Nopeus-ja kiihtyvyyskilpailu

Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34
Nopeus-ja kiihtyvyyskilpailu

ViestiKirjoittanut Tume34 » 8.11.2007 11:53

Nalle Puch kirjoitti:
Sarvi-Perkele kirjoitti:...en pitäs kyllä minkäänlaisena ongelmana sitä satasen ylitystä. 20 mm kaasari, hiukan tiukennettu kansi, kanavien avarrus (tuskin tarvii tässäkään edes huuhteluihin kajota), ja jos vielä oikein mitoittas putken ko. pytylle. Tuossa kevätpuolella voin vaikka ihan demonstraatioksi moisen paketin kasata, ja julistetaan nyt tässä julkisesti ja heti alkuunsa tavoitteeksi vaikka se 110 kmh, että hommassa säilyy edes jonkinmoinen mielenkiinto.

Hyvä, saadaan kunnon vertailupohjaa. Muutenkin olisi asiallista jos mahdollisimman moni voisi laittaa raporttia ajokkinsa suorituskyvystä (huippunopeus, kiihtyvyys ja parhaimmillaan jopa dynotulos) ja tietysti se, millä patenteilla ja vireillä homma on toteutettu. Ja siis asiallisesti mitattuna ja dokumentoituna kuten esim. Sarven 75cc Power+ -projekti. Yritän itsekin kantaa korteni kekoon jossain vaiheessa.

Itse aion "osallistua" ainakin seuraavassa "luokassa":

Vakiopytty-Classic 50cc
- alle 50cc
- ilmajäähy
- enintään 4 vaihdetta
- mopediksi rekisteröidyn moottorin lohkot
- saman mopediksi rekisteröidyn moottorin alkuperäinen sylinteri

Ja jos joku kysyy että mistä tuo "luokka" tulee, niin hatusta...


Noniin, eiköhän tässä ollut jo topikin idea selvä; Katsotaan "kuka on kukin". DIY-teharitopikissa tästä on jauhettu enemmänkin, niin aika voisi olla kypsä omalle topikilleen.

"Säännöt" ovat ylhäällä, eli Listataanpas luokat ylös:

Vakiopytty-Classic 55cc:

Vakiosylinteristä tehdylle olisi mun mielestä hyvä olla olla oma "luokka", koska vakiokiuas on vanhoissa ilmajäähyrohjoissa kuitenkin vähän tai usein tuntuvastikin haastavampi aihio kuin monet tarvike- tai viripytyt.

Eli mopon vakiopytyllä mennään.

Classic 55cc:

Jos taas sylinteri on muu kuin kyseisen koneen alkuperäinen (esim. Suzukin tapauksessa vaikka Power+).

50cc koneiden 2 eri luokkaa ei tietenkään estä vertailemasta Classic 55cc ja
Vakiopytty-Classic 55cc -luokkien tuloksia keskenään. Paremmat eväät 50cc "yleisen sarjan voittoon" lienee kuitenkin Classic 55cc -luokan mukaisella rassilla.

Classic-80cc ja pienemmät:

Sama kuin Classic-55cc mutta suuremmilla tilavuuksilla. Iskutilavuus kuitenkin rajoitettu 80cc

Pro-modified:

Itsetehdyt nestejäähdytteiset ja vastaavat hienoudet, kuutiotilavuus vapaa. Kovimmista kovimmat värkit siis

Kaikissa luokissa sääntönä pätee uusenduroiden totaalinen poissulkeminen. Eli Minarelli AM6 ja Rabasakoneisilla ei ole mitään asiaa tähän topikiin. Jos kannatusta on, niille voi perustaa omankin topikinsa. Nykyisellään turha sotkea niitä vanhempiin mopoihin, suurempien konfliktien välttämiseksi.

Mittaustulokseksi kelpaa tutkalukema (joskin poliisien mukaanhärkkimistä mittaustuloksen hankkimiseen en suosittele), tai GPS-mittaus.

Nalle Puch idean isänä tarkastakoon ja hyväksykööt/olkoot hyväksymättä topikin :). Ideanahan on siis oppia ja pitää hauskaa, ei niinkään täysin vakavamielinen kisailu.

Ja tosiaan, Herra Burt Munron muistolle, henkilöä suuresti kunnioittaen. Ken ei herraa tiedä...

http://en.wikipedia.org/wiki/Burt_Munro
http://www.indianmotorbikes.com/feature ... /munro.htm

edit: Tekstiä ja sääntöjä korjailtu 8.11.07 n.14:00. Samoin "kiihtyvyyskilpailu" lisätty, eli samat luokat pätevät, rinnalla kuitenkin 150 metrin ja 200 metrin kiihdytystulokset.

edit:

Rankinglista - huippunopeudet:

Vakiopytty-Classic 55cc:

1(kunnes toisin määrätään).Betaversio Tunturi DX - 100km/h - Mittaustapa matemaattinen laskutoimitus. Eli Betaversio mukana jäniksenä, ei siis hallitse mitään sijoitusta toistaiseksi.

Classic-55cc:

1.PV-Patu Suzuki PV RM - 95 km/h
#.LohiS Suzuki PV p+50 - 90,1 km/h - Sigma
2.SuzukiPv^^ Suzuki PV p+50 - 82 km/h - GPS
3._rieska_ Suzuki PV p+50 - 79,2 km/h - GPS
4.Tume34 Suzuki R p+50 - 78 km/h - GPS

Classic-80cc ja pienemmät:

1.DraGma Suzuki PV P+ 50,8 mm - 122,74 km/h - GPS
2.Sarvi-Perkele Suzuki S p+80 - 121 km/h - GPS
3.jt-87 Suzuki PV p+80 - 111,7 km/h - GPS
4.Tuge, Solifer SM metrakit 75cc - 105 km/h - GPS

Pro-modified:

Ei tuloksia vielä
Viimeksi muokannut Tume34 päivämäärä 8.11.2007 14:55, muokattu yhteensä 1 kerran
Dank memes melt steel beams.
Nalle Puch
Paikkakunta:
Tunturinkierrättäjän kylä
Liittynyt:
14.2.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Nalle Puch » 8.11.2007 13:21

Tume, hyvä että teit tämän uuden topikin (itse myöhästyin vähän). Saisitko vielä siirrettyä tähän topikkiin tätä asiaa sivuavat toisaalla (tehoputki-topikissa) kirjoitetut viestit, ettei niitä tarvitsisi sitten enempää etsiskellä?

Edit:

Mun mielestä noista luokkia voisi olla Vakiopytty-Classic 50cc ja Classic 50cc lisäksi
Classic 80cc. Mun mielestä "alle 80cc" on selkeämpi / parempi kuin "yli 60cc". Muuten Suikkanen rakentaa 125cc ilmajäähyn Puchin lohkoihin... ;)

Ja enduroista sen verran että mun puolesta niidenkin tuloksia saa vertailla tämän topikin puitteissa, vaikka itse harrastankin vain vanhoja ilmajäähyjä (tai no... Pucheja pelkästään). Mutta jos koneessa on nestejäähy tai enempi kuin 4 vaihdetta niin se ei sovi näihin Classic-sarjoihin, vaan sitten johonkin muuhun.

Ja Pro Modified - vai mikä se olis... pitäiskö jakaa myös luokkiin iskutilavuuksien mukaan? Tai no, toistaiseksi noita on tai on tulossa ilmeisesti vain Suikkasella ja Kaarlolla ja molemmat siinä 70cc paikkeilla... itse en puutu tohon pro-hommaan sen enempää, päättäkööt ne joita asia koskee. ;)

Mitä jury on näistä mieltä?

Sarvi laittoi toiseen topikkiin hyviä ajatuksia ja kysymyksiä sääntörajoihin liittyen. Odotan ensin josko vaikka ne viestit saisi tähän topikkiin ja laitan sitten kommentteja niihin.

Ai niin, oliskohan kuvaavampi topikin nimi ...nopeus- ja kiihtyvyyskilpailu? tjsp
Ehkä viritin, ehkä en. So not, pääasia että mopo kulkee! --- Tehty mikä tehty ja 15 heppaa tuli. ---Vannehopeanuoli & Hevonperse Racing!
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 8.11.2007 14:50

Nalle Puch kirjoitti:Tume, hyvä että teit tämän uuden topikin (itse myöhästyin vähän). Saisitko vielä siirrettyä tähän topikkiin tätä asiaa sivuavat toisaalla (tehoputki-topikissa) kirjoitetut viestit, ettei niitä tarvitsisi sitten enempää etsiskellä?


Muuten kyllä, mutta moderaattorin ohjauspaneelissa on jotain häikkää, ei suostu avaamaan topikeja moderointitilassa.

Nalle Puch kirjoitti:Edit:

Mun mielestä noista luokkia voisi olla Vakiopytty-Classic 50cc ja Classic 50cc lisäksi
Classic 80cc. Mun mielestä "alle 80cc" on selkeämpi / parempi kuin "yli 60cc". Muuten Suikkanen rakentaa 125cc ilmajäähyn Puchin lohkoihin... ;)

Ja enduroista sen verran että mun puolesta niidenkin tuloksia saa vertailla tämän topikin puitteissa, vaikka itse harrastankin vain vanhoja ilmajäähyjä (tai no... Pucheja pelkästään). Mutta jos koneessa on nestejäähy tai enempi kuin 4 vaihdetta niin se ei sovi näihin Classic-sarjoihin, vaan sitten johonkin muuhun.


Tosiaan, voisi korjata tuon +60cc luokan alle 80cc, suikkasesta kun ei tosiaan ikinä tiedä :).

Itse en mielelläni enskamopoja mukaan ottaisi, tai niille kokonaan oma topiki. Syystä että, on jo nähty vähän turhan usein mitä siitä seuraa kun mopoikäiset pääsevät taistelemaan niiden "hyvyydestä".

Nalle Puch kirjoitti:Ja Pro Modified - vai mikä se olis... pitäiskö jakaa myös luokkiin iskutilavuuksien mukaan? Tai no, toistaiseksi noita on tai on tulossa ilmeisesti vain Suikkasella ja Kaarlolla ja molemmat siinä 70cc paikkeilla... itse en puutu tohon pro-hommaan sen enempää, päättäkööt ne joita asia koskee. ;)


Pro-modified on minusta ihan hyvä nimi, tuskin tarvitsee jakaa luokittain, kun muutoinkin luokkaan kuuluvat ajokit voi varmaan motot.netistä laskea kahden käden sormilla.

Nalle Puch kirjoitti:Mitä jury on näistä mieltä?

Sarvi laittoi toiseen topikkiin hyviä ajatuksia ja kysymyksiä sääntörajoihin liittyen. Odotan ensin josko vaikka ne viestit saisi tähän topikkiin ja laitan sitten kommentteja niihin.

Ai niin, oliskohan kuvaavampi topikin nimi ...nopeus- ja kiihtyvyyskilpailu? tjsp


Pitää myöhemmin koettaa niitä sarven postauksia siirrellä tänne, nyt ei tunnu luonnistuvan.

Joo, topikin nimen voisi vaihtaa. Samoin lisätä ideaan myös esim.0-200m ja 0-400m ajat, toisinsanoen 1/8 maili ja 1/4 maili.
Dank memes melt steel beams.
powermanian
Pyörä:
3xPV,YzPV
Liittynyt:
15.11.2006 19:58

ViestiKirjoittanut powermanian » 8.11.2007 16:16

50cc vakio läpättömällä voisi osallistua tuohon Vakiopytty-Classic 50cc juttuun.
Tuota kelpaako sigman lukema tuohon nopeus juttuun?
Gepsi kyllä löytyy, mutta sen verta alkeellinen ettei siihen jää mitään lukuja muistiin
http://www.viritetty.com <--- Rekisteröidy
Aivotoimintani on kirkkaimmillaan kun saan yhtäaikaisesti alkoholia sekä nikotinia.
Jumalauta sehän on hemi kone. Roffiili: Seppo Hovi on kova jätkä.
Tikkku
Pyörä:
250 CR
Paikkakunta:
pieksämäki
Liittynyt:
13.9.2004 8:06

ViestiKirjoittanut Tikkku » 8.11.2007 16:29

powermanian kirjoitti:50cc vakio läpättömällä voisi osallistua tuohon Vakiopytty-Classic 50cc juttuun.
Tuota kelpaako sigman lukema tuohon nopeus juttuun?
Gepsi kyllä löytyy, mutta sen verta alkeellinen ettei siihen jää mitään lukuja muistiin


oon samaa mieltä, kaikki voi mitata omat renkaansa ite ja voi vertailla vähän vaikka gepsiin mitatttuihinkin, ja kyllähän sen tietää kuka täällä kusettaa jne
Deegan|
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
klöövi
Liittynyt:
24.10.2007 23:12

ViestiKirjoittanut Deegan| » 8.11.2007 16:53

Tämä on ehkä vähän offtopic, mutta omasta mielestä liittyy osittain tähän asiaan eli: Tietääkö kukaan mistä löytää tietoja näistä mopokisoista? Siis missä ajetaan radalla kisaa?

Voisin tähänkin osallistua jos nyt talvella vaikka innostuis panostamaan tuohon Pv:seen joka tuolla tallin nurkissa maleksii :)
Nalle Puch
Paikkakunta:
Tunturinkierrättäjän kylä
Liittynyt:
14.2.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Nalle Puch » 8.11.2007 16:57

Tume34 kirjoitti:Itse en mielelläni enskamopoja mukaan ottaisi, tai niille kokonaan oma topiki. Syystä että, on jo nähty vähän turhan usein mitä siitä seuraa kun mopoikäiset pääsevät taistelemaan niiden "hyvyydestä".

No joo, onhan se noinkin. Ja noihin enturoihin saa jo kaupasta isolla rahalla sellaista palikkaa, ettei siinä jää paljoakaan tilaa omalle tekemiselle... viritystyö menee helposti pelkäksi mutterien kiristykseksi.... eipä mulla silti mitään noita enduroita vastaan ole, ne ei vaan satu mua kiinnostamaan...

Ja onkohan 400 m vähän ylipitkä matka, ehkä 150 m ja 200 m?
Ehkä viritin, ehkä en. So not, pääasia että mopo kulkee! --- Tehty mikä tehty ja 15 heppaa tuli. ---Vannehopeanuoli & Hevonperse Racing!
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 8.11.2007 17:08

Nalle Puch kirjoitti:
Tume34 kirjoitti:Itse en mielelläni enskamopoja mukaan ottaisi, tai niille kokonaan oma topiki. Syystä että, on jo nähty vähän turhan usein mitä siitä seuraa kun mopoikäiset pääsevät taistelemaan niiden "hyvyydestä".

No joo, onhan se noinkin. Ja noihin enturoihin saa jo kaupasta isolla rahalla sellaista palikkaa, ettei siinä jää paljoakaan tilaa omalle tekemiselle... viritystyö menee helposti pelkäksi mutterien kiristykseksi.... eipä mulla silti mitään noita enduroita vastaan ole, ne ei vaan satu mua kiinnostamaan...

Ja onkohan 400 m vähän ylipitkä matka, ehkä 150 m ja 200 m?


Jeps, enpä tiedä itsekään yhtään aidosti itse virittämällä viritettyä uusenskaa.

Mitä omilta tunturiajoilta muistelin, 200m oli aika hyvä matka ainakin 50cc luokassa. Voihan se toki olla, että 400m matkaa kannattaa käyttää ihan vain rajuimmissa kasareissa. Että tuo 150m on ihan hyvä matka.
Dank memes melt steel beams.
Nalle Puch
Paikkakunta:
Tunturinkierrättäjän kylä
Liittynyt:
14.2.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Nalle Puch » 8.11.2007 23:30

Jep jep ja voi voi. Pitääkö tää laittaa heti pro-puolelle?
Ehkä viritin, ehkä en. So not, pääasia että mopo kulkee! --- Tehty mikä tehty ja 15 heppaa tuli. ---Vannehopeanuoli & Hevonperse Racing!
SellYourSoul.90
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
12.9.2005 17:03

ViestiKirjoittanut SellYourSoul.90 » 8.11.2007 23:35

Nalle Puch kirjoitti:Jep jep ja voi voi. Pitääkö tää laittaa heti pro-puolelle?


Jotenki arvasin tän..

"mulla menee peevee 65km/h vakioväleil 50cc power+!!!"

Oikeesti.. Ne jotka Oikeesti virittää ja tietää asioista, voi laittaa tänne tulosta..
Harjoittelu tekee mestarin, ja mestari harjoittelee aina.
Pv-Foorumi, katso ja rekisteröidy! | Projektitopic @ Pv-foorumi
Photobucketin galleria | Photobucketin toinen galleria
Höylä
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
29.4.2004 15:25

ViestiKirjoittanut Höylä » 8.11.2007 23:52

tuota jäin miettimään, että miksei vois olla se matka 400 m :roll: aina paremminhan siinä tehokas mopo pääsee esiintymään edukseen, eikä tuos 200 m matkalla edes pääse vielä kunnolla vauhtiinkaan ;)

400 m matkalla olis jotain etuakin jos on kovakulkuinen, vaikka itse kiihtyvyys ei niin mairittelvaa olisikaan... esim. painava kuski :D (omapaino mullakin yli 115 kg nykyään, siinä antais turhan suuren edun...)

200 m matkaa varten pitäis rajusti alivälittää, että sais parhaan ajan :roll: kun taas 400 m matkalla pääsis voima paremmin esiin :roll:
"voishan sen maalatakki, muttei se yhtään sen kovempaa menis."
Jukke- Moderaattori
Pyörä:
Kawasaki Ninja ZX-6R 636
Liittynyt:
27.2.2005 20:21

ViestiKirjoittanut Jukke- » 9.11.2007 0:01

Höylä kirjoitti:omapaino mullakin yli 115 kg nykyään, siinä antais turhan suuren edun



Joku kevyt kuski puikkoihin ;)

Imo äkkiä tää topic propuolelle, tällä puolella turha haaveilla fiksusta keskustelusta tai siitä että ilmotettaisiin rehelliset lukemat. Myös lukuiset idiootit kyselisivät mikä on homman nimi ja osa kertoisi miten derbinsä kulkee 120kmh suuttimen vaihdolla.
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 9.11.2007 0:18

Mää taian tehä sen tempun, ihan kaikkien parhaaksi, että jokainen tännekuulumaton viesti poistetaan surutta. Jos et tiedä varmasti, onko postauksesi varmasti asiallinen, jätä se postaamatta.
Dank memes melt steel beams.
Sarvi-Perkele
Liittynyt:
12.12.2004 18:10

ViestiKirjoittanut Sarvi-Perkele » 9.11.2007 0:30

Mä oon kyllä jokseenkin vastakkaista mieltä kuin Höylä. Ottaen huomioon että varmaan suurimmassa osassa noista mopoja tehot tulee olemaan luokkaa 10-15 heppaa, niin se 400 metrin ajaminen ei ole oikeastaan enää mitään kiihdytystä, vaan pikemminkin silkka huippunopeuskoe. Sen verran rajalliset nuo tehovarannot on.
Tilanne on noilla isommilla vehkeillä toinen kun on 150+ heppaa niin sitä kiihtymistä oikeasti tapahtuu vielä loppumatkastakin.
Jos heitän lonkalta niin oma ruoska ottaa ehkä sen satasen lasiin kahteen sataan metriin, ja siellä neljänsadan metrin paikkeilla vois olla jotain 115-120 tms, joten se loppupuolisko on varsin laiskaa kiihtymistä.
Eli mun mielestä se 1/8 -maili on järkevä, ja sillon nuorempana kiihdytettiin kolmea puhelinpylväänväliä, mikä on kai karkeasti ottaen 150 metriä.

Sitten nuo uusenskat.. Joittenkin kans on ollu siitä asiasta hieman keskustelua, ja oon sanonu että jos ite viittis "vähän" laittaa pyttyä/putkee/kantta semmoseen, ja mahdollisesti jopa stroukata konetta, niin 30+ hp pitäs olla varsin realistinen lukema. Jos vielä lootasta löytyy kuusi vaihdetta, voi tehoalueesta tehdä melkoisen kapean, ja huippuja pitäisi alkaa löytyä jo melkoisia lukemia.
Mutta tästä asiasta olen jotenkin samaa mieltä kuin Nalle, että ei nuo uusenskat tunnu kiinnostavilta. Liian helppoja. Tosin kyllähän kaikesta mielenkiintoa alkaa löytyä jos mennään äärimmäisyyksiin, ja miksei noita ihmisten tuloksia olisi ihan mielenkiintoista kuulla.

Höylä kirjoitti:tuota jäin miettimään, että miksei vois olla se matka 400 m :roll: aina paremminhan siinä tehokas mopo pääsee esiintymään edukseen, eikä tuos 200 m matkalla edes pääse vielä kunnolla vauhtiinkaan ;)
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
Sarvi-Perkele
Liittynyt:
12.12.2004 18:10

ViestiKirjoittanut Sarvi-Perkele » 9.11.2007 0:34

Mä nyt crosspostaan tän putkitopicissa olleen viestin tänne:

Jotenkin musta tuntuu että tästä on turha tehdä liian "virallista", koska se johtaa sitten aikamoiseen sääntöviidakkoon. Pitäisi ottaa kantaa mm. seuraaviin seikkoihin:
-saako konetta ahtaa (mekaanisesti tai kemiallisesti)
-saako käyttää paukkubensaa vai pelkkää pumppubensaa
-saako lisäillä mekaanisia säätimiä (esim pakoaukon säädin)
-missä määrin sylinterin pitää olla alkuperäinen (putkittaminen, aukkojen ja kanavien totaalinen uudelleen muokkaus, yms, pahimmillaanhan pytystä voi säilyttää vain jäähdytysrivat ja sanoa että "tää on orkkispytty")
-saako lohkoja muokata ja missä määrin (case reed, huuhtelujen avarrukset / levitykset)
-saako elektroniikkaa käyttää (digitaalisytty, ruiskutus, muu moottorinohjaus)
-saako kampiakselia / kiertokankea muutella /vahvistaa, entä laakereita

Nuo nyt tuli ainakin lonkalta mieleen, ja onhan niitä varmaan koko liuta lisää. Tietysti yks lähtökohta on se legendaarinen maalaisjärki, ja se että tekee ns. omantunnon mukaan. Mullahan oli tuossa P+ -projektissa se ohjenuora, että periaatteessa kaikkien tehtyjen muutosten pitäisi olla kenen tahansa kotipajassa tehtävissä, jos vaan tietotaitoa riittää. Se vois olla yks hyvä ohjenuora. Tietysti voidaan aina viisastella että mitä kaikkee siellä kotipajassa voi tehdä, ja kenen kotipajassa jne jne, mutta se on loputon tie...

Mopokisoista puheen ollen, miks missään ei oo pyritty jotenkin yhtenäistämään noita sääntöjä? Mitä olen mm. Zamilta ja jutuista täältä ymmärtänyt, niin joka niemennotkossa ajetaan likipitäen omilla säännöillä.
Oisko mitään järkee esim jollain porukalla tällä foorumilla pohtia semmosta yleistä "suositusta mopokisasäännöistä"?! Zam ja muut jotka kisoissa ajatte, ottakaa kantaa!
Itellä ei tuo kisahomma niin suuri kiinnostuksen aihe ole, koska ei tahdo aika riittää paljon mihinkään muuhunkaan, mutta jos olis yhtenäiset säännöt, niin vois edes harkita työntää rassia viivalle, joskus, jossakin.

Sitten kisahommista, mopokiihdytys olis hyvin kiinnostava laji, matkana esim 1/8 maili (~203 m). Ajetaanko sellaista tiettävästi missään?

Nalle Puch kirjoitti:Olen tässä tarkoituksella laittanut sitaatteihin tiettyjä sanoja, kuten "luokka" ja "voitto", koska pääasian tässä pitäisi kai olla hauskanpito eikä byrokratia. Ja pitäiskö näille tehdä oma aihe tai mikä olisi järkevin tapa kerätä näihin liittyvät tulokset, keskustelut ja kuvat yhteen paikkaan?
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista