Voitelu

sape
Pyörä:
Suzuki GSX600F
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
23.4.2005 20:39
Voitelu

ViestiKirjoittanut sape » 21.3.2007 13:23

Valaiskaapa minua enemmän synteettisistä ja mineraaliöljyistä. Lähinnä niiden eroista. Millaista tavaraa itse käytätte vireimmissä vehkeissä? Lisäättekö joukkoon mahdollisesti jotain muuta, esim risiiniöljyä? Kuinka määrittelette "oikean" sekoitussuhteen?
Viimeksi muokannut sape päivämäärä 23.5.2008 18:42, muokattu yhteensä 2 kertaa
suzuki_king
Liittynyt:
9.9.2005 12:48

ViestiKirjoittanut suzuki_king » 21.3.2007 13:27

Itse käytän täyssynteettisiä öljyjä.

Seossuhteen määritän siten että jos mopon seossuhteeksi on sanottu esim 2,5% niin käytän vireillä about 3%... Ja niin että putken pääsät ei sylje öljyä.

Sisäänajon ajaksi luonnolisestikkin öljyisempi seos.
jotkut käyttävät mineraaliöljyjä sisäänajon aikana. Itse käytän aina täys.synt...
www.viritetty.com <- Katso ja rekisteröidy!
Soukka
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
13.11.2004 22:44

ViestiKirjoittanut Soukka » 21.3.2007 13:31

Eise määrä vaan laatu ;)

Ite jotai öljyy mitä sattuu löytyy ni laitan koneesee :D

Kisamopoon tosin castrolin tts:t varmaankin, jos joku tahtoo ni saa tulla hakeen 2l teboilin selfmixii multa pois...

Laatikkoon sitten laitankin aina jotkut peräöljyt taikka kytkinaineelliset 10w-30.
#viritetty.com@QNet
http://www.2t.viritetty.com
Käykääs tsekkaan ;)
2-Stroker
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
3.9.2005 12:00

ViestiKirjoittanut 2-Stroker » 21.3.2007 20:15

Mineraaliöljy tislataan suoraan raakaölystä. Pakkaskestävyys ja muu kulutuskestävyys heikompaa kuin täyssynteettisessä.

Täyssynteettinen öljy jatkojalostetaan mineraalisesta erilaisten kemiallisten meininkien avulla. Kestää lämpötilavaihteluita paremmin, karstoittuminen pienenpää/jopa olematonta, terminen kestävyys parempi, ym.

Eri merkkisten ja hintaisten synteettisten öljyjen välillä on toki eroa. Laadun määrää lisäaineiden ja seossuhteiden oikea määrä.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista