-Tusku Hood Customs- varikkomopot -Aerox & NRG-

Kassude
Pyörä:
990 Super Herttua
Paikkakunta:
Helsinki rock city.
Liittynyt:
17.4.2005 17:45
Re: -Tusku Hood Customs- varikkomopot -Aerox & NRG-

ViestiKirjoittanut Kassude » 27.4.2014 20:38

nosliw_ kirjoitti:Vanhat parrat taas skoottereiden kimpussa, tulee ihan vanhat hyvät ajat mieleen. :lol:

Ei vittu, säkin käyt täällä salaa lueskelemassa vielä lähes kymmenen vuotta "meidän" aikakauden jälkeen :lol:
Kotarin vasen etupumppu myynnissä; http://www.motot.net/talli/kayttaja/23988
nosliw_
Pyörä:
ei ole
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
23.8.2005 19:40
Re: -Tusku Hood Customs- varikkomopot -Aerox & NRG-

ViestiKirjoittanut nosliw_ » 27.4.2014 22:09

Mitään en myönnä!
Mopon (tollanen isojen poikien malli) osto on käynyt kyllä useasti mielessä mutta nelipyöräiset vie tällä hetkellä kaikki rahat joten pakko tyytyä niihin vielä hetken. :itku:
Laman ja energiansäästysyiden takia valo tunnelin päässä on nyt sammutettu. -Jumala
SenseiSanto
Liittynyt:
2.3.2014 8:17
Re: -Tusku Hood Customs- varikkomopot -Aerox & NRG-

ViestiKirjoittanut SenseiSanto » 28.4.2014 1:01

lokitekki kirjoitti:Oisko aika siirtyä käyttään kittauksessa sellasta tosi hienoa viimmestelykittiä, vetästä se isolle alueelle ja hioa joustavalla, mutta jämäkällä kapulalla, niin muoto ois oikea ennenkuin laitetaan pintaan hiontamaalia?

Lossilla tota on tullu jynssättyä ja käytetty tosiaan hienojakoista 2k multipolyesteri kittiä. Hiontamaalia oon laskenu siihen vaan sen takia että näkee miten muodot alkaa peilaamaan ja toi maali menee melkein ruiskukitistä, eli täyttää pienempiä kolosia huomattavasti nopeammin ku perus kitti. punottua lasikuitukangasta käytin katteiden ulkopinnoilla, koska se on taipuisampaa kun hiilikuitu niin selviää vähemmällä kittauksella yms pohjatöillä. Kuhan kerkeän hakemaan lisää hartsia niin vahvistan perän kauttaaltaan hiilikuitukankaalla sisäpuolelta ( tällähetkellä ducktailissä ja sivukatteissa vasta kerrokset ja tuokin vahvisti rakennetta huomattavasti). Tällätavoin katteiden "seinämä paksuus" ei pitäisi karata mahdottoman paksuksi, mutta tulee silti tarpeeksi jämerä!

Tänään saatiin siis suunnitelmien mukaan rungot maalattua, suurin ongelma siinäkin
hommassa oli värien valinta :lol:
Nrg:n runko maalattiin Lexuksen värikartasta bongatulla Liguid blue pearl 2c maalilla ja roxin runkoon valittiin Peugeotin helmiäis kulta.
Molempiin maaleihin (tarkasti ottaen lakkaan) sekoitettiin vielä helmiäistä / fleikkiä tuomaan lisää syvyyttä.
Kuva

Melkein kakki roxin katteet on nyt hiottu puhtaaksi edellisten omistajien taidokkaista maalauksista. Olipahan muuten hommaa varsinkin sisäkatteissa kun piti hioa puhtaalle muoville asti. Nyt niissä on muovitartunta-aineet niskassa ja kerkesin osaan pohjamaalinkin jo laskea. Päätin samalla etten ala noita roxin vanteita kiillottamaan, on nimittäin sen verran kauhea valujälki verrattuna esim Jontun Nrg:n vanteisiin.
Kuva

Molempien skoottereiden värimaailma alkaa olemaan selvillä: Nrg maalataan kauttaaltaan Lexuksen värikartan Diamond white pearl 3kerros sävyllä ja joitain pikkuosia (ilmanohjaimia yms) tolla helmiäis sinisellä. Nrg:n alumiiniosien valu jälki on melko priimaa, joten vanteet, varikoppa yms. kiillotetaan.
Roxin väreiksi valikoitui Chryslerin kartastosta
Inferno red sekä Director Red ulkokatteisiin ja tuolla Peugeotin Jaune Vermeer -kultaisella sisäkatteet sekä vanteet. Eli ulkokatteisiin "kirsikan" punaista, sekä korostukseksi tummempaa viininpunaista ja valkoinen/hopea rajaus.

Annetaan runkojen kuivaa ja maalin kovettua
nyt pari päivää ettei vahingossakaan tuu naarmutettua uutta maalia asennus hommissa. Roxin katteet tarvitsee siis vielä hieman hartsia (etuvalon kuidutus kesken, perän jäykistys sekä muutamien kiinnikeiden tekeminen hiilikuidusta).

Loppuun vielä yks fiilistely kuva
Kuva

Ohhoh tulipahan taas tarina. Toivottavasti siitä saa jotain selkoa, kirjoitusvirheet kuuluu hintaan :roll:
-atte-
Pyörä:
Polkumapyörä
Paikkakunta:
Kerava, D-rapun poikii.
Liittynyt:
29.5.2010 1:58
Re: -Tusku Hood Customs- varikkomopot -Aerox & NRG-

ViestiKirjoittanut -atte- » 28.4.2014 22:33

Hyvän näköstä touhua tosiaan! ;)
Yesterday is history, Today is a gift, Tomorrow is mystery!
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: -Tusku Hood Customs- varikkomopot -Aerox & NRG-

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 28.4.2014 23:09

Asiallista laittelua, maalailutkin eroaa vähän näistä muista paukkupulloprojuista mitä täällä nyt näkyy. ;)
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: -Tusku Hood Customs- varikkomopot -Aerox & NRG-

ViestiKirjoittanut AceFin » 29.4.2014 0:25

Tuleepa nättiä jälkeä, innolla odotan näiden valmistumista!
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
ooosq.
Pyörä:
Ch Racing WSM 50 (EX), Cagiva Mito Oro 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
22.1.2011 12:21
Re: -Tusku Hood Customs- varikkomopot -Aerox & NRG-

ViestiKirjoittanut ooosq. » 29.4.2014 14:50

Wow!

Empä ole ennen edes huomioinut tätä topikkia. Pirun hyvän näköstä touhua!
Cagiva Mito project!
GeiBoi
Liittynyt:
20.2.2011 19:11
Re: -Tusku Hood Customs- varikkomopot -Aerox & NRG-

ViestiKirjoittanut GeiBoi » 29.4.2014 15:26

onse nättii ku oman kylän pojat rakentaa :lol: koittanu aina välillä tiirailla et näkyykö mopoja pihalla ku ohi ajanu mut ei oo näkyny :D
jonttu`
Pyörä:
Piaggio Nrg Power DD & skyline r33
Paikkakunta:
mikkeli
Liittynyt:
9.10.2006 20:52
Re: -Tusku Hood Customs- varikkomopot -Aerox & NRG-

ViestiKirjoittanut jonttu` » 29.4.2014 19:06

GeiBoi kirjoitti:onse nättii ku oman kylän pojat rakentaa


"pojat"... mopo ikä meni jo melkee 10v sitte.

mites muute tämmösen 2-tahti päristimen laittaminen toimimaan viinalla? RE85

hyötyjä? haittoja?

joku jo koittanu?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: -Tusku Hood Customs- varikkomopot -Aerox & NRG-

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 29.4.2014 19:10

Hienoo jälkee kyllä tulee! Jaksaispa itekkin keskittyä mopoihin, tuppaa noi autot viemään ajan... :s

PS. Nosliw ostaa Street Magicinsä takas ja alkaa rakentaa sitä ;)
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Calleexd
Pyörä:
Derbi DRD Racing Limited 85 -08
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
14.9.2013 22:40
Re: -Tusku Hood Customs- varikkomopot -Aerox & NRG-

ViestiKirjoittanut Calleexd » 29.4.2014 22:28

Jossain tääl foorumin syövereis tais olla joku lanka tosta re85 litkusta. TBH en muista että onko jotain harhakuvaa vai ihan oikea muisto. Hienon näköstä tekelettä jätkät kyl saanu. Huomaa snadia eroo noista kilikolirojuista :D
valevandro
Pyörä:
Husqvarna sm 125/ Suzuki rm 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
11.11.2013 15:15
Re: -Tusku Hood Customs- varikkomopot -Aerox & NRG-

ViestiKirjoittanut valevandro » 29.4.2014 23:06

Jostakin tainnut lukea tuosta kun laittaa viinalla toimimaan niin ainakin öljyn pitää olla erilaista joka myöskin oli kallista. Tämä saattaa olla aivan mitäsattuu mutta jotain tämäntapaista haittaa siitä taisi olla. Eli kallis oliko se nyt sitten risiinipohjainen öljy jostakin tartteisi olla. Taisi olla jotkut 40e/l tuota öljyä..
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: -Tusku Hood Customs- varikkomopot -Aerox & NRG-

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 29.4.2014 23:21

Tässähän tämä topikki.

Sieltä vain kelaamaan ja etsimään se liukoisuustesti, muistaakseni Teboilin kelkkaöljy liukeni hyvin, 2t mix ei ollenkaan. ;)
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: -Tusku Hood Customs- varikkomopot -Aerox & NRG-

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 29.4.2014 23:33

Tuolla RE85 topicissahan se oli, sivulla 5 [peltsi testailuistansa kertoili. Raakaöljypohjaset, mineraali ja osasynteettiset ei siis sekottunu, täyssynteettiset tuntu sekottuvan. 2T Bikeä ja Teboilin kelkkaöljyä oli testailty täyssynteettisistä. ;)
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
lantusman
Paikkakunta:
mikkeli
Liittynyt:
3.12.2005 15:57
Re: -Tusku Hood Customs- varikkomopot -Aerox & NRG-

ViestiKirjoittanut lantusman » 30.4.2014 9:16

Keep up the good work ;)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista