Moottorin alakerta

Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 7.3.2007 14:16

wqwq kirjoitti:
Ennemmin kannattais ruveta muokkaan ja sorvaileen niitä rm:n akseleita ja vetorattaita sinne pevun laatikkoo, niissä ei ollut edes mitään ihmeellisiä eroja, rm:ssä vain hieman pidemmät akselit kun pevun vaihderattaiden akselit. Loppupeleissä voisi riittää kun vain syventäisi pevun vaihderattaiden akseleiden röörejä..


Jos en aivan väärin muista, niin PV'n lohkoissa loppuu tavara kesken, jos niitä koloja lähtee syventämään. Aikanaan yritin itsekin patentoida, ei vaan aika riittänyt siihenkään hommaan.

Varmaan aivan helpoimmalla selviää, kun modailee sinne alakertaan ihan PV:n sähköt, kampura ei vaadi suurta modausta, ja sähköongelmakin taitaa ratketa ihan vain uudella aluslevyllä.
Dank memes melt steel beams.
Zam64
Liittynyt:
31.10.2004 7:57

ViestiKirjoittanut Zam64 » 7.3.2007 17:56

Tume34 kirjoitti:
Varmaan aivan helpoimmalla selviää, kun modailee sinne alakertaan ihan PV:n sähköt, kampura ei vaadi suurta modausta, ja sähköongelmakin taitaa ratketa ihan vain uudella aluslevyllä.


itse kyllä lähtisin modaamaan crossin sähköjä suoraan. Uudempien 80 cc yz,kx,cr sähköt menee ainakin pv:n melkein heittämällä, pientä magneeton sorvausta ja aluslevyn sovittelua ja saat kierrosten mukaan säätyvän sytyn joka on kohtuudella hyvin kohdillaan. Melkein kokeilisin jotain uudehkojen 125 cc virtavehkeiden sovittelua, niihin löytyy hyvät säädettävät syttyohjaukset. Noiden 80 cc sytyistä en ole aivan varma.
...Er houston we have a problem here...
sape
Pyörä:
Suzuki GSX600F
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
23.4.2005 20:39

ViestiKirjoittanut sape » 7.3.2007 18:26

Saisi nyt ensin moisen setin toimimaan edes pevun sähköillä.

Mites tuo ensiörattaan laita? Olikos se nyt cheese:lä kenellä oli tuo ilmajäähy rm, häneltähän tuota voi kysyä.
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 7.3.2007 19:56

Zam64 kirjoitti:
itse kyllä lähtisin modaamaan crossin sähköjä suoraan. Uudempien 80 cc yz,kx,cr sähköt menee ainakin pv:n melkein heittämällä, pientä magneeton sorvausta ja aluslevyn sovittelua ja saat kierrosten mukaan säätyvän sytyn joka on kohtuudella hyvin kohdillaan. Melkein kokeilisin jotain uudehkojen 125 cc virtavehkeiden sovittelua, niihin löytyy hyvät säädettävät syttyohjaukset. Noiden 80 cc sytyistä en ole aivan varma.


Itse kyllä tekisin täysin samoin itse, JOS kyseessä ei ole tieliikenteeseen kone. Mutta kun tieliikenteessä on sellainenkin pakollisuus kun valot, ja krosseissa niitä harvemmin on....
Dank memes melt steel beams.
Maza Eläkeläinen
Liittynyt:
22.4.2003 16:47

ViestiKirjoittanut Maza » 7.3.2007 20:02

Valovirtapään avustuksella saa myös ne valot toimimaan.
sape
Pyörä:
Suzuki GSX600F
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
23.4.2005 20:39

ViestiKirjoittanut sape » 7.3.2007 23:59

Mites tuo ensiörattaan laita?
Ite pitäsin tota suurempana huolena kuin sähköjä. Zam64 näyttäs olevan tossa käyttäjätiedoissa rm80 ilmajäähdytteinen(kö)? Vai käsitinkö väärin.
Zam64
Liittynyt:
31.10.2004 7:57

ViestiKirjoittanut Zam64 » 9.3.2007 15:24

sape kirjoitti:
Mites tuo ensiörattaan laita?
Ite pitäsin tota suurempana huolena kuin sähköjä. Zam64 näyttäs olevan tossa käyttäjätiedoissa rm80 ilmajäähdytteinen(kö)? Vai käsitinkö väärin.


ei kun mulla on vuoden RM50 vuosimallia 1980
...Er houston we have a problem here...
sape
Pyörä:
Suzuki GSX600F
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
23.4.2005 20:39

ViestiKirjoittanut sape » 9.3.2007 22:40

Asia selvä, eiköhän tuo ensiörattaan sopivuuskin selviä ajan kanssa.

Olisi pikku kysymys kiertokangen alapäänlaakerista. Ainahan sanotaan ettei siellä saisi olla yhtään klappia ylos/alas suunnassa. Oikein tarkasti kun tunnustelee niin voi tuntea aivan minimaalisen heiton jopa uudenkarheassa kangessa (eipä noista tarvikkeista tiedä). Onko teidän linja siis tasan NOLLA vai sallitteko tuollaisen minimaalisen olemattoman "klapin"?

Ite olen kyllä vaihtanut samantien uuden tilalle.. Oma linja on "nolla"..
iikka88
Pyörä:
Suzuki Rmx 250 -90, Solifer-Suzuki S -85
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
8.2.2004 16:33

ViestiKirjoittanut iikka88 » 10.3.2007 0:09

Kyllä se suht nollalinja kannattaa pitää niin tulee sitte vähemmän yllätyksiä. Mutta noihin taiwan kiertareihin ei kannata koskee.
Näin se menee.
Low-Rider
Pyörä:
DT125R
Paikkakunta:
Hämeenkyrö
Liittynyt:
25.10.2006 17:14

ViestiKirjoittanut Low-Rider » 12.3.2007 18:35

ehkä vähä väärä topic mutta sopiiko rm 125 kone pv:n runkoon? ei kiinnityspaikoilla ole väliä mutta mahtuuko?
Kaarlo
Paikkakunta:
Savitaipale/Lappeenranta
Liittynyt:
10.8.2006 19:07

ViestiKirjoittanut Kaarlo » 12.3.2007 19:13

Minkävaan saa mahtumaan mihinvaan, mutta pv:n runkoon joutuu tetääkseni muuttamaan rungon alaputken muotoa kovalla kädellä. Ainakin siinä Pv:ssä oli muunnettu, missä vesijäähy 125 Rm kone on.
"Emmää tiiä, mää ajan vaan mopolla."
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56

ViestiKirjoittanut Betaversio » 29.3.2007 10:13

Itseasiassa se tapin lukitseminen ei ole mikään iso ongelma. Lukitustappi vain limpusta läpi sopivalla tavalla. En keksi, miksi se ei onnistuisi.
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 29.3.2007 17:02

Betaversio kirjoitti:Itseasiassa se tapin lukitseminen ei ole mikään iso ongelma. Lukitustappi vain limpusta läpi sopivalla tavalla. En keksi, miksi se ei onnistuisi.

Rakenteellisesti tietysti onnistuu, mutta lähinnä mietin kestävyyttä.
suzuki_king
Liittynyt:
9.9.2005 12:48

ViestiKirjoittanut suzuki_king » 7.6.2007 19:30

Onkos kukaan syventynyt syvemmin tähän kaksi kampuraiseen rakenteeseen, jossa siis mäntään kiinnittyy kaksi kiertokankea, jotka ovat liitetty vierekkäisiin, erillisiin kampiakseleihin.

Tällä tavoin voitaisiin ilmeisesti käyttää paljonkin lyhyempiä ja kevyempiä mäntiä. Kestävyyden kärsimättä.

Tosin liittyy 4-t tekniikkaan, mutta se ei kai vissiin haittaa? :)

Samaa tekniikkaa käytetään ainakin 1,4 litraisessa turbo-diesel kopneessa (protyyppi), eli siis ensimmäinen mikä sovitetaan moottoripyörään.
www.viritetty.com <- Katso ja rekisteröidy!
2-Stroker
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
3.9.2005 12:00

ViestiKirjoittanut 2-Stroker » 28.6.2007 21:55

Tuossa kun oli puhetta tuosta iskunpituuden kasvattamisesta, niin rupesin miettimään, että eikö toisaalta joissain tilanteissa olisi parempi lyhentää iskunpituutta.

Tästä olisi kiva saada mietteitä. Ajatellen esmes jotain kisamopoprojektia tai muuten vaan kakstahdin virittelyä. Mitä lyhyempi isku sitä korkeampia kierroksia voidaan käyttää, koska männän keskinopeus ja kiihtyvyys alenevat.

Mikähän mahtaisi olla pienin järkevä iskusuhde ajatellen vaikka suzuki pv:n myllyä. Huonona esimerkkinä mainittakoon että yamaha r6:ssa iskusuhde on 0,634 ja parempana esimerkkinä 85 kx jossa is on 0,944. Okei selvää että nelareissa voi käyttää pienempaa iskusuhdettä mutta mitkä rajat menee kakstahtissa.

Mietteitä myös että mitä pitäis ottaa huomioon jos moiseen hommaan ryhtyis. Käytännössä ja teoriassa.
Don't content on 4 stroke, if you can have 2 stroke.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista