DIY-valupytty PV-suzukiin

tepa88
Paikkakunta:
Kesis
Liittynyt:
19.10.2005 14:24

ViestiKirjoittanut tepa88 » 6.7.2006 22:33

Huh! kerkesin jö säikähtää.
Kyllä lähtee.
Hariz
Pyörä:
Stunt F4i, PV
Paikkakunta:
Kuusamon Diktaattorinenhallitus
Liittynyt:
2.2.2005 18:56

ViestiKirjoittanut Hariz » 6.7.2006 22:38

Eikö se projekti ois hauskempi tehä kesällä loppuun? Paremmat ajoilmatki ois testata sitä.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 6.7.2006 22:59

Luin kaikki viestit ja vaikuttaisi, että tässä ollaan ihan tosissaankin, joten minäkin avaan sitten suuni. Aiheesta säätyvä pakoaukko:

Muistaaksen Hondan CR 125 Motocross mallin ensimmäinen tuotantoon tullut pakoaukon säätömekanismi oli toteutettu pakokanavan ja putken väliin tulevalla putken pätkällä, jossa oli kyljessä lisäkammio ja solenoidi, joka sulki kammion kovilla kierroksilla. Jos en väärin muista se taisi olla -85.

Huono puoli tossa on se, että se sijaitsee kaukana männästä, mutta hyvänä puolena on sen nopea vaihdettavuus. Tällä menetelmällä noita erillaisten tilavuuksien vaikutusta olisi helppo tutkia ja valita parhaiten pelittävä. Pakoputkea mitoitettaessa täytyy tietenkin ottaa huomioon tämän väliputken pituus.

Tämä systeemi voisi olla ainakin osittaisesti toimiva ratkaisu muihinkin malleihin. (tiger, ax, yms.) Parhaiten se toimisi sellaisissa sylintereissä, joissa pakokanavan pituus ei ole suuri.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 7.7.2006 14:27

Tein tossa ajankulukseni 2 tukielma-animatiota pakokanavan ja putken väliin tulevasta "pakovirtauksia sotkevasta" systeemistä :D
Toinen on lisäkammio ja toinen on power valve. Molempia ohjattaisiin servolla vaijerin välityksellä. Nämä nyt ovat vain esimerkkinä ja hyvä, mikäli näistä poikii jollekkin jotain uusia ja toimivia ideoita.
Latausosoite:
http://www.badongo.com/file/1021700
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
mankelimies
Paikkakunta:
kempele
Liittynyt:
17.8.2004 14:32

ViestiKirjoittanut mankelimies » 7.7.2006 16:01

gileran atps systeemi on hieman vastaava, tosin siinä avautuu lisäkammio pakoaukossa kun pa-säädin on n. puoleksi auki. Säätimen ollessa täysin auki tai kiinni niin tuo kammio on suljettu...
mikäs siinä jos osaa....
tepa88
Paikkakunta:
Kesis
Liittynyt:
19.10.2005 14:24

ViestiKirjoittanut tepa88 » 8.7.2006 10:46

mitäs tuo lisäkammio hyödyttää noissa zonen piirroksissa?(on muuten hyvin tehty, mikä ohjelma?).
Kyllä lähtee.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 8.7.2006 13:50

tepa88 kirjoitti:mitäs tuo lisäkammio hyödyttää noissa zonen piirroksissa?(on muuten hyvin tehty, mikä ohjelma?).

Hondan ATAC on oikeestaan vastaava syteemi. Kawasakin KIPS järjestelmässä käytetään myös lisäkammiota ja lisäpakoaukkoja. 3DS maxilla noi tein.
Mikäli 3D studio max kiinnostaa, katsoppa kirjaston tilanne: http://www.3dolphin.net/kirja/3dsmax4visual.htm
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
peksy
Paikkakunta:
hellsinki
Liittynyt:
11.11.2005 21:41

ViestiKirjoittanut peksy » 17.8.2006 19:38

Zieg hiel!
(Ja ennen kuin antifasistit älähtää: huom kirjoitusmuoto! Zieg = maali, kohde)

Tätä hommaa jatketaan syyskuun alusta!
Suunnitelmat on kesän aikana sen verran hioutuneet, että
a) Pakoaukon säätö toteutettanee sittenkin yamahan YPVS:n kopiolla. Syy: se on kaikessa yksinkertaisuudessaan helpoin koneistaa.
b) Liian suuret luulot haudataan ja omien tietojen rajallisuus koskien kaksitahtisen sielunelämää myönnetään (itselle ja julkisesti) tässä vaiheessa ja huudetaan fiksumpia tyyppejä apuun! Eli -Zone-, Zam64, höylä, muitakaan asioihin perehtyneitä tyyppejä unohtamatta (määritelkää toki kukin itse, kuulutteko tähän ryhmään, OK? :) ), haluatteko avustaa kanavien muotoilussa ja mitoituksessa, ajoitusten valinnassa, jne.? Mä en yksin saa ikinä niin hyvää tulosta aikaan kuin isompi jengi.

Jatkenaan suunnittelua!

-P
Zam64
Liittynyt:
31.10.2004 7:57

ViestiKirjoittanut Zam64 » 17.8.2006 23:01

peksy kirjoitti:Zieg hiel!
(Ja ennen kuin antifasistit älähtää: huom kirjoitusmuoto! Zieg = maali, kohde)

Tätä hommaa jatketaan syyskuun alusta!
Suunnitelmat on kesän aikana sen verran hioutuneet, että
a) Pakoaukon säätö toteutettanee sittenkin yamahan YPVS:n kopiolla. Syy: se on kaikessa yksinkertaisuudessaan helpoin koneistaa.
b) Liian suuret luulot haudataan ja omien tietojen rajallisuus koskien kaksitahtisen sielunelämää myönnetään (itselle ja julkisesti) tässä vaiheessa ja huudetaan fiksumpia tyyppejä apuun! Eli -Zone-, Zam64, höylä, muitakaan asioihin perehtyneitä tyyppejä unohtamatta (määritelkää toki kukin itse, kuulutteko tähän ryhmään, OK? :) ), haluatteko avustaa kanavien muotoilussa ja mitoituksessa, ajoitusten valinnassa, jne.? Mä en yksin saa ikinä niin hyvää tulosta aikaan kuin isompi jengi.

Jatkenaan suunnittelua!

-P


kun kerta kysyt vastaan, apuja annan ilman muuta, vähintään kommentteja ja mielipiteitä. maksimissaan sitten mota-analyysejä ja muita sellaisia juttuja voin kehittää. tietty mun pitää muistaa muut velvoitteet kans.mulla on yks tunturilaskenta omien projektien lisäksi menossa.

niin jos fiksua kysyt niin sit mä en kyl varmaan ole se ketä tarviit, mut jos viksuuden korvaukseksi kelpaa vilkas mielikuvitus ni sit mä ehkä saatan täyttää sun vaatimukset.
...Er houston we have a problem here...
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 17.8.2006 23:31

Samaten voin jotakin hyödyllistä yrittää aivolohkoistani kaivaa esille.. Kieltämättä yhden henkilön on vaikea kaikkea virittämiseen liittyvää hallita.
(puhun siis tietenkin itsestäni)
Tämän topikin kaltaisessa projektissa tuskin musta(kaan) juuri apua on. Valaminen on sen verran kaukana omakohtaisita kokemuksista. Lähinnä voin yrittää tuoda esille jotain epäkohtia projektista esittämällä typeriä kysymyksiä. ;)

Tuli sellainen mieleen, että vesipumpun voisi laittaa lohkoon tuorevoitelupumpulle tarkoitettuun tilaan. Tuoltahan saisi kätevästi vesipumpulle voimansiirronkin samalla ulos. Noin ei tarvitsisi tyytyä painovoimakiertoon.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
peksy
Paikkakunta:
hellsinki
Liittynyt:
11.11.2005 21:41
Tunapytty..

ViestiKirjoittanut peksy » 9.9.2006 14:10

Terve.

Ennen sika-vaikean ja vaivalloisen PV-pytty projektin edistämistä päätin väsätä harjoituskappaleeksi täysläppäohjatun pytyn pappatunaan. Mallina käytetään tahdikkaan herrasmiehen Zgiba:n viritelmäpyttyä, tästä kiitos ja kumarrus. Kuvia projektin tilasta löytyy galleriasta..

Oli pakko leuhkia hiukan ;) .

-P
Soukka
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
13.11.2004 22:44

ViestiKirjoittanut Soukka » 9.9.2006 14:33

Pakko sanoa tosta tunan pytystä peksy, aika hiton hieno jo tässä vaiheessa, jos tulee toimimaan varmaankin tehokas :P

Tuo pakoaukon muoto liittyy jotenkin ylisoonisiin virtauksiin tjsp?
#viritetty.com@QNet
http://www.2t.viritetty.com
Käykääs tsekkaan ;)
julpero
Pyörä:
Kawasaki kx450 ilman mottia
Paikkakunta:
Siilinjärvi
Liittynyt:
17.11.2005 18:43

ViestiKirjoittanut julpero » 9.9.2006 15:42

no ostakee multa 75cc autisa josta puuttuu läpäasetelma ja imutuskaula , mut mäntä o , ja sylinteri pitää putkittaa ;) siis tunturiin
Sarvi-Perkele
Liittynyt:
12.12.2004 18:10

ViestiKirjoittanut Sarvi-Perkele » 9.9.2006 15:48

Hello, boys!

Enpä ole palstaa lukenut pirun pitkään aikaan, mutta nyt peksyn priva houkutti kurkkaamaan että mitä täällä oikein touhuillaan. Ja täällähän on sillävälin kehitetty ihan järkevän oloisia projekteja. Jotenka mäkin voin varmaan antaa kommenttia, jos pääsen jyvälle että mitä näissä projekteissa oikein lopulta haetaan.. ;)

Muuten, olis kiva kuulla mitä arvon herroilla Zam ja Höylä (ja muillakin hc-ukoilla kenen kans aiemmin privailtiin) on nykyään työn alla!
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
pave_xx
Liittynyt:
5.9.2006 13:16

ViestiKirjoittanut pave_xx » 9.9.2006 23:00

ääh mitää itte valettuja pyttyjä, kun paskantaa uuden pytyn ja kuivatelee hiusten kuivaajalla nii kyl jää hajapusat ja kaikki seepeeärrätki. kinroadille se tuskin pärjää.. :/

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista