Palezu racing - samurai AM6

VictorH
Pyörä:
Honda cbr f2 stunt, Yamaha dt 70 stunt, keeway matrix 50
Liittynyt:
1.10.2010 14:51
Re: Paletsun säädöt: kulkee se jo johonki

ViestiKirjoittanut VictorH » 5.6.2013 1:25

Mitenköhän näissä keewayissä oli toi rajotin? saako sitä pois millään?

kaverin keewaytä aletaan virittää nytten kaikilla konsteilla mitkä ei maksa :D
Tykätkää Facebookissa VictorhStuntista

Stuntti videoita tästä
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Paletsun säädöt: kulkee se jo johonki

ViestiKirjoittanut Palezu » 5.6.2013 1:31

CDI on rajoitettu ja tietääkseni ei saa pois millään muuten kuin ostamalla rajoittamattoman cdin. Olin pitkään epävarma onko tuossa mun keewayssa rajoitinta kun en ollu koskaan kuullu sitä ajossa mutta nyt aika vasta koitin rengas ilmassa huudattaa ja hyvinhän se pätkytti rajoittimelle.

Jos omistaa paypalin niin kiinasta saa halvan reisink cdi boksin jossa ei pitäis olla rajoitinta: http://www.ebay.com/itm/CDI-Ignition-Race-FOR-Yamaha-Jog50-CRZ-50-ATV50-/280943675942?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item41698c4a26&vxp=mtr

Lisäksi vanhan mallin aeroxin ducatin cdi toimii myös eikä ole rajoitettu mutta johtojen liittämisessä on päänraapimista. Jonik1:sellä taisi olla kuva keeway topicissa miten se liitetään.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
ihmehiippari
Pyörä:
Honta Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
20.5.2011 23:46
Re: Paletsun säädöt: kulkee se jo johonki

ViestiKirjoittanut ihmehiippari » 7.6.2013 15:57

Palezu kirjoitti:Myötäpäivään kääntämällä sytytys menee myöhäisemmälle ja vastapäivään aikaistuu.


Väärin. Mopon moottori pyörii vastapäivään jolloin myötäpäivään se menee aikasemalle ja vastapäivään myöhästyy.
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Paletsun säädöt: kulkee se jo johonki

ViestiKirjoittanut jkoljo » 7.6.2013 16:28

Itseasiassa magneeton puolelta katsottuna moottori pyöriii myötäpäivään, jolloin staattoria myötäpäivään -> myöhäisemmälle. Ja vice versa.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Paletsun säädöt: kulkee se jo johonki

ViestiKirjoittanut jukke96 » 8.6.2013 14:53

Palezu kirjoitti:vitutus oli suurenmoinen ja meinasin jo hakata männän pirstaleiksi vitutuksissa mutta jollain ihmeen keinolla hillitsin itseni ja kulautin puoli tölkillistä eeässää kerralla joka rauhoitti vähän.
Hyvä että mäntä pelastui :) :)
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
-atte-
Pyörä:
Polkumapyörä
Paikkakunta:
Kerava, D-rapun poikii.
Liittynyt:
29.5.2010 1:58
Re: Paletsun säädöt: kulkee se jo johonki

ViestiKirjoittanut -atte- » 8.6.2013 15:02

Säästät sen männän ja teet siitä autoon vaihdekepin nupin. :lol:
Yesterday is history, Today is a gift, Tomorrow is mystery!
ihmehiippari
Pyörä:
Honta Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
20.5.2011 23:46
Re: Paletsun säädöt: kulkee se jo johonki

ViestiKirjoittanut ihmehiippari » 9.6.2013 1:45

jkoljo kirjoitti:Itseasiassa magneeton puolelta katsottuna moottori pyöriii myötäpäivään, jolloin staattoria myötäpäivään -> myöhäisemmälle. Ja vice versa.


Totta tämäkin. Viestiä itse kirjoittaessani ajattelin vaihemopoja ja magneettoa moottorin vasemmalla puolella.
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Paletsun säädöt: kulkee se jo johonki

ViestiKirjoittanut Palezu » 14.6.2013 0:14

Jep jep, tuo asiahan riippuu täysin siitä kumpaan suuntaan kone pyörii aluslevyyn nähden ja tässä tapauksessa se on noin että myötäpäivään myöhäisemmälle.

Ei ole vielä uusia osia hommattu, mutta sain tuossa olikohan toissayönä jonkinmoisen päähänpiston ja eilen illalla tuli sitten vahingossa vähän avarrettua tuota muinoin leiponutta Narakun 50cc pytinkiä:

Kuva

vähän vertailua vakio Aeroxin pyttyyn:

Kuva

Ei näytä kummoiselta, mutta kokenut saattaisi havaita että pakoaukko on yksiosaiseksi melkoisen leveä. Niin se on, meinaan tuosta pitäs tulla tämmönen:

Kuva

Tuohon pyttyyn koitin joskus viime syksynä porata kolmiosaista pakoaukkoa joka enemmän tai vähemmän kusi joten päätin muokata siitä kaksiosaisen pakoaukon. Lisäpakojen kolot on nyt täytetty puikolla (huomaako joku kuvasta? :D ) ja dremelöity urakalla. Vielä pitäisi tehdä tuo väliripa, remelöin sille urat tuohon aukkoon ja hitsaan lattaraudasta leikatun palan siihen.

Tuollahan sitten otetaan semmoiset 15 hp tehot semmoisilla 13500rpm kierroksilla ja jätetään ainakin Juunishin aerox(jos se edes ikinä valmistuu), ja eiköhän tuo KUISKUIS:in Parmakit terpi jää myös koska se leipasee viivalle :D Huippuja tietysti sen 110km/h.

Tuossa on vain paljon pienemmät ja surkeammat huuhtelut kuin tuossa Benellin orkkispytyssä jotka vähän vaikuttaa ettei riitä noihin tavoitteisiin eli niitä joutuu luultavasti kairaamaan. Saa nähdä meneekö pilalle. Oisko tuo nyt sitten semmonen Home-Made High End PHR Team 50cc racing pytty. Jäähdytys saattaa muodostua ongelmaksi, saiskin tuosta roxin pytystä siirrettyä tuon vesivaipan tuohon ympärille..hmm, pitäskö tuo muokata vielä vesijäähyksi? :D

Nojoo, todennäköisyys tuonkin valmistumiseen on sen 25%. Tuon aukon teen kyllä loppuun, mutta sitä ei tiedä viitsinkö sitten vielä joskus porauttaa tuon että saa ajoon asti..saa nähä :D

Rahan keräys uusiin osiin sujuu ainakin mukavasti, mikäs tuossa töissä koneella istuessa 6h ja välissä pari kuppia kahvia.. :D
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Paletsun säädöt: kulkee se jo johonki

ViestiKirjoittanut Juunish » 14.6.2013 0:45

Jätetäänkö :lol: Ja kyllä se valmistuu, vanteitaki on kiilloteltu tässä pikkuhiljaa koko ajan ;) Tulee kuitenki tehtyä töitäki ja broidi on semmosen neljäsataa jo auki, niin kyllä varmaa tossa heinäkuun jälkee tulee taas jotai edistystä :D

Niijoo jäi proju kommentoimatta, elikkä mitä ihmettä nyt :D Sä oot oikeesti ihan sekopää, muokkailemassa jo pytystä vesijäähyä??? :lol: Millon tulee Palezu Racing-tuotenimenä?? :D --Valmistamme viritysosaa kiinalaisvalmisteisiin skoottereihin--
Midrace Aerox projekti
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Paletsun säädöt: kulkee se jo johonki

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 14.6.2013 0:48

Tuollahan sitten otetaan semmoiset 15 hp tehot semmoisilla 13500rpm kierroksilla ja jätetään ainakin Juunishin aerox(jos se edes ikinä valmistuu), ja eiköhän tuo KUISKUIS:in Parmakit terpi jää myös koska se leipasee viivalle :D Huippuja tietysti sen 110km/h

:D

Jätkän tekemisistä saa kyllä kivat inspit ittellekin, että pitäisikö sitä tuo Piaggio raahata talliin ja alkaa herätteleem henkiin. :D Ja opetella viilailemaan..
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
jonik1
Pyörä:
CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
Paikkakunta:
Ähtäri/Seinäjoki
Liittynyt:
4.4.2006 15:13
Re: Paletsun säädöt: kulkee se jo johonki

ViestiKirjoittanut jonik1 » 14.6.2013 12:24

Pistä se satanen viiskymppisellä rikki niin määkin voin alkaa jo yrittämään :D
TJ 0 Ilmoitukset Kuvagalleria Blogi
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Paletsun säädöt: kulkee se jo johonki

ViestiKirjoittanut Zoneri » 14.6.2013 12:30

Täällä myös. :D
Paska mikä paska.
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Paletsun säädöt: kulkee se jo johonki

ViestiKirjoittanut Palezu » 14.6.2013 19:53

Kokeillaan, rikkoutuuko satanen vai tusina mäntiä... :D

Juunish kirjoitti: Millon tulee Palezu Racing-tuotenimenä?? :D --Valmistamme viritysosaa kiinalaisvalmisteisiin skoottereihin--


:D Anna parin tonnin alkupääoma niin perustan. Kunnon hitsikone pitäis ostaa että vois tehä mittatilausputkia ja sitten kaikennäkösiä viilausvehkeitä.

Voi mulle nytkin jo lähettää pyttyjä viilattavaksi/lohkoja avarrettavaksi/koneen kasattavaksi tai rempattavaksi tai vaikka sun mitä moottorin muokkaukseen liittyvää, jos tarpeeksi hullu on.. :D Onhan näitä imureita ja muitakin mopoja tullu rassattua jo liiaksikin.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Paletsun säädöt: kulkee se jo johonki

ViestiKirjoittanut Palezu » 16.6.2013 23:44

TNT mäntä pääsi eläkkeelle


Pöh, en malttanu odottaa uuden männän ostoa joten laitoin sen takaisin töihin. Laitoin siihen step two männän renkaat ja niitä piti jälleen viilailla jonkunverran että sopivat paikalleen, saapa nähä osoittautuuko tuo taas kardinaalimunaukseksi, jälleen malttamattomuuden piikkiin, posahtaa pian pyttykin kun ne renkaat katkeaa tai mäntä räjähtää.. :D

Niin ja kerronpa vielä että koitin vielä säädellä sillä pilalle viilatulla männälläkin ja osoittautui että röpötys ja putkeen ampuminen ei johtunutkaan siitä vaan yksinkertaisesti tulppa oli saanut vähän liikaa öljyä ja bensaa ja oli paskana mutta alkoi putsaamalla taas toimia. (yhtään tulppaa en oo vielä mistään vehkeestä joutunu nakkaamaan pois sen takia ettei toimi, aina saa puhdistamalla toimimaan)

Sitten tässä voisi kirjoitella taas romaanin mitä muuta on välissä tehty mutta en jaksa niin laitan tylyn listan:

-todettu ettei vakiovarilla saa kierroksia tarpeeksi ylös joten vaihdoin keewaysta multivarin tilalle
-todettu että ilman hihnaa ottaa kierroksia jo vielä paremmin kuin edellisessä videossa(siinä oli viilaamaton pakoaukko, viilaus on siis ainakin tältä osin onnistunut että ainakin vapaalla kiertää paremmin :lol: ).
-putken kanssa tapeltu vuotoja korjaten ja tein uuden änkän bräkleeneri pullosta jonka sai keveydestä johtuen hitsattua suoraan putken perään ilman kiinnitysviritelmiä joiden kanssa meni hermot kun yritin keewayn vakioänkkää aikaisemmin viritellä kiinni (kuvaa cleanerpullo änkästä ei ehkä tule kun alkaa jo pikkuhiljaa hävettää nämä patentit :D )

Välillä kokeiltiin ajaen testailla: äänet karmeat, kiihtyvyys huono(on se jo silti normi tehari luokkaa mutta tavoitteisiin nähden huono), ei tunnu kulkevankaan. Varsin nolo tyypillinen teharimopo siis.

Epäilin sitten että putken loppupilli on liian ohut, se oli vain 14mm sisähalkaisijaltaan. Vaihdoin pillin noin 17 milliseksi ja nyt oli jo tehoalueen alapuolellakin havaittavissa parannusta mutta eipä piikilläkään kuitenkaan mitään hirvittäviä tehoja vielä ole.

Yksi testiajo gps:llä mitaten saatiin suoritettua ja tulos oli 79km/h eli aika lailla surkeasti. Varin välitys ei ollut tapissaan eikä vehje ainakaan korvakuulolla kiertänyt juuri kymppiä enempää. Tämän jälkeen aikaistin sytytystä hitusen ja vehje väänsi nyt nopeammin piikille kiihdyttäessä, mutta gps sammui enkä saanut mitattua tuliko nopeuttakin lisää, mutta ei se ainakaan tuntunut kiertävän sen enempää.

On tässä vielä yksi yksinkertainen muuttuja kokeilematta, nimittäin kaasarin säädöt. En vaan oikeen osaa sanoa mihin suuntaan pitäs säätää :D Nyt on kiinni siis vakioputsari ilman snorkkelia ja suutin 86 jolla viimeksi testaillessa jossain +20 lämpötilassa kävi hitusen rikkaalla gianelli putkella. Tänään lämpötila taisi olla jotain 10-15 asteen luokkaa. Kokeilin laittaa 92 suuttimen joka ei vaikuttanut juuri millään tavalla mihinkään, eeehkä hitusen paremmin veti. Ei siltikään röpötä tai mitään. Voiko liian rikas seos rajottaa yläkierrosten tehoja tuolleen ettei jaksa kiertää vaikka ei röpelläkkään? Ja tulppahan on ollut koko ajan tumma/punanen eli vaikea siitäkään sanoa mitään.. :D Ihme öljyä tuo mobil1 extra, välillä haisee melko paskalle ja värjää tulpan aina punaiseksi. 2T mixillä tulppa oli normaalin värinen kun joskus sillä ajelin tuolla.

Noh, pitäisi nuo kaasarin säädöt ensin kokeilla, mutta aloitetaan nyt yleinen pohdinta eli mielipiteitä toivotaan proo virittäjiltä(toivottavasti ei haittaa että tämä on skootteri, eikä PV tai joku muu vanhan liiton mopo joihin pro virittäjät ovat tottuneet :) ). Eli missä vika kun ajossa ei jaksa kiertää kunnolla?

Pytyn ja putken puolesta luulisi kuitenkin kiertävän, putki on suunniteltu 11k kierroksille(pari sivua taaksepäin on kuva blairexhaust arvoista) ja pytystäkin löytyy muistaakseni n. 189/120 ajoitukset. Yks mitä itse epäilen on että pytty ei tuota tarpeeksi kovaa pakopulssia että tuo putki toimisi kunnolla koska pakoaukosta tuli viilattua erittäin pyöreäkattoinen. Auttaisko jos yläreunan viilais vähäsen kantikkaammaksi?

Sittenhän tuo putki on sisäpinnaltaan varmasti aivan täynnä röpelöä noiden mun hitsausten ansiosta, varsinkin alkukäyrä. Voiko tällä olla merkittävä vaikutus? Huonontaako se vain loogisesti virtausta, vai ottaako aaltotoiminta pahasti nokkiinsa näistä röpelöistä?

Läpät on vakio peltiset jotka totesin aloittavan kellumisen jossain 12krpm tuntumassa mutta en oikeen usko että ne olisivat syypää tähän tehonpuutteeseen kun kierroksia on nyt kiihdytyksessä suurin piirtein 10k. Voisi tietysti sitä läppärunkoa tutkia että aukeaako ne läpät ees tarpeeksi.

Ei se satanen taida mitenkään helposti irrota ainakaan näillä näkymin :lol:

Paikaltaan kiihtyvyys on pakko saada hyväksi, saa tarjota tähän sopivaa 112mm kisa reisink säädettävää kytkintä kohtuuhinnalla. Rahaa on tosin tiedossa vasta viikon päästä. Näillä näkymin ostoon on menossa motoforse evolution kytkin spare wheelistä 50 euron hinnalla.

Jaaha, tulipa taas romaani, jaksaakohan kukaan lukea? :lol:
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Paletsun säädöt: kulkee se jo johonki

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 17.6.2013 0:06

Kyllä kyllä minä luen! :D

Pakko sinun on se 100 rikki saada!
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista