Minicrossin tekniikka

leipuri32
Liittynyt:
8.2.2016 14:48
Re: Minicrossin tekniikka

ViestiKirjoittanut leipuri32 » 25.9.2016 10:22

Mikä öljy käy tommosee ycf 150yx mootoriin ja jos jaksat voisit laittaa linkatasen
3ero
Liittynyt:
16.11.2016 17:26
Re: Minicrossin tekniikka

ViestiKirjoittanut 3ero » 16.11.2016 18:05

onko kellää tietoa että sopiiko 125cc tarkotetusta tiivistesarjasta alakerrantiivisteet 110cc lifaniin. kun ei noita 110cc täydellisiä tiivistesarjoja oikeen taho löytyä mistään
Leipokii
Liittynyt:
8.4.2017 20:15
Re: Minicrossin tekniikka

ViestiKirjoittanut Leipokii » 8.4.2017 20:21

Olis semmonen homma että yx160 leikkas täydestä laukasta, noh alettiin irrottamaan sylinteriä, eihän se tietenkään irti lähteny. Tulppa aivan sulanut, sulanutta mäntää myös imu ja pakoaukoissa. Millä sylinteri irti? Uus mäntä ja sylinteri kai ~120e eli ei kovin paha.
Laajisxd
Pyörä:
450exc 250kinkki
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
13.2.2007 17:50
Re: Minicrossin tekniikka

ViestiKirjoittanut Laajisxd » 13.8.2017 12:06

Alluzz99 kirjoitti:Tuli ostettua tommonen Zongshen 250cc. runko vaikuttaa paljon paremmalta kun näissä minicrossi rimpuloissa (tiedä sitten?) muttamutta mistä näihin saa kaikkia osia? ja tietoja koneesta ois kiva lukea jostain?? näin ekana tulee mieleen kohta poikki napsahtava kytkinvaijeri ja ilmanputsarin vaahto joka oli repeillyt...

Paljonkohan tässä mahtaa tehoa olla? lähti ku vammanen makuupussista verrattuna näihin luumuihin 110 / 125cc :lol:


et oo näköjään saanu mitään vastausta

onko sulla ilmajäähy vai nestejäähy zongshen? paska runkohan noissa on ja rungon geometria on huonoa esim. iskarien asennot. hyvällä ja pidemmällä takaiskarilla saa vähän paremman mutta iskarin asento on silti väärä. keulaan kannattaa laittaa paksut öljyt. osia saa parhaiten suomesta wandamotorilta ja ulkomailta ebaysta saa jo kaikkea mitä haluaa

tosta koneesta ei löydy tietoa netistä vittu yhtään mistään :D . kuitenkin ihan ok ja kestävä kone kiinalaiseksi pystypyttyiseksi. isolla kaasarilla ja oikeankokoisella imukaulalla saa aika hyvin irti tosta. kannattaa laittaa pitkät välit koska ton koneen luonne on sellanen. jaksaa kiertää loppuun ja kiihtyy jopa paremmin koska ei joudu laittamaan kokoajan isompaa vaihdetta.

kytkinvaijeri kestää mut kaasukahva kannattaa avata ja laittaa sinne paksusti vaseliinia. valot saa tosi helposti laitettua jos haluaa
Arskis_1
Pyörä:
Aprilia Rx 50 -00, Ktm 125 Duke -11, skyteam monkey 50 -13, Aprilia Mx 125
Liittynyt:
13.2.2016 18:19
Re: Minicrossin tekniikka

ViestiKirjoittanut Arskis_1 » 14.10.2017 9:37

Pitäs mankiin saada astetta isompi kone, ja ollu lifanin 150 mietinnässä, mutta mistä mahtaa saada halvimmalla. Toki mielelläni ostan käytettynä jos jollain on myydä ;) Leiponut/hajalla olevakin käy!
Blue95
Pyörä:
Husqvarna Wr 2011
Liittynyt:
22.8.2009 22:09
Re: Minicrossin tekniikka

ViestiKirjoittanut Blue95 » 1.2.2018 19:30

Mikähän mahtaa olla 110cc koneesa vikana, kun lämpösenä alkaa pätkiin ja sammuilee? Venttiilit on säädetty, vaihdettu uus tulppa, cdi-boksi, puola+tulpanjohto ja hattu. Onkohan venttiili palanu?
simok06
Liittynyt:
21.7.2018 20:03
Re: Minicrossin tekniikka

ViestiKirjoittanut simok06 » 23.8.2018 22:29

Moi! Miulla on sellane "zongshen" merkkinen moottori, niin sattuisko lifan 125cc:n osat siihen.


Kiitos valmiiksi! :itku:
RustyKni
Liittynyt:
28.4.2019 21:07
Re: Minicrossin tekniikka

ViestiKirjoittanut RustyKni » 29.4.2019 22:02

Lapset ajelee tuollaisella ilmeisesti aika vanhahkolla 110cc kiinacrossilla ja nyt kun poika on uskaltanut antaa jo enemmän hanaa niin ongelmaksi tuli ketjujen hyppääminen pois ja ketjutkin meni jo poikki. Tässä ei ole ketjuohjuria takahammasrattaan luona eikä myöskään rullaa eturattaan tuntumassa. (Liukupala on.) Takahaarukassa ei ole edes paikkaa ohjurille.

Ketjuohjureitahan saa ostettua, mutta onkohan joitain valmiita "telineitä" olemassa?

Ketjuja mittailin niin jako olisi 1/2"....onkohan nuo siis 420 tai 428 ketjut? Pitänee ilmeisesti mitata rullan leveys... ja tarkistaa mitkä hammasrattaat on? Etuhammasratas on muuten aika "väljän" oloisesti paikallaan eli liikkumavaraa on jonkin verran? Onko se ok? Edit: hammasratttaat on 14 ja 37 ja 420 merkinnällä.

Edit: tarkennettu, onkohan tämä väärällä alueella...jostain varmaan löytyy näiden kiinacrossien tekniikkatopikki?
WillYo
Liittynyt:
16.6.2019 19:12
Re: Minicrossin tekniikka

ViestiKirjoittanut WillYo » 16.6.2019 19:27

Tilanne seuraava:
Tuli pojalle ostettua joitain vuosia vanha BSE 125cc minicrossi. Pyörä pelaa muuten ok mutta kaasua ku n antaa niin ensin hieman miettii ennenkuin ottaa kierroksia ja täyskaasulla pätkii kovasti eikä kierrä tasaisesti. Myös kun avaa kaasua puoleen väliin ja siitä yli niin "booaa" ja yskii. Ei siis kierrä alhaalta ylös saakka puhtaasti vaan enempi tai vähempi miettii ja yskii. Onko jotain perus säätöä kaasariin josta lähteä rakentamaan? Minkä kokoiset suuttimet tulisi hommata? Kaasari on Mikuni VM22. Venttiilit jo säädin ja ajoituksen tarkistin ja ne ok. Neula oli edellisen omistajan jäljiltä niin ylhäällä kuin mahdollista eli sokka alimmassa lovessa. Nostin sokkaa toiseksi ylimpään hahloon eli laskin neulaa mutta enhuomannut että olisi ollut ainakaan kovin paljoa vaikutusta. Täytyy varmaan ottaa ja purkaa kaasari ja putsata kaikki perusteellisesti.
Juhis75
Liittynyt:
29.8.2019 12:10
Re: Minicrossin tekniikka

ViestiKirjoittanut Juhis75 » 29.8.2019 12:15

Ten7 rfz 125

Edessä Ilmaiskarit, paljonko painetta?

Kuka huoltaa, olisiko jotain iskaripaja suosituksia ketkä huoltaa näitä minimotejen keppejä?

Suomessa tuntuu olevan tuntemattomampi merkki tämä Ten7....mistä osia?
Mankkimies
Liittynyt:
29.9.2019 21:38
Re: Minicrossin tekniikka

ViestiKirjoittanut Mankkimies » 15.4.2020 15:04

Sopiiko BSE 125cc linhain 140cc sylinteri?BSE ostettu 2018
Mankkimies
Liittynyt:
29.9.2019 21:38
Re: Minicrossin tekniikka

ViestiKirjoittanut Mankkimies » 15.4.2020 17:09

Mankkimies kirjoitti:Sopiiko BSE 125cc linhain 140cc sylinteri?BSE ostettu 2018

BSE on on mallia PH02 eli siinä on ilmeisesti BSE oma moottori mutta minulla ei ole tietoa mikä 140cc sylinteri siihen sopii ,kaverilla olisi 140cc sylinteri johon sopii 56mm mäntä.olis kiva tietää vielä männäntapin hakaisija
Mankkimies
Liittynyt:
29.9.2019 21:38
Re: Minicrossin tekniikka

ViestiKirjoittanut Mankkimies » 17.4.2020 14:55

Mankkimies kirjoitti:
Mankkimies kirjoitti:Sopiiko BSE 125cc linhain 140cc sylinteri?BSE ostettu 2018

BSE on on mallia PH02 eli siinä on ilmeisesti BSE oma moottori mutta minulla ei ole tietoa mikä 140cc sylinteri siihen sopii ,kaverilla olisi 140cc sylinteri johon sopii 56mm mäntä.olis kiva tietää vielä männäntapin hakaisija

Eikö ketään ole laittanut isompaa sylintriä 125cc BSE
Cursed
Liittynyt:
7.7.2020 10:15
Re: Minicrossin tekniikka

ViestiKirjoittanut Cursed » 7.7.2020 10:20

Tietäskö kukaan mikä on tuossa mun thumpstar 160cc kun kytkin luistaa isommilla vaihteilla? :nolo:
ChubaS
Liittynyt:
24.7.2020 22:22
Re: Minicrossin tekniikka

ViestiKirjoittanut ChubaS » 24.7.2020 22:32

Sähköt on hukassa ktm 50 minissä. Koneena on Morinin s5-e. Onko kellään tietoa tai ohjetta, kuinka tuohon kikottimeen säädetään sytytys?