Honda CBR 600 tietoja

Rozzi
Paikkakunta:
Jyväskylän mlk
Liittynyt:
18.7.2004 22:08
Honda CBR 600 tietoja

ViestiKirjoittanut Rozzi » 15.4.2008 19:23

Elikkä olen nyt varmaankin ostamassa ekaa "isoa" pyörää ja nyt olis yks tommonen -92 n.80 000km ajettu vempele kiikarissa. Mitäs noinkin paljon ajetusta pyörästä kannattais lähteä tutkimaan ja onko konetta jo ruvettava aukomaan noissa kilometreissä? Muutenkin vähän että miten tuo vehje kestää suurempia määriä kilometrejä kun sitähän ei koskaan tiedä kuinka kauan toi pyörä sit tulee käytössäni olemaan :D

Onkos jotakin perus tyyppivikoja mitä kannattais katella?
SMRacing
Pyörä:
Kawasaki ZX12R B1
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
21.1.2005 23:30

ViestiKirjoittanut SMRacing » 15.4.2008 20:51

Jos hyvin huollettu ja huolellisesti pidetty yksilö niin ei mitään ongelmaa pitäisi olla. Ja ajaa vielä pitkään ilman suurempia remontteja, jos edelliset kriteerit täyttyvät. Kannattaa tietenkin syynätä pyörä mahdollisimman tarkasti. Ja tietenkin tärkeimmät on tarkistaa pyörän jousituksen toimivuus, kuunnella moottorin käynti ja mahdolliset sivuäänet, tarkistaa ettei vuotoja näy, tarkistaa jarrulevyt jne. Joista nyt voi suurempaa rahanmenoa tulla. Nokkaketjun kiristimen ja cbr:n kohdalla nokkaketjun vaihdon ajankohta kannattaa selvittää, myöskin se että venttiilit on säädetty ajallaan, niin ei tarvitse alkaa heti ensimmäisenä iltana purkuhommiin.
Gleb
Pyörä:
CBR 600F
Liittynyt:
19.8.2007 22:56

ViestiKirjoittanut Gleb » 15.4.2008 22:23

Eräs tuttu ajeli Cebarilla 100tkm avaamatta konetta. And no problem.
http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?t=71541 Täällä tapeltu samasta aiheesta, mukana mm. palopuheeni käytetyn pyörän hankkijalle.

Mutta 90-alun mopoista CBR600 on paras vaihtoehto. 100-0. Kawoissa venavikoja, jammuissa heppoinen kakkosvaihde.. jne.
Suosittelen kyllä cebaria, sopiva ekaksi pyöräksi. Helppo ajettava ja simppeli(tiedän kusiainen on aina kusiainen)moottorin luonne.
Ja kone on erittäin luotettava huollettuna. Jakoketju on ainut kompastuskivi, mutta vaihtamalla ketjun ja kiristimen säännöllisesti(40 000km?) ei tule ongelmia.
Hyvä tapa on rasvata ketjut aina tankkauksen yhteydessä.
Micce
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
5.4.2005 19:32

ViestiKirjoittanut Micce » 15.4.2008 22:48

Gleb kirjoitti:Eräs tuttu ajeli Cebarilla 100tkm avaamatta konetta. And no problem.
http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?t=71541 Täällä tapeltu samasta aiheesta, mukana mm. palopuheeni käytetyn pyörän hankkijalle.

Mutta 90-alun mopoista CBR600 on paras vaihtoehto. 100-0. Kawoissa venavikoja, jammuissa heppoinen kakkosvaihde.. jne.
Suosittelen kyllä cebaria, sopiva ekaksi pyöräksi. Helppo ajettava ja simppeli(tiedän kusiainen on aina kusiainen)moottorin luonne.
Ja kone on erittäin luotettava huollettuna. Jakoketju on ainut kompastuskivi, mutta vaihtamalla ketjun ja kiristimen säännöllisesti(40 000km?) ei tule ongelmia.
Omalla ketjulla ajettu yli 55ktm, eikä pidä lämpinä edes minkäänlaista mekkalaa sekä säädin on kunnossa, vaihdettu 10tkm sitten.
Gleb
Pyörä:
CBR 600F
Liittynyt:
19.8.2007 22:56

ViestiKirjoittanut Gleb » 16.4.2008 10:13

Omaan mopoon vaihdettiin ihan varmuudeksi, ei ollut tietoa edellisten omistajien asennuksista, uusi nokkaketju ja kiristin. Nytpä ainakin tietää milloin se on vaihdettu.
Niin ja mittarilukema on 64 000km.
Mielelläni maksoin mielenrauhasta muutaman satasen :D
Hyvä tapa on rasvata ketjut aina tankkauksen yhteydessä.
Rozzi
Paikkakunta:
Jyväskylän mlk
Liittynyt:
18.7.2004 22:08

ViestiKirjoittanut Rozzi » 16.4.2008 17:38

Juu, kiitoksia tiedoista. Pitää tota pyörää ny kävästä joku päivä katsomassa. Laitellaan sit lisää :)
Gleb
Pyörä:
CBR 600F
Liittynyt:
19.8.2007 22:56

ViestiKirjoittanut Gleb » 17.4.2008 21:05

Cebarissa ei mene rahat hukkaan ;)
Hyvä tapa on rasvata ketjut aina tankkauksen yhteydessä.
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 18.4.2008 1:15

Gleb kirjoitti:Cebarissa ei mene rahat hukkaan ;)

Täysin totta!
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
karjala
Paikkakunta:
Imatra
Liittynyt:
24.8.2003 14:13

ViestiKirjoittanut karjala » 4.5.2008 22:20

mites ku oon kans 90-luvun alun cebareit katellu, ni yks tuttava puhu vähän et noihi ei välttämättä saa enää oikein osia, uusia siis. ja siks ei oikein suositellut, tosin meikä ei ainakaan sen enempää tiedä. mutta miten on? voinko huoletta hommata tällasen tietäen et siihen voin väsää vaik täyden konerempan ja ajella itse remontin tehneenä huolettomana?
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 4.5.2008 23:07

Saa koneen osia. Nythän cebarit vasta on alkanut paukkumaan... Paskaa puhuu hän.
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
Gleb
Pyörä:
CBR 600F
Liittynyt:
19.8.2007 22:56

ViestiKirjoittanut Gleb » 4.5.2008 23:38

Todellakin, ei mitään ongelmaa ole ollut osien hankinnassa. Ja hintakin kohdallaan varaosissa.
Hyvä tapa on rasvata ketjut aina tankkauksen yhteydessä.
hesusfin
Paikkakunta:
Siuntio
Liittynyt:
4.5.2008 1:52

ViestiKirjoittanut hesusfin » 5.5.2008 8:20

Omalla on ajettu tällä hetkellä pikkasen yli 50tkm ja ei rallata millään tavalla, tai no kilometreistä ei oo tarkkaa tietoa koska kyseessä on tuontipyörä. Venat pitäs kuitenkin säädättää ja ketju + kiristin vaihdattaa ihan varmuuden vuoksi tossa jossain vaiheessa.
hesusfin
Paikkakunta:
Siuntio
Liittynyt:
4.5.2008 1:52

ViestiKirjoittanut hesusfin » 5.5.2008 16:05

hesusfin kirjoitti:Omalla on ajettu tällä hetkellä pikkasen yli 50tkm ja ei rallata millään tavalla, tai no kilometreistä ei oo tarkkaa tietoa koska kyseessä on tuontipyörä. Venat pitäs kuitenkin säädättää ja ketju + kiristin vaihdattaa ihan varmuuden vuoksi tossa jossain vaiheessa.
Itseäni lainaten, onko kellään tietoa kuinka paljon suunnilleen maksaa noi rempat? Osathan ei ole kalliita mutta mitäs liikkeet yleensä velottaa tommosesta rempasta.
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 5.5.2008 17:07

Ne ottaa tuntiliksalla homman. Jos 10 tuntia menee, niin on halvalla päässyt tai sitten moottori on viety irtonaisena/osissa pajalle. Muistaakseni vähän päälle tonnin halusi eräs Yamaha korjaaja FZR1000:n konerempasta + osat.
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
Gleb
Pyörä:
CBR 600F
Liittynyt:
19.8.2007 22:56

ViestiKirjoittanut Gleb » 5.5.2008 22:03

Oma remppa maksoi karvan alle 500e. Osineen ja töineen, sisältäen myös uuden ilmanputsarin. Tuntitaksan ollessa 55e. Eli siis:
Venojen säätö
Jakoketjun vaihto
Kiristimen vaihto(piti ostaa orkkis, tarviketta ei saanut)
Öljyt sun muut hoidin itse, ja vein pyörän liikkeeseen ajamlla, en osina.
Hyvä tapa on rasvata ketjut aina tankkauksen yhteydessä.