Polkuohjus (Derbi DRD 03)

Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Polkuohjus (Derbi DRD 03)

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 28.3.2018 18:01

Lähinnä ajattelin ettei kolise käynnistettäessä hattuun kiinni, on kokemusta. Jossain 0,6-0,7 paikkeilla olisi ihan ok. Onnistuu esimerkiksi tinalangalla mittaus.
SliXi
Pyörä:
DERBI DRD-03/DERBI SENDA X-XTREME 2014
Paikkakunta:
Asikkala
Liittynyt:
19.6.2016 16:56
Re: Polkuohjus (Derbi DRD 03)

ViestiKirjoittanut SliXi » 21.4.2018 16:22

Vituttaako..? No kyllä vituttaa tai itse asiassa ''vitutus'' on ehkä vähän turhan lievä termi tämänhetkiselle olotilalle... :s Jo muutama viikko takaperin kotiuduin Derbin kanssa omalle pajalle rakentelemaan koska olis jo aika kova hinku päästä ajelee ja työpaikalla rakentelutahti on vähän liian hidasta...
Kuva
Luulin moottorin olevan jo '''kunnossa'' ja valmiina käynnistettäväksi joten päätin ottaa sähköt työn alle. Oikeastaan annoin ne iskän tehtäväks ja viimeistelin ite muita juttuja.. Mun mielestä sähköt saatiin tosi siististi ja asiallisesti nippuun.
Kuva
Kuva
Kuva

Sitten alkoi esiintyä niinsanottuja ongelmia.. Istutettiin moottori runkoon ja testailtiin että kipinä tulee ja bensa kulkee kiinkuin pitääkin..
Kuva (näyttää aika herkulle 8) )

Mutta ei vaan käynnistynyt ei sitten millään... Kokeiltiin työntää ja pyörittää magneettoa poralla ja ostin jopa airsalin alkuperäisen männän kun aika radikaalisti eroa tohon proxiin verrattuna (helmojen koko ja se männän sivussa oleva ''kolo'')..
Kuva
Kuva
ei edes lupaa ja polkemalla usein ''potkaisi'' takaisin.. Tajusin tässä vaiheessa että sytytyksessä se vika nyt on mutta sen ''aluslevyn'' kääntely ei auttanut mitään.. Monta iltaa meni kokeillessa ja eikä mitään tuloksia kunnes eräänä iltana vanhaa kampiakselia ihmetellesäni ja miettiessäni että poltanko vai työnnänkö derbin suohon
tajusin että magneeton kiila oli jäänyt laittamatta siihen uuten kampuraan.. eli toisinsanoen aina kun olin sytytystä säätänyt olin laittanut vauhtipyörän eri asentoon=mahdotonta saada ikinä toimimaan.. :roll:

Nohh seuraavana päivänä innokkaasti asentamaan ja kuinkas ollakkaan derbi hörähti käyntiin.. mutta ei käynyt kunnolla nostatti kierroksia ja heti kun koitin koskeakkaan kaasuttimeen niin sammui.. Tämänjälkeen ei käynnistynyt kuin starttipilotilla/bensaa tulpanreijästä systeemillä.. taas meni monta päivää yritin etsiä mahdollista imuvuotoa ja tiivistää koko systeemiä läppäventtiilistä ilmanputsariin.. mutta ei mitään sama homma jatkui.. Kunnes eilen huomattiin että magneetonpuolen stefa vuotaa bensaa ja on muutenkin ihan järkyttävässä kunnossa+se oli väärinpäin... :D
Nohh sattuuhan sitä.. :roll:
Kuva

Tänään haettiin uudet stefat ja asennellaan ne nyt lähipäivinä.. ehkä nyt pääsis viemään tän projektin finaaliin..? 8)

-SliXi
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Polkuohjus (Derbi DRD 03)

ViestiKirjoittanut n3d » 21.4.2018 16:50

Pystyn hyvin samaistumaan tuohon vianetsintäfiilikseen. :x

Mutta hyvältä näyttää ja uskokin vaikuttaisi palanneen. ;)
Hulikusti
Liittynyt:
7.9.2016 15:31
Re: Polkuohjus (Derbi DRD 03)

ViestiKirjoittanut Hulikusti » 27.5.2018 1:36

Hyvältä näyttää. Jotakuinkin samanlaista polkua olen mennyt oman rieju projektin kanssa kuin mitä sinä derbisi. Nyt itse alan olemaan lähellä maaliviivaa (JES). Vielä tuohon vianetsintään, hyvin on pysynyt tahto jatkaa projektia vaikka on tullut mutkia matkaan. Ja eikö olekin hyvä tunne kun löytää kyseisen vian syyn ja korjaa, sitten ihmeen kaupalla mopo toimii 8)
SliXi
Pyörä:
DERBI DRD-03/DERBI SENDA X-XTREME 2014
Paikkakunta:
Asikkala
Liittynyt:
19.6.2016 16:56
Re: Polkuohjus (Derbi DRD 03)

ViestiKirjoittanut SliXi » 27.6.2018 21:53

Nohh... kuinkas kävikään se onkin vähän pidempi juttu, toisaalta taas kannattaa todennäköisesti kertoa tänne koska monien projektitopikeista saa sellaisen käsityksen että tää rakentelu on aina kivaa ja sujuu ilman vastoinkäymisiä.. Mut niinku varmaan ne fiksuimmat filosofit siellä arvaa niin eihän se niin ole... :roll:

Tosiaan silloin talvella kun tää projekti alkoi lähennellä loppua ilmestyi myös monia takaiskuja jotka viikko viikolta hidastutti Derbin valmistumista, taustalla hirveä toivo että pääsis ajaa samalla mopolla 9-luokan päättäreihin.. Lopulta kuitenkin selvisi totuus etten enää mitenkään kerkeäis saada mopoa kasaan, Ja jos totta puhutaan niin sisimmässäni tiesin ettei kannata alkaa hoppuilemaan koska mopoon oli jo panostettu ja sijoitettu senverta paljon..

Mut koska toimivaa mopoa talouteen tarvittiin niin käytiin hakemassa liikkeestä tilapäinen korvaava ajokki (DERBI SENDA X-TREME 2014) Sillä oon nyt ajellu muutaman kuukauden ja en oo oikeestaan kertaakaan sinä aikana koskenu projektimopoon...

Kuinkas ollakkaan nyt pari päivää sitten klikkasin vahingossa auki tän topikin ja kattelin kuvia tästä ja samassa tajusin että nyt on se aika ku tää pitää rakentaa loppuun.. Haluun kuitenkin päästä vielä ajamaan mun oikealla mopolla sillä ainoalla ja oikealla! ;)


ELI ITSE ASIAAN!
Tänään kävin kaivamassa derbin pois vajasta ja puhdistelin
pölyt,pesin oikein huolella ja istuskelin varmaan tunnin unelmoimassa että miten hieno siitä tuleekaan kun saan valmiiksi.. :lol: Viimeks homma jäi siihen että todettiin sytytyksessä olevan vikaa ja todennäköisesti joko cdi tai staattori paskana. Toisinsanoen nyt pitää vähän säästellä ja sitten pääsee ostelemaan uutta palikkaa.. Derbin tekniikkaan saattaa tulla vähän muutosta nimittäin uuden derbin mukana tuli Tecnigas E-nox Ja aattelin että vois olla kiillotettuna ja erillaisella änkällä ihan mielenkiintonen lisä toho Derbii, en ole varma että onko peräti se SS versio eli ruostumaton, pitää ottaa selvää!



Loppuun vielä ''kaverikuva'' kurjuuksista!
Kuva
-SliXi
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Polkuohjus (Derbi DRD 03)

ViestiKirjoittanut n3d » 28.6.2018 6:12

Jaksamista... Haluun nähä tän valmiina. ;)
SliXi
Pyörä:
DERBI DRD-03/DERBI SENDA X-XTREME 2014
Paikkakunta:
Asikkala
Liittynyt:
19.6.2016 16:56
Re: Polkuohjus (Derbi DRD 03)

ViestiKirjoittanut SliXi » 26.7.2018 23:18

Noniin!

Hetki on taas vierähtänyt ja tää postaus on tällänen tosi nopee päivitys siitä mitä oon puuhaillu.

Eilen tuli postissa uudet sähköt ja kävin tänään niitä asentamassa, staattori jää valittettavasti huomiseksi kun en saanut vauhtiksen mutteria auki kun ei ollut pulttipyssyä.. :roll:
Kuva

Kerkesin myös näperrellä vähän tota e-noxia ja hämmästyin oikeen että miten helposti sen sai kiiltämään..?! :eek:
Kuva

Mutta ei se e-noxinkaan asennus ihan nappiin mennyt ,Airsalin kierteet meni vähän epäilyttävän helposti.. :s Muuten enoxi oli huomattavasti kundoa helpompi asentaa, Kundossa nimittäin se alkukäyrä sellainen lonkero että vaikea lähestyä millään työkaluilla.. Nohh siinä se nyt möllöttää kiinni mopossa ja ainakin omaa silmää hivelee oikein silkkisesti toi uus putki.. 8) Huomenna olis tarkoitus töissä vähän toteuttaa sitä välipilliä tuohon koska enoxin välipillin asettelu ja änkkä ei varsinaisesti miellytä omaa silmää.. :roll:

Kuva


-SliXi
veke02
Liittynyt:
15.1.2017 17:27
Re: Polkuohjus (Derbi DRD 03)

ViestiKirjoittanut veke02 » 28.7.2018 0:54

Joo airsalin kierteet lähtee yllättävän helposti varsinkin jos on tottunut rautasylintereihin joten kannattaa pinnapulttei käyttää
Omastaki lähti päästä vähän kierteitä kun putkee asensin
Derbi drd pro 80cc "sport" #gromijää
ranu
Pyörä:
Derbi Senda 2008
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
12.3.2017 14:29
Re: Polkuohjus (Derbi DRD 03)

ViestiKirjoittanut ranu » 26.12.2018 21:16

Mitäs polkuohjukselle kuuluu?
Koditonrifteri
Liittynyt:
18.6.2021 21:05
Re: Polkuohjus (Derbi DRD 03)

ViestiKirjoittanut Koditonrifteri » 18.6.2021 21:13

SliXi kirjoitti:Tee se itse alkukäyrä osoittautui ihan helvetin hyväksi !! :3 tosin aluksi oli vähän mutkia matkassa mittasuhteiden arvioinnin kannalta D; ja jouduin lisäämään ylimääräisen mutkan.. Mopo ottaa nyt ''tehopiikkiä'' tosimukavasti ihan vaihteiden alussa..eli tosi alhaisilla kierroksilla (en omista kierroslukumittaria joten en osaa tarkkaan sanoa) mutta veikkaisin että jossain 4000-6000 välissä se niinsanottu ''piikki'' nytsitten on...Äänistäkin tuli mukavan terävät ja sulavat jos jotakuta sattuu kiinnostaa kuunnella niin tuossa on linkki--> https://www.youtube.com/watch?v=o8HHkvp ... e=youtu.be


Olen tosiaan nyt muutaman vuoden jäljessä ja toivon että vastaat vuosien jälkeen sillä pari päivää sitte tuli senda pihaan ja sitten alettiin keskustelu palstoja kahteleen ja vertailemaan tehoputkia ja päädyttiin siihen tulokseen että kiinnostuksen kohteena on juurikin tuo kundo tuareg putki mutta eihän niitä nyt enää mistään löydy myynnistä (torista en vielä ole kattonu mutta en uska että siellä on kun googlea olen tässä jo jonkin aikaa käännellyt ympäri ja kaikki tuareg ilmotukset mitä on tullu vastaan on kaikki jo myyty vuosia sitten) ja tosiaan kysyisin että mistä löysit tuareg putken tai onko sulla vielä tuota putkea hallussa

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista