Sivu 1, 10:sta

Yamaha YZ Projekti MYYTY! LUKKOON!

ViestiLähetetty: 19.5.2011 16:27
Kirjoittanut SuolakurkkuJooseppi
Moro, tässä tuli ostettua tommone valkokilpi YZ. Nyt ois sitte tarkotus siistiä ja vähän laitella pyörää

Tästä lähetään:
Kuva

Kuva

- Uusi takahäkki OSTETTU JA KIINNI
- Ilmanputsarinkotelo OSTETTU JA KIINNI
- 2005 YZ 250 iskari OSTETTU JA KIINNI
- Linkusto uudelle iskarille OSTETTU JA KIINNI
- Rungon maalaus mustalla tai sinisellä
- Uusia katteita
- Tarrasarjaa
- Sitte päällystää takasivukatteita mustalla tarralla
- swingin maalaus/kiillotus HIOTTU SIISTIKSI
- uusi pakoaukonsäädin KIINNI
- uusi mittarinteline
- uutta maskia
- uus etuloksu, varmaan ufo supermoto, sinisenä tai mustana
- sähköt käämiä magneetota
- ehkä peilit OSTETTU JA KIINNI (taitettavat peilit)
- lyhemmät koiranluut ON
- Tangonpainot stongan päätyihin
- Skederullat akseleiden päätyihin suojaamaan edes vähän pyörää mahdollisilta kaatumisilta.
- Eturattaansuojan vois vääntää
- FMF shorty OSTETTU JA KIINNI
- FMF fatty OSTETTU JA KIINNI
- Jarrut hyviksi, Eli teräspunosletku taakse ja kaikin puolin jarrujen putsailu esim jarrusatulan sisältä. PALAT VAIHDETTU JA TERÄSPUNOSLETKU OSTETTU TAAKSEKKIN
- Etujarrulle jarruvalokatkaisija (Löytyy mutta tarvitsee vielä banjopultin)
- Eteen uudet jarrupalat KIINNI
- Seisontatuki KIINNI
Kaikennäköstä muuta vielä paljon mutta vielä epäselvää niiden suhteen.

Pyörän papereissa ei tehoja merkitty. Aluksi ajattelin että kuristan ja penkitän ja jos niillä sais uudet luvut papereihin mutta tarkemmin kun otin selvää niin ei tarvitse. Kortti ei lähde. Näin vanha pyörä saa "laillisesti" olla täysitehoinen.
Jos näillä nyt alkuun pääsisi

Ja tässä nyt kuva melkein valmiina (nykyisin kuitenkin änkkä kiinni ja muutenkin ajokuntoinen)
Kuva

Re: Yamaha YZ Projekti

ViestiLähetetty: 19.5.2011 17:22
Kirjoittanut -jho-
No voin antaa tähän omakohtasen kokemuksen. Eli oma kevarini oli ennen 25kw -papereissa, ja se piti saada 11kw:ksi. No homma hoitu niin että soittelin konttorille ja kysyin millanen kuristusmuoto niille kelpaa. No ne kelpuutti penkitystodistuksen ja oman kuristuksen, mutta penkittäjän tuli merkata penkitystodistuspaperiin tapa jolla se kuristettiin. Mulla kuristus tapahtui tietyn mittasen holkin avulla, joka laitettiin kaasariin luistimen päälle ja se siis estää luistinta nousemasta ylös asti. Näin siis kaasukahvan kääntökulma jäi normaalia pienemmäksi, n. 60 asteiseksi. Ja sitten menin konttorille, kerroin tämän asian ja hommat meni niinku piti ja nyt rekkariotteessa lukee että kaasukahva 60 astetta ja tehot on 11kw ;) helppo homma, ja kurin ottaa vaikka bussipysäkillä pois :D

Pistähän muuten tosta yz kuvia!

Re: Yamaha YZ Projekti

ViestiLähetetty: 19.5.2011 17:26
Kirjoittanut SuolakurkkuJooseppi
Okei, no pitääpi soitella eri konttoreita läpi.
YZ:tasta on kuvia mutta kaverin kamerassa, kun oma mennyt rikki. Eli kaverin pitäs lähettää mulle vaan ne kuvat niin pistän ne tänne.

Muilla kokemuksia? Täällä pk seudulla katsastuspaikkoja ja penkityspaikkoja, missä homman vois hoitaa tolla tavalla.

Re: Yamaha YZ Projekti

ViestiLähetetty: 19.5.2011 17:57
Kirjoittanut nieminja
Kaasukahva kurissa on sit vaa se, et poliisi kahvaa kääntämällä voi todentaa, että täystehoinen ja sit tuleeki isompaa sanktioo. Pikakaasulla voit kai sitte koittaa hämätä.

Re: Yamaha YZ Projekti

ViestiLähetetty: 19.5.2011 19:18
Kirjoittanut SuolakurkkuJooseppi
juuri näin, enpä vielä ainakaan taida katsastaa.

Re: Yamaha YZ Projekti

ViestiLähetetty: 19.5.2011 19:28
Kirjoittanut Mkkode
mitä tarkoitetaan noilla koiranluiden lyhentämisellä, miten se muka nostaa perää?

skederullat kuulostaa mielenkiintoiselta, miten aattelit kiinnittää?

onnea projektiin

Re: Yamaha YZ Projekti

ViestiLähetetty: 19.5.2011 19:32
Kirjoittanut VAYKKiS
Seuraillaan ;)
Kohtahan rupee olee kaikki yyzetat mototis projekteina :lol:

Re: Yamaha YZ Projekti

ViestiLähetetty: 19.5.2011 19:56
Kirjoittanut SuolakurkkuJooseppi
Mkkode kirjoitti:mitä tarkoitetaan noilla koiranluiden lyhentämisellä, miten se muka nostaa perää?

skederullat kuulostaa mielenkiintoiselta, miten aattelit kiinnittää?

onnea projektiin

Iskari kääntyy enemmän pystysuoraan asentoon, jolloin perä korottuu. Eikö se näin mene, vai? Aikaisempia kokemuksia itsellä koiranluiden kanssa ei ole, kun edellisissä pyörissä semmosia ei ole ollut.
Smotot kun ostan niin uus akseli vaikka kierretangosta ja sitte tekee sen pitusen ku huvittaa, että mahtuu päätyyn rullat ja vielä pultit perään. Eikös porukat kierretangoista noita akseleita oo tehnyt?

VAYKKiS kirjoitti:Seuraillaan ;)
Kohtahan rupee olee kaikki yyzetat mototis projekteina :lol:

Ite tossa mietinkin vähän että viittiikö laittaa yz topikkia pystyyn kun niitä jo aika paljon, mutta eihä siinä mitään, onhan kotari, husse ja detsiprojujakin paljon. Tää alotusviesti vaikuttaa että aika vähän olis tulossa mutta kaikkea en ole kerennyt vielä lisäämään. Eikä edes tullut mieleenkään kun vasta maanantaina kävin hakemassa tän pyörän.

Ja sitte asiaan. Viikonloppuna kunnollinen pesu ja sen jälkeen alkaa purkaminen. ihan huvikseen vaan kattelee että millasta patenttia löytyy mistäkin. Samalla tutustuu pyörään.

Re: Yamaha YZ Projekti

ViestiLähetetty: 19.5.2011 21:02
Kirjoittanut OziBo_
SuolakurkkuJooseppi kirjoitti:Smotot kun ostan niin uus akseli vaikka kierretangosta ja sitte tekee sen pitusen ku huvittaa, että mahtuu päätyyn rullat ja vielä pultit perään. Eikös porukat kierretangoista noita akseleita oo tehnyt?

Ei kierretanko varmaan kestä. porukat on laittanut ymmärtääkseni akselin läpi (?) Kierretankoa? Akselit onttoja?

Re: Yamaha YZ Projekti

ViestiLähetetty: 19.5.2011 21:05
Kirjoittanut **random**
Ite joskus tein akselin umpinaisesta metallitangosta ja kierteet vaan päihin niin sai kireällekkin. Jostain vissiin vähän normaalia vahvemmasta materiaalista nuo akselit tehdään, mutta eipä ollut perus tangon kanssakaan ongelmia vaikka olikin vain 12mm paksuinen.

Re: Yamaha YZ Projekti

ViestiLähetetty: 19.5.2011 21:29
Kirjoittanut SuolakurkkuJooseppi
Okei, kuvia on nyt ja laitan ne tohon alotusviestiin

Edit: Eli mitkä katsastuskonttorit on ollu rentoja? Kokemuksia?
Mopoaikoina ainakin kun kilvet hain niin Kunnonkatsastuksen katsastaja katto tosi tarkkaan. Vantaankosken katsastuksessa sano että pitäs olla alkuperänen kuristus-sarja jollain todisteilla.

Noh, jos huomenna soittelis eri katsastuspaikkoihi ja kyselis.

Re: Yamaha YZ Projekti KUVIA

ViestiLähetetty: 19.5.2011 22:12
Kirjoittanut wilzun
Harkka luvat saat ainakiin 21kw papereille koska itsekin sain, vähän kyl jännitti viiä niit papereit sinne et mitä sanoo siit 21kw mut ei mitää sanoneet :D

Re: Yamaha YZ Projekti

ViestiLähetetty: 19.5.2011 22:25
Kirjoittanut EtuX
OziBo_ kirjoitti:
SuolakurkkuJooseppi kirjoitti:Smotot kun ostan niin uus akseli vaikka kierretangosta ja sitte tekee sen pitusen ku huvittaa, että mahtuu päätyyn rullat ja vielä pultit perään. Eikös porukat kierretangoista noita akseleita oo tehnyt?

Ei kierretanko varmaan kestä. porukat on laittanut ymmärtääkseni akselin läpi (?) Kierretankoa? Akselit onttoja?

kyllähän niitä tankojakin saa eri lujuusluokkaa jos viittii mennä johonki pulttikauppaan ja sanoo että helvetin kestävää kierretankoa olis hakuses ni eiköhän ne sieltä käteen anna sellasta joka kestää ;) ite oon ainakin muutaman kerran käyttäny kierretankoo akselina kun on hakenu tarpeeks lujaa niin on aina kestäny

Re: Yamaha YZ Projekti

ViestiLähetetty: 19.5.2011 23:04
Kirjoittanut välzy
SuolakurkkuJooseppi kirjoitti:Okei, kuvia on nyt ja laitan ne tohon alotusviestiin

Edit: Eli mitkä katsastuskonttorit on ollu rentoja? Kokemuksia?
Mopoaikoina ainakin kun kilvet hain niin Kunnonkatsastuksen katsastaja katto tosi tarkkaan. Vantaankosken katsastuksessa sano että pitäs olla alkuperänen kuristus-sarja jollain todisteilla.

Noh, jos huomenna soittelis eri katsastuspaikkoihi ja kyselis.

Tattarisuolla muutama todella rento heppu, ja pari taas tiukempia :) mutta kannattaa kokeilla sitä.

Re: Yamaha YZ Projekti KUVIA lisätty

ViestiLähetetty: 20.5.2011 7:26
Kirjoittanut SuolakurkkuJooseppi
Se voi olla etteivät ne kato muuta siitä rek otteesta ku että on oma pyörä, toki varmaa aika tuurista kiinni.

Pärrällä tulee kuitenkin keulittua että ois hyvä jos akselit ois vahvoja. Mistä ihmiset tehneet niitä akseleita?

Joo tattista vois kokeilla. Konekeskolla puhu että malmille joku ois viemässä kakspuolikasta penkkitulosten perusteella.