Yleinen Pro-virittäminen

Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 7.3.2007 14:21

Kun täällä nyt näitä tunturimiehiäkin liikkuu, niin onko joku jo patentoinut vakiopyttyyn tai sen malliseen itse takahuuhtelua? Sellanen olisi aikeissa nyt toteuttaa, vaihtoehtoja olen miettinyt, ja niitä tuntuu olevan tasan kaksi:

Joko tehdä sylinteristä täysläpällinen, mikä sinänsä ei oikein onnistu, koska pytty olisi hyvä porauttaa hitsausten jälkeen (sylinteriputki voi olla soikea), mutta samalla pitäisi tuo autisa putkittaa kokonaan.

Tai toinen vaihtoehto, eli jyrsiä tuohon sylinteriputkeen ura(t). Tämä olisi kehnompi, koska imuaukko tulee aika pahasti urien tielle.

Todennäköisesti täysläppäpytty on ainoa ja parempi vaihtoehto, eli varmaan tulen ottamaan riskin, ja kokeilen tuohon autisaan hitsata läppäkotelon. Ajatuksia? Tunturimiesten omia kokemuksia?
Dank memes melt steel beams.
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56

ViestiKirjoittanut Betaversio » 7.3.2007 17:58

Minulla on tulossa täysläppis-takahuuhteluinen vakiopytty. Läppäkotelon osat on jo piirretty. Läppäkotelosta teen sittenkin irroitettavan, materiaalisyistä. Olen kyllä joskus miettinyt, että eihän tässä ole mitään proota: tupla kiekat, tuplakokoiset kanavat ja muuttaminen täysläppiksesksi. Kaikki normivirittämistä. :)

Täysläppistä tukee se, että imuajoitus tulee automaattisesti 360 asteiseksi. Mäntään joutuu nimittäin tekemään seokselle reiän, josta se menee 3. huuhteluun. Se puolestaan nostaa ajoituksen tappiin. Tai sitten tukkii imun ja tekee kampikammioläppiksen tyyliin Winnie the Puch.

E: Tein tuon kolmannen kanavan nostamalla imua ylöspäin. Sitä on nyt otettu ylös ~15 mm, ja korkeutta sillä on nyt ~7 mm. Otan sitä vielä millin ylöspäin sekä levitän vähän.
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
sierrav6
Liittynyt:
18.10.2003 18:38

ViestiKirjoittanut sierrav6 » 8.3.2007 2:28

Betaversio kirjoitti:Sinun pitäisi päästä sorville niin saisit mahdollisesti jopa pientä squishia aikaseksi. Tosin, näin matalilla kierroksilla siitä ei välttämättä ole suurta hyötyä.


Juuri matallihan kierroksilla suuresta (Siis pinta-alallisesti) squishista on hyötyä.
suzuki_king
Liittynyt:
9.9.2005 12:48

ViestiKirjoittanut suzuki_king » 8.3.2007 9:13

sierrav6 kirjoitti:
Betaversio kirjoitti:Sinun pitäisi päästä sorville niin saisit mahdollisesti jopa pientä squishia aikaseksi. Tosin, näin matalilla kierroksilla siitä ei välttämättä ole suurta hyötyä.


Juuri matallihan kierroksilla suuresta (Siis pinta-alallisesti) squishista on hyötyä.


Beta varmaan meinasi sitä että kun ei tuosta löydy minkäänsortin squishia muokkaamattomana, joten pitäisi päästä sorvin ääreen että saisi tehtyä edes jonkinlaisen paljealueen....
www.viritetty.com <- Katso ja rekisteröidy!
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56

ViestiKirjoittanut Betaversio » 8.3.2007 10:05

Meinasin sitä, että on tärkeämpää saada kaikki seos poltettua, kuin että seos saadaan poltettua nopeasti, ja osa jää polttamatta.
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Kaarlo
Paikkakunta:
Savitaipale/Lappeenranta
Liittynyt:
10.8.2006 19:07

ViestiKirjoittanut Kaarlo » 8.3.2007 18:18

Ja tarviikos nyt aina olla sitä Squishiä? Onhan se ympyrän segmentin muotoinenkin havaittu melko hyväksi.
"Emmää tiiä, mää ajan vaan mopolla."
Sarvi-Perkele
Liittynyt:
12.12.2004 18:10

ViestiKirjoittanut Sarvi-Perkele » 9.3.2007 11:28

Kyllähän hyvä pallosegmentti aina huonon squishin voittaa, ainakin näissä pieniporauksisissa mopoluokan koneissa.
Squishissä on hyvin tärkeää saada se paljealueen välys minimoitua, koska yksinkertaistaen voidaan sanoa, että paljealueella oleva seos ei pala. Ja isolla välyksellä paljealueelle voi mahtua jopa kymmeniä prosentteja seoksesta.

Kaarlo kirjoitti:Ja tarviikos nyt aina olla sitä Squishiä? Onhan se ympyrän segmentin muotoinenkin havaittu melko hyväksi.
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
Kaarlo
Paikkakunta:
Savitaipale/Lappeenranta
Liittynyt:
10.8.2006 19:07

ViestiKirjoittanut Kaarlo » 9.3.2007 14:57

Mutta se juolahti mieleen, että kuinka korkea palotila kannattaa olla tuossa segmentin muotoisessa palotilassa? Ja millaisella säteellä se kannattaa tehdä?
"Emmää tiiä, mää ajan vaan mopolla."
Sarvi-Perkele
Liittynyt:
12.12.2004 18:10

ViestiKirjoittanut Sarvi-Perkele » 10.3.2007 0:05

Kaarlo, jos meinaat pysyä tiukasti pallon segmentin muotoisessa palotilassa, niin haluttu puristussuhdehan nuo asiat määrää: mitä isompi palotila (tilavuus), sitä pienempi pallon säde (tiettyyn rajaan saakka) on, ja sen seurauksena korkeampi palotila.

Ääritilanteessahan tuossa pallosegmenttipalotilassa ongelmaksi voi nousta juuri se, että palotilasta tulee liian matala ja epäedullisen muotoinen. Näin erityisesti jos on voimakkaasti kupupäinen mäntä.
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
noen
Paikkakunta:
kajaani
Liittynyt:
27.12.2004 21:17

ViestiKirjoittanut noen » 13.4.2007 0:10

kirjoitin tämän jo viilaustopic mutta

antakaapa mielipiteitä te pro virittäjät näihin mittoihin mitä excel kaavoilla kahtelin.??

virit tulee olemaan

power + 71cc (49mm)
giannel
18-20mm kaasari
laskettu ja avarrettu uudenmallin kansi...

puristussuhde ??

itse ajattelin aukkojen kooksi

pako

0,65% x 17-18mm (sora00 sanoi että 16)

imu koskemattomaksi koska virtaus pinta-ala riittää ??

männän helmasta sen verran että imu aukeaa kokonaan,ehkä vähän enemmän ?, huuhtelun lähtö kolot avarretaan pytyn lähtöjen levyiseksi

huuhtelut hiekka puhalletaan, ja takahuuhteluiden pieni korjailu. huuhtelun lähdöt sovitetaan lohkoihin.

pako ja imu kanava sovitetaan tietenkin myös ulkopuolelta kaasari/putki sopivaksi.

kannattaisko pyttyä lähtä korottamaan 1-2mm, että huuhtelut aukeaisivat kokonaan vai olisiko huuhteluiden ajoitus liikaa giannellin tehoalueelle ja pytyn päältä tietenkin saman verran pois.

ja miten pytyn päältä pois ottaminen kun pyttyä ei koroteta kun mäntä ei käy ihan ylhäällä tiivistepinnassa ??
mutta haittaako se menoa ??
Sora00
Paikkakunta:
Kalajoki
Liittynyt:
18.5.2006 21:51

ViestiKirjoittanut Sora00 » 13.4.2007 7:37

noen kirjoitti:pako

0,65% x 17-18mm (sora00 sanoi että 16)



Jos oikein muistan ehdotin 17millistä. oletko laskenut aika-alaa tuolle paolle? leveyttä luultavasti saa pienentää.
#Viritetty.com @ quakenet | Sinne ne pro virittäjät menneet on!
<Zone1>"Pa*kanjauhannan oppipoika. Tuleva pro ja suuri guru"
<Punkki-> mee johki paskatunkioo nuitte kaavojes ja dynojes kans
noen
Paikkakunta:
kajaani
Liittynyt:
27.12.2004 21:17

ViestiKirjoittanut noen » 13.4.2007 15:02

niinpäs sanoitkin.

aika ala täsmää 17mm korkeudella ja 60% leveydellä +10trpm kierroksille. ??
mutta haittaako se menoa ??
_Jusbe
Paikkakunta:
Oulun Lähellä
Liittynyt:
28.8.2005 13:45

ViestiKirjoittanut _Jusbe » 22.4.2007 12:11

No niin nyt olen ruvennut tomoksesta myllyä laittamaan uuteen uskoon, niin tuli mutka matkaan. Pakoaukon asteet oli noin 195. Ei taida konetta saada toimivaan nuilla asteilla?

Ilmeisesti joutuu jyrsimään lohkoista n.2mm-2,5mm tavaraa pois että saisi noita asteita kuriin. Tällä jyrsimisellä saa 12-15 astetta pois paosta eli s olisi sitten n. 180-183 astetta.

Aikaalaoista myös sen verran että nekin tuntuvat liian suurelta paon kohdalla, sillä en saa pakoa lähellekkään niitä tavoitearvoja jotka ovat siinä taulukon ohessa..
Kuva
iikka88
Pyörä:
Suzuki Rmx 250 -90, Solifer-Suzuki S -85
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
8.2.2004 16:33

ViestiKirjoittanut iikka88 » 22.4.2007 12:30

Oothan laittanu siihen taulukkoon tehollisen pinta-alan, etkä todellista?
Näin se menee.
_Jusbe
Paikkakunta:
Oulun Lähellä
Liittynyt:
28.8.2005 13:45

ViestiKirjoittanut _Jusbe » 22.4.2007 22:57

iikka88 kirjoitti:Oothan laittanu siihen taulukkoon tehollisen pinta-alan, etkä todellista?

Joo tuossa ryssi, laitoin todellisen tietysti.. :(
Pitääpäs opiskella taas kerran vähän tiittasta niin eiköhän se sitten onnistu. :D
Kuva

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista