Stanced 125 Kymco by n3d | Kuvat ei näy...

n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Stanced 125 Kymco by n3d | Kuvat ei näy...

ViestiKirjoittanut n3d » 12.3.2017 0:03

125 Skootteria lähdetään levittämään, jatkamaan ja madaltamaan. Tavoitteet on täysin ulkonäölliset. Jossakin näyttelyssä tätä pitää käyttää, mutta siihen on aikaa ja paljon kerkeää ja pitää tapahtua. Kerkeän rakennella muutaman kertaa viikossa eli useita tunteja, joten tekstiä ja kuvia tulee kyllä. Levittämisellä tarkoitetaan vanteiden vaihtamista leveämpiin joka vaatii moottorin siirron vasemmalle ja putken oikealle, että vanne sopii pyörimään.

Vanteiksi tulee 7,5 ja 5 tuumaa leveät peltivanteet. Ei ihan perus mopon tuunaamista, mutta tästä tulee autonäyttelyihin ihmeteltävää autoihmisille.

Projektin lähtökohta on tämä, 5cm jatkamani 125 Kymco Agility.

Kuva

Kevari on purettu runkoa myöten ja osat on laatikoissa, joten tästä on hyvä aloittaa.

Kuva

Laitetaan kuvia ja tekstiä projektin etenemisen mukaan jos kiinnostuneita täältä löytyy. ;)
Viimeksi muokannut n3d päivämäärä 20.7.2017 22:53, muokattu yhteensä 1 kerran
Tailgunner
Liittynyt:
8.2.2015 16:48
Re: Stanced 125 Kymco by n3d

ViestiKirjoittanut Tailgunner » 12.3.2017 20:45

Noniii asiaa! Kuinkas mones tää on jo? :D Täytys alkaa itekki seuraavaa kymcoa jossain vaiheessa ettimää jos ens talven messuille koittas jotaki värkätä. :P
Jakkinakki
Pyörä:
Monta rikkinäistä
Paikkakunta:
Satakunta
Liittynyt:
28.10.2015 0:18
Re: Stanced 125 Kymco by n3d

ViestiKirjoittanut Jakkinakki » 15.3.2017 2:44

Jes! Taas on sit luettavaa. Innolla seurataan niinkuin aina
Tehdään eka ja korjataan virheet myöhemmin...
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Stanced 125 Kymco by n3d

ViestiKirjoittanut n3d » 16.3.2017 17:31

Kuudes Kymco on tämä. 8)

Jatkojen rakentelua:

Kuva

Kuva

Lopuksi vielä alkuperäiset kannakkeet rälläkällä irti kun kone on suorassa.

Kuva

Molempien penkkien rungot lähti kokonaan pois, koska tästä tulee yksipaikkainen ja etupenkki siirtyy reilusti taemmas ja alemmas.
^^anttu
Liittynyt:
27.2.2012 18:33
Re: Stanced 125 Kymco by n3d

ViestiKirjoittanut ^^anttu » 21.3.2017 12:09

NO NYT!!! Alkaa näkyä tekemisen meininki jatkoissa :) ei enään pulttijatko viritelmiä :seko: ps. Seuraillaan kuten aina ennenki
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Stanced 125 Kymco by n3d

ViestiKirjoittanut n3d » 28.3.2017 22:33

Joo. ;)

Sain runkojatkon hitsattua siihen asti että se pitää enää kiinnittää runkoon ja rälläköidä vanhat puslanpaikat pois. Uudet puslat pitää hommata huomenna jostain ja ne tulee pulteilla rungon ja jatkojen väliin kiinni ja ei pitäis täryyttää sitten niin pahasti kuin alkuperäisten suunnitelmien mukaan. :lol:

Kuvissa vielä kitkalla kiinni rungossa kyseinen väritelmä.

Kuva

Kuvasta näkyy että hitsasin ylätuet moottorinkannakkeeseen ja etutuet ylätukiin. Toisinpäin olisi ollut kestävämpi mutta vaikeampi toteuttaa, joten lisätukia pakko laittaa.

Joka tapauksessa vielä itsekseni kannoin moottorin portaita ylös ja sovittelin paikalleen.

Kuva

Keskiseisontatuen rungon aattelin säilyttää että se ottaa kiinni maahan töyssyssä mieluummin kuin kone. Ja kuvassa tosiaan 20cm taempana moottori kuin vakiona.

Ja toki 3cm vasemmalla jotta on tilaa 7,5 tuumaa leveälle teräsvanteelle.

Kuva
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Stanced 125 Kymco by n3d

ViestiKirjoittanut n3d » 30.3.2017 22:08

Takavanteesta prässättiin keskiö irti ja sorvattiin pyöreäksi.

Ja tein piirustukset uudesta keskiöstä ja ostin pyörötankoa sorvarille vietäväksi.

Kuva

Hyvä tuli. Keskiö on 0.03 milliä pienempi kuin toi sisäratas joten lämpösovitteella asennan keskiön siihen ja vielä hitsaan näkyviin jäävän kehän.

Kuva

Keskiö on tarpeeksi leveä että voin keskittää lopuksi vanteen sorvauttamalla keskiön kapeammaksi.

Vanteet odottaa keskiöitä..

Kuva

Etunen luvattu 5" leveä ja takanen 7,5".
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Stanced 125 Kymco by n3d

ViestiKirjoittanut n3d » 9.7.2017 21:39

Pari kuukautta oli niinsanotusti taukoa tältä projektilta kun ei vaan ollut inspiraatiota tehdä pyörää jolla ei vielä tänä kesänä pääse ajelemaan. Osia onneksi sentään tipahteli tasaista tahtia ja niitä sai hakea postista! 8)

Pari viikkoa sitten kuitenkin palasi into entistä kovempana kevarin suhteen. Päässä kuitenkin suht samanlaiset ajatukset valmiista kappaleesta kuin ennen taukoa, pari isoa muutosta tulee kyllä lopputulokseen joita hionut jo mielessä ja piirrellyt vihkoon.

Aktiivisesti on tarkotus päivitellä tätä. Kuvien jakaminen vaan ei onnistunut ja en halunnut tehdä kuvatonta päivitystä ja edellisten kuvien menetys kaiveli hieman. Nyt kuitenkin palataan entistä vahvempana.

Kävin kyselemässä lämpösovitteen suorittamista parissa liikkeessä, toisessa eivät pikkuhommaa pieneltä asiakkaalta kiinnostuneet ottamaan. Toisessa taasen olisi mennyt 4 viikkoa kiireiden vuoksi, mutta vinkkasi että saahan tuon kotikonsteinkin tehtyä. Vanteenkeskiö hellalle tai nuotiolle. Sanoinpa että en minä sentään niin tyhmä ole kuin miltä näytän.

En kehdannut taloa polttaa joten valitsin nuotion.

Kuva

Hiilloksella sai ihan hyvin lämpenemään ja patalapulla nopeasti kiveykselle ja boorit keskelle, pari napausta vasaralla se oli siinä.

Fits like a glove

Kuva

Tosin laitoin mopon keskiöstä leikatun palan spaceriksi keskiön ja koneen väliin.

Enää hankasi vain, joten en uutta spaceria tehnyt vaan hakkasin ja viilasin lisää tilaa pyöränkaareen.

Kuva

Sitten ei enää hangannut ja ainakin tuota keskiöö kun pyörittää niin ei vispaa edes yhtään! Vanne näyttää lopullisen suoruuden, mutta hyvä siitä tulee.

Konetta sitten sijoittelin runkoon nähden. Kone on niin lähellä runkoa vanteen leveyden vuoksi että ahdasta tulee ilman 20cm jatkoja. :lol:

Kuva

Hahmottelin ja mietin paikkaa koneelle, paljon on valinnanvaraa x ja y akselilla ja z on yhtäsuuri kuin 3cm vasemmalle takaa katottuna. Tälleen vanne on tasan keskellä kuten kuuluukin ja painopiste liian vasemmalla kun putkikin vaihtuu kevyempään. :s

Todennäköisesti perästä tulee kuvan mukaisesti matala koska keulan maavaraa en ole saanut aisoihin, vaan korkeella mennään jos joustovaroja pari senttiä haluaa edes pitää ja rengaskin on leveä ja sen myötä korkea.

Taakse alan lähipäivinä askartelemaan puslille paikkaa, edellinen jatkoviritelmä laikataan pois moottorintuista ja tehdään uusi mopon puslilla oleva, niin ei täristä. Ylimääräinen viiskymppi agility saa luovuttaa osan rungostaan niin saadaan tähän kone kiinni! 8)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista