Tunturi DX - Muutos 2014 & High-End Suzuki PV

Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56
Re: Tunturi DX - Muutos 2014 & High-End Suzuki PV

ViestiKirjoittanut Betaversio » 9.11.2014 15:35

Kävin viikolla Moposportilla ostamassa 21mm Dellorto PHBG:n ja joitain muita osia sekä nauttimassa töykeästä palvelusta. Eilen aamulla sitten asentelin ketjut paikoilleen ja ajoin vauhtisuoralle toteamaan että mopo ei toimi. Osan paluumatkasta mopo oli vielä käyntikuntoinen, mutta loppumatka sujui mukavasti jalkapatikassa. Vika ei onneksi ollut kummoinen, magneetto oli vain päässyt löystymään. Hiomatahnalla kartiopinnat sileäksi ja kunnon kiristys - magneetto on pysynyt kiinni.

Tämän jälkeen kävin testaamassa mopoa (18mm kaasarilla ja pitkällä imukaulalla), ja 12-36 välityksillä mopo otti vauhtia Lumian gepsiin 87km/h@8900rpm. Kävin pyörähtämässä suoralla vielä 13-36 väleilläkin, ja tulos oli sama, 87km/h@8260rpm. Arvoitus on että olisiko 11-36 väleillä päässyt kovempaa. Eilisistä testeistä voidaan päätellä se, että vaikka putki on lyhyt ja kone kiertää melko reilusti, ei moottori tuota kovin paljoa tehoa yläkierroksilla. Imupuolihan oli alimitoitettu, laskujen mukaan noin 7500-8000 minuuttikierroksen huitteilla toimiva tapaus. Tätä korkeammilla kierrosluvuilla kampikammioon jää vajaa täytös vaikka mitä tekisi eikä moottori edes teoriassa voi toimia kunnolla.

Iltapäivällä projektoin mopoon viikolla ostamani kaasuttimen kiinni, mutta en ehtinyt valmiiksi ennen pimeää. Imukaulan väsäsin itse, imukanavalle tuli pituutta noin 110mm. Kulkupuolta en tietenkään päässyt pimeällä testailemaan mutta säädöt tuntui olevan kunnossa jo valmiiksi. Edes neulan asentoa ei tarvinnut vaihtaa. Tässä kuvaa kaasarista:

Kuva

Tänään päivällä kävin sitten testailemassa lisää. Kahdella kännykällä mittailtiin ja Samsung-puhelimen gepsi näytti kyllä ihan mitä sattuu. Yhden kerran Lumia sanoi huippunopeudeksi 85km/h ja samaan aikaan Samsung 97km/h.. Toisella häröilykierroksella nopeudet oli 82km/h ja 105km/h... Lumian gepsi tuntuu olevan luotettava, kesällä ajeltiin kaksi puhelinta taskussa ja joka kerta tulokset oli täsmälleen samat. Taidan hommata sigman niin saa hiukan lisää varmuutta mittailuihin...

Joitain kertoja kun ajeli edestakaisin niin tuli myös kertoja jolloin tulokset oli yhteneviä. Kohtuullisen luotettavasti voi arvata, että mopon kulkupuoli on tällähetkellä 91km/h, kahden suunnan huippunopeuksien keskiarvona (90 ja 92km/h). Kierrosluku kyseisessä vauhdissa on 9400rpm, joten oikeaan suuntaan ollaan menossa. Edelleen tuntuu olevan sama meininki, hieman alemmilla kierroksilla moottori vetää paremmin ja ylhäällä on hengetöntä menoa. Toki ero on pienentynyt suuremman kaasarin myötä. Kohta menee harkintaan myös imuajoituksen nosto. Vielä olisi imukanavan alareunassa varaa noin milli. :lol:

Kyllä jossain kohtaa löytyy setuppi millä kone jaksaa vetää nelosella yläkierroksille asti asti ;)
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Tunturi DX - Muutos 2014 & High-End Suzuki PV

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 9.11.2014 20:12

Kuullostaa jo paremmalta! Aika paljon heittää nuo gepsit, oletko kokeillut eri sovelluksilla?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Tunturi DX - Muutos 2014 & High-End Suzuki PV

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 9.11.2014 20:33

Mä oon ainaki huomannu että lumian gepsi on kyl tarkka. Samaa sanoo ku nopeusnäytöt ja kunnon gepsit, mittarivirhe aina kaikissa autoissa sama ku jollain muulla mitattuna.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56
Re: Tunturi DX - Muutos 2014 & High-End Suzuki PV

ViestiKirjoittanut Betaversio » 21.3.2015 13:43

Viime marraskuussa oon edellisen kerran tehny Tunturimopolle mitään ja nyt tuntuu siltä että taas voisi. Viimeisin testiajo päättyi männän sulamiseen heikon tiiviyden takia. Näköjään m-renkaan katkoskohdan siirto ei minun konsteilla onnistu... Tarvitsee siis männän joka sopii paikoilleen bolt-on. Yksi ehdokas on rapukalan vinkkaama am6:n airsalin mäntä, jonka löytää mm. mc-scatterilta.

Mäntää hankintaan ja lisää imuajoitusta kehiin seuraavaksi kun kerran kone on jo valmiiksi auki :)
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Reksamies
Liittynyt:
8.2.2017 22:51
Re: Tunturi DX - Muutos 2014 & High-End Suzuki PV

ViestiKirjoittanut Reksamies » 14.11.2017 11:15

Moro. Mielenkiintoinen projekti tuo tuna :) mitähän sille nykyään kuuluu?
Nalle Puch
Paikkakunta:
Tunturinkierrättäjän kylä
Liittynyt:
14.2.2002 3:00
Re: Tunturi DX - Muutos 2014 & High-End Suzuki PV

ViestiKirjoittanut Nalle Puch » 23.6.2018 14:38

Saataisiinkohan kohta raporttia uudesta testiajosta? ;)
Ehkä viritin, ehkä en. So not, pääasia että mopo kulkee! --- Tehty mikä tehty ja 15 heppaa tuli. ---Vannehopeanuoli & Hevonperse Racing!
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56
Re: Tunturi DX - Muutos 2014 & High-End Suzuki PV

ViestiKirjoittanut Betaversio » 16.7.2018 16:41

Oho, tänne on tullu viestejä :eek: :lol:

Joo. Mopo on purettuna, pitäisi mm. tilata uudet pomppukepit taakse ja koittaa löytää jostain romuläjästä eteen jarrukamat.

Ehkä tälle projektille joskus vielä tapahtuu jotain. Toivotaan.

Samantien edittiä:

Velipoika oli saanut tuon PV:n kolmepakosylinterin paskottua. Leipoi kiinni ja toinen pakosilta oli vissiin katki. Pitää miettiä että korjataanko vai kaivetaanko jostain jotku uudet kamat.

Wanha 75cc JPC-projekti Tunturiin tekisi mieli laittaa takaisin ajoon. Hautasin sen vuosia sitten koska suuri määrä woimaa sai mm. lohkot halkeamaan vaihteistosta.
Nalle Puch
Paikkakunta:
Tunturinkierrättäjän kylä
Liittynyt:
14.2.2002 3:00
Re: Tunturi DX - Muutos 2014 & High-End Suzuki PV

ViestiKirjoittanut Nalle Puch » 4.8.2018 18:48

Ehdottomasti 75cc JPC ajoon! 8)
Ehkä viritin, ehkä en. So not, pääasia että mopo kulkee! --- Tehty mikä tehty ja 15 heppaa tuli. ---Vannehopeanuoli & Hevonperse Racing!
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56
Re: Tunturi DX - Muutos 2014 & High-End Suzuki PV

ViestiKirjoittanut Betaversio » 11.7.2019 18:26

Joo. Mopo on purettuna, pitäisi mm. tilata uudet pomppukepit taakse ja koittaa löytää jostain romuläjästä eteen jarrukamat.


Kuva

:eek:
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56
Re: Tunturi DX - Muutos 2014 & High-End Suzuki PV

ViestiKirjoittanut Betaversio » 31.7.2019 23:32

Dodii!

Tunturille on tullut tehtyä peruskunnostusprojekti. Laitoin syksyllä koko härvelin päreiksi ja aloin pikkuhiljaa korjailemaan eri osia. Mopossa on ollut jo useita vuosia Aquan etuhaarukka hieman lyhennettynä, mutta jarru ei ole toiminut koskaan. Tilasin etupyörään uuden vannekehän ja pinnat, koska vannekehä ei ollut suora. Pinnaus oli tehty väärin joten rengas ei ollut keskellä etuhaarukkaa. Pinnaus olisi joka tapauksessa pitänyt tarkistaa joten vannekehän vaihto tuli vähän niinkuin samalla. Maalasin etunavan ja vaihdoin vannekehän. Aquan etuvanteen pinnaaminen oli hieman haastava projekti, kun ei ollut kyseisestä lajista aiemmin kokemusta. Kyseisen vanteen napahan on epäsymmetrinen joka vaikeuttaa prosessia.

Nyt kun pinnaus on tehty oikein, voi jarrulevyn laittaa paikoilleen ilman että rengas olisi sivussa keskilinjasta. Laitoin jostain joskus ostetut Aquan alkuperäiset jarrukamat paikoilleen tarkistamatta yhtään niiden toimivuutta. Nestettä ei ollut sisällä, mutta nesteenvaihdon ja ilmauksen jälkeen näyttävät toimivan mainiosti. Tämän lisäksi etuhaarukan lähettyvillä mainitsemisen arvoista on lähinnä uudenveroinen Derbin pikakaasukahva jonka veli löysi jostain laatikosta.

Takahaarukan purkaminen oli mielenkiintoinen projekti. Se olisi itseasiassa kannattanut jättää tekemättä ja hiekkapuhaltaa haarukka rungossa paikoillaan. Haarukan puslat oli ruostuneet takahaarukan akseliin niin vahvasti kiinni että akseli piti rälläköidä poikki parista kohtaa. Koneen kiinnikkeen sisältä akseli ei meinannut lähteä pois vaikka kuumensi koko paketin punahehkuiseksi. No, lopulta sain homman toimimaan, uutta akselia kehiin (olipas vaikea löytää 12mm pyöröterästä...) ja paketti kasaan. Takahaarukka oli tosiaan umpiruosteessa aiemmin, hiekkapuhalsin sen ja maalasin kilikolilla. Ei se kaunista pintaa ole mutta ei sillä niin väliä tässä käytössä.

Takapyörän pinnaus oli todella kärsinyt, se piti jokatapauksessa korjata, joten purin pinnauksen kokonaan. Nailonlaikalla oli kätevä puhdistaa alumiinipinnat, muutamassa minuutissa tulee tosi siistiä jälkeä. Tämän jälkeen paketti kehiin ja Nokian legendaarinen kumi vanteelle. Etulokasuojan kiinnikkeet paranneltiin veljen toimesta ja takaosaan asennettiin alkuperäiset hyväkuntoiset katteet.

Tämän jälkeen oli jäljellä oikeastaan enää moottori. Tekniikkanahan on topicissa aiemmin esitelty viilattu 50cc Puchin vakiopytty. Peruspaketti oli kasassa, mutta kytkin piti käyttää auki ja kasata paikoilleen. Osakasasta löytyi jäykempi, ns. kisajousi kolmelevyiseen kytkimeen, paketti laitettiin kasaan ja kytkin jopa toimii. Kansi täytyi käyttää auki koska ensikäynnistyksellä oli vuotoa havaittavissa. Samassa yhteydessä korkkasi kierteet kannenpultista, havaitsimme että PV:n pinnapultit on sopivasti pidempiä joten niitä käyttämällä saa enemmän kierrettä käyttöön jolloin jatkomutterin koko kierteen pituus tulee käyttöön. Tältä osin moottori oli ajokunnossa. Sähköinä toimii Ducatin CD, puristussuhde kohtuullinen ja putki itsetehty.

Kaasutinpuoli on yleensä ongelmia tuottava osa-alue. Tässä tapauksessa ongelmaa yritettiin ratkaista 21mm Dellorto PHBG:llä josta on avarrettu bensalinjaa hyvin paljon. Neulaventtiilin kohdalta bensareikä on jotakuinkin 2,5mm-3mm (vakiona noin 1,5mm), muu osuus bensalinjasta kaasuttimen sisällä 4mm sekä bensaletku 5mm sisähalkaisijalla. Bensahanana toimii 6mm pallohana. Virtaavuutta bensalinjalla on yli puoli litraa minuutissa. Kuvasta voi nähdä miten tämä on rakennettu.

Testiajoja tehdessä huomattiin heti että kulkupuolta on kohtuullisen reilulla kädellä. Kaasuttimen säädöt oli todella hakusessa aluksi, mutta kaksi viikkoa sitten saatiin hieman testiajoja ajettua. Täyskaasun säätö saatiin hetkessä kohdilleen ja pitihän se vauhtisuoralla käydä kokeilemassa. Yhden testiajon ajoin ja lukemaksi tuli 98km/h GPS:ään. Tänään sitten pääsin taas mopon kimppuun ja sain kaasarin säädettyä. Pienemmän tyhjäkäyntisuuttimen ja pääsuuttimen (50->45 ja 100->90) kun laittoi niin alkoi homma toimia myös muulloinkin kuin täyskaasulla tehoalueella. Vauhtisuoralla kävin myös, nyt ajoin monta ajoa, mutta lukemat ei parantuneet. Järkevän oloisia GPS-tuloksia oli 93, 95, 96, 98 sekä 100kmh. Näiden keskiarvo on noin 95km/h, jota voinee siis pitää jonkinlaisena kulkuarviona tällä hetkellä. Tilanne päivittyy Hevonperse Racingin tallipäällikön Nalle Puchin sanoin "hitaasti mutta epävarmasti".

Tässä vielä kuva:

Kuva
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56
Re: Tunturi DX - Muutos 2014 & High-End Suzuki PV

ViestiKirjoittanut Betaversio » 4.8.2019 17:37

Lukeekos näitä täällä enää kukaan? :D No, jatketaan silti

Ajelin tuossa viikolla Tunalla useaankin otteeseen, ja perusasiat tuntu olevan hyvin kunnossa. Pääsuutin on tällä hetkellä ollut liian pieni että alakierroksien toiminnan saa paremmaksi, uusi suutinputki ja tyhjäkäyntisuuttimia on tilauksessa. Pääsuuttimen väärän koon tietää siitä että ryyppy päällä tehoa on huomattavasti enemmän.

No. Pommitin sitten eilispäivänä pellolla viljanpuinnin yhteydessä, ja moottorista kuului poks. Ihmettelin että mitä nyt tapahtui kun moottori pysyy käynnissä oikeinkin hyvin mutta minnekään ei liiku. Illalla sitten avasin koneen.

Kuva

En tiedä onko kukaan koskaan aiemmin saanu Puchin kytkintä räjähtämään :lol:

Eipä mulla muuta
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Tunturi DX - Muutos 2014 & High-End Suzuki PV

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 6.8.2019 9:07

Tottakai :D

Kuva
Husky_250
Liittynyt:
10.4.2019 11:41
Re: Tunturi DX - Muutos 2014 & High-End Suzuki PV

ViestiKirjoittanut Husky_250 » 26.1.2021 0:16

Moi!

Kirjottele vaan tänne mitä Tunturille kuuluu ja mitä oot siihen rakentelemassa. Mua ainakin kiinnostaisi kovasti. Itse virittelen kanssa nelivaihteista Puch moottoria, mutta se on puhallinjäähdytyksellä ja tulee pappikseen. On ollut mielenkiintoista lukea sun moottorin virittelystä. Itse olen jo 45-vuotias, mutta eihän se ikää katso kun moottoreita haluaa viritellä. :) Nuorempana virittelin monenmerkkisiä mopoja ja myös Puch koneisia pappiksia. Yksi oli automaatti ja toinen oli kaksivaihteinen käsivaihteellinen. Mun moottoreiden virittelyt ei yleensä jää kovin vaisuiksi kun en tarvii mitään pikkuviritteistä laakeavääntöistä matkamopoa. Mopoa en periaatteessa tarvitse yhtään mihinkään, mutta jos tosta pappiksesta saisi kohtuullisesti voimaa ulos niin olisihan se kiva joskus penkittää ja vaikka käydä kiihdyttelemässä... Voin tehdä kompromissejä ns. huipputeho edellä ja moottorin vetoalue voi alkaa esim. vaikka 7000 rpm ylöspäin. Tallista löytyy noita isompia 2-tahtisia crossi ja enduropyöriä mitä olen kanssa tietysti viritellyt kun se on niin mielenkiintoista puuhaa. 8)

-Janne
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56
Re: Tunturi DX - Muutos 2014 & High-End Suzuki PV

ViestiKirjoittanut Betaversio » 27.1.2021 11:39

Husky_250 kirjoitti:Moi!

Kirjottele vaan tänne mitä Tunturille kuuluu ja mitä oot siihen rakentelemassa. Mua ainakin kiinnostaisi kovasti. Itse virittelen kanssa nelivaihteista Puch moottoria, mutta se on puhallinjäähdytyksellä ja tulee pappikseen. On ollut mielenkiintoista lukea sun moottorin virittelystä. Itse olen jo 45-vuotias, mutta eihän se ikää katso kun moottoreita haluaa viritellä. :) Nuorempana virittelin monenmerkkisiä mopoja ja myös Puch koneisia pappiksia. Yksi oli automaatti ja toinen oli kaksivaihteinen käsivaihteellinen. Mun moottoreiden virittelyt ei yleensä jää kovin vaisuiksi kun en tarvii mitään pikkuviritteistä laakeavääntöistä matkamopoa. Mopoa en periaatteessa tarvitse yhtään mihinkään, mutta jos tosta pappiksesta saisi kohtuullisesti voimaa ulos niin olisihan se kiva joskus penkittää ja vaikka käydä kiihdyttelemässä... Voin tehdä kompromissejä ns. huipputeho edellä ja moottorin vetoalue voi alkaa esim. vaikka 7000 rpm ylöspäin. Tallista löytyy noita isompia 2-tahtisia crossi ja enduropyöriä mitä olen kanssa tietysti viritellyt kun se on niin mielenkiintoista puuhaa. 8)

-Janne

Kiva kuulla!

Kirjoittelut on tosiaan jääneet vähemmälle kun täällä on kovin hiljaista.. :D

Asentelin viime vuonna Ignitechin sytkän, jonka kanssa taistellessa meni aika paljon aikaa ja energiaa. Tein noin kaksi pakoputkea uudella profiililla. Putket ei tuoneet ns. lisätehoa mutta olivat huomattavasti jouheampia ajaa. Voi olla että lisätehon puute johtui ihan vain siitä että männänrenkaat oli takertuneet kiinni ilmeisesti lievän lämpöleikkauman johdosta :lol:

Nyt on tulossa uusi versio vakiosylinteristä, samalla kaavalla am6 männälle, mutta riippuen vähän miten taiteellisesti jatkan viilauksia, tulee joko läppäventtiilillä tai sitten ei. Tällä kertaa ei ole avohuuhteluilla. Tuossa pytyssä on niin vähän materiaalia että sinne ei oikein minkäänlaista sisäkurvin pyöristystä pysty tekemään epoksilla vaikka kuinka yrittää. No, tekniikka on kivikautisempaa kuin moottorisahoissa niin ehkä pitää vain yrittää kestää :lol:
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Husky_250
Liittynyt:
10.4.2019 11:41
Re: Tunturi DX - Muutos 2014 & High-End Suzuki PV

ViestiKirjoittanut Husky_250 » 27.1.2021 13:13

Betaversio kirjoitti:
Kiva kuulla!

Kirjoittelut on tosiaan jääneet vähemmälle kun täällä on kovin hiljaista.. :D

Asentelin viime vuonna Ignitechin sytkän, jonka kanssa taistellessa meni aika paljon aikaa ja energiaa. Tein noin kaksi pakoputkea uudella profiililla. Putket ei tuoneet ns. lisätehoa mutta olivat huomattavasti jouheampia ajaa. Voi olla että lisätehon puute johtui ihan vain siitä että männänrenkaat oli takertuneet kiinni ilmeisesti lievän lämpöleikkauman johdosta :lol:

Nyt on tulossa uusi versio vakiosylinteristä, samalla kaavalla am6 männälle, mutta riippuen vähän miten taiteellisesti jatkan viilauksia, tulee joko läppäventtiilillä tai sitten ei. Tällä kertaa ei ole avohuuhteluilla. Tuossa pytyssä on niin vähän materiaalia että sinne ei oikein minkäänlaista sisäkurvin pyöristystä pysty tekemään epoksilla vaikka kuinka yrittää. No, tekniikka on kivikautisempaa kuin moottorisahoissa niin ehkä pitää vain yrittää kestää :lol:


Moi

Joo hiljaista täällä tosiaan on. :D Lähetin sulle jo pitkän yksityisviestin. Toi sytkäpuoli on mulla vielä auki että mitä siinä tullaan käyttämään. Jotenkin haluaisin koneeseen kuitenkin ihan perinteisen vauhtipyörän enkä ns. inner rotoria. Kyllähän tohon puhaltimeenkin saa jonkun adapterisarjan jos käyttää määrätynlaista inner rotoria niin sen saa edelleen pultattua siihen kiinni. Puch-koneisiin saa kanssa Kokusan-merkkistä sytkää mikä on mm. samanmerkkinen kun Husqvarna (ja varmaan siis myös KTM ja GasGas nykyään) käyttää crossi- ja enduropyörissään. Luulisi olevan laatukamaa.

Noi perinteiset Dinaminin 2-renkaiset "viritysmännät" paksuine renkaineen oli ne sitten tavalliset tai niin että ylin on ns. L-profiilinen niin ei kyllä itsellä herätä suurta luottamusta. Mun kokemuksen mukaan ne leipoo kiinni todella herkästi vaikka männänrenkaiden katkosvälit on kunnossa jne. Tai sitten mulla on vaan aiemmin ollut huonoa tuuria. Oliko sulla sellainen Dinaminin mäntä siinä kiinni mikä oli lämpöleikkaillut? Vai oliko jo AM6 mäntä? Itse käytän Wössnerin Kawasaki KX 60:seen tarkoitettuja mäntiä mun moottorissa. Ne on yhdellä ohuella noin 1 mm männänrenkaalla ja siinä on kitkapinnoitus helmoissa. KX 65 mäntää ei voi käyttää kun se on jo 2-osaisella pakoaukolla ja siinä on porattuna pienet reiät pakoaukkojen välillä olevan kohdan voitelua varten. Eli se ei toimi 1-aukkoisen pakoaukon kanssa. Mutta toi KX 60 mäntä käy kun sopivasti sylinteriä korottaa ja männäntapin halkaisija on se sama 12 mm. Männän kokonaiskorkeus on 48 mm ja puristuskorkeuskin sopii hyvin pikku säädöin Puch moottoriin (sylinterin korotus jne.).

-Janne

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista