Järeä monkey, 187cc turbo

lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Järeä monkey, 187cc turbo

ViestiKirjoittanut lokitekki » 7.10.2012 20:44

Entiiä onko liika raakaa virittämistä tänne, mut kokeillaan :D
Tämän valmistumiseen menee aikaa varmaan talven päivät, mutta tulee varmaan järein manki mitä minä oon nähny. Jos ei lasketa mitään naurettavia 1000cc virityksiä. Toimivuudesta ei tietoa, mutta hyvällä tuurilla saattaa olla että suhisee, paukkuu ja keulii :D Tehoa otetaan sen verran mitä kytkin kestää, tai sitten parannetaan kytkintä.

Koneen tulevat speksit.

YX160cc, 53x62mm, eli parempi iskusuhe mitä vakiossa.
- yx 4v kansi tappiin viilattuna, palotilan isonnus ja muotoilu, seetit isoksi ja venojen muotoilu ym.
- Öljyruisku männälle.
- Mäntään koneistettu ura männänrenkaiden alle ja porattu reikiä, jotta männän välissä ois öljyä tarpeeksi. Mäntä on isolla välyksellä.
- 2 öljypumppua, toinen kampuralle ja männälle ja toinen kannelle ja turbolle.
- 2 öljyjäähyä, isompaan jäähyyn tulee öljytermostaatti, jotta kone lämpeää nopeammin toimitilaan.
- Jää jäähdytteinen välijäähdytin penkin alle.
- Kaikenlaista mittaria, 2x lämpömittaria ahtoputkiin, 2x öljypainemittaria, yksi iso öljynlämpömittari erillisellä anturilla (mekaaninen) ja ahtomittari.
- Oor sähköt säädettävällä kierrostenrajoittimella.
- 30mm litteäluisti powerjet kaasari painekoteloon.
- Paineistettu tankki.
- Manki style käynnistys, niin ei hajoa rattaat.
- Koneen öjytilavuuden lisäystä jonkunverran ja ikkuna öljytasolle joka toimii myös kun kone on käynnissä.
- Dumppi
- 38mm ulkoinen hukkaportti.
- KKK kp31 turbo (21mm ja 25mm siivet) Pakopuoli reilusti hitsattu ja laitettu siihen kartioliittimet, imupuoli sheivattu ja hitsattu kaikki reiät umpeen, sen jälkeen kiillotettu.
- Aattelin laittaa laakerit liimalla kiinni ja ostaa parasta kisaöljyä mitä saa.

Kallista osaa ja palio, mutta joskus lupasin toteuttaa turbomankin, niin kai se pakko on. Mutta se on hyvä että teen järeän, niin uskaltaa ajaa paremmin.
- Runko tulee tietenki itsetehty.
- 6" ja 3.5" kiinan billettivanteet, takavanteen keskiosan leveys muistaakseni 19mm.
- Sumpan tekemät tosi järeät keskiöt, tuplapultit joka osaan, eli vanteet ja levyjarrut 8x pulteilla.

Kuvia nykyvaiheesta, vaiheessa vielä kaikki, mutta parinviikon sisään pitäis olla 90% osista täällä mistä voi sitten rakennella jos innostaa.
Tuo runko on putkitukseltaan vaan prototyyppi, se tehään paremmin ja paremmasta putkesta. Rungon alaosaa on kuvien jälkeen levitetty 5cm.
Mikään osa ei ole vielä tehty loppuun, esim kannessa ja turbossakin on vielä hommaa.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut lokitekki päivämäärä 7.10.2013 0:38, muokattu yhteensä 3 kertaa
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Järeä mankin turbotus yritys

ViestiKirjoittanut sasumeil » 7.10.2012 20:51

Huhhuh ny se tuli tännekkin.. :seko:

Oon vaan kahesta syystä käyny enää monkeyt.netis, toinen oli tämä ja toinen se 200,96cc punavalkomassajinkku. Nyt on enää yks syy.

Hienoa että tuli tänne, paljon kivempi tältä järkevältä foorumilta kunnon valvonnan alla seurata !

Seurantaan !
Tsekkaa pv proju!
XPSsm
Pyörä:
Peugeot XPS sm -11
Paikkakunta:
Punkaharju
Liittynyt:
9.12.2011 20:21
Re: Järeä mankin turbotus yritys

ViestiKirjoittanut XPSsm » 7.10.2012 21:02

No nyt on kunnon tappopeli tulossa! Seurataan ehdottomasti! ;)
Vilkaise Galleria ja Youtube: /user/MrXPSsm
Hommat hanskassa, ja hanskat hukassa..
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Järeä mankin turbotus yritys

ViestiKirjoittanut ramba__ » 7.10.2012 21:16

Vähän erilaisempi projekti! Kiinnostava joten seuraillaan ;)
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
deseiner
Pyörä:
Tunturi Supersport -82 Tunturi raaseripappa -?? Yamaha TZR 125 -90
Paikkakunta:
Imatra
Liittynyt:
18.7.2011 20:36
Re: Järeä mankin turbotus yritys

ViestiKirjoittanut deseiner » 7.10.2012 21:23

Nyt näyttää hienolta rakentelulta. Ehdottomasti seurantaan!
pbt
Pyörä:
Takaa työntävä kahenlitranDohc
Paikkakunta:
Töysä
Liittynyt:
29.11.2010 23:50
Re: Järeä mankin turbotus yritys

ViestiKirjoittanut pbt » 7.10.2012 21:38

mistähän hoitolaitoksesta tää kaverin karannu ku tää on jotain nii poikkeavaa ja absoluuttisen sairasta :D
temeee.
Pyörä:
KTM Exc 300
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
28.3.2010 10:17
Re: Järeä mankin turbotus yritys

ViestiKirjoittanut temeee. » 7.10.2012 21:38

Seurantaan! Harvoja "manki" projekteja joita jaksaa seurata. :)
Vegemon
Liittynyt:
25.6.2012 3:22
Re: Järeä mankin turbotus yritys

ViestiKirjoittanut Vegemon » 7.10.2012 22:09

Hullulta kuulostaa, mutta katsellaan ja seuraillaan ;)
Jehvetti
Pyörä:
Tunturi tiger s, Suzuki s1 Yamaha Dt
Paikkakunta:
Muurikkala
Liittynyt:
23.4.2009 16:43
Re: Järeä mankin turbotus yritys

ViestiKirjoittanut Jehvetti » 7.10.2012 22:18

Ensimmäinen mielenkiintoinen nelari projekti!

Ehdottomasti seurantaan!
viewtopic.php?f=72&t=83520&p=4091909#p4091909

Hölkkää, niin kuolet terveempänä.
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä mankin turbotus yritys

ViestiKirjoittanut lokitekki » 7.10.2012 22:51

Se on hyvä että seuraajia on, pitää koittaa tehä tuo tälläkertaa loppuun asti.
Vähä rasittavaa nyt, kun ei voi mitään oikein tehä kun ei ole kaikkia osia.
Pitäis rungolle ja takahaarukalle tehä jigi, mut ensin pitää prototyyppirungolla hakea malli jonkaperusteella tehä.

Tämä on vain vähä pienemmäsä mittakaavasa rakentelua kuin nuo autot ja moottoripyörät. Saman hulluuden saa kymmenesosa hinnalla :D
Laitan minä autoaki, mut tämä on tämmönen enempi koneen viritykseen perustuva.

En sitten tiiä kuin palio tehoa tuo kiinanmetalli kestää, se on mielenkiintoista kokeilla :D
Joku 30hp pitäis olla jo melko tykki tämmösessä vehkeessä, vaikka kyllä tuo turbo riittää 50heppaan, varsinkin ison hukkaportin kans.
Vaikea sanoa perstuntumalla tehoa, mutta eiköhän tuo penkkiin eksy jos toimii.
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Järeä mankin turbotus yritys

ViestiKirjoittanut jkoljo » 7.10.2012 23:51

Tuli tuosta välijäähyn jäällä jäähdytyksestä mieleen Wizards Of Nossin CO2 ruiskutus, joka on käsittääkseni tarkoitus asentaa juurikin välijäähyä viilentämään. Voisi olla tehokkaampi ja ammattimaisempi ratkaisu, tosin huomattavasti kalliimpikin.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä mankin turbotus yritys

ViestiKirjoittanut lokitekki » 8.10.2012 0:01

Pitää kokeilla miten tuo jää toimii tuossa, hyvällä onnella imulämmöt pysyy 5 asteessa, mutta eihän se kauaa mene että ne jäät sulaa. Ei tästä kyllä tulekkaan muutako tuommonen kiihytysvehje.
Laitan lämpömittarit ennen välijäähyä ja sen jälkeen, niin voi seurata lämpöeroa.
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Järeä mankin turbotus yritys

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 8.10.2012 18:02

Taitaa olla turhan hc tänne motottiin! Nimittäin täällä ainakin silmät rävähti selälleen kun luin mitä ollaan tekemässä :lol: Onnea projuun!
Monkeyz50
Liittynyt:
30.3.2010 21:27
Re: Järeä mankin turbotus yritys

ViestiKirjoittanut Monkeyz50 » 9.10.2012 17:16

Todellakin seurantaan. Tälläinen "myyttien murtaminen" kuten toimivan turbon tekeminen monkesin koneeseen kiinnostaa ihan mielettömästi :)
Kääntä
Pyörä:
ZX9R
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
4.1.2008 16:49
Re: Järeä mankin turbotus yritys

ViestiKirjoittanut Kääntä » 9.10.2012 18:58

Eihän se mahdottomuus oo tehdä toimivaa, mut täysin täysin pelaavaa siitä ei ehkä saa. Vähä kysymysmerkin alla vielä tuo yhden pytyn vaikutus, mut tässähän melkeen on jo sama tilavuus mitä mun korollassa ja turboki varmaa samaa kokoluokkaa nii en epäile yhtää eikö tää kiskois ranteita jossain välissä ;)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista