuota taktiikkaa koitin itekki, mutta kotona ei missää tallissa ollu mitään parruja näkyvissä, puun oksiakaa ei ollu sopivalla korkeudella :D.
Tänää kuitenki Nikon kanssa saatii mittarinpyöritin irti ja mun käsittääkseni vika oli siinä. Kun sitä paskaa pyörittää sieltä missä se kohtais vanteen nii siellä, minne vaijeri menee pyörii semmone jännä "kuppi" joka on kait pyöristyny sen verran, että vaijeri ei ota kiinni siihen. Onko tää ensinnäkää mahdollista? :D.
Toinen kysymys: Luin jostain, että tähän ei käy semmonen uudemman mallin muovinen mittarinpyöritin nii onko se totta?
Starttikin purettiin nii sieltähän oli toinen hiili lähteny kävelemää ja vissiinki myös hajottanu jotain ku semmosia palasia tippu ku sen avas, joten aattelin ostaa toisen startin.
Aattelin myös pestä tätä pikkuse.
Kuva

Kuva

Näistä kuvista huomaa, miksen haluais pitää katteita orkkiksina. Hirveässä kunnossa :roll:.
Kuva

Pelkällä liuottimella ja painepesurilla ei puhtaammaks saanu. Suunnitelmissa ois ostaa 5-puolaset vanteet, rave2 ja um perä ainakin aluks. Jos jotain näistä löytyy nii saa tarjoilla. Parin viikon päästä saan palkan nii varaa ostella jotain pientä 8)
BTW. Mitokin laitettii taas tulille ja Niko halus välttämättä ajaa sillä pientä lenkkiä pihassa. Kaikki seittemän vaihetta löyty :seko:. Käy saatanan rikkaalla, joten suutin jumppaa tiedossa :|.
E: Zungall tuun mahollisesti jossain vaiheessa Facebookkii puhumaa Miton osista 8)
50cc Stuntti deba ja muut Derbit
Randomkyykkylöpinää :D
Emetus
Pyörä:
Honda CR 250cc 2007, Derbi X-Treme 50cc, Cagiva Mito, Derbi jokupaska 50cc kaikilla vuosimalleilla, Cagiva Mito v.2.0, Aprilia RS 125
Paikkakunta:
Kannonjärvi
Liittynyt:
18.11.2012 2:03
Re: 2 Mitoa ja Räsänen

ViestiKirjoittanut Emetus » 2.7.2015 21:13

Hei taas!
Räsäseen ei oo osia löytyny, mutta tehän voitte autaa ja myydä Koson, Sigman, 5-puolaset vanteet ja mittarinpyörittimen.
Mitoa tänää kävin vähän kasaamassa ja säätämässä ja alkaa vähän käymään paremmin.
Kuva

Etukatteen laitoin myös kiinni ja ei ees näytä pahalta. Mahtu jopa kääntymään ton fättiksen kanssa. Pienesti pitää muotoilla tota katetta ja sitte on bueno.
Tärinä on ääretön tässä laitteessa, mutta voipi johtua siitä, että kaikki on enemmän tai vähemmän heikosti kiinni :lol:. Mitäpä muuta. Kytkinvaijeri pitää seuraavaks rakentaa ja laittaa tankki ja takakate kunnolla kiinni nii voi käyä koittamassa tiellä ja kahtoa jos alkas kiertämää kunnolla ku pääsis kunnolla antamaa tehiä 8).
50cc Stuntti deba ja muut Derbit
Randomkyykkylöpinää :D
Emetus
Pyörä:
Honda CR 250cc 2007, Derbi X-Treme 50cc, Cagiva Mito, Derbi jokupaska 50cc kaikilla vuosimalleilla, Cagiva Mito v.2.0, Aprilia RS 125
Paikkakunta:
Kannonjärvi
Liittynyt:
18.11.2012 2:03
Re: 2 Mitoa ja Räsänen

ViestiKirjoittanut Emetus » 7.7.2015 17:25

Nonii päivää.
Keksin yhen syyn lisää Räsäsen kulkemattomuudelle. Jossain vaiheessa selitin että 1996 vuoden Räsässä on kuristamaton putki, mutta määhä tajusin että tähän on vaihettu vähintää 2006 vuoden tekniikka, joten putki on sittenki kuristettu. Pitänee jossain vaiheessa poistaa kuri tai ostaa tehiputkula. Räsälle ei oo paljon mittää tapahtunu ja nyt tapahtuu vielä vähemmän ku oon töissä :x.
Miton kanssa alkaa mennä järki. Kävin itekki nytte ekan kerran testaamassa ja eihän se toimi. Siihen asti toimii moitteettomasti kunnes pakoaukonsäädin aukeaa. Alkaa booaamaan kauheasti ja meinaa jopa sammua. Tarpeeks kauan ku paikallaa pidin kaasua pohjassa nii otti täydet kierrokset, mutta sitte ampu putkeen ja sammu. Vissiin tulppa kärähti. Kaikki viittais siis periaatteessa bensapuoleen. Kävi mielessä jos kaasarissa ois jotai paskaa vaikka se putsattiin ennen kasausta, mutta tuolta tankistahan sinne on voinu mennä vaikka mitä :s Osaako joku kertoa mikä vois olla vikana?
50cc Stuntti deba ja muut Derbit
Randomkyykkylöpinää :D
Tankki1
Liittynyt:
7.7.2015 0:35
Re: 2 Mitoa ja Räsänen

ViestiKirjoittanut Tankki1 » 8.7.2015 7:03

Luin koko topicin yhteen putkeen ja täytyy myöntää että sulla on ollut todella paljon vastoin käymisiä mutta hienosti oot niistä selvinny :)
Emetus
Pyörä:
Honda CR 250cc 2007, Derbi X-Treme 50cc, Cagiva Mito, Derbi jokupaska 50cc kaikilla vuosimalleilla, Cagiva Mito v.2.0, Aprilia RS 125
Paikkakunta:
Kannonjärvi
Liittynyt:
18.11.2012 2:03
Re: 2 Mitoa ja Räsänen

ViestiKirjoittanut Emetus » 16.7.2015 21:52

Joo o se on varmaan suhteellista, että miten niistä ongelmista on selvitty.
Mutta niii asiaan. Aikaa ollu heikosti näitten kanssa, koska töi ja kilpa-autot, mutta tässä pari päivää sitte kattelin ikkunasta ulos ja Räsä näytti liian vakiolta joten tuumasta toimeen ja pirkkafaitteria suunnittelemaan 8).
T-pala irti Räsästä, t-pala irti Mitosta, pientä reikien suunnittelua ja pylväsporakone laulamaa. Yllättävän hyvät reiät tuli verrattuna Miton t-palaan.
Kuva

Mitosta tangonkiinnikkeet, Derbistä fättis ja tallista maski. Tältä näytti 8).
Kuva

Sitten tää aina yhtä luotettava asentaja Niko tuli kylään ja päätettiin nostaa perää kiristämällä iskaria.
Kuva

Ero ei oo suuri, mutta kyllä sen huomaa. Varsinki ku istuu kyydissä :lol:.
Noh käytin noita paikallaan ja sitte taas vakio osat kiinni, koska inssiin en kehtaa mennä fättiksellä ja kotarin maskilla :lol:. Tää ei todellaakaan oo sitte jäämässä tämmöseks, perä vaatii ehdottomasti jtn. vaikka um perää pienellä kulman lisäyksellä.
Mitolle nyt ei ookkaa tehty mitää muuta ku otettu noita osia irti ja laitettu takasi :roll:.
Kiitos ja heihei. Teksti varmasti autismia koska töiviikko vähäisillä unilla :lol:
50cc Stuntti deba ja muut Derbit
Randomkyykkylöpinää :D
dattiis
Liittynyt:
29.6.2012 18:39
Re: 2 Mitoa ja Räsänen

ViestiKirjoittanut dattiis » 31.7.2015 12:09

Heitä nyt helvettiin tuo kotarin maski,ei sovi ollenkaan.
Emetus
Pyörä:
Honda CR 250cc 2007, Derbi X-Treme 50cc, Cagiva Mito, Derbi jokupaska 50cc kaikilla vuosimalleilla, Cagiva Mito v.2.0, Aprilia RS 125
Paikkakunta:
Kannonjärvi
Liittynyt:
18.11.2012 2:03
Re: 2 Mitoa ja Räsänen

ViestiKirjoittanut Emetus » 6.8.2015 4:00

Iltaapäivää!
Viime päivityksessä kerroin niistä t-palan rööreistä ja siitä, että käytettiin Deban tankoa kiinni ja laitoin sen jälkeen vakio osat. Noh eräänä iltana saatiin idea, että käyään keulimassa tuollaki laitteella ekan kerran minun aikana. Fättis ja kiinnikkeet Mitosta, vaijerit ja sähköt erireittiä ja sitten oltiinki paikassa A. Pari kertaa ehin nostaa ja sen jälkeen katteet irtos pohjasta toisistaan. Paikasta A paikkaan B korjaamaan kiinnikkeitä. Siellä liimattiin epoksilla pätkät patenttikiskoa ja klipsit katteeseen kiinni. Siellä saatiin idea, että mennään paikalle C pommittamaan ja siitä vasta retki tuli. Ajokaverit vaihtu pariin otteeseen, katteet kesti keulimista ja kilometrejäki tuli. Enempää ei siitä reissusta kerrota vielä 8). Reissu aiheutti Räsälle ongelmia ja se oli pari päivää tallin nurkilla kunnes päätin laittaa vakio-osat sattuneista syistä. Fättis mitoon, cliparit takasi ja ollaan aikalailla nykysessä tilanteessa. Räsään tuli myös huomattavasti enemmän vetoja putken kiristyksen jälkeen kun huomasin sen olevan löysällä katteiden kiinnityksen yhteydessä. Nykyään jaksaa kulkea kutosellaki kunnolla. Lähin kaverin hallille eräänä päivänä ilman etukatetta ja yhtäkkiä n. 120km/h vauhista kiinnikkeet hajos taas katteiden pohjasta. Toinen kate pysy ylhäällä, mutta vasemmalla ei ollu nii hyvä tuuri :x.
Kuva

Lisää syitä miksi maalata katteet.
Aattelin sitten tehä kunnolla ja viime yönä vetäsin jottai sikaflexiä tms. niihin kiinnikkeisiin. Annoin kuivua vähän yli 24h ja nyt pysyy. Pyörittelin katteet kiinni ja tältä näyttää nyt.
Kuva
Kuva

Tulipas tästä toisesta huono koska kiireessä Huaweillä 3% akulla otettu, Huawei omistajat ymmärtää miks siinä vaiheessa on kiire :lol:
Etukate tulossa varmaan tänään kiinni, joten nuo imuputket ei oo nii häiritseviä :lol:.
Tän hallin omistajan kanssa käytiin noutamassa Räsä sille kun kaikki muut kevarit hajos ja pitäs kuulemma ensviikolla päästä kouluun :D. Räsässä oli siis uus mäntä ja uus Raven laippa, mutta vedet alakerrassa. Itekki kyselin varaosapyöräks tätä, mutta ei tiputtanu tarpeeks hintaa. Toki jos oisin tienny, että siinä oli rave 2 nii oisin voinu maksaa sen mitä pyydettii :|. Tässä illan päälle purettiin tää pyörä, nesteet pois kampikammiosta (onneks tais olla 100% pakkasnestettä nii ei ollu ruostunu laakerit). Pytty takasi ja käytiin lykkimässä käyntiin, käy vähän epätasasesti ja nosti lämpöjä ja nesteet oli kadonnu parin kilometrin lenkin aikana. Taitaa olla nesteillä sama osote ku viimeks, oli vaan kansi kuulemma nii kuuma, että ei viittiny ottaa vielä tänä yönä pois.
Kuva

Tän näkönen pyörä kyseessä. Kaikki katteet yms. löytyy, mutta ei vaan ollu kiinni ostettaessa. Vissiin joku manuel poggiali edition, mutta en tiiä onko siinä mittää muuta eroa normaalii ku tarrat :D. Tästä laitteesta saatan myös kirjotella vähän sivussa ja varmaan pittää ite ottaa kuvat jatkossa :lol:
Ole ylpeä itestäs jos luit tän koko selityksen ja oo vielä ylpeämpi jos osaat kertoa onko Rave 1 vai 2 parempi koska kukaan ei oo perustellu järkevästi miks toine ois parempi.
Varmaan hidastuu vielä lisää tää päivittely, koska pitää lähteä Jämsään amikseen. Jos foorumilla pyörii väkeä Jämsästä nii tulkaa jauhamaa paskaa jos syystä tai toisesta mut tunnistatte :D Jossain vaiheessa Räsääki tullaan näkemää siellä kunha saa semmoseen kuntoon että kehtaa ajella muuallaki ku omalla paikkakunnalla 8).
50cc Stuntti deba ja muut Derbit
Randomkyykkylöpinää :D
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: 2 Mitoa ja Räsänen

ViestiKirjoittanut ma$$i » 6.8.2015 10:59

Se raven paremmuus on aikalailla mielipidekysymys :D

Rave1 hyviä puolia: pirun yksinkertainen tekniikka, helppo huoltaa, asentaa ja korjata. Yksinkertaisuuden vuoksi myös vianetsintä simppeliä. Myös automaattiputsaus tyhjäkäynnillä putsaa ravea ja estää karstoittumista
Sitten niitä miinuksia: tuppaa syömään ja katkomaan vaijereita ja laippoja, joka tietää rahanmenoa. Aukeamisajankohtaa ei voi säätää kuten rave 2

Rave2 hyviä puolia: aukeamisajankohdan voi itse säätää, laippoja ei kulu eikä juurikaan katkeile, erittäin toimintavarma oikein säädettynä, ei sähköhärpäke vaan toimii pneumaattisesti
Huonoja puolia: sylkkään reiän poraus (joillekin ongelma :D ), karstoittuu helpommin kuin rave1 joten vaatii enemmän laipan putsailua, toimintaperiaate ja mekaniikka vaikeampi hahmottaa ja vianetsintä VOI olla hankalaa

Siinä jotain :D, päätä siinä sitten kumpi parempi ja kumpi ei yleisesti Rave2 pidetään parempana, sillä rave1 saattaa syödä niirä laippoja ja vaijereita aika paljon ja se käy kukkarolle :lol:
Emetus
Pyörä:
Honda CR 250cc 2007, Derbi X-Treme 50cc, Cagiva Mito, Derbi jokupaska 50cc kaikilla vuosimalleilla, Cagiva Mito v.2.0, Aprilia RS 125
Paikkakunta:
Kannonjärvi
Liittynyt:
18.11.2012 2:03
Re: 2 Mitoa ja Räsänen

ViestiKirjoittanut Emetus » 16.8.2015 1:19

Nonniii
Tuli siis tilattua alkuviikosta käytettynä tollanen Rave2 ja tänään kävin sen postista hakemassa, mukaan sain ilmaseks Rotax 123 startin 8) .
Kuva

Vikoina oli vääränlainen jousi ja paska tiiviste, mutta ne tilaan varmaan tän päivityksen jälkeen kunhan saan tietää tilaako tän topicin toisen Räsän omistaja laipan, koska sillä katkes laippa ja kolahti mäntään :|.
Kuva

Onko kellään havaintoa käykö Rotax Maxin mäntä? 8)
Tässä vielä kuvaa koko pyörästä.
Kuva

Mitäs mun pyörille muuten kuuluu... Räsä kasattiin vaihteeks vakio etukatteella ja sillä on rullattu meiltä ton toisen Räsämiehen hallille ja takasi :lol:. Tänää sitte innostuttii lähtemää pidemmille ja muuten ihan ok reissu, mutta hörppäs bensaa aika reippaasti. Oikeastaan nii paljon, että se loppu parikin kertaa :lol:
Kuva

Paskelaatune kuva. Itehä siis en ajanu Räsällä, koska kortti uupuu edelleen, joten tää toisen Räsän omistaja lähti kuskiks. Mielessä kävi, että jos inssin jälkeen nykäsee ton etukatteen pois, maalaa katteet ja pikkusen nostaa peräkatetta, koska tuo vakioperse on yllättävän siisti. Tällä hetkellä teen kauppaa yhestä Arrowista ja 5-puolasista vanteista ;).
Miton vikaki selvis kun avasin kaasarin. Pääsuutinta ei ollu ollenkaa :lol:. Ihme että lähti ees käyntii. Laitoin siis ton kaasarin suoraan hyllystä kiinni, enkä muistanu että oon ottanu tosta suuttimen johonki. Pääsuutin kiinni (120) ja käyntiin. Käy jotenkin, mutta tuntuu saavan liian vähän ainetta, koska ampuu putkeen ja booailee. Noh hyvä, että sain ees tähän kuntoon sen 8).
Katellaan tässä jokupäivä lisää. Toivottavasti jo päivällä jaksan taas laitella näitä :). Moro
50cc Stuntti deba ja muut Derbit
Randomkyykkylöpinää :D
^^anttu
Liittynyt:
27.2.2012 18:33
Re: 2 Mitoa ja Räsänen

ViestiKirjoittanut ^^anttu » 16.8.2015 2:22

ompa pieni ku 120 suutin O.o mulla oli detsissä 28mm 280 suutin ja 32mm 210 suutin :D
Emetus
Pyörä:
Honda CR 250cc 2007, Derbi X-Treme 50cc, Cagiva Mito, Derbi jokupaska 50cc kaikilla vuosimalleilla, Cagiva Mito v.2.0, Aprilia RS 125
Paikkakunta:
Kannonjärvi
Liittynyt:
18.11.2012 2:03
Re: 2 Mitoa ja Räsänen

ViestiKirjoittanut Emetus » 16.8.2015 13:51

Mutta eikös sulla ollu Mikuni ja mulla on Dellorto, joten koot ei vastaa toisiaan ;). 120 oli isoin suutin tolla kierteellä mitä kaverilta löyty ja sillä oli Räsässä 125 nii aattelin, että saan Miton toimimaa 120 suuttimella.
50cc Stuntti deba ja muut Derbit
Randomkyykkylöpinää :D
Killerchipmunk
Pyörä:
Yamaha DT 125 R ´02
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
17.11.2013 21:11
Re: 2 Mitoa ja Räsänen

ViestiKirjoittanut Killerchipmunk » 17.8.2015 12:31

Detsin suuttimista ei muutenkaan kannata sanoa mitään, itellä giannelli ja vakiokassu, 290 suutin. Kaverin Husse 28mm kaasarilla + teharilla vaatii 190 olevan ps, ja silti syö enemmän bensaa kun detsi :lol:
"Elo ilman reikää on kuin masturbaatio ilman käsiä!" -Klamydia
Emetus
Pyörä:
Honda CR 250cc 2007, Derbi X-Treme 50cc, Cagiva Mito, Derbi jokupaska 50cc kaikilla vuosimalleilla, Cagiva Mito v.2.0, Aprilia RS 125
Paikkakunta:
Kannonjärvi
Liittynyt:
18.11.2012 2:03
Re: 2 Mitoa ja Räsänen

ViestiKirjoittanut Emetus » 1.9.2015 0:18

Vois taas pitkästä aikaa höpistä jotaki :).
Koulu vie ihan liikaa aikaa ja periaatteessa ei oo yhtään kokonaista päivää viikossa, millon pääsis laittelemaan Räsää ja Mitoa :(.
Miton vian selvitin jokunen aika sitten. Läppien tiiviste vuotaa, sillä se ei ole täysin sopiva sinne, vaikka on otettu suoraan paketista. Pitää ostaa tiivistepaperia ja tehä uus.
Mitä Räsään tulee nii se on edistyny ees jollain tavalla toki Rave ei oo vieläkään kiinni, sillä laippa oli paska ja huomasin sen vasta kun olin laittamassa kiinni. Pitää sekin tilata tässä jokupäivä :x.
Muita osia on tullu haalittua aika paljon. Hain yheltä yksityiseltä vaihdepolkimen pultin, koska mulla oli joku ihme patentti siinä aiemmin, kannen lämpöanturin, koska se oli aiemmin poikki, 5-puolaset vanteet, mittarinpyöritin, tankki, startti ja paskakuntonen Arrow.
Kuva

Tuo rengas jää mulle, mutta vanteet lähtee jatkamaan matkaa ja tilalle tulee toiset, koska osia hakiessa ei katottu, että se pyöritin ei sovi noihin vanteisiin.
Kuva

Tähänkin saan toisen korkin, koska avain katkennu sisälle, eikä myyjä muistanu sitä osto hetkellä :lol:
Kuva

Tähän löytyy välipilli ja jossain vaiheessa ois tarkotus oikoa, hitsata ja maalata hyväks.
Uus akku menee viikonloppuna kiinni ja ois tarkotus sähköjä laitella kuntoon mikäli haluan tällä pyörällä inssiin. Syyslomalla ois tarkotus maalailla katteet ja vanteet ja te saatte päättä tuleeko katteet MATTA vai KIILTÄVÄN mustaks :nörtti:. Joululomalla taas aattelin suorittaa konerempan. Oon suunnitellu kaiken valmiiks :lol:.
Kuva

Tässä yks erittäin hyvä syy maalaukseen. En tiiä onko tuo maalia vai lakkaa tossa tankin päällä, mutta se saa poistua.
Kuva

Piti vielä nopeasti pestä ja ottaa yks kuva Räsästä, ennen kun piti lähteä naisiin ja sitä kautta asuntolalle :paha:.
Tää topicin toinen Räsä on edistyny ainakin teknisesti. Tosiaan nyt on kiinni uus mäntä ja laippa ja taas on toiminu moitteitta. Myös kaikkea pientä hifistelyä ulkonäön suhteen suoritettu kuten renkaat tussitettu ja jarrusatulat maalattu.
Kuva

Tää Räsä pääs tekemään tuttavuutta hiekan kanssa, koska liikaa vauhtia, liikaa irtohiekkaa kovalla soratiellä ja liian tiukka käännös. Vauhtia oli ehkä 10km/h ja toiselta puolelta kaikkiin katteisiin naarmuja ja osa kiinnikkeistä paskaks :lol:
Tein myös _ERITTÄIN_ karkean suunnitelman, millasta tästä vois tulla talvella.
Kuva

Huomaa, että tehty väsyneenä 10 minuutissa :lol:.
Eiköhän tässä oo tarpeeks lukemista hetkeks. Öitä 8)
50cc Stuntti deba ja muut Derbit
Randomkyykkylöpinää :D
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: 2 Mitoa ja Räsänen

ViestiKirjoittanut n3d » 1.9.2015 15:55

Mattamustaksi että näkee että on maalattu. Muuten maalatun tunnistaa vaan valumista :lol: