Gilera 80cc (kiertokanki leibs) -> 87cc 50x44

.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Gilera 80cc (kiertokanki leibs) -> 87cc 50x44

ViestiKirjoittanut .Juho » 15.5.2018 16:13

44mm iskulla ja vakio (90mm) pituisella kiertokangella ilman koropalaa mäntä tulee vähän ylätiivistepinnan yli.
Aukioloajat luultavasti luokkaa 180/130°~ viilaamattomalla pytyllä.

Jos nostat pyttyä siten että kansi sopii ilman palotilan koneistusta kiinni, ni huuhteluaukoille tulee aukioloaikaa lähemmäs 150° arviolta...eli ihan liikaa.

190° pakoaukolle ja 124-130° huuhteluaukoille ni on hyvä lähtökohta.

Palotilan sorvauttaa noin 15~16:1 korjaamattomalle puristussuhteelle, 0,60~0,70mm squishvälykselle ja 50~53% paljealueelle, sekä jättää palotilan kupin 'reunan' teräväksi.
Jälkimmäisen mainitsin vielä syystä että joillakin koneistajilla on tapana tehdä melkee puoli väkisinkin pyöristetty reuna..

------

Kannattaa ensin selvittää että miksi tuo kiertokanki on menny kieroks.
Tuota ei kovin helposti saa aikaan...nestepuristuksella toki...
Tietysti ite kiertokanki on voinut olla niin kehno rakenteeltaan (heikko), että menee painavamman männän kanssa herkästi kieroksi korkeammilla kierroksilla. Mut aika epätodennäköisenä pitäisin
jonttunote
Pyörä:
Gilera Rcr
Paikkakunta:
Luvia
Liittynyt:
22.10.2016 16:53
Re: Gilera 80cc (kiertokanki leibs) -> 87cc 50x44

ViestiKirjoittanut jonttunote » 15.5.2018 16:59

.Juho kirjoitti:44mm iskulla ja vakio (90mm) pituisella kiertokangella ilman koropalaa mäntä tulee vähän ylätiivistepinnan yli.
Aukioloajat luultavasti luokkaa 180/130°~ viilaamattomalla pytyllä.

Jos nostat pyttyä siten että kansi sopii ilman palotilan koneistusta kiinni, ni huuhteluaukoille tulee aukioloaikaa lähemmäs 150° arviolta...eli ihan liikaa.

190° pakoaukolle ja 124-130° huuhteluaukoille ni on hyvä lähtökohta.

Palotilan sorvauttaa noin 15~16:1 korjaamattomalle puristussuhteelle, 0,60~0,70mm squishvälykselle ja 50~53% paljealueelle, sekä jättää palotilan kupin 'reunan' teräväksi.
Jälkimmäisen mainitsin vielä syystä että joillakin koneistajilla on tapana tehdä melkee puoli väkisinkin pyöristetty reuna..

------

Kannattaa ensin selvittää että miksi tuo kiertokanki on menny kieroks.
Tuota ei kovin helposti saa aikaan...nestepuristuksella toki...
Tietysti ite kiertokanki on voinut olla niin kehno rakenteeltaan (heikko), että menee painavamman männän kanssa herkästi kieroksi korkeammilla kierroksilla. Mut aika epätodennäköisenä pitäisin


Kiitoksia neuvoista tulee vähän mutkikkaampi homma rakentaa tämä mitä aattelin mutta toivottavasti onnistuu ja onneksi aikaa löytyy ja viisaampia joita sitten nyppii hihasta jos ei itseltä onnistu :D

ja kiertokanki meni sen takia kieroks kun oli jäähdytin nesteet yön aikana valunu huonosti menneen o-renkaan takia kampikammioon ja putkeen..
veke02
Liittynyt:
15.1.2017 17:27
Re: Gilera 80cc (kiertokanki leibs) -> 87cc 50x44

ViestiKirjoittanut veke02 » 15.5.2018 17:36

Oliks toi alkuperänen kampura ku noi kävi?
Derbi drd pro 80cc "sport" #gromijää
jonttunote
Pyörä:
Gilera Rcr
Paikkakunta:
Luvia
Liittynyt:
22.10.2016 16:53
Re: Gilera 80cc (kiertokanki leibs) -> 87cc 50x44

ViestiKirjoittanut jonttunote » 15.5.2018 18:28

veke02 kirjoitti:Oliks toi alkuperänen kampura ku noi kävi?


Eei se oli ihan perus vahvistettu 150e maksava kampi
jonttunote
Pyörä:
Gilera Rcr
Paikkakunta:
Luvia
Liittynyt:
22.10.2016 16:53
Re: Gilera 80cc (kiertokanki leibs) -> 87cc 50x44

ViestiKirjoittanut jonttunote » 22.5.2018 23:23

Nyt on taas vähän kaikkea tapahtunut elikkäs
Kuva

Kuten kuvasta näkyy kone on kasattuna ja sisällä 44mm iskunen kampi 8)

airsalista tarvi vähäsen sorvata palotilaa ja saatiin aukioloajat 1.5mm korolla
pako 190 huuhtelut 122
ja sitten avartelin pakoaukkoa hivenen mutta siitä ei löyry kuvaa nytten :s

ja tota airsali ehti olemaan kiinni 2 päivää kunnes mäntä sanoi itsensä irti ja pytystä lähti pinnotetta aikas iso palanen :itku:

ja sitten löyty tällänen pikku kokeilu pytty tähän jota viilaan aika reippaasti
elikkäs forten 70cc 47mm halkasia elikkä 44 iskulla 76.34
huuhteluje avartelu alotteluu aivan paskalla dremelin terällä :lol:
Kuva
jonttunote
Pyörä:
Gilera Rcr
Paikkakunta:
Luvia
Liittynyt:
22.10.2016 16:53
Re: Gilera 80cc (kiertokanki leibs) -> 87cc 50x44

ViestiKirjoittanut jonttunote » 22.5.2018 23:28

https://youtu.be/Yr-FC4ochZ4

siinä vielä vähän jottain kierrättelyä vuotavalla putkella :D
JX 
Pyörä:
[EX] Derbi Senda 90cc 09'
Liittynyt:
26.8.2013 14:57
Re: Gilera 80cc (kiertokanki leibs) -> 87cc 50x44

ViestiKirjoittanut JX  » 30.5.2018 0:34

Hajonneesta männästä kuvaa (tai kaikesta muustakin kasaus/purku tilanteista ois hyvä nähdä kuvaa), ei kannata heti luovuttaa kun ei Airsalin sarjatkaan paljoa maksa. ;)
~Feel the speed | Toyota Supra Turbo 94' & [EX] 134km/h Derbi:Galleria
Topic: 90cc Derbi | BRK, Voca Racing, TPR VForce3, TPR PWK 28mm, MVT Digital Direct, Malossi/Most
jonttunote
Pyörä:
Gilera Rcr
Paikkakunta:
Luvia
Liittynyt:
22.10.2016 16:53
Re: Gilera 80cc (kiertokanki leibs) -> 87cc 50x44

ViestiKirjoittanut jonttunote » 22.6.2018 22:26

pääsi käymään niin että polliisi testasi ja tuli kevariverot ja muuta mukavaa ja tämä mopo on nyt myyty eteenpäin :(

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista