Sachs Roadster V2 vm 2000 mittaristo kysymys

mopoäijä56
Liittynyt:
30.9.2010 18:18
Sachs Roadster V2 vm 2000 mittaristo kysymys

ViestiKirjoittanut mopoäijä56 » 21.6.2019 10:04

Huomasin, että tässä on punainen valo mittaristossa, joka muissa pyörissä syttyy, kun laittaa virran päälle ja sammuu kun öljynpaine on noussut. Tämä ei syty lainkaan. Tässä on viragon 125cc moottori.
Löysin jopa varaosakuvaston, jossa oli vain 3 merkkivaloa käytössä.
Olisiko se neljäs valo vain pilan päiten laitettu siihen?
Viragossa ja Dragstarissa tämän tilalle on vilkkuva valo joka ilmoittaa virhetoiminnasta, siis jokin engine check systeemi.
Viragosta ei löydy öljynpaineanturia mistään, joten ei sitä voi olla tässäkään. Ei löydy netistä kuin noita kirottuja maksullisia käyttöohjeita, ei viitsi muutaman satasen kesämopoon ostaa ohjetta.
Ehkä jollain on ollut hallussaan tämä pyörä ja punaisen valon merkitys selvillä?
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Sachs Roadster V2 vm 2000 mittaristo kysymys

ViestiKirjoittanut Husky510 » 21.6.2019 22:43

Näin ymmärrän tekstistä. Eli tarviiko sen syttyä vai ei, taas jos pyörä malli on varustettu toisen merkin moottorilla, missä nyt ei satu olemaan anturia, vaikka mittaristossa on paikka, jos toisissa moottoreissa on anturi ja tarvii sitä, vai onko sille valolle tarvetta
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
mopoäijä56
Liittynyt:
30.9.2010 18:18
Re: Sachs Roadster V2 vm 2000 mittaristo kysymys

ViestiKirjoittanut mopoäijä56 » 22.6.2019 23:09

Niin, ongelma on, etten tiedä milloin sen valon pitää palaa. Punainen on kuitenkin varoitusvalo. Yksi konsti olisi laittaa itse se öljynpaineanturi, koska moottorissa on nyt 10mm avaimella avattava pultti täytteenä, siis korjaamon mittareita varten. Pyörä on niin huippuharvinainen, ettei ole kuin puoli tusinaa enää rekisterissä. Vanhoja CB125 mallejakin on paljon enemmän. Ilmansuodattimen valmistus on loppunut, ettei sitäkään saa kuin 60 eurolla joltain saksalaiselta valmistajalta, joka on duunannut niitä mittojen mukaan. Taidan hommata Viragon pestävän suodattimen, niin ongelma on pois päiväjärjestyksestä. Eihän se suoraan sovi, mutta askartelen sen jotenkin kiinni.
Mittariston avaamalla saisi kyllä selville, onko se punainen valo kytketty ja jos on, niin näkisi mihin johto menee. Aika hankalasti on mittari laitettu, japseissa nämä polttimot oli helposti otettavista mittarin pohjasta irti. Viidellä kympillä saisi korjaamokirjan, mutta sillä summalla saa uuden kaasuttimen, mikä on tärkeämpi. Kirjastossa olisi helppo käydä lukemassa korjaamokirjaa muun merkkisistä pyöristä, mutta eihän tähän niitä kannata kirjastonkaan pitää, kun ei ole kuskejakaan olemassa.
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Sachs Roadster V2 vm 2000 mittaristo kysymys

ViestiKirjoittanut Husky510 » 23.6.2019 7:35

Mut idea oli, että ei mullakaan oo omassa pyörässä öljynpainevaloa. Jos siihen on mahdollista rakentaa itse, mä ainakin tekisin jos sillä on tarvetta. Tohon korjaamokäsikirjaan, kyllä mä ostaisin sellaisen jos myytäisiin, vaikka netistä saan/tulostanut osan siitä jo.
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään