Honda CBR 600 tietoja

hesusfin
Paikkakunta:
Siuntio
Liittynyt:
4.5.2008 1:52

ViestiKirjoittanut hesusfin » 6.5.2008 0:21

Gleb kirjoitti:Oma remppa maksoi karvan alle 500e. Osineen ja töineen, sisältäen myös uuden ilmanputsarin. Tuntitaksan ollessa 55e. Eli siis:
Venojen säätö
Jakoketjun vaihto
Kiristimen vaihto(piti ostaa orkkis, tarviketta ei saanut)
Öljyt sun muut hoidin itse, ja vein pyörän liikkeeseen ajamlla, en osina.

Kiitos tiedosta. Kuullostaa kohtuulliselta summalta. Jos saa olla utelias niin missä päin suomea teetätit?
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 6.5.2008 0:29

Tossa kans hyvä syy hankkia honda. Halvalla menee ;) Mitä kaikkia osia tuo hinta sisälsi?

Tarkistin sähköpostini tuohon FZR remonttiin viitaten. 1500¤ työ+osat joka sisältää käytännös kaikki liikkuvat osat ja porauksen. Työn osuus 650¤.
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
hesusfin
Paikkakunta:
Siuntio
Liittynyt:
4.5.2008 1:52

ViestiKirjoittanut hesusfin » 6.5.2008 0:31

Sergey kirjoitti:Tossa kans hyvä syy hankkia honda. Halvalla menee ;) Mitä kaikkia osia tuo hinta sisälsi?

Tarkistin sähköpostini tuohon FZR remonttiin viitaten. 1500¤ työ+osat joka sisältää käytännös kaikki liikkuvat osat ja porauksen. Työn osuus 650¤.

Koneremppaa ei tarvii tehä mutta toi jakoketju ja kiristin pitää jossaan vaiheessa vaihtaa. Samalla säädättää venat ja tekee jotaan muuta pientä.
SMRacing
Pyörä:
Kawasaki ZX12R B1
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
21.1.2005 23:30

ViestiKirjoittanut SMRacing » 7.5.2008 7:59

Eli suomeksi sanottuna perushuoltoa.
Gleb
Pyörä:
CBR 600F
Liittynyt:
19.8.2007 22:56

ViestiKirjoittanut Gleb » 7.5.2008 21:17

Eli se sisälti orkkis kiristimen, tiivisteen(tiiviste 17e tjtn OMG), uuden jakoketjun ja ilmansuodattimen. Ja venoja oli säädettävänä vain kaksi kappaletta, muut olivat OK.
Täällä itä-suomessa on tämä kyseinen huoltofirma.
Hyvä tapa on rasvata ketjut aina tankkauksen yhteydessä.
samba2
Pyörä:
varastettu zx-9r, 10 km ajokokemus :)
Liittynyt:
9.8.2005 10:17

ViestiKirjoittanut samba2 » 20.5.2008 22:35

Onkos näissä hondissa yleensä itse laitettua tuuletinta, on/off katkaisijalla. (Samantapanen kuin mönkiässä on, kaiketi). Kattelin yhtä honda cbr 600 -92. Siinä oli semmonen laitettu. ihmetyttää vähän, kun en moista enne ole kuullu tiekkö nähnyt. Normaalia tämmönen patentti ?
-Jos ei kule nin ei kule-
hesusfin
Paikkakunta:
Siuntio
Liittynyt:
4.5.2008 1:52

ViestiKirjoittanut hesusfin » 21.5.2008 7:30

samba2 kirjoitti:Onkos näissä hondissa yleensä itse laitettua tuuletinta, on/off katkaisijalla. (Samantapanen kuin mönkiässä on, kaiketi). Kattelin yhtä honda cbr 600 -92. Siinä oli semmonen laitettu. ihmetyttää vähän, kun en moista enne ole kuullu tiekkö nähnyt. Normaalia tämmönen patentti ?

En oo ite kyllä tommosta nähny enkä kuullu. En ymmärrä että miks ei sitä anturia voi vaihtaa koska se sieltä pettää ensimmäisenä. Flektit ei käsittääkseni ole kovin herkkiä särkymään.
Micce
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
5.4.2005 19:32

ViestiKirjoittanut Micce » 21.5.2008 22:17

En edes ymmärrä miksi tälläinen pitäisi olla, koska flekti on käytännössä turha.

Ainakaan itse en ole saanut flektiä edes pyörähtämään, muuten kuin pitkäaikaisella tyhjäkäynnillä ajon jälkeen.
samba2
Pyörä:
varastettu zx-9r, 10 km ajokokemus :)
Liittynyt:
9.8.2005 10:17

ViestiKirjoittanut samba2 » 22.5.2008 15:05

hehe, flekti, mikäs se se on :D ?
Joo itekki samaa että on ole enne moiseen törmänny, että mitäs ihmette tuolla pyörällä on sitt säädetty. Ei voi tietää :D
-Jos ei kule nin ei kule-
HondaCebari
Pyörä:
Monarkki
Paikkakunta:
Jugoslavia
Liittynyt:
23.10.2006 21:03

ViestiKirjoittanut HondaCebari » 22.5.2008 21:11

Vanhassa kadetissa oli sama systeemi.
Moottori lämpes punarajalle asti eikä flekti lähtenyt käyntiin.
Testattiin termari kattilassa ja toimi oikeassa lämpötilassa.
Siinä meni sitten kansipahvi uusiksi,pestiin jäähdytysjärjestelmä,ilmattiin eikä vieläkään vieläkään lähtenyt flekti pyörimään vaikka melkein keitti.

Mystinen homma joka ratkaistiin katkasijalla.
Omassa 91vm vanhassa cebarissa tuo flekti pörähti päälle kyllä automaattisesti selvästi ennen punarajaa.
samba2
Pyörä:
varastettu zx-9r, 10 km ajokokemus :)
Liittynyt:
9.8.2005 10:17

ViestiKirjoittanut samba2 » 22.5.2008 22:47

HondaCebari kirjoitti:Mystinen homma joka ratkaistiin katkasijalla.Omassa 91vm vanhassa cebarissa tuo flekti pörähti päälle kyllä automaattisesti selvästi ennen punarajaa.


Kattelin nuita kuvia niin just tommosta pyörää kävin tsiikaan. Ihan näin ohimennen tuli meileen. Eli toi katkaisija täperrys ei olekkaan paha juttu, mitä aluksi luulin ? Hienoa :D
-Jos ei kule nin ei kule-
isoEGO
Liittynyt:
17.12.2003 13:02

ViestiKirjoittanut isoEGO » 23.5.2008 6:16

HondaCebari kirjoitti:Vanhassa kadetissa oli sama systeemi.
Moottori lämpes punarajalle asti eikä flekti lähtenyt käyntiin.
Testattiin termari kattilassa ja toimi oikeassa lämpötilassa.
Siinä meni sitten kansipahvi uusiksi,pestiin jäähdytysjärjestelmä,ilmattiin eikä vieläkään vieläkään lähtenyt flekti pyörimään vaikka melkein keitti.

Mystinen homma joka ratkaistiin katkasijalla.
Omassa 91vm vanhassa cebarissa tuo flekti pörähti päälle kyllä automaattisesti selvästi ennen punarajaa.


no ei ois kannattanu vaihtaa sitä flektin anturia, niin ois homma korjaantunu?
isoEGO
Liittynyt:
17.12.2003 13:02

ViestiKirjoittanut isoEGO » 23.5.2008 6:17

Micce kirjoitti:En edes ymmärrä miksi tälläinen pitäisi olla, koska flekti on käytännössä turha.

Ainakaan itse en ole saanut flektiä edes pyörähtämään, muuten kuin pitkäaikaisella tyhjäkäynnillä ajon jälkeen.


ajappa lähemmäks 30 asteen helteellä kaupunkiruuhkassa. ihme on jos ei lämmöt nouse niin korkeelle, että rupee flekti huutamaan. mulla on ainakin jokaisessa pyörässä niin tehnyt...
Micce
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
5.4.2005 19:32

ViestiKirjoittanut Micce » 23.5.2008 14:59

isoEGO kirjoitti:
Micce kirjoitti:En edes ymmärrä miksi tälläinen pitäisi olla, koska flekti on käytännössä turha.

Ainakaan itse en ole saanut flektiä edes pyörähtämään, muuten kuin pitkäaikaisella tyhjäkäynnillä ajon jälkeen.


ajappa lähemmäks 30 asteen helteellä kaupunkiruuhkassa. ihme on jos ei lämmöt nouse niin korkeelle, että rupee flekti huutamaan. mulla on ainakin jokaisessa pyörässä niin tehnyt...
+25 kelillä tuli annettua kenkää kunnolla pienillä nopeuksilla, kerran kävi mittari puolessa välissä ja sekin 99% todennäköisyydellä johtui siitä että heitin vanhan kumin katuun.

Sitten taas ajossa mihin kyseinen pyörä on tehty, en ole kertaakaan saanut edes lähelle puolta väliä mittaria.
turhake
Pyörä:
DRZ -07 ja pappis -82
Paikkakunta:
Lieto
Liittynyt:
31.10.2005 1:02

ViestiKirjoittanut turhake » 23.5.2008 16:21

kyllä mulla vaan on flekti lähtenyt pyörimään kaupunkiajossa monet kerrat, lämmöt nousee kun odottelet valoissa, mutta laskevat heti kun saa vähänkin ilmavirtaa liikkeestä.

voi toki johtua siitäkin että mulla on tyhjäkäynti ~1900rpm.
Turhake.kuvat.fi