KTM GS 125 samanlaiseksi, kun 20v sitten. *kuvia*

banaani-racing.
Pyörä:
kymco quannon ja KTM GS 125 vuodelta miekka ja kivi
Paikkakunta:
Inari
Liittynyt:
20.4.2011 3:09
KTM GS 125 samanlaiseksi, kun 20v sitten. *kuvia*

ViestiKirjoittanut banaani-racing. » 24.10.2011 21:59

Oli varhainen syksy ja koulut olivat alkaneet. Itseäni tämä vähän nyppi, mutta kylmien syyspäivien iloksi pihaan ilmestyi GeSsi valoittamaan mieltä.

Pyörä siis on 88-92 välillä valmistettu KTM GS 125.

-Pärrässä on valkoiset katteet keltaisilla tarroilla.
-Edessä on WP:een USD keula ja takana WP MX lisäsäiliöllinen kaasuiskari. Kummatkin on tietenkin säädettäviä.
-Koneessa tuntus olevan paukkua ihan mukavasti ja repii 110 kilosen rungon pystyyn kaasusta vielä 4 pykälällä vaikka kytkin luistaakin. (vaatii tosin pienen limbo-liikkeen ja välit on luokkaa enduro, eli mennä paljoa satasen yli huipuissa)
-Hauskahan tässä pöristimessä on se, että ketjut on oikealla ja poljin vasemalla puolella, tosin tähänkin tottuu aika äkkiä.

Käyntiinhän pärrä ei suostunut lähtemään ja siitä puuttui etulampun umpio, takajarrun työsylinteri+kytkin ei pidä ja takakumi oli puhki. Eikä ole vaikea uskoa pyörän ikää sitä silmäillessä. :s

Muutaman tunnin pajoittamisen jälkeen Kotariin tuli eloa. Kaasuttimen sisälmykset oli ruosteessa, jonka takia kohot oli jumineet ala-asentoon=järkyttävän lihava seos. Kone toimi esimerkillisesti, lähti käyntiin viimeistään toisella polkaisulla, kävi asiallisesti ja vastasi loistavasti kaasuun.

Testilenkin jälkeen huomasin, että kytkin ei pidä. Vaihdoin öljyt (joka piti muutenki tehä) ja pitihän se kytkin jonkin aikaa. Öljyt näyttää koko ajan muuttuvan kermaksi (kondenssivettä???).
Askissa näkyy olevan 2 kpl öljyproppuja joista kytkimen puoleinen on jollattu pilalle. :paha:

Elikkäs olisikos mahdollistan, että kytkimen pito-ongelma juontaa juurensa näistä edellä mainituista vaihde laatikon ongelmista. Koneeseen jää reilusti vanhaa öljyä+vettä=pilaa uudet öljyt, eikä kytkin enää pidä.

Noh, se kytkin piti ihan jees, kun ajeli hiekkateillä ja metikössä.
Sitten tapahtui jotain kovin ikävää, kone leikkasi. :x

Kun kone oli saatu levälleen pitkin autotallia, niin saatoin alkaa tutkailemaan miksi ja millaista vauriota koneen lahoaminen aiheutti.

Vika ilmeni ajaessa siten, että tehot vain laski ajossa ja koneen käynti heikkeni. Ei sivuäänia tai nikottelua. Sammutin koneen ja huomasin, että puristukset oli poissa.

Tallissa syy tähän käytökseen selvisi: Pakoaukon säätimen reunasta oli lohjennut palanen ja se oli mennyt kannen männän väliin painaen männän lakea niin, että m-rengas oli juminut uraansa, eikä enää ollut tiivis.

Jostain syystä pytyssä ei ollut moitteen sijaa ja alakerta tuntuisi olevan vielä suht timmi.

Nyt, kun pärrä on osissa sitä pitäisi vähän rakennella alkuperäistä luukkia kunnioittaen.
Seuraavat asiat ovat suunnitteilla.

-Uudet alkuperäis etukatteet+tarrat
-Maskin ja takakatteiden hiominen kittaaminen ja maalaminen valkoiseksi.
-Uusien alkuperäistä vastaavien tarrojen teettäminen.
-Käppäri
-Piilossa oleva keulirauta
-Jonkun vanhan enskan nopeusmittari
-töötti
-koneen lämpömittari
-akku
-Vaijeri ryyppy koska alkuperäinen sijainti todella v***umainen.
-tankin maalaus
-matkustajan jalkatapit (pimuja varten ;) )
-Jos nappulaa riittä ja sattuu tarjous kohille niin xenonit.
-Jotain vintage sponssi tarroja hyvän maun rajoissa.
-uus mäntä, kytkin ja jouset
-uus alkuperäis etulokari.
-kaikki sähköt kuntoon.
-korkeampi tanko, että seisaaltaan ajo olisi helpompaa.

Prätkää olisi siis tarkoitus saada näyttämään uudelta 20v sitten ja piilo modernisoida Wanhanaikaisuuden kärsimättä kovin paljoa. Budjetti on kuitenkin hyvin rajallinen ja tulen käyttämään mahdollisimman paljon omia käsiä, purkuosia ja bilteman tuotteita.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Pahoittelen kielioppia, yritys oli kuitenki kova.
Kuvia tulee sitten vkl, edistyminen on sitten hidasta, koska käyn lukiota ja asun viikot asuntolassa, mutta yritän edistyä ja lätisen tästä laitteesta silloin tällöin vaikken olisi edistynytkään, jos jotakuta kiinnostaakin tälläisen laitteen tarina ja mahdollinen tulevaisuus.

Jos mietit mistä minä uusia osia tuohon saisin niin tuoltahan ne hommataan------ -----------------> http://www.enduroklassiker.at <------on muuten loistava sivusto.
Viimeksi muokannut banaani-racing. päivämäärä 12.11.2011 3:48, muokattu yhteensä 3 kertaa
The best bike, there, is the bike with the most horsepower. Horsepower is everything. Horsepower is the mechanical embodiment of your scrotum. He who has the most is the best and the strongest and the most handsome.

Kotariproju viewtopic.php?f=93&t=82265
Mattuu-
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
4.1.2010 22:49
Re: KTM GS 125 samanlaiseksi, kun 20v sitten.

ViestiKirjoittanut Mattuu- » 24.10.2011 22:31

Kuulostaa mielenkiintoiselta, alkuperäisyys viehättää minua kovastikkin!
Noissa Wanhoissa Wehkeissä on sitä jotain ;)
Seuraillaan kyllä, toivon myös ettet jätä projektia kesken!
"Ääni tuo tyhmälle luulon voimasta"
EX:Aprilia RS Tuono, 2x Yamaha Wr 125x, 2x Kawasaki KDX 125, 3x Derbi 50cc
Mattuu-:n galleria!
asd1232
Liittynyt:
3.1.2009 20:55
Re: KTM GS 125 samanlaiseksi, kun 20v sitten.

ViestiKirjoittanut asd1232 » 24.10.2011 22:32

sulla on vesipumpun stefa melko varmasti rikki jos öljyt menee harmaaksi, tarkistappa se samalla ;)
banaani-racing.
Pyörä:
kymco quannon ja KTM GS 125 vuodelta miekka ja kivi
Paikkakunta:
Inari
Liittynyt:
20.4.2011 3:09
Re: KTM GS 125 samanlaiseksi, kun 20v sitten.

ViestiKirjoittanut banaani-racing. » 24.10.2011 22:40

Eikö silloin jäähdytin-nesteetkin puuroudu? :s Ne oli kuitenkin ihan OK.
The best bike, there, is the bike with the most horsepower. Horsepower is everything. Horsepower is the mechanical embodiment of your scrotum. He who has the most is the best and the strongest and the most handsome.

Kotariproju viewtopic.php?f=93&t=82265
asd1232
Liittynyt:
3.1.2009 20:55
Re: KTM GS 125 samanlaiseksi, kun 20v sitten.

ViestiKirjoittanut asd1232 » 24.10.2011 23:12

itellä ei ainakaan menny jäähynesteet miksikään mutta öljyt oli ihan harmaat.. epäilen että se stefa on sultaki rikki, eise maksa ku joku 3e ja kato sitte samalla että ei oo se akseli kulunu uralle, jos on ni sillon kannattaa sekin vaihtaa :P
vesc
Pyörä:
BMW M GmbH
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
17.5.2010 18:03
Re: KTM GS 125 samanlaiseksi, kun 20v sitten.

ViestiKirjoittanut vesc » 25.10.2011 1:14

banaani-racing. kirjoitti:Vika ilmeni ajaessa siten, että tehot vain laski ajossa ja koneen käynti heikkeni. Ei sivuäänia tai nikottelua. Sammutin koneen ja huomasin, että puristukset oli poissa.

Tallissa syy tähän käytökseen selvisi: Pakoaukon säätimen reunasta oli lohjennut palanen ja se oli mennyt kannen männän väliin painaen männän lakea niin, että m-rengas oli juminut uraansa, eikä enää ollut tiivis.

Jostain syystä pytyssä ei ollut moitteen sijaa ja alakerta tuntuisi olevan vielä suht timmi.

Hah! Itellä kävi juuri samallalailla 88 piikki yztan kanssa.

Ehottomasti seurantaan. Plussat alotusviestistä, muutenkin suunitelmat kuulostaa vitun asialliselta!
Uskallanko heittää tähän että miltä kuulostas mustat kehät rouheilla nappuloilla?
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: KTM GS 125 samanlaiseksi, kun 20v sitten.

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 25.10.2011 1:23

Seurataan :) Hyvältä vaikuttaa ;)
Pöö
banaani-racing.
Pyörä:
kymco quannon ja KTM GS 125 vuodelta miekka ja kivi
Paikkakunta:
Inari
Liittynyt:
20.4.2011 3:09
Re: KTM GS 125 samanlaiseksi, kun 20v sitten.

ViestiKirjoittanut banaani-racing. » 25.10.2011 1:32

Jaa, no pitää tsekata. Käyn koneen kyllä nyt kokonaan läpi. Tässä ajan kulukseni laskeskelin, että ulkomailta tulevien osien hinta on reilut 550+rahdit. :eek:

lootan sisältö:
-2x mäntää
-kytkinlevyt
-kytkinjouset
-tankin katteet
-maski
-kilventeline+valo
-tarrat
-etulokari

Sitten vielä muut hipistelyt kuten: Jarruvalo katkaisijat, töötti, lyhyet ja pitkät yms... napit, maalit, vaiva.... :s Tulee kalliiksi tämä prätkä.

"vesc" rouheat nappulat on saletti! mustia kehiä en vielä uskalla luvata, mutta ajatuksena hyvin jees.
The best bike, there, is the bike with the most horsepower. Horsepower is everything. Horsepower is the mechanical embodiment of your scrotum. He who has the most is the best and the strongest and the most handsome.

Kotariproju viewtopic.php?f=93&t=82265
ViiHo
Pyörä:
r6
Paikkakunta:
Valkeala
Liittynyt:
29.12.2008 17:24
Re: KTM GS 125 samanlaiseksi, kun 20v sitten.

ViestiKirjoittanut ViiHo » 25.10.2011 14:48

Jos käppärii tarvit nii vink vink: http://www.motot.net/talli/osat/id29064/

Hinnast voidaa viel neuvotella..
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/pe ... 50/id3969/
Masssim0
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
16.9.2009 15:34
Re: KTM GS 125 samanlaiseksi, kun 20v sitten.

ViestiKirjoittanut Masssim0 » 25.10.2011 17:55

Seurantaan! :)
Youtube kanava
Aparaatti
Pyörä:
Aprilia AF1 Sport-Pro '92, Honda CR 500 '91, Amica Grecav '96, 2xSuzuki PV '90, Suzuki RM 80 '78, Ski-Doo MX Z 600 H.O '03
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
2.6.2010 8:41
Re: KTM GS 125 samanlaiseksi, kun 20v sitten.

ViestiKirjoittanut Aparaatti » 25.10.2011 18:07

Hyvältä kuulostaa, mutta kuvia kuvia kuvia kuvia kuvia!!!!!!
Kenopi_
Pyörä:
husse sms, ex dt
Liittynyt:
31.8.2009 21:44
Re: KTM GS 125 samanlaiseksi, kun 20v sitten.

ViestiKirjoittanut Kenopi_ » 25.10.2011 18:09

Kuullostaa hienolta, seurantaan!
husq
jansmakko
Pyörä:
mennyttä kalua
Paikkakunta:
Lempäälä
Liittynyt:
20.6.2008 21:48
Re: KTM GS 125 samanlaiseksi, kun 20v sitten.

ViestiKirjoittanut jansmakko » 25.10.2011 19:02

asd1232 kirjoitti:itellä ei ainakaan menny jäähynesteet miksikään mutta öljyt oli ihan harmaat.. epäilen että se stefa on sultaki rikki, eise maksa ku joku 3e ja kato sitte samalla että ei oo se akseli kulunu uralle, jos on ni sillon kannattaa sekin vaihtaa :P


Palataan nyt tähänkin vielä, mullakin meni deeteestä vesipumpun stefa. Vedet meni öljyn sekaa, ei tullu öljyä syyläriin ollenkaa.
_edddye
Pyörä:
Yamaha DT125R '95
Liittynyt:
27.8.2010 14:26
Re: KTM GS 125 samanlaiseksi, kun 20v sitten.

ViestiKirjoittanut _edddye » 25.10.2011 19:46

Tästä tulee viel jotai gjermaista :P
miksu94
Pyörä:
Myyty ja rahat juotu.
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
21.5.2009 18:31
Re: KTM GS 125 samanlaiseksi, kun 20v sitten.

ViestiKirjoittanut miksu94 » 25.10.2011 21:38

Tästä voi tulla pirun nätti! Alotusviestissä taitaa vaan olla virhe ´´ketjut on vasemalla ja poljin oikella puolella´´, niin eikös se ole juuri toisinpäin? :)
O_o