Stanced Kymco by n3d

Ebe<05
Liittynyt:
5.4.2016 13:47
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut Ebe<05 » 16.4.2016 23:59

On kyllä härskin näköne mut magee! Seuraavaks joku he tekniikka kiinni nii ai että ois herkku! Vaikka on jo nyt. :lol:
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 17.4.2016 23:53

Kyllähän se ois kiva jos ois ulkonäön verran puhtia. :D

Mut kevariagilityllä teen ne hurjastelut ja siinä on jopa ajo-ominaisuudet säilytetty... vielä. :lol:

Tähän jäätiin tänään eli moottori ei oo millään kiinni:

Kuva

Entiset jatkot purin ja laitoin lattaraudat talteen. Nyt alotetaan puhtaalta pöydältä. Eli konetta 12 cm taaksepäin ja 2 cm vasemmalle. Vaatii vähän kolmiulotteista hahmottelua. Kauan piti istua tuolilla katsoen tuon näköistä mopoa. Tulin siihen lopputulokseen että otan varaosaKymcosta moottorin kiinnikkeen ja jatkan sillä oranssin omaa moottorinkiinnikettä ja näin saan myös poikkituen rungonjatkeelle. :eek:

Siihen sitten haen metrin lattarautaa taas ja värkkään kannakkeet yhteen. Paljon vaati ajattelua mutta nyt on piirustukset valmiina ja ei muuta kun kasaamaan. 8)
Sarders
Pyörä:
Honda Shadow 125 & Kymco Agility 72cc
Paikkakunta:
Masku
Liittynyt:
5.10.2014 23:29
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut Sarders » 18.4.2016 0:02

Tää oranssi tekele on kyllä jotain niin kaunista katseltavaa <3 Itelläkin kenties aikomuksessa kevarikymcosta taikoa 190cc tekniikalla varustettu taikalaiva :lol:
Jaa tätä jonnekki jenkkien ruckusryhmiin niin näkevät mihin pohjolan pojjat pystyy ;)
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 20.4.2016 23:26

Kiitos paljon positiivisesta palautteesta. :)

Ruckus foorumeita aloin tutkia mut on aika vaikeeta englantia mulle totalruckus sivulla esim. :lol:

Jatkan tutkiskelua, jos saisin vaikka vinkkejä sieltä ja motivaatiota! 8)

Eilen menin hakemaan jatkoihin 10x70 lattarautaa ja paras lähialueen metalliliike ei myykään enää leikattuna lattarautaa. Ne ohjasi toiseen liikkeeseen, jonka nimen unohin ennen kun pääsin ettimään osoitetta. :lol:

Noo onneksi löysin liikkeen ja soitin sinne ja ne sano että löytyy jotain sinne päin olevaa lattarautaa. Menin paikan päälle ja läksin pois 130cm pitkän 8x80 lattaraudan kanssa.

Tänään sitten porailin ja rälläköin naapurien iloksi pitkää päivää. Alkaa olla suunnitelmat selvillä ja palat valmiina. Enää pitää porata ja laittaa pultit ja tehdä pystytuki. En laita vielä kuvaa kun näyttää vielä hyvin köykäiseltä. :eek:

Mutta sellaisen teen jota kehtaa esitellä. ;)

Projektoriprojekti alkaa olla johdotusta ja lasiliimaa vailla valmis! 8)

Kuva

Johan tuohon on tunteja ja tunteita käytetty tarpeeksi. :)

Kuva

Pikakaasu, starttinappi ja vilkut hommattu.
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 27.4.2016 0:25

Noniin. Tänään lähti hitsarille moottorinkiinnike jota jatkettu lattaraudalla 12cm. :)

5 päivää piti suunnitella ja taitella lattaraudasta jatkoja jotka tosiaan siirtää konetta 3cm vasemmalle. Monta eri viritelmää tein, mutta lopputulos on niin yksinkertainen ja näppärä että ei uskois minkä työn takana oli. :D

Tämän takia kaikki muut hommat keskeytyi joten päivityksiä ei tullut. Kevarikelit alko ja lähdin rohkeesti ajelemaan ympäri kyliä ja moottoritielläkin kävin. :eek:

Hauskaa puuhaa ajaa kakspyöräisellä. Motarillakin moikkaa vastaantulevat motoristit nii tulee väkisin hyvä mieli. Normiteillä tosin luullaan tavalliseksi mopoksi. Tankki meinas mennä tyhjäksi niin lähdin äkkiä tankkaamaan ja täysi tankillinen maksoi hurjat 5€! :lol:

Tänään sitten pääsin tekemään jotain ihan muuta kuin pelkkää jatkojen suunnittelua. Päätin tehdä kevariin samanlaiset ledi päiväajovalot kuin mopossa tulee olemaan. Umpion sulattaminen auki oli isoin homma. Sitten läpiviennin tekeminen nauhalle ja umpion liimaaminen kiinni ja johdotusten teko. Laitoin nauhan palamaan lyhyiden valojen kanssa.

Kuva

Kuva

Yllättävän kirkkaasti palaa kiinan ledinauha. Monta eri ledipäivävalo viritelmää on mielessä ollut mutta tuo lediletku on paras ja helpoin tehdä. 8)

Jatkojen rakenteen paljastan sitten kun se tulee hitsarilta. ;)
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 29.4.2016 22:59

Hitsari ei saanut jatkoja valmiiksi tällä viikolla joten maanantaina aikaisintaan jatketaan jatkojen parissa. :)

Eilen otin tehtäväkseni madaltaa lokaria. Tältä se näytti ennen madallusta:

Kuva

Koska siis rengas on puolet matalampi kuin vakiona. :D

Tähän tultiin:

Kuva

Oikein hyvä tuli. Eli piti vuolla puukolla muovia kiinnikkeiden yläpuolelta ja lopullinen madallus tuli 3cm. Etukate näyttää varmasti olevan sitten korkeamalla kuin mitä oli ennen lokarin käsittelyä, joten on vielä varaa madaltaa etupumppuja. 8)

Kevarilla ajeltua tuli huomattua että se bensamittari on kyllä ihan mukava varuste näin pienellä tankilla joten oranssiinkin on sellainen saatava. Sain sellaisen idean että ostan jonkun pyöreän lisämittarin motonetistä, puran sen ja asennan vakio bensamittarin sen sisään. :eek:

Paikka sille on kuin tehty vasemmalle puolelle etusisäkatetta. Oikealla puolella on virtalukko joten mittari näyttää ihan kuuluvan sen viereen ja se ei osu jalkoihin. 8)

Tuumasta toimeen ja motonettiin! Ampeerimittari oli halvin. Sitten purku ja se sujui nopsaan. Piti vaan peltikehys taitella irti.

Kuva

Vakiomittarin purku...

Kuva

Kuva

Tuo tuohon ja lasi päälle ja se on valmis. Vaatii aika paljon askartelua kun pitää tuet vääntää sille ja poistaa tuo takaosa koska ei mahdu suoraan ja laitan siihen jonkinlaisen valonkin! Kuva sitten kun on valmis ja asennettu. ;)

Tässäpä vielä kuva miltä matalaprofiilieturengas näyttää levitetyn vakiotakarenkaan kanssa. :lol:

Kuva

Sopii oikein hyvin omaan silmään. 8)
Jakkinakki
Pyörä:
Monta rikkinäistä
Paikkakunta:
Satakunta
Liittynyt:
28.10.2015 0:18
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut Jakkinakki » 30.4.2016 14:03

Huh huh joka kerta vaan paranee!
Tehdään eka ja korjataan virheet myöhemmin...
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 3.5.2016 0:18

Kiitos paljon! 8)

Tänään tuli viesti aamulla että jatkojen hitsaus on valmis! :)

Ei sitä voinut olla hilpeä hakiessa kun nämä tehdyt osat ei käy suoraan mopoon vaan joutuu itse vielä säätämään ennenkuin osa käy. Tällä kertaa kävi sellainen tuuri kun oli niin hyvin suunniteltu metallinpala niin pultit kun laitto kiinni niin kaikki oli hyvin ja vanne 100% suorassa! :P

Kuva

Ja tällainen oli hitsattuna jatkopalikka. Itse rälläköin nuo muotoon ja taivuttelin z muotoon. Hitsarin piti tehdä pari suoraa saumaa ja hyvin teki saumat! :)

Kuva

Kuva

Kuva

Mustaa päälle ja se on valmis. 8)

Penkin säilytystilan pohjaa piti nostaa taas että kaasarille jää tilaa joustaessa koska moottori on edestä pystymmässä jotta putkelle jää kanttailuvaraa. Jatkon kanssa on ollut paljon puuhaa mutta nyt pääsee keskittymään eri hommiin kun se on nyt valmis. Tehtävälista on pitkä. :)

Iltahommana purin eilen Kawasaki Ninjasta ylijääneen takavalon josta oli lasi rikki.

Sitä ei vissiin ole tarkoitus purkaa koska se oli liimattu jollain liimalla joka ei sula joten lasi piti rikkoa siitä irti.

Kuva

Vaikea homma mutta ajan kanssa onnistui. Ledit palaa hyvin jokainen ja jarruvalo toimii ja on kirkas.

Kuva

Ledipaneeli tulee ilmeisesti kevariin. Sopii hyvin takavalolasin sisään mutta vaatii modausta.

Mittariin laitoin johdot ja valon kiinni ja hain mittarin kotelon. Nyt mittari on asentamista vaille valmis. :)

Kuva

Hiilikuituteippasin täytepalan koska bensamittarin tausta ei ollut kokonaan pyöreä.
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 8.5.2016 23:04

Autoin tossa lähisalen myyjää häirikön kanssa ja meinasin saaha turpaani pahasti joten seuraava päivitys taitaa olla että kevari kaadettu ja polettu paskaksi. Kevariin mätsäävä ajotakki ja kypärä oli päällä joten helposti tunnistaa mun pyöräksi. :|
Pitänee joku ilkivaltavakuutus hommata. :x

Asiaan... Viime päivityskestä aikaa koska paljon oon auttanut isää remontin kanssa ja tuloksia ollaan kyllä saatu sen edestä. Yksi päivä meni kuitenkin Kawan leditakavalon kevariin asentamisen johdosta. Piti tehdä melkoinen upotus että sai isomman valon asennettua pienen umpion sisään. :lol:

Kuva

Kuva

Se oli kaikki sen arvoista. Valoteho kasvoi ja väri on punaisempi.

Vilkkunappiin keksin mahtavan ratkaisun. Tavoitteena oli tehdä tangon alle mahdollisimman vähän näkyvä kiinnike poraamatta tankoon ylimääräisiä reikiä. Parhaaksi ratkaisuksi monen yön mietinnän jälkeen osoittautui välitangon kiinnikkeiden muokkaaminen vilkkunapin kiinnikkeiksi. :P

Elikkä alumiinisiin kiinnikkeihin veistin urat vilkkunapin klipseille ja kiinnitin napin nippusiteellä välitangonpidikkeiden kiinnityspultteihin vielä varmistamaan klipsien pitoa. Nippuside ei näy ulospäin joten lopputulos näyttää laadukkaalta ja minimalistiselta. 8)

Kuva

Pultit ja tupit vaihtuu vielä. Ja tältä näyttää etupuolelta. 8)

Kuva

Ei paljoo näy. ;)

Toki piti eristää nappi kosteudelta ja sen tein näppärästi kutistemuovilla.

Tänään sitten tein kojelautaa ja etuvilkkujen telinettä. Eilen lähinnä suunnittelin sitä istuen mopon päällä pitkään illalla. Kojelauta oli tarkoitus tehdä samasta alumiinipellistä kuin astinlaudat. Siihen 8 kulmainen muoto ja vilkkujen kiinnikkeet.

Kuva

Vilkut on siis bilteman 15€/pari vilkut keltaisilla ledeillä. Samanlaiset löytyy taakse. Vilkut eivät ole minivilkut joten kuvassa teline näyttää pieneltä. :lol:

Kuva

Kuva

Kuvissa ei vielä ole kojelauta kiinni mutta kiinnitys tapahtuu lähipäivinä kuusiokolopulteilla ja kojelautaan tulee vielä sigma, valokatkaisija ja kaksi merkkivaloa.
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 16.5.2016 0:59

Edellisestä päivityksestä on liikaa aikaa, paljon on silti tapahtunut. 3 päivää olen saanut tehdä mopohommia ja loput talon remppaa.

Mittariston suunnittelu tökkäsi kun halusin tehdä sigmalle upotuksen ettei sitä nyysitä. Tilaa ei kojelaudassa oikein ollut ja jäi liian vähän liikkumavaraa mittarille tankoon nähden joten en ole siihen keskittynyt enää. Vielä tulee sen aika. Valokin pitää sigmalle kehitellä jotta siitä tulee melkein yhtä laillinen kuin takavanteeni. ;)

Tankin siirto penkin alle. Tästä lähettiin:

Kuva

Ja tähän tultiin:

Kuva

Sehän meni melkein sormia napsauttamalla paikoilleen... viidessä tunnissa. :)

Penkin boxista poistin kokonaan pohjan ja heitin niin kauas metsään kuin jaksoin kiskaista. Olisi siihen joku järkevämpi ratkaisukin voinut olla, mutta varaosapyörässä on ehjä penkin boxi.

Elikkä homman nimi oli se, että madalluksien kanssa penkin alle tankin siirto oli monimutkainen prosessi. Piti laskea moottoria alemmaksi että bensahanalle jäi tilaa. 8o

Kuva

Pitää se madaltaminenki joskus lopettaa. :P

Tankkia en halunnut vaihtaa pienempään koska tuokin on jo pieni. Nytpä voipi rakentaa underia. 8)

Se tulee pellistä. Mallin veistin pahvista parvekkeella kun sato ja ei päässyt mopoa rassailemaan.

Kuva

Tollasen yritän sinne ujuttaa nyt kun ei tankille tarvitse tehdä ulokkeita. Tuohon saattaa tulla vielä jonkunlainen syvennys koko matkalle että ei näytä ihan tasaiselta. Mutta hyvä tuo nuinkin on. 8)

Takalamppu oli jo hommattu biltemasta mutta halusin erikoisemman kuin perus ledi ovaali niin kävin läpi nettivaraosan ja mototallin ja ei löytynyt mitään kyykkypyörän ledilamppua halvalla upotettavaksi peltiin. :(

R6, 636, GSX-R tai SV olisi kelvannut hyvinkin.

Joten tällainen tulee ainakin alkuun:

Kuva

Aika tylsä perus ratkaisu. Suzuki SV:n tuplaledit olisi olleet tarpeeksi erikoiset tähän. :P

Kevarilla kun olin ajellut tarpeeksi keskustaa ympäri niin kovasti on tehnyt mieli saada siitä näyttävämpi ilman suurempia seteleitä. Lattarautaa siis 200mm ja m10 pultteja ja tarvikevaijeria.

Tällainen suunnitteluvirhe tynkähän sen kuuluu olla rungoltaan.

Kuva

Ja tällaselta näyttää pidennetty versio kyseisestä menopelistä. :seko:

Kuva

Homma kesken kuten kuvasta näkyy ja ilmanputsari on vaihettava. Päällä pystyy jo istumaan mutta pitää vähän vahvistaa ennen kuin lähdetään moottoritielle. Tämä 8 tunnin hommahan oli todella helppo verrattuna oranssin Kymcon siirtojatkojen tekoon. :lol:
Tailgunner88
Pyörä:
Derbi DRD Pro, Kymco Agility EX:Orion RX 50, Kymco Agility CUSTOM 72cc, Yamaha DT, Daelim S-five
Liittynyt:
20.12.2015 13:53
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut Tailgunner88 » 16.5.2016 19:20

Kuvat ei näy :/
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 16.5.2016 23:06

Ei ole minusta istumatyöhön siis. ;)

Koitan saaha kuvat näkymään... :paha:
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 17.5.2016 0:18

Nyt näpyy kuvat. 8)

Tänään tein pystytuen kevarin jatkoille ja ne alkaa olla aikalailla maalaamista vaille valmiit. Koeajon tein keskustan läpi ja huomasin että runko tärisee alle 10kmh nopeuksissa aika pahasti niin että katteet rämisee. Pitää siis viritellä joku päivä tärinänestokumit jatkojen kiinnikkeisiin. :)

Jatkoa tuli vaivaiset 5cm ja vakio takajarru- ja kaasuvaijerin pituus riitti eikä mitään muuta tarvinnut jatkaa kuin runkoa vain ja korottaa ilmanputsaria takapäästä. 10h tein hommia ja ensi näkemältä kadun varressa pyörän ollessa ajattelin että ei ollut koko vaivan arvoista mutta kun pääsi ajamaan ja näki ennen ja jälkeen kuvat niin kyllä se olikin sen arvoista! 8)

Jälkeen kuvia:

Kuva

Kuva

Kuva

Sitten keskitytään taas oranssiin Kymcoon ja ajetaan illat 125:lla. 8)

20 000 lukukertaa topicilla ja kevari viikon kuvassa :eek: Nyt menee lujaa! 8)
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 21.5.2016 1:37

Sigman upotus jatkui ja onnistui vihdoin!

Kuva

Eli millin kymmenys kerrallaan nakersin katteen reunaa ja harmittelin katteen pilaamista mutta nyt se on niin hyvä että ei harmita enää. :P

Uusia katteita etsin kanssa noiden halenneiden tilalle mutta ei mistään löydy ja jos löytyy niin on kalliita. Käytettyinäkin löytyy rikkoutuneina samasta kohtaa kuin omat.

Katteet jokatapauksessa maalataan uusiks ja korjataan miten pystytään. ;)

Kojelautaan ilmestyi pyöreä reikä kolmessa vartissa sigman kohdalle josta näkee kellon ja nopeuden. :)

Kuva

Voishan tuo hienompikin olla mutta ainakaan sigmaa ei ilman ristipääruuvaria ja kuusiokoloavainta nyysitä. Kojelautaan tulee vielä muutama kuusiokolopultti, katkaisija ja kaksi merkkivaloa joten ei näytä enää noin tyhjältä. :)

Lampun, etukatteen ja vilkut laitoin kiinni ja keula alkoi näyttää huikean hienolta! 8)

Kuva

Joten perää modaamaan. :P

Vakiounderi, takalamppu, takavilkut ja kilventeline pois uusien tieltä.

Ja perä alkoi näyttää huikean hienolta! 8)

Kuva

Valo pitää ripustaa ihan kärkeen taakse koska muuten se on taka-akselin etupuolella. :lol:

Kuva

Sit underia leikkelemään pellistä ja asentamaan kirkasta takalamppua, ledivilkkuja ja jonkunlaista kilventelinettä. Kilpi tulee varmaan keskelle ylös eikä variaattorin koppaan. EMC kilpitausta löytyy kilvenpaikan hahmottamiseksi. :P

Kojelauta menee varmaan uusiks tai mustaks kun toi ei oikein nappaa ja täydellisyyttä haetaan ilman aikarajaa. 8)
Jakkinakki
Pyörä:
Monta rikkinäistä
Paikkakunta:
Satakunta
Liittynyt:
28.10.2015 0:18
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut Jakkinakki » 21.5.2016 20:51

Epäilin noita vilkkuja vähän mutta se taisikin olla turhaa. Upeeta puuhastelua taas :)
Tehdään eka ja korjataan virheet myöhemmin...

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista