Nopeus-ja kiihtyvyyskilpailu

Hariz
Pyörä:
Stunt F4i, PV
Paikkakunta:
Kuusamon Diktaattorinenhallitus
Liittynyt:
2.2.2005 18:56

ViestiKirjoittanut Hariz » 9.11.2007 14:45

Mulle nyt ei oo avautunu vielä se että aiotteko järjestää jonkin tapahtuman missä proviri gurut ottaa toisistaan mittaa? Vai voiko tänne esittää omia LUOTETTAVIA tietoja esim. tuon 400m matkan kiihytys ajasta?
Zam64
Liittynyt:
31.10.2004 7:57

ViestiKirjoittanut Zam64 » 9.11.2007 15:08

Nalle Puch kirjoitti:
Tämmöstä näin ensi alkuun. Älkääkä jampat alkako kinata että kuinka kovaa enturon pytyllä pääsee viilaamatta. Ainakaan ennen kuin on näyttää GPS-tuloksia.


oleellista mun mielestä on tietää loppunopeus tarkasti (GPS tai påliisin todiste asiasta) ja speksi millä se on tehty.

niin ja mun mielestä tää ketju ehkä pitäis olla kyllä pro tunareiden puolella...sillä ehkä saattais olla vaikutusta tulosten oikeellisuuteen ja juupas-eipäs keskustelujen kanssa.
...Er houston we have a problem here...
Import
Liittynyt:
29.8.2006 17:25

ViestiKirjoittanut Import » 9.11.2007 15:25

kiljubuu. kirjoitti:Mun mielest uusenduroille vois olla jokin yli 50cc luokka. Sieltä voisi löytyä enemmän kunnon virittäjiä kun vakiopyttyjen luokasta.


Se kenellä on eniten rahaa, voittaa. Järkevää? Siihen saa meneen tuhansia euroja, ja sen jälkeen omilla muutoksilla ei paljoo ole sijaa.

Mitä väliä on että paljon muokkaamaton pytty menee, kun sitä kuitenkin muokataan? Vakiopyttyjä uusenskoissa on muutamaa erilaista, ja muokkaamalla niiden kaikkien erot tasoittuu. Virityspotentiaali tulee omasta päästä eikä alkuperäisistä muodoista.

Ja eiköhän sitten "kilpailun" lopuksi osallistujat kokoonnu ja otetaan IRL kiihdytyskilpailua ja mitataan huippunopeus.
kiljubuu.
Paikkakunta:
turku
Liittynyt:
2.1.2007 14:21

ViestiKirjoittanut kiljubuu. » 9.11.2007 15:31

no aika vähän täältä löytyy vakiopyttyjen muokkaajia. sitä ny lähinnä tässä ajattelin.
Ja perään ny vie että jos joku haluaa muokata vakiopyttyänsä am6:sen tai uuden mallin rabasan konee ja haluaa säästää alkuperäsen nii multa saa juuri poratun uudella männällä olevan am6 pytyn ja vähän ajetun rabasan pytyn : D
http://www.motot.net/talli/nayta.php?id=53617
http://www.motot.net/talli/nayta.php?id=49495
Import
Liittynyt:
29.8.2006 17:25

ViestiKirjoittanut Import » 9.11.2007 15:37

Löytyykö täältä sitte viripyttyjen muokkaajia enemmän? Niihin on paljon vähemmän asiaa perusperteillä.
Höylä
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
29.4.2004 15:25

ViestiKirjoittanut Höylä » 9.11.2007 15:45

äkkiä nyt tämän topikin siirto sinne pro puolelle...
"voishan sen maalatakki, muttei se yhtään sen kovempaa menis."
Coke©
Liittynyt:
5.11.2005 23:39

ViestiKirjoittanut Coke© » 9.11.2007 15:57

Sora00 kirjoitti:Itse olisin ainakin kiinnostunut Am6 ja Rabasan mottien kiihtyvyydestä (Ja samalla huippunopeudesta), mutta kun yleisesti mittaustulos on luokkaa "100 suuttimella, 120 teharilla".

Miksei voisi olla luokka "Newpower 50cc/6vaihdetta"?

Jatkakaa modet vain samaa linjaa, Itse en ainakaan tahdo kuulla yhdestäkään mittarilukemasta tai ns. "arviosta".
Itsekkin sillä kannalla että näillä 6-vaihteisilla ajoneuvoilla olisi omat luokkansa
Säästä luontoa - Aja takapyörällä
vezcu
Pyörä:
Honda CB 125 T
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
7.9.2006 17:58

ViestiKirjoittanut vezcu » 9.11.2007 16:50

Entäs mitä tapahtuisi jos sääntöihin lisättäisiin, että pitää olla mäntäohjattu taikka että läppäsysteemi on itse rakennettu. Silloin ainakin karsisi uusendurot pois. Tai sitten vaikka pyörälle jokin yläikäraja tms?
MYYDÄÄN HONDA CB 125 T, ota yhteyttä YV:llä !!
Höylä
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
29.4.2004 15:25

ViestiKirjoittanut Höylä » 9.11.2007 18:17

vezcu kirjoitti:Entäs mitä tapahtuisi jos sääntöihin lisättäisiin, että pitää olla mäntäohjattu taikka että läppäsysteemi on itse rakennettu.


tai vielä lisäksi ettei saa viilata...:P

tuo sääntöhän karsisi myös pv:n uudemman vakioläppiksen pois...

eiköhän ne ole paras rajata vesi tai ilmajäähy, alle tai yli 55cc (pelkkä 50cc rajaa liika monta pyttyä pois tuohon pienimpään sarjaan, eli jokainen kerran porattu pytty on jo yli 50 cc) 55cc taas ei vielä kuutioilla tehdä sitä tehoa paljon paskaakaan...

mulla on oma lehmä ojassa, kun ei ole ainuttakaan vakio kokoista moponpyttyä...

kyllä mä ainakin aksulla kisaan mielelläni uusenskoja vastaan ;)
Viimeksi muokannut Höylä päivämäärä 9.11.2007 18:22, muokattu yhteensä 1 kerran
Import
Liittynyt:
29.8.2006 17:25

ViestiKirjoittanut Import » 9.11.2007 18:22

Niin, kompensoiskohan ilmajäähy-virittäjien taito sen uusenskan reilun etumatkan antavan tekniikan. ;) Edelleenkin ehdotan että uusenskoista (jos edes otetaan mukaan) kiellettäisiin isommat pytyt, että ei mene rahalla kilpailuksi.
kales
Paikkakunta:
Säkylä
Liittynyt:
17.2.2005 17:03

ViestiKirjoittanut kales » 9.11.2007 18:31

niin missäs tällänen kilpailu pidetään? Olis ihan kiva tulla tigerilla koittaa tota kuninkuusluokkaa...
My Tunturi Tiger is Fantasticô!
Sora00
Paikkakunta:
Kalajoki
Liittynyt:
18.5.2006 21:51

ViestiKirjoittanut Sora00 » 9.11.2007 19:25

Atech kirjoitti:Niin, kompensoiskohan ilmajäähy-virittäjien taito sen uusenskan reilun etumatkan antavan tekniikan. ;) Edelleenkin ehdotan että uusenskoista (jos edes otetaan mukaan) kiellettäisiin isommat pytyt, että ei mene rahalla kilpailuksi.


No haittaako tuo, jos jollakin on massia ja intoa pistää sitä mopohon, niin mun puolesta siittä vain. Kunhan vain mittaustulokset ovat luotettavia.

Omasta mielestäni ois järkevä luokitella nämä "uusenskat" vain omaan luokkaan, joissa ois 50cc (tai 55cc), 80cc ja pro mod.

Eihän tämän kisan tarkoituksena ole katsoa kenellä on paras ja kovakulkuisin mopo, vaan vertailla tuloksia keskenään?

Mikäs sen hauskempaa kuin rakentaa mopoa hampaat irvessä tietän että joku uusenska pistää moponsa kyykkyyn vain rahalla ^^
#Viritetty.com @ quakenet | Sinne ne pro virittäjät menneet on!
<Zone1>"Pa*kanjauhannan oppipoika. Tuleva pro ja suuri guru"
<Punkki-> mee johki paskatunkioo nuitte kaavojes ja dynojes kans
Eetu96
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
27.6.2007 20:01

ViestiKirjoittanut Eetu96 » 9.11.2007 20:14

Täytyy vissiin yrittää kasata tosta joku 50cc poweri paketti ja kokeilla miten sillä pärjätään.
Kannattaisiko noissa vertailuissa sitten ottaa huomioon
kuskin+mopon yhteismassa? Meinaan vaan että on se vähän eri asia jos 50kg kuski vetäsee huipuiksi 90km/h kuin että 105kg kuski vetäsee taas 85km/h.
Höylä
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
29.4.2004 15:25

ViestiKirjoittanut Höylä » 9.11.2007 20:25

Eetu96 kirjoitti:Täytyy vissiin yrittää kasata tosta joku 50cc poweri paketti ja kokeilla miten sillä pärjätään.
Kannattaisiko noissa vertailuissa sitten ottaa huomioon
kuskin+mopon yhteismassa? Meinaan vaan että on se vähän eri asia jos 50kg kuski vetäsee huipuiksi 90km/h kuin että 105kg kuski vetäsee taas 85km/h.


painosta ei tuu tasoituksia...

mulla on uusenskoja vastaan se etu, että mopo painaa alle 50 kg, vaikka itse painankin 115 kg...olen siis samalla viivalla painon suhteen n. 60 kg enska kuskin kanssa...
"voishan sen maalatakki, muttei se yhtään sen kovempaa menis."
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 9.11.2007 21:42

Nyt siirtyy tämä topiki pro-viripuolelle. Pahoittelen.

Ei tätä kisaa "Järjestetä", tämä vain on lähinnä käynnissä täällä motot.netissä, ja ihmiset postailkoot tuloksia.
Dank memes melt steel beams.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista