Tunturi supersportin kahvilakilpuri proju ja 2. tunturi

mopoelkku
Pyörä:
GasGas ec125
Liittynyt:
8.5.2014 21:48
Re: Tunturi super sport goes cafe racer + 2. tuna ja derbi

ViestiKirjoittanut mopoelkku » 12.2.2015 18:46

Joku 18mm tais olla. Melko sama mitä blairi ehdotti. :D
vesterinen_99
Pyörä:
Suotta luottelen tuskin kukaan jaksaa lukea....
Liittynyt:
24.12.2013 2:07
Re: Tunturi super sport goes cafe racer + 2. tuna ja derbi

ViestiKirjoittanut vesterinen_99 » 13.2.2015 14:33

Aaa ei sitte mitää :D näytti vaa nii vahvalle ja itellä oli joskus liian paksua kun muutakaan ei ollu... minkänlaista tehoaluetta ei löytyny enää(sisältä yli 20mm.) mutta hyvältä näyttää 8)
Miksi poliisilla on pamppu vasemmassa kädessä?
-Koska asiakas on aina oikeassa
projekti topiccia>http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=72&t=85690
Ja piikkipuolelle>http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=93&t=85887
mopoelkku
Pyörä:
GasGas ec125
Liittynyt:
8.5.2014 21:48
Re: Tunturi supersportin kahvilakilpuri proju ja 2. tunturi

ViestiKirjoittanut mopoelkku » 1.5.2015 17:38

Pitkän hiljaiselon jälkeen täällä taas. Itse mopolle ei ole tapahtunut oikeastaan mitään. Enimmäkseen aika on mennyt yhtä 50cc pyttyä viilatessa ja suunnitellessa. Pytyssä asteita pakoaukolla 190, imulla 190 ja huuhteluille tulossa 130. Näin aluksi nuo saa riittää. Onhan siinä viilausvaraa vielä nälkä kasvaa syödessä 8) . Huuhteluihin olen ajatellut tehdä semmosta kahvikupin korvaa tuon vakion suoran kanavan tilalle. Kanavien muotoilussa olen ajatellut käyttää kemiskiä :roll: . Laittakaas kommenttia että pysyykö se kemiski valuraudassa kiinni vai pitääkö keksia jotain muuta. Boost port on ollu kans suunnitelmissa tehdä mutta sen toteutus tapa on vielä mietinnässä.
Katteen tekoa pääsee ensiviikolla varmaan jatkamaan, kun keli lämpenee. Ulkona pakko lasikuiduttaa, kun se hartsin haju jää leijumaan pajalle pitkäks aikaa :| . Katetta pitäs vähä oikoa ja jos siitä tekis sitten negatiivimuotin vaikka kipsistä niin ei tarvis tehdä kittauksia katteeseen, kun pinta olisi aina sileä.

katteen kanssa.
Kuva

pakoaukko
Kuva

imuaukko
Kuva

huuhtelun muotoa :lol:
KuvaMeinas hermo mennä kun tuota askarteli :lol: .
nevssons
Pyörä:
Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.1.2011 21:51
Re: Tunturi supersportin kahvilakilpuri proju ja 2. tunturi

ViestiKirjoittanut nevssons » 3.5.2015 13:49

Hyvännäköistä laittelua :)

Kemiskistä en tiiä, mutta bilteman epoksitäytteistä, eli semmoisista muovailuvahamaisista puikoista on hyviä kokemuksia. Saa erikseen valuraudalle, alumiinille sekä puulle ja veneilllekin omaansa.
Kestää kiinni ja muotonsakkin pitää viellä ainakin viidessä sadassa asteessa vaikka paljolti silloin pehmeneekin.

Tosta pakoaukosta voisin väittää että vois olla parempikin. Itse aukko on ihan hyvän näköinen mutta kanava sen takana näyttää supistuvan kovin jyrkästi alkuun ja siitä jatkavan tasapaksuisena. Itse nuo olen viilaillut lähtemään sivuilta ikäänkuin suoraan eteenpäin ja siitä jokseenkin tasaisesti supistumaan laipalle asti.
Tietty jos pytyssä ei tähän materiaali riitä niin tilanne on mitä on.

Noilla asteluvuilla ainakin pitäisi päästä jo pitkälle, en usko että niitä ihan heti tarvii korottelemaan lähteä. Aika-aloja laskemalla viisastuu tietty enempi.

Mulla muuten olisi takataskussa eräs pakoputki kaava jolla olen nuo omat viimeisimmät sätöstelyt mitoittanut. Vähän kiinnostaisi tietää miten toimii muissakin vehkeissä. Jos kokeilun halua löytyy niin pistä viestiä ;)
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?
mopoelkku
Pyörä:
GasGas ec125
Liittynyt:
8.5.2014 21:48
Re: Tunturi supersportin kahvilakilpuri proju ja 2. tunturi

ViestiKirjoittanut mopoelkku » 3.5.2015 23:29

Pakoaukko on hieman kesken vielä :D . Huomenna tarttuu varmaan biltemasta mukaan semmoinen epoksipötkö ja puuilosta peltimankeli. Yksi pv:n putki tekeillä niin pääsisi kokeilemaan kartioiden tekoa mankelilla :) . Pidetään mielessä tuo sinun putkikaava 8) ja putkea ei nyt varmaan ihan heti päästä tähän tekniikkaan tekemään.
Tuna-71
Liittynyt:
27.9.2007 16:52
Re: Tunturi supersportin kahvilakilpuri proju ja 2. tunturi

ViestiKirjoittanut Tuna-71 » 4.5.2015 12:05

On muuten nätti Suppana!

Katteen muotin tekokin kuulostaa kerrankin järkevältä, ettei lähdetä suinpäin kuiduttelemaan positiivin päälle ja sitten kitataan kilokaupalla. Vähemmän lämmölle alttiisiin täyttöihin oon käyttänyt tätä ja sitten esim. huuhtiksien aivan yläpäähän tätä. Nuita pötkömalleja en ole kokeillut, mutta esim. tota Loctiten mallia voi lämmöllä vähän notkistaa ja "valaa" nätisti muotoon.

Toivottavasti konepuoli tulee vastamaan alusta-/katepuolta sporttisuudeltaan. ;)
Suikkanen
Pyörä:
Rotaksilla varustettu vormula, Tunturi TT70cc, Monkey
Liittynyt:
11.7.2007 20:19
Re: Tunturi supersportin kahvilakilpuri proju ja 2. tunturi

ViestiKirjoittanut Suikkanen » 15.8.2015 9:50

Vaikuttaisi vähän liiankin radikaalilta nuo pakoaukon asteet, olet varmaankin varautunut jonkun sortin vaihdevälitystalkoisiin. Puchiin saa kyllä voimaa mutta vaihdevälitykset tekee kapean tehoalueen hyödyntämisen melko vaikeaksi. Kytkin on myös räjähtävää sorttia, oletko modifioinut sitä?

Oliko tuo jarrulevyn koko vain ulkonäkökysymys? Minulla on käytössä 325 mm levy ja se on aivan järkyttävä tangonyliheitto järjestelmä. :itku:

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista