Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

Nopeus-ja kiihtyvyyskilpailu

Paikkakunta:
Suur-Tampere
Liittynyt:
5.12.2001 2:00

ViestiKirjoittanut Erkka » 17.6.2009 11:15

Betaversio kirjoitti:Kiihdytysajat pitää ottaa kunhan kerkeää. Voi olla kyllä hieman vaikeaa saada kunnon aikaa työntäen mopo käyntiin. Pitää kattoo miten tekee. Ja jos jotain aikoja otan, kyllähän ne sama on julkaistakin :)

Otat nääs jonkun vakiomatkan jonka aloituspisteeseen rullaat ykkösvaihteella vakionopeudella.

Kunto kasvaa työntämällä :)
Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 2:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 17.6.2009 11:25

vaaleanruskeahan on vielä ihan ok. Valkoinen tai harmaa on liian laiha/kuuma.
Paikkakunta:
Tunturinkierrättäjän kylä
Liittynyt:
14.2.2002 2:00

ViestiKirjoittanut Nalle Puch » 24.6.2009 2:31

Tuloksia mulla ei ole edelleenkään, mutta tässä viimeinkin edes raporttia aiheeseen liittyvästä "entisöintiprojektista". Laittakaahan muutkin raporttia ja kuvia tekemisistänne.
Ehkä viritin, ehkä en. So not, pääasia että mopo kulkee! --- Tehty mikä tehty ja 15 heppaa tuli. ---Vannehopeanuoli & Hevonperse Racing!
Paikkakunta:
kajaani
Liittynyt:
27.12.2004 20:17

ViestiKirjoittanut noen » 26.7.2009 17:05

mites ois jos laittelisitte kiihtyvyys aikoja tolla racechronolla mitattuna ?

http://www.racechrono.com/

useilla löytyy kuitenkin sopiva puhelin ja gepsejäkin taitaa olla ? mittaa kuitenkin suht tarkasti samoilla säädöillä. ?
mutta haittaako se menoa ??
Paikkakunta:
Tunturinkierrättäjän kylä
Liittynyt:
14.2.2002 2:00

ViestiKirjoittanut Nalle Puch » 18.2.2010 22:10

Ehtoota. Vilkaisin tuota kisan tuloslistaa. Siinä "Pro-modified" -luokassa olevat jt-87, Suzuki S(?) P+50cc Casereed ja G-sus, Tunturi Hopper 74cc ei mun mielestä ole pro-modeja, vaan jt:n Suiza olisi ilmajäähy alle 55cc ja G-susin Tuna olisi vesijäähy alle 80cc. Esimerkiksi itse rakennettu vesijäähy alkais mun mielestä olemaan sitä "pro-modia". Tosin en nyt löytänyt kummankaan laitteen galleriaa, kun tuloslistassa ei ole niihin linkkejä. Voihan olla, että noiden laitteiden virityspuoleen liittyy sittenkin jotain überhaitek-ratkaisuja, joita en vaan muista?
Ehkä viritin, ehkä en. So not, pääasia että mopo kulkee! --- Tehty mikä tehty ja 15 heppaa tuli. ---Vannehopeanuoli & Hevonperse Racing!
Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 17:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 19.2.2010 8:32

Nalle Puch kirjoitti:Ehtoota. Vilkaisin tuota kisan tuloslistaa. Siinä "Pro-modified" -luokassa olevat jt-87, Suzuki S(?) P+50cc Casereed ja G-sus, Tunturi Hopper 74cc ei mun mielestä ole pro-modeja, vaan jt:n Suiza olisi ilmajäähy alle 55cc ja G-susin Tuna olisi vesijäähy alle 80cc. Esimerkiksi itse rakennettu vesijäähy alkais mun mielestä olemaan sitä "pro-modia". Tosin en nyt löytänyt kummankaan laitteen galleriaa, kun tuloslistassa ei ole niihin linkkejä. Voihan olla, että noiden laitteiden virityspuoleen liittyy sittenkin jotain überhaitek-ratkaisuja, joita en vaan muista?


Nojoo, otin vapaudeksi tulkita sääntöjä sen mukaan että kyseessä on Pro-modified kummassakin tapauksessa, kun ei edes vesijäähy alle 80cc luokkaa ole määritelty?

Olisiko siis sääntöjen tarkennusten paikka? Keskustelua käyntiin vain.
Dank memes melt steel beams.
Paikkakunta:
Tunturinkierrättäjän kylä
Liittynyt:
14.2.2002 2:00

ViestiKirjoittanut Nalle Puch » 23.3.2010 20:32

Tume34 kirjoitti:
Nalle Puch kirjoitti:Ehtoota. Vilkaisin tuota kisan tuloslistaa. Siinä "Pro-modified" -luokassa olevat jt-87, Suzuki S(?) P+50cc Casereed ja G-sus, Tunturi Hopper 74cc ei mun mielestä ole pro-modeja, vaan jt:n Suiza olisi ilmajäähy alle 55cc ja G-susin Tuna olisi vesijäähy alle 80cc. Esimerkiksi itse rakennettu vesijäähy alkais mun mielestä olemaan sitä "pro-modia". Tosin en nyt löytänyt kummankaan laitteen galleriaa, kun tuloslistassa ei ole niihin linkkejä. Voihan olla, että noiden laitteiden virityspuoleen liittyy sittenkin jotain überhaitek-ratkaisuja, joita en vaan muista?


Nojoo, otin vapaudeksi tulkita sääntöjä sen mukaan että kyseessä on Pro-modified kummassakin tapauksessa, kun ei edes vesijäähy alle 80cc luokkaa ole määritelty?

Olisiko siis sääntöjen tarkennusten paikka? Keskustelua käyntiin vain.

Täälläkin keskustelu käy niin mahdottoman kiivaana... Sano nyt Beta edes jotain kun taidat olla langoilla. ;)
Ehkä viritin, ehkä en. So not, pääasia että mopo kulkee! --- Tehty mikä tehty ja 15 heppaa tuli. ---Vannehopeanuoli & Hevonperse Racing!
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 8:56

ViestiKirjoittanut Betaversio » 23.3.2010 20:51

Noniinno. Ehkä koko pro-modia ei tartteis edes olla. Mieluummin vain 55cc vakiopytty, 55cc ja 80cc luokat.

Kun tätä kisanpoikasta pistettiin pystyyn, oli ideana vaan pistää samaan paikkaan eri kokoonpanoilla saatuja tuloksia, mutta porukka lakkaa rakentamasta ja kirjottelemasta. Eli turha mitään oikeita luokkajakoja tehdä, kunhan vain suurinpiirtein kuutiotilavuuden mukaan kattoo. Sehän se loppupeleissä oikeesti ratkaisee että paljonko sitä tehoa saa irti. Ilmajäähy ei sinällään ole este ja sitten kun se on, on moottori muutenkin niin kireä että jäähdytystavan muutos on ns. pieru saharassa.

Tietenkin sitten kun (!) saadaan 20 eri mopoa kisaan mukaan, pitää tarkennuksia ruveta tekemään, mutta nykyisillä viidellä tuloksella ei kovin suurta painoarvoa tartte antaa luokkajaolle. :roll:
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Paikkakunta:
Tunturinkierrättäjän kylä
Liittynyt:
14.2.2002 2:00

ViestiKirjoittanut Nalle Puch » 28.3.2010 17:34

Betaversio kirjoitti:Noniinno. Ehkä koko pro-modia ei tartteis edes olla. Mieluummin vain 55cc vakiopytty, 55cc ja 80cc luokat.
Jep. Ja ehkä monilla into loppui, kun Sarvi nosti riman aika ylös tuuppaamalla 120 rikki. ;) No eiköhän se tästä kevään mittaan ala kisa piristymään... toivotaan.
Ehkä viritin, ehkä en. So not, pääasia että mopo kulkee! --- Tehty mikä tehty ja 15 heppaa tuli. ---Vannehopeanuoli & Hevonperse Racing!
Paikkakunta:
Tunturinkierrättäjän kylä
Liittynyt:
14.2.2002 2:00
Re: Nopeus-ja kiihtyvyyskilpailu

ViestiKirjoittanut Nalle Puch » 23.6.2011 17:24

Jahas, Rossipoika parantaa tahtia (93km/h). Satanen lähestyy. Hyvä.
Ehkä viritin, ehkä en. So not, pääasia että mopo kulkee! --- Tehty mikä tehty ja 15 heppaa tuli. ---Vannehopeanuoli & Hevonperse Racing!
Paikkakunta:
Tunturinkierrättäjän kylä
Liittynyt:
14.2.2002 2:00
Re: Nopeus-ja kiihtyvyyskilpailu

ViestiKirjoittanut Nalle Puch » 20.7.2011 9:07

Yksinpuhelu jatkuu...

Hatunnoston arvoinen teko N2O:lta - eka noteeraus ”vakiopyttysarjaan” eli Vakiopytty-Classic-50cc: Suzuki S1 vakiopytty - 69km/h. Onkohan muuten läppäpytty vai vanhempi mäntäohjattu?
Muoks: N2O kertoi, että sylinteri on mäntäohjattu

PV-Patu kärkisijalle sarjassa Classic-50cc: Suzuki PV p+50 (vai Nakkilan RM?) - 95km/h. Hienosti kulkee ja satanen lähestyy! Muoks: Pv-Patu kuittasi, että tämä pytty on "se sama" Nakkilan RM.

Toistan itseäni, eli viesti menneisyydestä (tämän aiheen varhaisilta sivulta):
Nalle Puch kirjoitti:Kilpailuun osallistuvien laitteiden vertailun helpottamiseksi ehdotan, että jokaisesta tuloslistan tuloksesta olisi linkki galleriaan, josta löytyy kyseisen mopon speksejä sekä kuvia moposta ja sen osista sen verran kuin rakentelija niitä haluaa esitellä. Osallistuja koostaisi galleriaansa haluamansa kuvat teksteineen ja asian selkeyttämiseksi olisi hyvä, jos samassa galleriassa ei olisi muiden mopojen ja osien kuvia. Sitten linkki Tumelle, joka voi liittää linkin tuloslistaan.
-> näin tuloslistassa olevaa riviä (esim. "PV-Patu 105 km/h") tekstiä klikkaamalla saisi lisätietoa projektista... kätevää ja mukavaa? ;)


Sitten vielä sarjojen nimistä: joskus tässä keskustelussa aiemmin todettiin, että 50cc pytyille on hyvä sallia vähän porausvaraa, ettei iskutilavuus mene yli rajan kun sen porauttaa kerran-kaksi ylikokoon. Eli iskutilavuuden raja on 50cc luokissa kuitenkin alle 55cc. Tuota porausvara-asiaa ei kuitenkaan voi päätellä aloitusviestiä lukemalla, joten olisikohan syytä muuttaa noiden 50cc sarjojen nimet väärinkäsitysten välttämiseksi seuraavasti:

Vakiopytty-Classic-50cc -> Vakiopytty-Classic-55cc
Classic-50cc -> Classic-55cc:

Lopuksi vielä lisää toistoa:
Nalle Puch kirjoitti:So not, tuloksista riippumatta hatunnoston ansaitsee jokainen, joka saa ylipäänsä jotain rakennettua, dokumentoitua, mitattua ja vielä raportoitua tänne saakka.
Viimeksi muokannut Nalle Puch päivämäärä 27.7.2011 10:18, muokattu yhteensä 1 kerran
Ehkä viritin, ehkä en. So not, pääasia että mopo kulkee! --- Tehty mikä tehty ja 15 heppaa tuli. ---Vannehopeanuoli & Hevonperse Racing!
Paikkakunta:
Tunturinkierrättäjän kylä
Liittynyt:
14.2.2002 2:00
Re: Nopeus-ja kiihtyvyyskilpailu

ViestiKirjoittanut Nalle Puch » 27.7.2011 10:15

Siirrän tänne kilpailua koskevan kysymyksen ja vastauksen toisesta aiheesta.

Slerpa_ kirjoitti:Pari kysymystä tohon pro-puolen kilpailuun liittyen:

1. Pitääkö minun laittaa kiihdytyksestäni joku videopätkä/vastaava johonkin, josta kattotaan tulos, vai riittääkö se, että mittaan tuloksen ja ilmotan tänne?

2. Miten pitkän matkan saan käyttää kiihdytykseeni suunnilleen metreissä?

Voisi itekkin laittaa tulokseni tänne jahka kun saan ton romun liikkeelle.

Matkat ovat 150 m ja/tai 200 m. Mitään pakkoja ei tunneta. Tulos riittää. Jokainen kisaaja voi parhaan kykynsä ja omantuntonsa mukaan hoitaa käytännön järjestelyt (mopon rakentamisesta tasaisella maalla sijaitsevan testipätkän löytämiseen ja 150m/200m pätkien merkintään sekä ajanottoon). Videota voi laittaa jos huvittaa/onnistuu/osaa. Mielellään kuvia ja tarinaa moposta ja virityksestä.
Ehkä viritin, ehkä en. So not, pääasia että mopo kulkee! --- Tehty mikä tehty ja 15 heppaa tuli. ---Vannehopeanuoli & Hevonperse Racing!
Pyörä:
Suzukeja:S1, PV, DS80
Paikkakunta:
Polvijärvi
Liittynyt:
5.9.2009 20:25
Re: Nopeus-ja kiihtyvyyskilpailu

ViestiKirjoittanut jt-87 » 14.8.2012 21:35

200m eli 1/8mailin kiihtyvyyskilpailuun minulla taitaisi olla melko pitävät tulokset:
Kuva

Ja vielä video kyseisestä kiihdytyksestä:
http://www.youtube.com/watch?v=Gj0Z-dvofb4&feature=youtu.be
Elikkäs se jälkimmäinen

Tekniikkana reilulla kädellä viilattu uusivaluinen 74cc power+, itse tehty putki, 24mm Mikuni, muutaman millin laskettu kansi paljealueella, viisi vaihdetta ja liian pitkät välit(14-35) ... ja tietenkin erittäin virtaviivainen ohjaustanko ja penkki :lol:

Kuva
Blairexhaust putken profiililla: http://www.mediafire.com/view/?ttd6lvvggt84v75
Myytävänä Pako- ja imulaippoja PV:seen!
Liittynyt:
12.12.2004 17:10
Re: Nopeus-ja kiihtyvyyskilpailu

ViestiKirjoittanut Sarvi-Perkele » 15.8.2012 17:00

Kelpaako kiihdytystulokset 90-luvulta..? Pöytäkirjat on kyllä jossakin tallessa, kun vaan löytäisi.
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
Paikkakunta:
Tunturinkierrättäjän kylä
Liittynyt:
14.2.2002 2:00
Re: Nopeus-ja kiihtyvyyskilpailu

ViestiKirjoittanut Nalle Puch » 15.8.2012 18:12

Sarvi-Perkele kirjoitti:Kelpaako kiihdytystulokset 90-luvulta..? Pöytäkirjat on kyllä jossakin tallessa, kun vaan löytäisi.
No miksei kelpais jos vaan kuitti löytyy :)
Ehkä viritin, ehkä en. So not, pääasia että mopo kulkee! --- Tehty mikä tehty ja 15 heppaa tuli. ---Vannehopeanuoli & Hevonperse Racing!